א. הם מתחרים ישירים, רק שאחד מהם לא מצליח להמכר כמו השני.
ב. הטרייסר של שנת 2021 זה לא הטרייסר הקטן ששכרת בחו"ל והיה מבוסס על ה-mt09, עם שלדה קטנטונת של mt09, זה כבר כלי גדול ומרווח, רק שהוא מצליח להישאר רזה.
ג. בוא נפרק את זה לגורמים:
ג.1. למי יש ברקסים טובים יותר? חד משמעית לטרייסר, הוורסיס לא עוצר.
ג.2. מי יותר קל להפלקה בכבישים מפותלים?
ג.3 מי מגיב יותר טוב לפקודת מצערת? עם מי יותר בטוח לצאת לעקיפה?
ג.4 עם מי יותר נעים להתנהל בכביש טכני או (להבדיל בעיר)?
גם לוורסיס יש יתרונות, אם היתי צריך כלי לגמיעת מרחקים בקו ישר ובהרכבה, הוא היה יכול להיות מועמד מתאים. בכל סיטואציה אחרת יש כלים טובים ממנו, וגם בקו ישר באוטובאן יש כלים טובים ממנו, כלים איכותיים שיודעים לעשות גם וגם.
על הוורסיס רכבתי בגרסת הציקלופ אז זה אופנוע שונה לגמרי ממה שנמכר היום.
כאחד שרכב על משאיות ואז חזר לאופנועים אם זה הננסי 750 ולאחריו הטרייסר יש דבר אחד ברור מבחינתי וזה היתרון של הממדים הצרים.
לשימוש שלי הטרייסר מעולה הוא לא מרווח כמו הוורסיס אבל לרכיבה בזוג (אני נמוך מדי למשקל שלי או בשפה יותר בוטה דוב ) הטרייסר מרווח דיו.
אישתי והילדים טוענים שהאופנוע נוח מאוד ותמיד שמחים לצאת לטייל באוכף האחורי.
מבחינת התנהגות וביצועים הכלי נהדר קל לשליטה ואני לא הרגשתי שום בעייה בכבישים טכניים בזוג כולל 7 האחיות שאני רוכב שם לא מעט כולל עם מורכב/ת.
התנהגות כביש מצויינת וגם אני כרוכב ממוצע ללא יכולת פנומנלית כשל הקפטן או נער הפלא יודע להתנייד בקצב סביר.
חובב ה18WHEELER צודק שמנוע הטרייסר חי במעוזות אחרים מהוורסיס ואכן הוא יותר ווקאלי אבל אם הייתי רוצה שיוט שקט ורכב כבד הייתי מעדיף את הGTR14 או מונסטרטראק מזן דומה.
הטרייסר כלי שיודע לתת הכל בלי להתפשר או להתנצל אלא אם אתה מרכיב אדם במידות שלי ואז אכן נזקקים לוורסיס שמנסיון מזעזע מבחינתי כמורכב אחרי הקפטן בין כוכב השחר לירושלים שם ישבתי רחוק מהקפטן בעודי מתפלל לאללה שהרכיבה תסתיים בשלום.
ולשאלה אם וורסיס או טרייסר
אצלי התשובה ברורה טרייסר שבשימוש שלי עולה בכל פרמטר על המשאית למעט אולי רכיבה בזוג אצלי כולן רזות!!!
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
25873 ק"מ
עולם שלישי זה פה, כשאתה יוצא להרפתקה ארוכה של שלושה חודשים אתה יודע שלא הכל ידפוק כמו שצריך או ילך חלק, זה חלק מהמסע
צריך להיות גמיש, צריך לדעת להסתדר וצריך ללכת עם הזרם כי בעצם זה מה יש.
ההפתעה מגיעה כשאתה נמצא עדיין פה, עשיתי את זה במסע הקודם והתרגזתי ושוב זה קרה, לצורך השטת האופנוע מחוץ לגבלות המדינה
צרכים כמה דברים:
1. ביטוח גריין כארד (זהו ביטוח אירופאי צד ג' לכסות נזק לתושבי היבשת) לאופנוע
2. תרגום רישיון האופנוע לאנגלית.
3. כרטיס אשראי
הביטוח זה משהו מובן מאליו ואי אפשר להתחמק ממנו, היום ניתן לעשות בקלות ביטוח כזה און ליין לקח לי פחות משעה מול אדם אלום מהצד
השני, מקצועי יעיל זריז ומכובד דייקנות גרמנית טיפוסית - יש ביטוח כולל מקיף נגד גניבה שריפה בהערכת שווי של 20.000 אירו.
