
נכתב במקור על ידי
strelok89
בגדול מאוד לא נכון.
זה תלוי במבנה המנוע, יש 2 סוגי תהודה שזה מה שבעצם גורם לויברציות מורגשות.
תהודה ראשונית שהיא בעצם איזון חלקים נעים משמע אם יש לך בוכנה שיורדת למטה כדי לאזן אתה רוצה מסה זהה שעולה ודוחסת.
יש תהודה משנית שזה בעצם כוחות הפיתול שנגרמים כתוצאה מבחינה ותאוצת הבוכנה.
נניח מנוע 4 בשורה עם 180 בקראנק אין תהודה ראשונית כי על כל בוכנה שמבצעת שריפת דלק יש בוכנה שעולה ודוחסת.
אבל בגלל שכידוע הבוכנה משתמשת ב180 מעלות מהקראנק שזה בין נקודה מתה עליונה לתחתונה.
בנקודה מתה העליונה הבוכנה מואצת כלפי מטה בעזרת אנרגיה משריפת הדלק. הבוכנה מגיע לנקודה מתה תחתונה במהירות גבוהה אבל היא חייבת לעצור עצירה מוחלטת ואז להאיץ שוב למעלה.
הדבר הזה גורם לתהודה משנית
אם נחזור למנוע ה4 בשורה שלנו בסידור 180 הרי איזנו לחלוטין מאסות נעות אבל חילקנו את ה720 מעלות הפעולה לחלקים זהים של 180 מעלות ויצרנו תהודה משנית חזקה מאוד. איך מתגברים על זה? משקולות איזון! או תכנון מנוע.
נגיד אצלי זה מנוע עם 2 צלינדרים של במוו 800 סמק שעולים ויורדים יחדיו. ב180 מעלות לצלינדרים מחוברת משקולת.
המשקולת מאזנת את תנועת הבוכנות.
את התהודה המשנית פתרו עם סדר הצטה של 360 מעלות שלא יוצר תאוצות אלימות כמו 4 בשורה. שיטה דומה מיושמת בטימקס.
יש סינגלים עם משקולות מחושבות יותר שמווברצים פחות מ4 בשורה מסויימים.
זה לא רק כמות הבוכנות שמשפיעה