סליחה, זה לא הגיוני.
כל האופנוע עולה 100 כחדש, קלאץ' לא יכול להיות כמעט חמישית מזה - גם אם לוקחים בחשבון שאופנוע עולה משמעותית פחות מסך החלקים שלו.
לא יודע מה הלך לך בקלאץ' (וכדאי מאוד שתדע אם אלו מחירי החלפים), אבל סט דיסקיות מקוריות עולה 300 יורו, שהם 1200 שקלים. משמע - פחות מ-2000 עם משלוח ומיסים (ואם זה אורך החיים - אז עדיף לא להתקין מקורי).
אם אתה מזמין את כל החלקים שנמצאים תחת קלאץ' (ובוודאות אין צורך בזה), אתה מגרד את ה-1500 יורו מלמטה. כאמור, אני לא מאמין שיש סיבה לעשות את זה.
המחירים מכאן:
https://shop.oemducati.com/en/produc...-1/clutch-1023
קיט דיסקיות RACE (מקווה שזה מחוזק) של NEWFREN- אלפיה כולל משלוח:
https://www.ebay.com/itm/40303049043...0AAOSwU3dhA8lt
וכמובן שלפני שמזמינים, הייתי פותח את הקלאץ' ומנסה להבין איזה רכיב נדפק ולמה. אם כבר למוסך אין שום אינטרס להבין את הבעיה, כי הם פשוט רגילים שאתה מגיע אחת לשנה ומשאיר אצלם 17 אלף שקל...
אני רוכב רגוע, מאוד. כמו ג'יפאי, רק על אופנוע ליטר. אני גם רואה צריכת דלק של 1/21 באופן עקבי בקיץ, כך שהשיטה שלי לשמירה על הקלאץ' לא תעזור לך כנראהזה בדיוק מה שעשיתי, עברתי למוסך אחר לפני שהתחילה הבעיה של הקלאץ. ואשמח לטיפים וגם ממך קקטוב איך אתם שומרים על הקלאץ כי ציינת שאתה ב 135000 אני שורף קלאץ כל 15000 בממוצע
אבל כדי להרוג קלאץ' ב-15 אלף ק"מ, צריך לקרות אחד מכמה דברים:
1. קלאץ' דפוק
2. ברן-אאוט/וילי/פאוור-סלייד ושאר הירקות.
3. רוכב שמחזיק את הקלאץ' לחוץ קלות במשך כל הנסיעה - כך שהקלאץ' כל הזמן בנקודת החיכוך.
4. קלאץ' לא מכוון (אם הוא מכאני, מופעל בכבל) כך שהכבל מתוח מדי והקלאץ' נמצא בנקודת החיכוך כל הנסיעה.
5. בקלאץ' הידראולי - מילוי יתר של הנוזל או סתימה באחד מהמעברים במשאבה, מה שגורם לאותה תוצאה (קלאץ' בנקודת החיכוך) כשהנוזל מתחמם ומתרחב. אציין שלא ראיתי תקלה כזאת אף פעם וזה תיאורטי לחלוטין.
6. בקלאץ' הדראולי - ידיות לא מקוריות, שמפעילות לחץ קל על הבוכנה גם כשאינן לחוצות וגורמות לאותה תוצאה.
7. בסבירות מאוד נמוכה - שמן לא מתאים לקלאץ' (שמן עם תוסף נוגד החלקה, או סתם סינטטי מלא שלא מסתדר עם החומר של הרפידות - שמעתי על תופעות כאלה בכלים מסויימים). הייתי מנסה במקומך למלא שמן "פשוט יותר" בסגנון המוטול 5100 ולראות האם זה מעלים את הבעיה.