תרגום רישיון הרכב לאנגלית לכאורה צריך להיות קל, בעולם מושלם רישיון הרכב צריך להיות טופס בינלאומי מחייב לכל הארצות, או חלופה נוחה
של תרגום בכל מקום, אפילו במשרד התחבורה/רישוי/דינמומטר נכון? אז זהו שלא! צריך להגיע למעבר גבול (טאבה או מעבר הירדן) לעבור את
הבידוק בכניסה לטרמינל, ואז להגיע לחלון עם פקידה של חברה שקיבלה את אישור המדינה להנפיק תגרום כזה ולקבל פיסת נייר מצ'וקמקת בכתב
יד (עם שגיאות באנגלית). ניתן גם למצוא עו"ד נוטריון ולשלם את המחיר הנדרש אז...
שעתיים רכיבה למסוף נהר הירדן ושעתיים חזרה, תאכלס רק בנמלים זה מעניין בקושי מישהו הנייר הזה.
כרטיס אשראי:
ביטוח מקיף - 1085 אירו לשלושה חודשים (תחלקו את זה ל-90 יום זה כלום).
תרגום רישיון - 27 ש"ח לא כולל דלק וזמן רכיבה.
אז רכבתי סולו בכביש 90 כמעט ללא תנועה, מוזיקה באזנים ועשיתי את זה מהר ויעיל ככל שניתן, תאכלס טיול מקדים מסע.
אבל זה לא נגמר פה יש את משלוח האופנוע ליוון, אז בגלל סיבות שאף אחד לו מבין יש אדם אחד בנמל חיפה שמטפל ברכבים ניתן להזמין
מקום רק שבוע לפני, ובגלל החגים ושאר עיכובים ונוהלי הנמל לא תמיד האניות יוצאות בזמן או כמתכונן, זאת אומרת שעד שאתה לא מפקיד
את האופנוע אי אפשר להזמין כרטיסי טיסה ליוון, אפילו את ביטוח האופנוע, ביטוח הבריאות צריך לעשות עם מספיק שפיל על מנת לכסות תקלות
ועיכובים. זה אומר עוד הוצאות מיותרות והרבה סימניי שאלה.
וסבתא ננה אומרת: "מי שרוצה להשתכר לא סופר את הכוסות..."
המסע מתקדם בקצב משוגע פחות מעשרים יום וזה מתחיל, והלא נודע הוא חלק מהמסע... הישארו באזור.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
...הדרך לנורד קאפ רצופה במהמורות, שינויים ודרכים משונות, זה אומר ששום דבר לא מובטח או בטוח, וזה מתחיל עוד לפני המסע, המעבורת
שצריכה להעביר את האופנוע שלי ליוון בתאריך ה-17.4 בוטלה ונאלצתי לדחות הכל בשבוע, על פניו נשמע פשוט, אבל...ביטוח הגרין כארד צריך
להתאים ולכן נשלחה בקשה לסוכן שם לדחות את כניסת הביטוח בשבוע ולהאריך אותה בסוף המסע, כיוון שעד שהאופנוע לא על המעבורת אני לא
קונה כרטיסי טיסה ליוון לפגוש אותו שם, אז נחסכה ממני ההרפתקה המיותרת הזאת ואני קיבלתי עוד שבוע להתארגנות נוספת.
בינתיים נרכשה מצלמה אינסטה 360 מהדגם האחרון ומוט צילום משוכלל שמתחבר לאופנוע, ושאר ירקות לטיול, והציוד למסע מתחיל להיערם על
הספה.
ההתרגשות מתחילה להתעורר...
צילום מהטיול הקודם:
20230421_145041.jpg
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
...טוב זה מתחיל להיות אמיתי, יש כבר אישור עקרוני ליציאה של האופנוע ליוון, ביום חמישי הבא 24.4. ביום א' ייסגר עניין התשלום והניירת ואז
אקבל את מועד הבאת האופנוע לנמל, שם יתבצע תהליך הקליטה ורכיבה עד למעבורת ומשם חזרה הביתה ברכבת...
רכישות אחרונות לטיול נסתיימו ונישאר בתחילת השבוע לזווד את התיקים להעמיס עליו את הציוד שנשלח במעבורת.
חידדתי את המסלולים במדינות השונות, בבולגריה הוחלט לטפס על הבלקן בשני מסלולים של מעברי ההרים העיקרים שם ונבחרו מסלולים בהמלצת
רוכבי אופנועים ממועדונים שונים בארצות שנגיע אליהם.
בפועל הדחייה ביציאה בשבוע עזרה לי להתארגן קצת יותר טוב.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
...מיליון דברים לעשות ככה זה שעוזבים בית לשלושה חודשים, חלקם קשור לנסיעה עצמה חלקם סתם מנהליים מעצבנים תופסים זמן ומשאבים
אבל אי אפשר בלי.
