השוק של ההארלים משונה ומזכיר קצת את שוק ה-BMW אדוונצ'ר יש כאלה שמוכנים לשלם הרבה כסף
על המותג בלי קשר לכלום.
ישנם שני מגמות בשוק הזה ושני ערוצי זרימה לכלים מעולים:
האחד מחו"ל בעזרת פז בננבשתי למי שמכיר שהיה דמות ידועה בארץ בתחום הקאסטמים ועבר לארה"ב
ומייבא לארץ כלים נהדרים (אספנות) וגם חדשים בעזרת יושופ. לחוג לקוחות שעובד איתו. הכלים שלו מרשימים
עם מעט ק"מ ונראים חדשים מגיעים אחרי טיפול מלא בארה"ב ומפרט לפי שגעון הלקוח.
השני דרך היבואן בארץ, התרגיל הנחמד שהיבואן עשה מיד כשנכנס לשיווק מסיבי בארץ היה תמחור הכלים
בצורה כזאת שכיסה גם את מחיר קניית האופנועים המשומשים בעסקאות הטרייד אין ופרישת תשלומים גבוהה
שהעניקה לרוכש תחושה של עסקה מדהימה נתת אופנוע ישן (ולרוב בעייתי) וקיבלת אופנוע חדש עם "הנחה"
מרשימה ופריסת תשלומים קטנים לתקופה ארוכה. בפועל במחסני היבואן הצטברו מאות אופנועים ישנים משומשים
שלא יצאו לשוק במחירים נמוכים והורידו את השוק למטה והגרעין של בעלי ההארלי רענן את הכלים מבלי לצמצם
את שוק הלקוחות הפוטנציאלי. מבחוץ זה נראה כלא משתלם אבל בפועל הוצאו מהשוק כלים ישנים ואותם הבעלים
שילמו על אופנוע חדש מבלי הצורך להגדיל את מספר הלקוחות היינו אחד לאחד, בלי המהלך הזה השוק היה רווי
בכלים ישנים ללא אפשרות לקנות חדשים.
מה יהיה על הכלים ששוכבים שם?
רובם לא שווים את ההשקעה או הקנייה, חלקם בנויים על פי אהבת הבעלים הקודם, את הטובים או הנחשקים,
הם יודעים למכור לתוך המעגל הפנימי שלהם לכאלה שלא ירכשו כלי חדש ובמחיר שבשכלול הסופי גבוה מספיק
גם בכדי להרוויח שוב.
קניית הארלי משתלם למי שיכול לעמוד בתקנות רכב אספנות של איסור נסיעה בבוקר בין 0700-0900 שווה לעשות
מפז, התמורה לכלי נהדר וביטוח אספנות נמוך, המחירים שלהם פחות מהכלים החדשים אבל נראים מצוין כמו חדשים.
ניתן להשיג את המנועים הנהדרים של האוולושיין שנכנסו לאחרונה לתחום האספנות אבל מודרניים מספק לעשות כל דבר
שאופנוע חדש של הארלי עושה.
אפשר לחפש הארלי יד שנייה מאנשי פרטיים לפעמים יש מציאות אבל השוק שלהם יקר כאמור.
ומי שהפרוטה מצויה בכיסו תהיה בעיה לבחור בינו לבין אחיו מאותה הארץ האינדיאן....
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
מוזמנים לדפדף בדף של הבחור לראות מה עולה לארץ:
https://www.facebook.com/paz.benbenisti.3
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
השושנים - מעניין אני אצטרך לחשוב קצת.על המודל העסקי הזה.
אני כתבתי בעבר על הקטע הזה של היבואן
לבנתיים הם קיימים ובועטים.
אם פעם המחירים יהפכו לשפויים לא מן הנמנע שארכוש את אחת המשאיות שלהם
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI