כבר היו דיונים על כך מפעם לפעם עוד לפני שנים, והרעיון נגנז.

האם גם הפעם ?

https://www.calcalist.co.il/local/ar...901426,00.html

לא יעזור להאט לפני מצלמה
הפצצה האמיתית שמופיעה במסמכי המכרז אינה קשורה לכל הנושא של ספירת נפחי תנועה, אלא מסתתרת בסעיף שנקרא "בדיקת מהירות לאורך הדרך באמצעות מכונית צפה". מדובר בסעיף קטן יחסית בעל פוטנציאל בעייתי מאוד לנהגי ישראל.

מצלמות המהירות של מדינת ישראל פרוסות בכל רחבי הארץ, כאשר הן פועלות לפי עיקרון מיושן מאוד: בכביש טמונים מוליכים (כלומר פסי מתכת) סמוך למצלמה והמצלמה מצלמת את כל מי שחולף על פניה ושולחת את הצילום לבית העבריין. אלא שבעידן WAZE אשר יודע לצעוק חצי קילומטר לפני כל מצלמת מהירות קבועה, מידת יעילותן של מצלמות המהירות פחתה משמעותית ומי שמתקרב למצלמה יכול להאט. ואז להגביר מהירות.

אלא שמדובר בשיטה ישנה מאוד להפעלת מצלמות מהירות ובעולם מהירותן של מכוניות נמדדת על פני קטע דרך. כלומר כאשר המכונית יוצאת לכביש המהיר, מספר הרישוי שלה נקלט וכשהמכונית מסיימת את הכביש המהיר, המספר נקלט שוב. המהירות מחושבת על סמך פרק הזמן אשר עבר מרגע הכניסה לכביש לרגע היציאה והדו"ח, אם יש כזה, נשלח אל בית הנהג.

בכל מקרה, בין אם בכוונה או שלא בכוונה, המכרז החדש של נתיבי איילון כולל כאמור בדיוק את הסעיף הזה. מדובר במסמך ראשון של מדינת ישראל בו כתוב כי תבוצע מדידת מהירות ממוצעת של רכב על פני קטע דרך. יתכן שנתיבי איילון לא תעשה שימוש במידע הזה אודות מהירות הנסיעה הממוצעת של מכונית על קטע דרך לצורך אכיפה, כלומר המידע שיתקבל לא ישמש כדי לבדוק את היכולת של מערכת אכיפה של מהירות ממוצעת. אבל אין ספק שבהתחשב במגה פרויקט זה - יהיה קשה מאוד שלא להשתמש בכל החומרה הזאת אשר כוללת יכולת זיהוי מספרי רישוי, יכולת מדידת מהירות ואפילו יכולת להכריע האם מדובר באופנוע או בטנדר, שלא לצורך אכיפת מהירות.