דמיינו שאומרים לכם שאתם עוזבים בית לתקופה ארוכה, חייכם יהיו בגדר לא נודע, כשכל רכושכם צריך להיכנס לשלושה ארגזים ותיק גדול, כל
רכושכם בארץ צריך להיכנס להקפאה ואולי תתחילו להבין את גודל המטלה.
רשימת הדברים שצריך לעשות לא נגמרת בכל סוף יום מוחקים את מה שנעשה, החיים על פי רשימות...
העז האחרונה שנכנסה היא שההפלגה נדחתה (שוב) ביום אחד, מה שאומר שאני צריך להוריד את האופנוע ביום ה' בחיפה בשעות הבוקר,
ואז כשאני בטוח שהאופנוע יעלה למעבורת צריך להזמין כרטיסי טיסה עד ליום שני בבוקר לאתונה. מאתונה ממתינה לי עוד כשעה נסיעה עם
מונית לנמל הדרומי ורק אז נתחיל את המסע צפונה לכיוון נורד-קאפ.
לאט לאט זה מתחיל להרגיש אמיתי.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
Screenshot_20250422_065504_Maps.jpg
אם תסתכלו טוב במפה נתחיל מהלב מתחת לאתונה ונטפס עם הסימנים עד מעל סלוניקי לתוך בולגריה. עכשיו נראה כמה מהתכנון המקורי יישאר בסוף על מה נוותר ומה נוסיף...
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
זה נראה כמו טיפוס ישיר צפונה, וחבל.
תעשה לעצמך טובה ותקצו שבוע-שבועיים ליוון אם יש את היכולת.
פלופונסס מדהימה, וחבל לא לבקר בה - בין היתר האיזורים היותר נידחים.
לחובבי רכיבה - הכבישים ל-Agrafa הם בגדר חובה.
וגם בצפון יש מקומות מאוד יפים.
אם אתה בעניין, אני יכול לחלוק את המסלול של הטיול האחרון שלנו ביוון (מעגלי מאתונה). החלק הראשון שלו יביא אתכם צפונה תוך כדי לתראו הרבה יוון.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
שושני, תהנה ואל תשכח לעדכן אותנו עם תמונות יפות כמו תמיד.
26170 ק"מ
20250424_140258.jpg
זהו זה כבר אמיתי לחלוטין, רכיבה מהירה לחיפה והאופנוע נשאר בנמל נפגוש אותו שוב רק ביום ב' ביוון...נשמע פשוט זהו שלא:
ביום רביעי אני עובר על המסמכים השונים ומגלה לחרדתי שבמעבר הגבול שכחו לשים חותמת המעבר אז יש לי מסמכך רשמי בלי חותמת
בבדיקה בקבוצת הווצאפ של הטיולים בחו"ל עם האופנוע (קבוצה של כאלה רוכבים בחו"ל עם האופנועים שלהם מהארץ) מסתבר שבחור
אחד נאלץ ביום העמסת האופנוע על האניה לדאוג להביא את החותמת ממעבר הגבול... לחץ. כמובן שהמשלח מרוזנפלד ספנות לא עונה למייל
ואין אפשרות למצוא אותו בטלפון אז...
בהחלטה של רגע החלטתי לתרגם את המסמכים אצל עו"ד נוטריון (חבר שלנו) שעשה עבודה מקצועית הרבה יותר מהמסמך הרשמי
שמח וטוב לב עם ארנק קל במיוחד (זה לא זול) פיזזתי לנמל...מסתבר בסוף שהחותמת לא הכרחית...יופי נחמה....
בנמל הכל עובד כמו שכונה 3 ביקורות זהות, בכניסה בדיקה ביטחונית של אדם וכבודה כולל מספרי שלדה, במכס שוב בדיקה זהה
כולל מספרי שלדה, וכל זה אחרי שהמשלח עצמו עשה את הבדיקה, עכשיו בשביל שיהיה לנו מעניין כל בדיקה כזאת במקום אחר
שמצריך רכיבה עם ליווי וכל כלי הרכב שונים טנדר עם קראוון פורשה לקסוס ואופנוע...בעל הפורש לא מוצא מספר שילדה מוטבע,
לקראוון אין מספר שלדה ולטנדר הגורר אין מצבר. 4 שעות שעברו בחום והלחות של הנמל...
כשהגיע תורי חתמתי הצהרה של הכבודה נרשמתי כחוק והשארתי את המפתח בידי הנציג ומשם חזרה לירושלים בתחבורה ציבורית
קשה קשה.
זהו נקנו כרטיסי טיסה הוזמן המלון הראשון באתונה וביטוח בריאות נכנס לתוקף וממש עוד כמה ימים מתחיל המסע...
עוד קצת לוגיסטיקה ופעולות ואנחנו שם.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!