תוצאות 1 עד 14 מ 14

אשכול: קושי בשמיניות

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2023
    הודעות
    5

    קושי בשמיניות

    היי לכולם

    אז ככה. ראשית, ידוע לי שכבר נשאלו מספר רב של פעמים שאלות על שמיניות. ביקשו טיפים על שמיניות ונפתחו מספר אשכולות בנושא, *אבל*, לצערי הרב מאוד, רוב האנשים שביקשו עצות לא ידעו להתנסח/התקשו ולא הבינו למה/ לא נכנסו לשום אלמנט ספציפי ברכיבה בתוך השמיניה שבו הם ביקשו טיפ והשאירו סימן שאלה ענקי לגבי מה בכלל הם מנסים לעשות.

    לכן אני אהיה ממוקד, אני לומד לטסט על a1 הילוכים על אופנוע cf moto 250nk. במהלך השמיניה בהילוך ראשון יש לי קושי רב בשמירה על מהירות אחידה, אני אכן נע סביב ה 9 קמ״ש אבל בסיבוב אחרי ה X אני טיפה לוחץ קלות מאוד על הבלם האחורי ובנקודה הזו אני מרגיש על ״הקצה״, אם אני לא לוחץ על הגז לא יהיה לכלי מספיק כוח להשאר יציב ואם אני לוחץ גז אז האופנוע מהיר מדי אז המשך קדימה חרגתי מהקו וחירבנתי את הטסט. אני אכן לפעמים מצליח לעשות שמיניה תקינה בתוך גבולות המלבן אבל אחרי כל פניה אני צריך להיות סופר דופר רגיש עם הגז ברמה שרק ״מלחשוב״ על לחיצה על הגז אני מרגיש שיש לאופנוע יותר כוח אבל גם אז זה לא תמיד מדוייק מספיק שיהיו רוחות ואז יחרבן לי את התרגיל.

    בהילוך שניה האופנוע מרגיש שהוא ״טס״ לי אז בפניות אם אני מאט בחלק שיש עליה ממש קלילה לכיוון הקצה אחרי הפניה האופנוע פשוט נכבה.

    אז בהילוך ראשון הולך לי יותר טוב אבל נדרשת רגישות מטורפת רצח עם המצערת של הגז וזה קשה מאוד כאשר אתה מקפל את הכידון במיוחד בפניה ימינה כשזרועה מקופלת.

    אשמח לעזרה בשליטה ויציבות בעבודה על המצערת בשמיניה.

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2020
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    138
    אם יש משהו יותר גרוע מלרכב על חתיכת החרא הזו שנקראת CFMoto 250, זה הגרסאות העוד יותר שבורות שלהם שיש לביה"ס לנהיגה, אז יש את זה...
    לענייננו, ישנם שלושה אלמנטים נדרשים של שליטה:
    א. בקלאטצ', כאשר העקרונות הם: חיבור קלאטצ' בלי גז יאט את הכלי, חיבור קלאטצ' עם גז ימשוך אותו. אתה צריך להימצא איפהשהו באמצע בזמן השמיניות. מיד ארחיב.
    ב. במהירות: מהירות נמוכה "תפיל" אותך לתוך הפניה, מהירות גבוהה "תוציא" אותך ממנה. האופנוע תמיד מושך קדימה.
    ג. במיקום הגוף, כאשר העיקרון הוא: ככל שהאופנוע מוטה יותר, יש לך זווית פניה חדה יותר ויותר מרווח תמרון. ע"מ לאזן את האופנוע אפשר להטות את הגוף לצד כמו השוטר החביב פה.

    תרגיל את עצמך לסעיף א' ע"י פימפום הגז במקום לחפש את הנקודה (שלא תמצא, כי המצערת ב-CFMoto עוד שניה עפה). 2-3 פעמים בשניה. תתאים את העוצמה של הפמפום בהתאם לנקודה בפניה והקלאטצ' בהתאם. עם הזמן אתה תשים לב שאתה מפתח מיומנות לנקודה בה אתה יכול להיות רציף יותר עם שתי הידיות.
    לאחר מכן, נסה (לאט לאט) להגיע לזווית הטיה שבה אתה מרגיש שאתה אוטוטו מוריד רגל (לא ליפול, כן?), ותן גז. שם לב שהאופנוע "מרים" אותך ואת החזרה לשליטה? אפשר (ורצוי) ליישם את העיקרון בפניות. אתה לא תחליק בלי להרביץ גז ממש חזק וממילא יש לצמיגים הרבה יותר אחיזה ממה שנדמה לך.
    במקביל, תטה את הגוף נגד כיוון הפניה, מה שיגדיל דרסטית את תחושת השליטה שלך בהטיות.

