אני אסביר, לא כולם יכולים לקנות אדוונצ'ר יקר מהמון סיבות, אם תקראו בקשות של רוכבים חדשים להמלצה לאופנוע
רובם מבקשים גם יכולות לרדת לשביל "מדי פעם". נסיעות של עד 120 ק"מ ביום כלי אמין ושימושי.
לא כולם מחפשים הרפתקאו נוסח KTM או שאר האופנועים מושחזי השטח-זה לא אומר שלא קונים אותם כי...האופציה
היחידה היא ה-650 של סוזוקי- אגב גם הסקרמבלרים הוא שוק מצומצם בארץ למרות שבפועל הוא יכול להיות מאד שימושי
להמון רוכבים שמסתובבים עם ב.מ.וו אדוונצ'ר ביום יום. אבל בארץ כמו בארץ והרוכב הישראלי רוצה הכל מהכל והכי טוב.
בזמנו כשטובי הרוכבים הסתובבו על אופנוע 650 עם כנף גבוהה סטייל הקוואסקי KLX 650 או ה-KLE5000 שהיו להיט
מכירות ועשו הכל זה היה הכלי הוורסטילי למגוון משימות. היום בגלל ריבוי הדגמים ותתי דגמים על שוק קטן מאד ומצומצם
דווקא הנישה הכי שימושית פחות נמכרת.
![]()
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
זה שדוחפים לנו דברים שאנחנו לא באמת צריכים אבל מרחיקים את האופנועים מהלקוחות הפוטנצאלים בגלל מחיר גבוה לא עושה את זה נכון
כי בעולם מושלם אם נוריד כרגע את כל הדרישות שיש לי מהאופנוע שלי ונלך רק על חלום שהוא לא שימושי עבורי בעליל יש אופנוע אחד שהייתי
לוקח:
![]()
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
את זה אם לדייק יותר:
![]()
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
דברים שדוחפים לנו זה קטליזטור, אגזוז חונק רעש ועוד, אלו דברים שאנחנו לא ביקשנו אבל דחפו לנו אבל קוויק שיפטר, מסך TFT, בקרת ווילי ומתלים מתכוונים זה נקרא לספק לשוק מה שהוא מצפה, שהאפריליה RSV 4 יצא לשוק שאר היצרנים גילו שהלקוחות רוצים אלקטרוניקה והרבה.
שאני אומר מה שהלקוחות רוצים זה כמובן משהוא כללי שלא כל הרוכבים חלק מזה, אתה לא אבל הרוב כן.
אגב על הRS רכבתי, תענוג של אופנוע ולמי שרוכב בלי מורכבת אין הרבה פשרות, הוא נוח ומרווח עם מנוע גמיש ומתלים שמגהצים את הכביש כמעט כלבוייניק
ועוד סיפור על מארקטינג:
בגרמניה יש רשת בגדים שכל הבגדים שם מכוערים ולא אני או אישתי אי פעם מצאנו שם משהוא מתאים, שאתה בחנות אתה שאול את עצמך איך הם קיימים כבר 30 שנה עם סחורה כזאת אבל מסתבר שבגרמניה יש את האוכלוסיה הכי זקנה באירופה והבגדים בחנות מכוונים לטעם שלהם ומכוון שתוחלת החיים עולה כל שנה ככה השוק שלהם גודל.
המסקנה היא לא להסתכל על דברים רק מנקודת המבט שלך.
אתה כנראה מתקשה בהבנת הפוזה.
האופנוע שצרפת הוא אופנוע שאשכרה מסוגל לרדת לשטח.
אבל האופנוע במבחן הוא אופנוע שכאילו מסוגל לרדת לשטח.
ישראבלופ אבל של אומות העולם....
האופנוע שצרפת עלול להעלות אבק דרדרת ושאר לכלוך על הרוכב, וזה יפריע בתמונה באינסטה אז למה?.....????
מה גם שה KLX לא משהו בכלל בכביש והם מעונינים בכלי שעושה 100 כביש.
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
בארץ השוק שונה ואני רוצה לחדד, רוב האנשים הממוצעים (ואני לא מדבר על אלה עם כסף שיכולים להרשות לעצמם הכל) מחזקים
בקושי אופנוע, מהמון סיבות.
קהל הרוכבים אינו אחיד ובטח שלו נובע מאותן הסיבות שכל רוכב רוכש את האופנוע שלו אבל המכנה המשותף הרחב ביותר והרדוד
ביותר הוא הצורך לצלוח את הפקקים למצוא חנייה נוחה ולהקל על החיים במדינת עולם שלישי והאופנוע עצמו משמש ככלי רכב יומי.
קהל הרוכבים (שים לב שאני מדבר על מאסה ולא על בודדים ומכוון נמוך!) מורכב גם מרוכבים בגילאים שונים ואל תצחקו רוכבים שרכבו
באלף הקודמת וצמחו עם סצנת האופנועים בארץ, יש להם תפיסה קצת שונה על הרכיבה, מהותה והצורך בגימיקים, שלצעירי דור האלפיים+
נראים הכרחיים ובלתי מתפשרים, הרוכבים של הדור הבא לא יבינו איך אפשר לרכוב עם אופנוע שלא מתחבר לטלפון, ורוכבי החשמל (השם יקום דמם)
לא יבינו איך חיינו עם מנועי בנזין, זאת האבולוציה וזאת הקדמה אבל באיזה מחיר?
מסכים סטייל אייפוד באופנוע זה נהדר, אבל רוכב שמוכוון להתעסק ברכיבה, צריך בעצם רק 2 שעונים עיקריים מול העיניים וכמה נורות אזהרה וזהו.
