תנסה לרכז את כל רכיבות המבחן ביומיים שלושה, מעייף אבל הכי קל למצוא ככה את מה שמתאים לך.
אחרי שבוע מתחילים לשכוח את התחושות.
שלום לכולם,
אחרי 5 שנים עם קטנועים אני חוזר לאופנוע. רישיון A. אופנוע אחרון: Honda Hornet 600 08
האופנוע ישמש בעיקר לרכיבות עירוניות במהלך השבוע אבל מתכוון לטייל המון בסופ"שים. תלאות השנים והגוף המתפרק הובילו למחשבות על אדוונצ'ר ותנוחת הרכיבה הזקופה. לא חובב שטח ולכן התנהגות כביש חשובה לי הרבה יותר מאשר יכולות Off-Road.
נוחות ברכיבות ארוכות חשובה לי מאוד. אני גבוה יחסית (1.84) וכבד (130~) אבל רצון לשמור על תקציב נוח ולא לקפוץ מעל הפופיק (250CC -> 1000CC) צמצמו את הרשימה לדגמים הבאים:
V-Strom 650 A/X, Versys 650, Tracer 700, CFMOTO 650MT, NC 750X
מתכנן לערוך מספר רכיבות מבחן בשבועות הקרובים כדי לבחור כלי.
שאלות:
1. מעולם לא לקחתי דו"ג מסוכנות לרכיבת מבחן, מה כדאי שאדע מראש?
2. מסלולי רכיבה מומלצים לרכיבת מבחן שיוצאת מתל אביב?
3. מה סדר רכיבות המבחן המומלץ לדעתכם? זול ליקר? חלש לחזק? להצמיד שתי רכיבות מבחן ביום אחד?
4. על רוב הדגמים יש כבר חוות דעת מפורטות ומועילות פה בפורום וברחבי האינטרנטים. האם יש פה רוכב שיכול לתת חוות דעת מניסיון על ה-CFMOTO?
תודה מראש
תנסה לרכז את כל רכיבות המבחן ביומיים שלושה, מעייף אבל הכי קל למצוא ככה את מה שמתאים לך.
אחרי שבוע מתחילים לשכוח את התחושות.
1. אתה חותם שידוע לך שיש רק ביטוח חובה ואתה אחראי לכל נזק.
2. לבקש שעתיים ולצאת מתל אביב לכיוון נס הרים. זה יתן לך רכיבה מגוונת של פקקים, בינעירוני וכביש מפותל.
3. Nc750 אחרי ויסטרום צפוי להיות מבאס ודווקא בגלל זה הייתי מתחיל מהחזק לחלש.
אם כבר המלצות אז אני חובב את הטרייסר 700 מכל השאר, עיצוב בין היפים בקטגוריה (לדגם 2020 ומעלה) מנוע שמח (שושנים בטח יקרא לזה עסוק) נוח, ויכולות ספורטיביות לא רעות בכלל.
אם יש צורך בהרכבה על בסיס קבוע הוי סטרום יהיה טוב יותר
אני עשיתי מסלול דומה לפני כמה חודשים - היסטוריה לא קצרה של אופנועי ספורט ואחריה תקופה ארוכה של רכיבת שטח קלה/פשוטה ובעיקר 'דלילה'.
חלק מהתהליך של החזרה לכביש היה בנסיעות מבחן.
ההתלבטות הייתה בין נייקד לאדוונצ'ר כשכל הרכיבה היא בכביש, והאופנוע משמש גם לנסיעות מנהלתיות, אך בין עירוניות (מהשרון הצפוני לת"א וחזרה, כ-3 פעמים בשבוע).
נסיעות מבחן עשיתי על צמד הטרייסרים (700 ו-900), על ה-Z900, ולאחרונה גם על ה-GSXS-1000.
עבורי תנוחת הרכיבה הזקופה ומיגון הרוח העדיף הפכו את הבחירה ב-אדוונצ'ר לנכונה יותר.
הבחירה בין ה-700 ל-900 לא הייתה טרויאלית, כאשר ל-700 יש המון נקודות זכות ויתרונות, אך ה-CP3 של ה-900 הכריע את הכף לזכותו, לגמרי.
אחרי מעל לחודשיים וקרוב ל-3000 ק"מ (חצי מנהלתיים וחצי מהנים יותר) אני חושב ש-
ה-טרייסר 900 הוא כלי מהנה לרכיבה. כזה שלא מעניש ברכיבה מנהלתית אך מעלה את סף החיוך ברכיבות אחרות.
