
נכתב במקור על ידי
השושנים
המגמה הארצית היא להפחית את השימוש בכלי רכב פרטיים ולהעביר את הנוסעים לתחבורה ציבורית יעילה והסעת המונים.
מטרופולין גוש דן כבר עכשיו מנסה את כל הדרכים להפחתת הכדאיות השימוש ברכב ולגרום להעדיף את הרכבות על פני הכביש.
אם שימוש ברכב ייקח יותר זמן הגעה מאשר שימוש ברכבת ע"י הפחתת המהירות הממוצעת, מיסוי כבד על תנועה בגוש, ייקור
החנייה בסופו של דבר לא יהיה משתלם להשתמש ברכב פרטי, לשם כולם חותרים כשמודל ניו יורק עומד לנגד עיניהם.
תחבורה יעילה ושימוש באמצעי הסעה המונים זה הפתרון היחידי שיוכלו להנעים את חייהם של תושבי מרכז הארץ, כיוון שבקצב
גידול האוכלוסייה והצטופפות במרכז לא יישארו כבשים פנויים בעוד 10-20 שנה.
בעתיד הקרוב תחויב נסיעה ברכב פרטי בעלות על פי ק"מ, תושבי המרכז יחויבו להציג בעלות על חנייה פרטית במידה ותהיה
מכונית וחנייה בשטחי ציבור תעלה הון.
במדינת ישראל בניגוד לשאר העולם לא יהיה עידוד מעבר לשימוש בכלים דו"ג כי אין לזה שום ייצוג בכנסת.
אנחנו חוזים בעשורים האחרונים של שימוש בתחבורה כפי שאנחנו מכירים אותה היום.