רוב בוחני האופנועים אומרים את זה בחצי פה כיוון שקריאת שעון אנלוגי אפילו בזווית העין מהירה נכונה ומשמעותית הרבה יותר מהמסכים הדיגיטליים.
מערכות בטיחות נהדרות ומצילות חיים, אין שום טענה אליהם והן מבורכות, אבל היום חימום ידיות נעשה הכרח, חימום המושב וטוסיק חשוב,
ואיך לעזאזל אפשר להסתדר בלי משקף עם 1999 מצבי כיוונון דרך התודעה. (פעם, לדגמי סוזוקי אם אני לא טועה, היה משקף מתכנן חשמלית וואוו)
וזה בא עם תג מחיר כי כל הפיצ'פקס האלה עולים בכסף, חלקם במשקל נוסף, ובעצם משמשים את הרוכב כי הם שם ולא כי הוא באמת צריך אותם.
שלא תבינו לא נכון זה נחמד שהם שם אבל תמיד צריך לזכור את המחיר.
הרוכב של היום מפונק, אני לא מאשים אני רק מציין עובדה, הוא חייב לברור לו את הסט-אפ הנכון לרכיבה, להתעסק עם מערכות מתוחכמות ומשלם
מחיר בגלל מרוץ החימוש בין היצרנים שרוצים להיתפס כנוצצים ביותר, מישהו קובע רף הזוי וכולם מיישרים קו.
איפה נמצאת הרכיבה הטהורה והמזוקקת, כל אחד ואחת מהרוכבים והרוכבות קובע את זה לעצמו, אבל בשביל להבין מה יש שם, צריך לטעום מהמבחר
מי שלא רכב על הארלי מימיו, ברכיבת מומנט עתירת וויברציות, לא יוכל לטעון שהרכיבה על האפריליה שלו היא תמצית האלוהות. לא כי הוא טועה או
לא מבין ,פשוט הוא טעם רק מעט מהמגוון.
כל קניית אופנוע היא אוסף של פשרות, מי שקונה אופנוע ספורט מאבד משהו, בעוד מי שקונה מפלצת שטח עם מקום לחצי בית מאבד משהו אחר,
צרצרי השטח מרווחים במדבר ומפסידים במכולת בקיצור בעולם מושם היו לנו כמה אופנועים והיינו משתמשים איתם לפאן על פי מטרתם.
אבל זה לא קורה ה- BMW1000XR החדש והנוצץ שעלה 156000 שקל + לוקח את בעליו 5 ימים בשבוע באיילון הפקוק לעבודה ויומיים (באישור
האישה) הוא יוצא קצת למרחבים לנשום אדי אספלט- למה? כי ישראל!
אבל אופנוע פשוט נטול כל הגימיקים שיושב על מערכת מתלים טובה מערכות בטיחות הכרחיות צמיגים טובים יכול להיות אידאלי, כי הוא יהיה זול
שימושי ומתאים היטב לתנאים והצרכים של רוב הרוכבים בפלח הנמוך והרדוד במכנה המשותף. עכשיו מה שעוצר את זה מלקרות זה בדיוק,
הדור שמחפש את הנוצץ המהיר אינסטנט של הריגוש כי הוא לא מכיר משהו אחר.
וכן השוק הוא חסר היגיון, כי אופנוע קונים מרגש מתשוקה ולא ע"י רשימת מכולת של צרכים יתרונות וחסרות (תשאלו את לוקי).
ממליץ לכולם גם אלה שחושבים שהם יודעים דבר או שתיים על רכיבה לנסות "אופנוע של פעם" נקי, מזוקק ולרכוב על כמה שיותר אופנועים.
![]()
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אתה מודע לזה שהRS רק נראה אופנוע של פעם אבל הוא מספק רכיבה של אופנוע עכשווי עם מנוע משוכלל ומתלים שאומנם לא חשמליים אבל עם הטכנולוגיה של השנים האחרונות והמחיר לא זול ככה שהוא לא האופנוע שאתה מתכוון אליו (פשוט וזול)
הימאהה MT 07 הוא הפשוט והזול של ימינו והוא אכן נמכר בכמויות יפות אבל הוא לא דו״ש, גירסת הדו״ש שלו (הטנרה) עולה יותר.
בקיצור, מה שמנסים להגיד לך זה שהאופנוע שאתה מדבר עליו לא קיים מהסיבה שהוא לא ימכר בכמות שתצדיק את הפיתוח שלו
שושני,
השוק בישראל לא שונה מהשוק בעולם. אין דרישה לאופנועי אולדסקול.
למעשה,
אם תברר,
לדעתי רוב מי שקנה dr בתקופה האחרונה, הם רוכבים מבוגרים שעשו זאת מהסיבות שאתה ציינת (נוסטלגיה ולא צורך). והמספרים מספרים את הסיפור. יש דווקא הרבה שמחפשים את הפוזה של אופנוע ישן, אבל בלי הלכלוך, והתקלות, וכן עם פינוקים, תראה איזו פריחה יש בסגמנט הכאילו רטרו).
נ.ב. באופנוע דו"ש אתה לא צריך שעונים בכלל. אף אחד לא מסתכל על שעונים ברכיבת שטח. מקסימום נורת לחץ שמן (שגם אותה וגם נורת חום מנוע אין. אבל החוק מחייב, אז בdr שמו שעון מהירות, נורת ניוטראל, נורת איתות, ונורת אור גבוה, זהו!).
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!