יש לו הרבה כוח ואופי ספורטיבי יותר, ככל שעולים הטורים.
ה-700 היה עושה את אותה העבודה המנהלתית לא פחות טוב.
האם היה מהנה פחות ברכיבות אחרות? לא יודע... מתקשה 'לנתח' זאת.
נסה להגדיר לעצמך מה בדיוק אתה מחפש.
לא (רק) בראש. ברגש.
מכיוון שלדעתי אופנוע זה לא רק ראש...
ואם לא תמלא גם את הצורך ה-'רגשי', אתה עלול למצות מהר יותר.
בהצלחה,
אלי
Yamaha Tracer 900
בעקרון הnc אמין מאוד פרקטי ונוח למדי (זה אינדיווידואלי.
אבל חלש ועל כביש כמו 6 הוא לא מלהיב.
מתלים בסיסיים.
אם תחליט על nc אני מסרתי את שלי בטרייד ( החלפה אז לא ממש משנה לי אם מטרו ימכרו או לא) על טרייסר.
הכלי מטופל מאוד עבר כל 6000 קילומטר טיפול ויש לא מעט תוספות עליו.
וי סטורם וטרייסר יהיהו חזקים ממנו ולדעתי גם יותר מהנים.
בהצלחה
Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
ד"א, לא ראיתי אזכור למסגרת התקציב הרצויה לרכישת האופנוע, לא כולל 'מעטפת' כגון בדיקה, ציוד, ביטוח וכו'...
אלי
Yamaha Tracer 900
תודה רבה לעונים
בהתחשב בכך שהפערים ממש קטנים בין כל המתמודדים למעט ה-NC, האם לא נכון יותר להתחיל דווקא ממנו? או שלכך התכוונת ולא הבנתי?
זו אחת ההתלבטויות הגדולות שלי. חושש ממיצוי מהיר של הכלי אם אלך על המועמדים שציינתי, אבל גם תקציבית וגם הסתגלותית מרגיש לי לא נכון לעלות לקטגוריה הבאה כרגע.
הכלים כולם בתקציב, ציוד כבר יש וכל היתר יתוקצבו בנפרד.
קראתי את השרשור שלך לגבי ה-NC וגם את של דרזנר על הטרייסר 900 שלו. נתנו חומר למחשבה ולמעשה הקפיצו את הטרייסר 700 לראש הרשימה.
התכוונתי שאם תתחיל עם nc750 אתה יכול לחשוב שהוא אופנוע נחמד אבל אחרי שתיסע על האחרים ותחזור אליו שוב כבר לא תרצה לרכוב עליו כי הוא ירגיש חלש ביחס לאחרים. לכן המלצתי שעל החלש תרכוב בסוף.
הננסי אופנוע מצויין למתחילים או למי שחוזר לרכב אחרי הפסקה.
לרוכב שירד מכלים עתיריי מומנט והספק ההסתגלות לאופנוע מתון קשה.
אני מניח שזה תקף אפילו לכלים חזקים יותר.
Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
עבורי ה NC היה פשוט פאן כולל דרכים מפותלות וגם בדרכים ארוכות על 130-150 עם מיגון רוח של GIVI וגם יותר מזה.
הוא חלש יחסית לאחרים ואני קורא לו אופנוע לזקנים -אז מה?
יש לו את כל מה שצריך להינות מרכיבה ולדעתי זה כלי מעולה להתחלה.
אם תגיע למיצוי, תחליף. לא ביג דיל ועדיף להחליף מאשר להתחיל עם כלי לא מתאים.
בטיול הבא שלי בזוג בחו"ל, ה NC בהחלט ברשימת המועמדים להשכרה.
קח רכיבות מבחן לכיוון נס הרים בר בהר דרך כביש 1 38 בהלוך ובחזרה בדרך אחרת ותבין אם נוח לך וחסר כוח.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
אני עם הסי אף מוטו 650, כבר 1,500 ק"מ. נוח מאוד, לא הכי חסכוני ממוצע של 1 ל20 על דלק 98. פרקטי מאוד עם המזוודות, מאובזר יחסית, יש מספיק כוח, כל הרכיבים מהיצרנים בטופ העולמי, ערך לכסף הכי טוב שיש.