כשמדברים על "סופר-מטענים" שמאפשרים טעינה מהירה, מה הגודל של הדברים האלה? זה משהו שנושאים על האופנוע או רק בבית \ מקומות ייעודיים?
ההטענות עובדות בצורה פשוטה: בבוקר אתה יוצא עם 100% טעינה, מי שנוסע כמו רונן או כמוני 75 או 84 ק"מ לכיוון יטעין בעבודה וייצא עם 100% טעינה חזרה.
בימים שאני לא על קו כ"ס-נצרת אלא נוסע באיזור שרון-גוש דן, אין צורך בטעינה עד לחזרה הביתה.
לא מתאים לטיולים ארוכים עדיין (בחו"ל יש עמדות טעינה מהירות, וגם בארץ יש עמדות טעינה מימי בטר פלייס אך עדיין לא בוצעה התאמה לאופנועי זירו מכל מיני סיבות).
בבסיס העניין-אתה יודע לאן אתה נוסע ומתכנן בהתאם. הפתרון של לעצור בתחנת דלק לא מתאים גם בשל זמן טעינה ארוך.
כשמדברים על "סופר-מטענים" שמאפשרים טעינה מהירה, מה הגודל של הדברים האלה? זה משהו שנושאים על האופנוע או רק בבית \ מקומות ייעודיים?
איפה סוחבים את זה על האופנוע?
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
בתיק מיכל, אצלי זה נכנס גם בארגז האחורי, זה ממש לא גדול במיוחד.
מה המחיר שלו בארץ? בארה"ב הזירו נמכר בסביבות ה-10K$ לדגם הבסיסי ו-16K$ לדגם הדגל , והמיסוי על רכב חשמלי הוא קצת מתחת ל-30%.
http://www.zeromotorcycles.com/shop/...&myCountry=223
מדהים.
אין טעינה חוזרת מאנרגיית הבלימה?
אין אפשרות למטען סולארי שמתלבש על גג הארגז?
לא ממש, לפחות לא לגבי הטעינה החוזרת שנאגרת בבלימה. קיים בפריוס, באופניים חשמליים איכותיים (לא אלו שנמכרים ב3000 שח). למה לא באופנוע הנ"ל?
לגבי טעינה סולרית, נכון השטח הקיים הוא קטן לצורך טעינה רצינית.... אבל היי, כל טיפה חשובה 😉
יש טעינה מהבלמים וגם מהאטה. לא יעיל כמו ברכב, ממגוון סיבות הגיוניות, אבל עדיין נחמד בנסיעות עירוניות.
לגבי טעינה סולארית - גם 1kw למ"ר יתן לך, בהגזמה פראית, 200w למטען על כל שטח הארגז. וגם זה רק בשעות שיא השמש ובשמש ישירה. לא נשמע נוח או משתלם במיוחד.
מהניסיון שלי מאופניים חשמליים - אין שום משמעות לטעינה מהבלמים. אולי ברכב בגלל המשקל זה עושה משהו משמעותי (אני מאוד בספק אבל לא בדקתי).
באופניים זה אפילו לא אחוזים בודדים. סתם גימיק.
על סולרי בכלל אין מה לדבר.
(זה גם הגיון פשוט - אם נצרכת 5-6 שעות למלא בטרייה שלמה כשהאופניים\אופנוע מחובר לרשת החשמל עם מטען שמטעין ביחסים אידיאליים ואופטימליים - אז מה בדיוק יעזור 10-20 דקות של בלימה (גם אם נניח בפנטזיה שזה טעינה באותה רמה) זה עדיין יהיה 20 דקות טעינה מתוך 6 שעות - 1\18 שזה 5% - וזה לא).
נערך לאחרונה על ידי mudale222; 28-11-2015 בשעה 15:58.
אחת הסיבות שזה לא יעיל כמו ברכב זה שהטעינה מתבצעת דרך הגלגל האחורי. כידוע, כמו שעוצמת הבלימה מהגלגל האחורי נמוכה משמעותית מהקדמי, כך גם הטעינה מאותן סיבות.
אם ניתן היה לטעון מהגלגל הקדמי זה היה יעיל משמעותית, אם כי עדיין לא סדרי גודל.
הסיבה השניה היא שהמסה ולכן התנע של האופנוע קטן משמעותית מזה של רכב, אז גם כמות האנרגיה שאפשר להוציא מהאטה של אופנוע קטנה משמעותית מזו של רכב.
טעינה סולארית זה בפני עצמו רעיון לא רע, אם כי אין באמת שטח פנים על אופנוע לשים פאנל בגודל סביר.
נראה כלי מגניב
Supermoto Rider
SMC690R 2021
Instagram & TikTok: Yadin_Tal