אני לא אומר שזה לא יסע, אם השם שלו היה מוגדר כטוריינג סבבה לגמרי אז כל מי שהיה עולה על האוכף היה מבין שאין לו
מה לחפש בסופ"ש ביחד עם הספורטיביים, אבל כשאתה מגדיר את האופנוע כספורט טורייינג ונותן לו מנוע עאפס עגלה, וקורא
לו ספורט זה קצת פרוייקט מכירות של מחלקת השיווק. בדיוק כמו להדביק לכל אופנוע שני את התואר "אדוונצ'ר".
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
זו בדיוק הבעיה עם האופנועים המוגדרים בשם.
פעם אם היית רוצה כלי מקצועי לשטח היית קונה כזה, הוא לא היה סלחן, הוא לא היה מפנק, אבל הוא היה ראוי לשמו.
היום אפילו המלך החדש של ה-"שטח" הימאמהה טנרה 700 חייב מקצה יקר של שיפורים בכדאי להצדיק את התואר.
פעם אופנועי הספורט היו כלי מקצועיים עם רצועת כוח צרה במעלה הסל"ד מתלים קשוחים והמהדרים היה להם מושב
אחד. היום וואחה.
בקיצור רוב הכלים עברו עידון סירוס וגימוד אוטומטי שעושה את העבודה של הרוכב, זה לא שהאופנועים רעים להפך הם
הרב יותר טובים. אבל ההפרדה בין כלי מקצועי לכלי פאן מטשטשת והרצון לתת גם מזה וגם מזה פוגעת בחוויה כללית.
ואז נכנסים אנשי המכירות ומדבקים לכלי שמות ותארים שהאופנועים פשוט לא מתאימים להם. "אדוונצ'ר" "סופר ספורט"
"ספורט תיור" שטויות.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אין שום בעיה שאופנוע ספורט תיור יהיה פשרה בין שתי ההגדרות אבל בהונדה הם מפספסים מידי פעם. אפשר לתת בולמים לא קשיחים אבל שעובדים מעולה בסיבובים וזה מה שאני מצפה מספורט תיור
נערך לאחרונה על ידי Dresdner; 16-02-2022 בשעה 08:46.
תאמין לי, רכבתי.
"צורך בכוח" ש-100 כ"ס לא מספקים, למשימות תיור - זה משהו שנשגב מבינתי.
האופנוע הכי חזק שעשיתי עליו טיול ארוך היה המולטיסטראדה 950 (שהוא קרוב למושלם למשימה הזאת כשהתפריט כולל כבישים מהירים). מנועו מפיק כ-110 כ"ס בקצה הסקאלה.
הדוקאטי הזקן שלי מפיק כ-95 כ"ס מקוררי אוויר (ז"א - ככלל אני נמנע מלנצל את כל הארווה, לטובת שמירה על בריאות המנוע) והכוח שלו בהחלט מספיק לטיולים בזוג עם ציוד. אם כבר הגעת למצב של "לא מספיק" (למשל - הילוך שלישי, סל"ד נמוך, בעלייה תלולה ואיטית) - אז בבקשה תוריד הילוך. אופנוע לא אמור להיות אוטומטי.
עשיתי גם טיולים כאלה על הונדה CB500X. שם באמת הכוח לא הספיק פה ושם - למשל על כביש מהיר בעליה, כשה"חמאר" עמוס במורכבת ושלושה ארגזים - המהירות המירבית מסרבת לעבור את ה-135 בגז פתוח עד הסוף.
רק מה, מדובר כאן על 47 כ"ס - וגם במקרה הזה, בפגיעה הכי גדולה בהנאה מהטיול הגיעה מכיוון המתלים שכשלו בהתמודדות עם המשקל, ולא מהמנוע. גם ככה היה מפחיד לרכב מהר, כי כל האופנוע התנדנד...
בקיצור, שושני, אתה יודע שאני מעריך אותך ואת הדעות שלך.
אבל כשפעם אחרי פעם אתה "תופר מכרז" רק כדי להכריז על ורסיס 1000 בתור אופנוע התיור/יומיום האולטימטיבי - זה קצת מצחיק. מה שחלש יותר - חלש מדי, מה שחזק יותר - דורש מיומנות של טייס קרב, מה שבעל פחות צילינדרים - מווברץ ומעייף, מה שבעל יותר צילנדרים - יקר לתחזוקה
הורסיס 1000 זה כנראה אחלה אופנוע, ודי בוודאות - זה הכי הרבה אופנוע טורינג לשקל שיש היום בשוק, בעיקר כמשומש. בנדיט 1200 של שנות האלפיים-עשרה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
רגע אז שושנים רוכב על באנדיט חסר אופי ויופי?
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
עכשיו כשאני רוכב עם הורסיס ביחד עם החברים בדרך כלל אני בזוג והן לבד, ועדיין אני לא מבקש שהם יחכו לי, לא בעליות לא בירידות ולא בכביש הפתוח.