    בכל אופן זה מה שזכור לי מה-A1 שלי. את A עשיתי על Z650 ואותו אפשר לכדרר בשמיניות עם הבייצים קשורות מאחורי הגב (וזה אחרי שנה שלא נגעתי בהילוכים).
    מאז לא עשיתי שמיניה אחת לא עם הוספה ובטח לא עם הגוצי, אז ymmv עם העצות שלי.
    Vespa GTS SuperSport 300 HPE Blu Energia 2020
    Moto Guzzi V85 TT Evocative Rosso Uluru 2022
    Saucony Triumph 2024
    "עודדו את הילדים שלכם לקנות אופנוע, לא ישאר להם כסף לסמים!"

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    48
    לגבי עבודה מאוד עדינה עם המצערת, במקום לסובב אותה עם כל כף היד, תצמיד לידית רק את האזור בין אצבע מורה ואגודל וכשאתה רוצה לתת גז תמשוך את האגודל (שנמצא מתחת לידית) קדימה. זה גם מאוד מועיל בכל תחילת תנועה, במיוחד באופנועים בעלי נפח מנוע גדול.
    לגבי ויסות הכוח לגלגל האחורי, תמסורת בין ידית הגז לגלגל בכלים עם מנועי בעירה פנימית זה "נצח", מה שמקצר בכמה סדרי גודל את תגובתיות, זה הקלאץ'. בפניות, סלאלום, שערים ושמיניות צריך לווסת את הכוח עם קלאץ' בלבד וכמובן עם מספיק גז.
    9 קמ"ש בשמיניות זה איטי מידיי, כנראה כשאתה מטה את האופנוע אתה מרגיש שנמצא על סף נפילה ואז אתה מיישר את ההגה, אופנוע מתיישר, ואז שוב פעם מטה אותו ואז או שאתה יוצא מגבולות המסלול או שמוריד רגל. תעלה את המהירות ל-12 קמ"ש תטה את האופנוע יותר ותתרגל להתגבר על תחושת הנפילה המוטעית שתהייה לך. גם אני אתקשה לעשות שמיניות ב-9 קמ"ש.
    אל תפחד בשמיניות לשמור על סל"ד סרק של 4,000, המנוע יצווח כשתסגור את הקלאץ' עד הסוף, אבל רוב הזמן תהייה בתחום החיכוך של מצמד וגל ארכובה ואז הס"לד יהיה באזור 2,000-3,000.
    בהטיית אופנוע במהירויות כאלה נמוכות, תשמור על הגוף כמה שיותר מאונך לכביש, כלומר שליטה על זווית ההטיה תתבצע עם הידיים בלבד, לעומת רכיבה במהירות גבוהה שבה עובדים גם עם הברכיים.
    הדבר הכי חשוב, זה המבט תסתכל רק לאן שאתה רוצה להגיע בעוד 2-3 שניות. לא להסתכל ישר ולא על הגלגל הקדמי.
    תאמין לי גם אני הייתי במצב שלך, כמו כנראה רוב בעלי רישיון A, בסוף באיזשהו שלב תעשה את זה מושלם. לי זה הגיע בהפתעה.

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של Jonathan
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    513
    מסכים עם העצות שקיבלת לפני:
    מבט עמוק לסיבוב, שליטה על מצערת וקלאץ' חצי מחובר ומיקום הרוכב לא עמוק מדי מעבר לאופנוע, באופנועי שטח אפילו מעל האופנוע ולא מתחת ולא בהמשך לאופנוע אלא מעל האופנוע (ראה סרטון).
    זמן אימון הוא קריטי.
    רק כדי לקבל מושג ברכיבת שטח האימון הבסיסי ביותר הוא שמיניות כשהכידון מגיע למגביל הצידוד וככה מצד לצד על שטח (כלומר לא על אספלט).
    העיקרון הוא שהרוכב יפתח אינסטיקט לטפל בנפילת האופנוע על ידי הקלאץ והגז ולא על ידי היגוי הכידון.

    https://youtu.be/ejIN8vJq1Nw?t=49
    If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
    It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
    When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn

