ציטוט נכתב במקור על ידי ofir צפיה בהודעה

אגב - לא הבנתי לחלוטין את עניין הטמפרטורה -

אם הבנתי נכון - האינדקציה שיש בלוח שעונים היא לטמפרטורת נוזל הקירור - ולא האופנוע עצמו.
לכן, המרחב הגדול שאנחנו רואים, הוא של טמפרטורת נוזל הקירור,
ואין לזה אינדקציה על המנוע על עצמו.
המאורר בסך הכל שומר על יעילות מערכת הקירור - על ידי שמירה על טמפרטורת מקסימום.

זאת אומרת שהמנוע כן שומר על טמפרטורת עבודה ״קבועה״.(בערך)

הגיוני?
או שהלכתי לאיבוד?
ברוב המוחץ של כלי הרכב, הטמפרטורה שאתה קורא היא של הנוזל. והיא מייצגת את הטמפ' של המנוע.
כלומר, למעט בשלב בו המעגל קירור הגדול מנותק (מהתנעה ועד פתיחת הטרמוסטט) עליה בטמפ הנוזל פיר6שה עליה בטמפ המנוע.
אגב.
בכלי רכב (לפחות בעלי 4 גלגלים) כבר עשרות שנים השעון לא נותן חיווי אמיתי, כי אנשי השיווק הבינו שלקוחות נלחצים מתנודות מחד, ומתגאים ש"המחוג לא זז מהחצי גם בעליות של הקסטל" מאידך.
כלומר. כשאתה רואה תנועה במחוג, סימן שהטמפרטורה השתנתה באופן קיצוני.