40890 ק"מ
רציתי, באמת שרציתי לשטף את החברים פה בפורום במסע המופלא שעשיתי כמו שעשיתי בפייסבוק על בסיס יומי, אבל זה גזל יותר מדי זמן
היה מסרבל ולא נוח, הפלטפורמה מיושנת ודורשת ים של התעסקות ובסוף התנועה פה נמוכה מאד, הדור השתנה, הצעירים ברחו, וכנראה שזה
תחילת הסוף או עידן הקרח. אבל פטור בלא כלום אי אפשר אז סיכום כללי ומעט תובנות לחולמים נוספים.
14670 ק"מ ערך המסע הזה, כמעט שלושה חודשים, תשע מדינות, וחציה של יבשת אירופה מהנקודה הכי דרומית ביוון עד לנקודה הכי צפונית
בנורווגיה וחזרה.
האופנוע: היום בבית, אחרי הטיפול הגדול של האופנוע (ורסיס 1000SE מודל 2022) אני יכול להגיד שהאופנוע עבד הרבה מעבר למצופה ממנו
בתנאים לא פשוטים ואם נחשב גם את הטיול הקודם הרי שהוא עשה את רוב הקילומטרים הנצברים שלו על אדמה זרה ולא כאן בארץ. חוץ מחלפת
צמיגים הכרחית בשוודיה ומשיכה מתוכננת של טיפול 36000 שום תקלה שיהוק או גיהוק.
אז מה עשינו לו, בטיפול האחרון לפני הנסיעה בהתייעצות עם המכונאי המיומן שלי שמתי שמן סינטטי איכותי, כמה אלפי ק"מ אח"כ בדקנו צריכת
שמן שעמדה על אפס מה שעזר לנו להחליט לקחת בקבוק קטן של שמן למקרה הצורך (לא היה צריך). תיקים נתלו ואבטחו על מגן המנוע והארגזים
הצדדים ועל הארגז העליון תיק אטום למים לציוד נוסף. נלקחו גם משאבה חשמלית לצמיגים שבעזרתה בדקתי לחץ אוויר והוספתי מדי פעם ללחץ
אוויר של 2PSI יותר מהמלצת היצרן בגלל המשקל.
המשקל: שני רוכבים על האופנוע לאחר הורדת משקל משמעותי ואימונים של תשעה חודשים במכון כושר ואימוני פילאטיס מכשירים להפחתת כאבי
גב ותפיסת שרירים (מומלץ בחום גם למגחכים). ציוד מעל ל-20 קילו, וכמובן המשקל העצמי של הכלי והארגזים עצמם. תגובות האופנוע יכולת
ההטיה והבלימה הושפעו מאד, תוסיפו לזה גם את הצמיגים שהתפוררו בחצי הדרך זה לא קל או פשוט. מחייב ניסיון זוגי והתאמה טובה.
הציוד: לקחתי תיק צידנית השומר קור וחום שנכנס בדיות לאחד מתיקי הצד, שם שמנו את כל הדברים והמזון שנקנה בדרך לצורך הפרדה ממזג
האוויר בחוץ. הציוד עצמו חולק בצורה כזאת שהדברים היקרים נעולים בארגז העליון, חליפות הסערה וציוד חורף רך בתיקי הצד לרכך נפילה בעת
הצורך, תיק נישא של הג'ינג'ית עם האלקטרוניקה והמסמכים בתיק המחובר לארגז הצד ותרמיל גב לטיולים קצרים בארגז צד. בתיק העליון האטום
לגשם כל שאר הציוד כגון כביסה מעילי חורף שלא קשורים לרכיבה וכד. קשורים עם רצועות מתיחה מגומי ורשת מטען קל פשוט ונוח מאד לקשירה.
יצאתי עם מעיל קיץ ציוד חם מיועד לארצות קור מתחת למעיל הקיץ ומעליו מעיל סערה נגד גשם ורוח. שילוב מצוין שהוכיח את עצמו. מי שמרגיש
חובה לרכוב כמו המקומיים שם, צריך לקנות חליפת רכיבה גורטקס חמה ויקרה אבל לקחת בחשבון שקשה מאד לטייל איתה בעצירות. לבוש שכבות
נעים וקל יותר נעלי טיול איכותיות ולא חדירות למים זו חובה אין אופציה אחרת.
(המשך יבוא)נורווגיה 1.jpg