    ROGUE RC51


  5. #5
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2023
    הודעות
    5
    שמיניות על 12 קמ״ש 😱😱😱😱 נשמע כמו התאבדות. טוב אני אנסה בראשון

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    35
    אגב, תוכל להשתמש בהיגוי הפוך כדי להשכיב את האופנוע "מאוחר מדי", כשאתה במהירות גבוהה.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    אני דווקא אתחיל מההתחלה:
    המפתח לתפעול מדוייק של האופנוע הוא תנוחת רכיבה נכונה.
    - כריות (לא מרכז כף הרגל!) על הרגליות, לוחצות את האופנוע למטה ואחורה.
    - מפשעה על הטנק.
    - ברכיים נעולות חזק על הטנק.
    - פלג גוף עליון משוחרר, בדגש על הכתפיים.
    - מרפקים פתוחים מעט, הידיים מגיעות לכידון בקו ישר או מעט מלמעלה.
    - מפרק כף היד ישר - ללא "שבירה".
    - לא להחזיק חזק את הכידון - הידיים מונחות עליו ומכוונות אותו בעדינות! הכידון משמש להיגוי בלבד, ולא כדי להישען או להיתלות עליו!
    - 2 אצבעות על הקלאץ', 2 על הברקס הקדמי.
    - תפעול הגז מתבצע ב"גלגול" הידית בתוך קו היד, כשהמפרק נשאר באותו מקום - לא בסיבוב של המפרק!
    - הראש מורם, המבט הולך הרחק קדימה - אין לך מה לחפש מתחת לגלגל הקדמי!
    - בפניה (שמיניה) המבט מחפש את הנקודה הבאה + 1. הסבר:

    ברגע שהגעת עם האופנוע לנקודה מס' 1 - אתה מתחיל לחפש עם המבט את נקודה 3 (לסובב את הראש!).
    ברגע שהגעת עם האופנוע לנקודה 2 - אתה כבר מחפש את 4.

    ועכשיו, לגבי בחירת הילוך ותפעול הגז.
    ממה שזכור לי, יותר קל לעשות שמיניות בהילוך שני - בהילוך ראשון רוב האופנועים קופצניים מדי.
    בכל מקרה, מעברים בין גז פתוח לסגור וחזרה מזעזעים את הכלי ומפרים את היציבות.
    לכן, צריך להשתמש בקלאץ' - לא כמתג דלוק/כבוי, אלא כמנגנון שליטה שמאפשר לך לקבוע את אחוז הכוח שיורד מהמנוע לגלגל.
    מה זה אומר בפקטיקה?
    - תן למנוע לרוץ על 1500-2000 סל"ד, עם גז מעט פתוח. שמור את הגז שם גם כשאתה מאט.
    - אם האופנוע מתחיל לרוץ מהר מידי, סגור מעט את הקלאץ', כדי להקטין את אחוז הכוח שעובר מהמנוע לגלגל.
    - אם האופנוע מאבד מהירות, שחרר את הקלאץ' במילימטר - שניים, כדי להגדיל את אחוז הכוח שיורד מהמנוע לגלגל.
    בעצם, אתה נשאר כל הזמן סביב נקודת החיבור של הקלאץ', ומשחק איתה בטווח של 2 מילימטרים פנימה (0% מכוח המנוע עובר לגלגל) ועד ל-2 מילימטרים החוצה (100% מכוח המנוע עובר לגלגל). אתה לא סוגר קלאץ' עד הסוף ולא משחרר אותו עד הסוף. אני ממליץ בחום להתרגל לתפעל את הקלאץ' עם 2 אצבעות, כששאר היד נחה על הכידון ומחזיקה אותו בעדינות.
    תזכור: גז=יציבות.
    בתוך השמניה, רצוי להישאר עם גז מעט פתוח וגלגל אחורי מחובר (גם אם הוא רק ב-30%-50% מכוח המנוע). סגירה של הגז ולחציה על הקלאץ' גורמת לאופנוע "ליפול" לתוך השמיניה ומאלצת אותך להוריד רגל.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  8. #8
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    אני לא יודע מה מותר ומה אסור בטסט, אבל ליטוף של הבלם האחורי בכל התהליך עוזר במיתון ועידון התגובה של הקלאץ. זה נכון גם לגבי תמרונים צפופים בעיר.

  9. #9
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2023
    הודעות
    5
    טוב חברים אז לאחר שקראתי בעיון את כל התגובות והטיפים שנתתם לי, ניסיתי ליישם אותם בשיעור של היום.

