תאמין לי, רכבתי.
"צורך בכוח" ש-100 כ"ס לא מספקים, למשימות תיור - זה משהו שנשגב מבינתי.
האופנוע הכי חזק שעשיתי עליו טיול ארוך היה המולטיסטראדה 950 (שהוא קרוב למושלם למשימה הזאת כשהתפריט כולל כבישים מהירים). מנועו מפיק כ-110 כ"ס בקצה הסקאלה.
הדוקאטי הזקן שלי מפיק כ-95 כ"ס מקוררי אוויר (ז"א - ככלל אני נמנע מלנצל את כל הארווה, לטובת שמירה על בריאות המנוע) והכוח שלו בהחלט מספיק לטיולים בזוג עם ציוד. אם כבר הגעת למצב של "לא מספיק" (למשל - הילוך שלישי, סל"ד נמוך, בעלייה תלולה ואיטית) - אז בבקשה תוריד הילוך. אופנוע לא אמור להיות אוטומטי.
עשיתי גם טיולים כאלה על הונדה CB500X. שם באמת הכוח לא הספיק פה ושם - למשל על כביש מהיר בעליה, כשה"חמאר" עמוס במורכבת ושלושה ארגזים - המהירות המירבית מסרבת לעבור את ה-135 בגז פתוח עד הסוף.
רק מה, מדובר כאן על 47 כ"ס - וגם במקרה הזה, בפגיעה הכי גדולה בהנאה מהטיול הגיעה מכיוון המתלים שכשלו בהתמודדות עם המשקל, ולא מהמנוע. גם ככה היה מפחיד לרכב מהר, כי כל האופנוע התנדנד...
ה
קטע בכוח הוא לחלץ אותך ממצבים מסוכנים, לעלות את מקדם ההנאה מהרכיבה מעבר לנסיעה סבירה, והכי חשוב להנעים לכם (לצמד) את החיים בכל המישורים.
מה זה אומר: כאשר אתה במהירות בינונית וחייב להעלות את המהירות מספיק רמז ביד ואתה נעלם, כאשר אתה בעליה קשה האופנוע מאיץ ולא שומר על המהירות.
וכן פרצי כוח בכבישים ישרים ומשעממים זה משפר הכל. תאמין לי רכבתי בארץ ובחו"ל על כלים פחות חזקים וכן הרף שקבעתי לעצמי אחרי תהייה וניסיון הוא מעל
100 כ"ס.
האפריקה באלפים עשה את העבודה והיה מצויין כי לא עברתי את המהירות המותרת.
הטרייסר 900 היה בעייתי בגלל התחושה שכל הזמן תאמצנו, בין אם זה היה באמת ובין אם רק תחושה.
ההונדה 800 היה בסדר וזהו אבל שוב בתנאי אירופה.
בקיצור, שושני, אתה יודע שאני מעריך אותך ואת הדעות שלך.
אבל כשפעם אחרי פעם אתה "תופר מכרז" רק כדי להכריז על ורסיס 1000 בתור אופנוע התיור/יומיום האולטימטיבי - זה קצת מצחיק. מה שחלש יותר - חלש מדי, מה שחזק יותר - דורש מיומנות של טייס קרב, מה שבעל פחות צילינדרים - מווברץ ומעייף, מה שבעל יותר צילנדרים - יקר לתחזוקה

הורסיס 1000 זה כנראה אחלה אופנוע, ודי בוודאות - זה הכי הרבה אופנוע טורינג לשקל שיש היום בשוק, בעיקר כמשומש. בנדיט 1200 של שנות האלפיים-עשרה.