היום אחרי תקופה ארוכה עם הורסיס (ספט' 2017) אני רוצה עוד...אין היום ברף המחיר שלו אף אופנוע שנותן את זה ועל זה אני מדבר. הייתי שמח למצוא
אבל אין!
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אני לא חושב שיכולת להאיץ ל-200 קמ"ש ב-10 שניות זה פריט בטיחות חשוב כמו שאתה מציג אותוהקטע בכוח הוא לחלץ אותך ממצבים מסוכנים, לעלות את מקדם ההנאה מהרכיבה מעבר לנסיעה סבירה, והכי חשוב להנעים לכם (לצמד) את החיים בכל המישורים.
מה זה אומר: כאשר אתה במהירות בינונית וחייב להעלות את המהירות מספיק רמז ביד ואתה נעלם, כאשר אתה בעליה קשה האופנוע מאיץ ולא שומר על המהירות.
וכן פרצי כוח בכבישים ישרים ומשעממים זה משפר הכל. תאמין לי רכבתי בארץ ובחו"ל על כלים פחות חזקים וכן הרף שקבעתי לעצמי אחרי תהייה וניסיון הוא מעל
100 כ"ס.
האפריקה באלפים עשה את העבודה והיה מצויין כי לא עברתי את המהירות המותרת.
הטרייסר 900 היה בעייתי בגלל התחושה שכל הזמן תאמצנו, בין אם זה היה באמת ובין אם רק תחושה.
ההונדה 800 היה בסדר וזהו אבל שוב בתנאי אירופה.
במהירות סבירה (120-130) גם אופנועים עם פחות מ-100 כ"ס משגרים את עצמם די מהר לצורך עקיפה.
במהירות של 170-180... זה כבר לא טורינג. מה אתה רואה במהירות הזאת? מעבר לזה, שברוב הכלים אם לא אתה - אז המורכב הולך להתעייף מהר במהירות כזאת, ואת כל הזמן שהרווחתם תבזבזו על חילוץ אברים תכוף ותדלוקים.
ובכלל, אתה כל הזמן חוזר ל"אופנוע מתאמץ", "בלי להוריד הילוכים"...
נשמע שאתה מחפש אופנוע אוטומטי - האם כך הדבר?!
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
בגדול אני מסכים גם עם KK וגם עם השושנים.
הNC היה מספיק לרוב המשימות כשמנועו מפיק כ50 סוסינים.
המקומות היחידים שלי היה חסר כח זה על כבישים דוגמת כביש 6 שם קצב התנועה מהיר וכדי להשתלב היה צריך ללחוץ על הגז.
או לחילופין כבישים בהם אני אני נזקק לעקיפה מהירה שמצריכה מבט לטווח רחוק יותר ( זה מתעורר כשרוכבים עם בעלי אופנועים חזקים מהNC ואתה רוצה לעמוד בקצב)..
לא מן הנמנע שארכוש שוב ננסי או נסטי או NT בהמשך הדרך כי כמו שרשם KK זה די והותר.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
זה לא מה שאני אומר, כשאתה על כביש 6 ורוצה להיות מהיר מהתנועה שנעה שם בסביבות 140 ומעלה שם מתחילה הבעיה, כשאתה מטפס את
הקסטל ואיזה מיעוט מתחיל להתעסק אייתך כי הוא מרגיש צורך עז להוכיח שהסוקדה שלו מהירה ממך, שם אתה צריך את הוווום...
תמיד אפשר לשנמך, למה 100 אם אפשר 60 כ"ס או למה בנזין אם אפשר חשמל, למה אופנוע שטח אם אפשר DR650 זה עושה את העבודה.
כשאני קונה אופנוע אני לא מחפש שיעשה רק את העבודה, אני מחפש את הריגוש של פעם, של ה-R750 של ה-CBR900 של מכונות המלחמה
וכוח שנותנות לך יותר מחישוב מתמטי של מספרים או את הממוצע. כן אני יכול להישאר עם הורסיס עוד 50K זה לא ידגדג לו את השפיץ, אני יכול
לקנות את ההונדה החדשה זה אפילו יהיה יותר זול מורסיס חדש, אבל אז אני מקבל חבילה משונמכת אני שוחט 20 סוסים בריאים, שמושכים אותי
בעליות ומעיפים לי את הפיוז בכביש 6. אני לא מחפש אופנוע לחלוקת פיצות, אני מחפש את הריגוש, ההנאה, ההילה, המעטפת והטעם של ה-R!
אבל זה צריך גם להתאים לי ברמה ההגיונית והמעשית, אז זה מפיל את האקזוטיים במיוחד, היקרים מדי, מה שמשאיר לי בעצם מעט מאד בחירה.
אבל זאת הבחירה האישית שלי.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
זה המומנט שבועט לך בתחת בעליות ואתה מתבלבל, תבדוק כמה מומנט יש לסקרמבלר XE עם 90 כח סוס, לא בדקתי אבל כנראה יותר מהורסיס ובסל״ד נמוך יותר לכן אתה כנראה תסדר עם מנוע כזה יותר, הבעיה שהוא להוכנס בפורמט של האופנוע שאתה מלפש