    ושמתי לב לשני פעולות שעזרו לי לשמור על יציבות באופן משמעות.

    * הצמדת ברכיים לטנק ביציאה מהפניה בשמינייה לכיוון קו הגבול - במצבים שבהם הייתי מרגיש שאני
    נופל, בזכות הפעולה הזו אני מרגיש יציב והרבה יותר נינוח בפניה.

    * שליטת במצערת באמצעות הזזת פרק כף היד בלבד ללא הזזת מרפקים - זו בדיוק החוליה שהייתה
    חסרה לי בשליטה מלאה על מצערת הגז ועכשיו בפניה כשאני מרגיש שהכל צריך יותר כוח ההתמקדות שלי
    בתזוזת פרק כף היד בלבד מייצרת תנועה הרבה יותר מדויקת על המצערת.

    בכללי אני מאמין שגם התמקדות בשרירי רגליים במהלך פניה מקלות עליי מאוד כאשר אני גם צריך להפעיל טיפה גז כדי לשמור על יציבות.

    מה שכן, אני עדין עושה את זה במהירות של 9 קמ"ש ובהילוך ראשון, הרבה ממליצים על הילוך שני רק שקשה לי מאוד לשמור על האופנוע דולק
    כי ב 12 קמ"ש מאוד קשה לי לתמרן בתוך שמיניה. אני מניח שצריך ללחוץ מעט על הבלם אבל זה לא מסתדר לי ביציאה מהאיקס כל כך.

    אני אעדכן איך הולך בשיעור הבא שלי ביום שלישי (אם בכלל הוא יתקיים כי הולך לרדת גשם)

    אז תודה רבה מאוד על הטיפים הם שיפרו את הביצועים שלי משמעותית אבל אני עדין לא שם ב 100% והתנועות עדין נראות מהוססות.

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    * שליטת במצערת באמצעות הזזת פרק כף היד בלבד ללא הזזת מרפקים - זו בדיוק החוליה שהייתה
    חסרה לי בשליטה מלאה על מצערת הגז ועכשיו בפניה כשאני מרגיש שהכל צריך יותר כוח ההתמקדות שלי
    בתזוזת פרק כף היד בלבד מייצרת תנועה הרבה יותר מדויקת על המצערת.
    מפרק כף היד לא אמור לזוז כמעט.
    תפעול המצערת יכול וצריך להתבצע ע"י הגלגול שלה בתוך כף היד ולא ע"י סיבוב המפרק.

    מה שכן, אני עדין עושה את זה במהירות של 9 קמ"ש ובהילוך ראשון, הרבה ממליצים על הילוך שני רק שקשה לי מאוד לשמור על האופנוע דולק
    כי ב 12 קמ"ש מאוד קשה לי לתמרן בתוך שמיניה
    כנראה שלא קראת את כל מה שכתבתי בנושא הקלאץ'. אחרת היית מבין שהקשר בין הילוך למהירות אינו כפי שאתה מתאר.

    בכל מקרה, קח מה שעובד לך, ושיהיה המון בהצלחה!
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  11. #11
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2023
    הודעות
    5
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    מפרק כף היד לא אמור לזוז כמעט.
    תפעול המצערת יכול וצריך להתבצע ע"י הגלגול שלה בתוך כף היד ולא ע"י סיבוב המפרק.

    כנראה שלא קראת את כל מה שכתבתי בנושא הקלאץ'. אחרת היית מבין שהקשר בין הילוך למהירות אינו כפי שאתה מתאר.

    בכל מקרה, קח מה שעובד לך, ושיהיה המון בהצלחה!
    א. איך אפשר לגלגל מצערת עם כף היד בלבד בלי אף שריר אחר? מצטער אבל פה אני מאבד אותך


    ב. לא יודע לגבי אופנועים אחרים אבל ממה שאני חווה ב Cf מוטו זה שהחיבור החלקי של הקלאץ בהילוך שני לקראת היציאה מהפניה כאשר יש מידרון ולו מיקרוסקופי המנוע כבר מתחיל לרעות ובנקודה הזו אני לא בטוח שהסלד במנוע יעזור אם הגלגל על 8 קמ״ש כי עובדתית המנוע עדין נכבה לי כאשר אני מגביר את חיכוך הקלאץ גם כאשר המנוע מעל 1500 סל״ד.

    אני קצת אובד עצות

  12. #12
    Member הסמל האישי של tree
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    429
    ציטוט נכתב במקור על ידי bnet צפיה בהודעה
    א. איך אפשר לגלגל מצערת עם כף היד בלבד בלי אף שריר אחר? מצטער אבל פה אני מאבד אותך


    ב. לא יודע לגבי אופנועים אחרים אבל ממה שאני חווה ב Cf מוטו זה שהחיבור החלקי של הקלאץ בהילוך שני לקראת היציאה מהפניה כאשר יש מידרון ולו מיקרוסקופי המנוע כבר מתחיל לרעות ובנקודה הזו אני לא בטוח שהסלד במנוע יעזור אם הגלגל על 8 קמ״ש כי עובדתית המנוע עדין נכבה לי כאשר אני מגביר את חיכוך הקלאץ גם כאשר המנוע מעל 1500 סל״ד.

    אני קצת אובד עצות
    אני לא חושב שהתקוונו לבלי שרירים אלה לפשוט שונה ממה שאתה רגיל.
    https://youtu.be/tPsjr7jxO0o
    וכיוון שהוא לא פופולארי אצל חלק מהחברים גם
    https://youtu.be/7AIx6-QWUYY

    Sent from my SM-G980F using Tapatalk

  13. #13
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2023
    הודעות
    5
    ציטוט נכתב במקור על ידי tree צפיה בהודעה
    אני לא חושב שהתקוונו לבלי שרירים אלה לפשוט שונה ממה שאתה רגיל.
    https://youtu.be/tPsjr7jxO0o
    וכיוון שהוא לא פופולארי אצל חלק מהחברים גם
    https://youtu.be/7AIx6-QWUYY

    Sent from my SM-G980F using Tapatalk
    הבנתי, לדעתי מה שבעיקר המצליו לי פה החברים זו השיטה השניה לפי הסרטון השני, התמקדות במשיכה עם עם האצבעות ודחיפה עם האגודל תודה רבה!

    הכאב ראש העיקרי הוא מבחינתי שליטה על המהירות של האופנוע בתוך השמיניה לאחר היציאה מהאיקס קשה מאוד להאיץ בהילוך שני עם הקלאץ בלי שהאופנוע נחנק למוות, אני חושב שאני גם סתם יותר מדי מבוהל עם הברקס האחורי, אדווח מחר (אם השיעור לא יתבטל בגלל הגשם) לטובת מתחילים כמוני שהדיון הזה עשוי להועיל להם מאוד.

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי bnet צפיה בהודעה
    א. איך אפשר לגלגל מצערת עם כף היד בלבד בלי אף שריר אחר? מצטער אבל פה אני מאבד אותך


    ב. לא יודע לגבי אופנועים אחרים אבל ממה שאני חווה ב Cf מוטו זה שהחיבור החלקי של הקלאץ בהילוך שני לקראת היציאה מהפניה כאשר יש מידרון ולו מיקרוסקופי המנוע כבר מתחיל לרעות ובנקודה הזו אני לא בטוח שהסלד במנוע יעזור אם הגלגל על 8 קמ״ש כי עובדתית המנוע עדין נכבה לי כאשר אני מגביר את חיכוך הקלאץ גם כאשר המנוע מעל 1500 סל״ד.

    אני קצת אובד עצות
    אולי זה יעזור - גם לגבי הגז, וגם בנושא תנוחת הרכיבה.
    https://www.youtube.com/watch?v=Nz_hNxQlKCQ

    אם נתמקד בשסרטון שכבר שלחו לך, אז מה שאני מדבר עליו - זאת שיטה מס' 3 שמוצגת שם.
    https://youtu.be/7AIx6-QWUYY

    לגבי ב':
    אם ב-1500 סל"ד המנוע נכבה שבשחרור הקלאץ' - אז או שהקלאץ' בדגם הזה נקודתי מדי וחסר רגש (יכול להיות), או שעבודת הקלאץ' שלך לא מדוייקת מספיק ואתה משחרר יותר מהדרוש, או שהמנוע חלש מאוד למטה וצריך עוד סל"ד (ניסית לתת לו 2000-2500? הרי השליטה במהירות בכל מקרה מתבצעת עם הקלאץ').
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

אשכולות דומים

  1. לומד לa1 - טיפה מתקשה בשמיניות
    על ידי Naorg בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 26-04-2021, 19:24
  2. תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 29-06-2016, 09:44

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO