ממ...זה קצת דעה סוטרת לכל ממליצי הטורינג למיניהם...
זה בגלל הנסיעה על כביש החוף?
האופנועים האלו אמורים להיות מיועדים לזה לא?
ממ...זה קצת דעה סוטרת לכל ממליצי הטורינג למיניהם...
זה בגלל הנסיעה על כביש החוף?
האופנועים האלו אמורים להיות מיועדים לזה לא?
הטיפולים בויסטורם הם כל 6 אלף קמ, הונדה הם כל 12 אלף קמ, בורגמן כל 6 אלף, BMW כל 10 אלף, הכי חסכוני בעלויות זה ה nc700, הויסטורם חזק יותר, מהיר יותר וגדול יותר, מבחינת רכיבה הוא גם נוח יותר כי פשוט המושב שלו יותר טוב, רכבתי על כל האופנועים הללו לאילת וחזרה, הויסטורם הכי נוח לרכיבה כזאת, הבורגמן רגיש לרוחות צד יותר, ההונדה שבר לי את התחת, BMW אם כבר אז ה GS700 אבל הוא לא נוח למרחקים ארוכים שלא נדבר על שיוט במהירות גבוה, יש את הורסיס החדש שהוא נראה ממש נחמד, תבדוק אותו או את הויסטורם, קח בחשבון- הויסטורם שלי עבר 201 אלף קמ בלי תקלות מיוחדות למעט בלאי רגיל, זה לבדו מראה לך משהו על האמינות של האופנועים הללו. לצורך העניין היה לי בורגמנים, הונדות, BMW, וכל כלי כמעט שאתה רוצה.. אם תרצה עזרה צור עימי קשר 0508111711
פות"ש
קראתי חלק נכבד מהתגובות כאן, וברשותך אתייחס גם.
קודם כל לגבי הטיפולים בויסטרום. עבדתי בסוכנות (עם מוסך) של עופר אבניר בירושלים עד לפני שבוע, הויסטרום עושה טיפולים כל 12k,
החל מהכלים שהגיעו בסוף 2014 (נדמה לי בדצמבר). כל הכלים שהגיעו לפני כן, היו עושים טיפולים כל 6k, אז לגבי זה סוכן המכירות אמר לך
את האמת, זו הנחיית היצרן (בדגמים הישנים ההנחיה הייתה כל 6k, אני יודע מניסיון אישי, היה לי ויסטרום והיה לי את ספר המכונאי).
לגבי הנסיעה עצמה.
אני במשך כשנה נסעתי כ130 ק"מ כל יום על ויסטרום לעבודה (ירושלים-ראשל"צ), נסיעה שהיא קצרה יותר מהק"מ שלך, אבל נראה לי שדומה במידה מסויימת (וגם לא מעט נסיעות ארוכות יותר כשהזדמנו לי).
בניגוד לדיסהמלצות שנאמרו כאן, אני חושב שהסוזוקי הוא כלי נהדר למשימות כאלו, כאשר כל כלי בנפח גבוה יותר פשוט יהיה בונוס מבחינתך.
מה שאותי שבר בסופו של דבר, היו העלויות המטורפות של נסיעה כזו, אם כי מספר חודשים ברכב (פוקוס) לא היוו הבדל משמעותי מהבחינה הזו, אבל אצלך להבנתי
זה לא יוצא מהכיס שלך, אז זה לא רלוונטי.
מה שכן, תתמקד באופנועים בעלי תנוחה זקופה (ויסטרום, 09 טרייסר, וכד'), לדעתי הם יהיו הרבה יותר נוחים ברכיבה כזו יומיומית, ולדעתי לפחות תנוחת הרכיבה שלהם
לעומת אופנועי התיור נוחה יותר ברכיבות יומיומיות ארוכות+מהלך מתלים ארוך יותר שמאפשר נוחות עדיפה בעיר (אבל זה כבר סובייקטיבי לחלוטין).
עוד דבר אחד חשוב, אל תחסוך בציוד. אני קניתי ציוד שנחשב כציוד ביניים, והתאכזבתי בסופו של דבר לאורך זמן. היום דעתי היא שעדיף להשקיע סכום גבוה בציוד פרימיום, אבל שעושה את העבודה בצורה מושלמת, ומחזיק שנים (קסדות-שואי/אראי/שוברט וכד', מעילים ספידי/דיינז/רוויט וכו', וכן כפפות איכותיות, ולחורף חשוב מגף טוב, אני אכלתי המון חצץ בגלל הקמצנות והעצלות שלי בקטע הזה), זה לפחות הלקח הכי חשוב שאני למדתי בשנים המועטות בהן אני רוכב.
בסופו של דבר רכב אולי יהיה נוח יותר, אבל הפקקים לדעתי ייאשו אותך, ותחבורה ציבורית (גם רכבת) זה קצת מבאס לדעתי עם התלות בזמנים וקריזות של החברות. אז אני דווקא בעד, רק שתדע לקראת מה אתה נכנס.
אה ותיכנס לכושר, לא בהכרח סיבולת לב ריאה, יותר להתמקד בגמישות, שרירי ליבה וכד', לדעתי זה יהפוך את הרכיבה להרבה הרבה יותר נוחה, ופחות מאומצת.
בהצלחה.
אנסה להשיב את השרשור לכיוון אופנועני ולתרום מנסיוני הדל.
נאמר פה מספר פעמים שאופנוע בעל תנוחת רכיבה זקופה יהיה לך נוח יותר.
אני מבין את הרעיון אך במבחן המציאות זה לא תמיד כך.
אני רוכב על BMW R1200R בתנוחה זקופה וגם על VFR800 בתנוחה מעט רכונה.
רוצה לנחש איזה אופנוע נוח לי יותר..?
אני מניח שזו גם פונקצייה של גובה הרוכב ביחס למיקום הרגליות (שגורמת לי לכווץ רגלים על הבימר הנמוך ומעייף לי את הגב בטירוף!)
ואגב, במקרה שלך אני מצטרף לממליצים על הVFR האמין (אצלי כבר 240K ק"מ!), הנוח ובעל יכולת "קיצור מרחקים" מרשימה...
ולגבי זה:
אשמח אם יתקנו אותי אם אני טועה
אבל מה הקשר בין מהלך המתלים לנוחות?!?
זה לא שאופנוע עם מהלך מתלים קצר סוגר אותו במהמורות עירוניות מצויות (להוציא את ירושלים שלה מהמורות קדושות...),
נראה לי שנוחות הנסיעה קשורה לקשיחות הבולמים ולא למהלכם.
ולפותח השרשור,
אתה מעצבן!
לא זכורה לי כזו התגייסות בעצות טובות של חברי הפורום לשאלה בסגנון שלך!
השאלה האחרונה שלך על הגז -לא במקום (תרתי משמע).
רק מניסיוני הדל ידעתי לדבר, אם כי לצערי הניסיון שלי הוא בעיקר בירושלים. רכבתי פה ושם על כמה אופנועי כביש/תיור (באנדיט, vfr וכד') וכן על דו"שים למיניהם, והדו"שים נטו להיות נוחים יותר, בעיקר עקב העובדה שאכן הם לא סוגרים מתלה במהמורות המציקות שיש בעיר הזו.
נכון שקשיחות הבולמים היא הפקטור המרכזי, אבל לתחושה שלי גם למהלך המתלה יש משמעות מבחינת הנוחות, (ולא רק בגלל הרכות היחסית שבאה עם מהלך מתלה ארוך באופנועים כאלו) בעיקר בעיר.
כמון תמיד קיימת האופציה שאני מחרטט לגמרי, וטועה לחלוטין, ואז אשמח אם יאירו את עיני בנושא זה.
תודה אחי זה היה ממש ענייני.
אתה רואה את הגלדיוס בתור אופציה בכלל?
רכבתי שעה עליו, אהבתי את המנוע, לא כאב הגב, רק בטוסיק..
לא יצא לי אמנם לרכוב על הגלדיוס, אם כי ממבחני הדרכים עליו הוא אופנוע מצויין, אבל בסוף הוא לא אופנוע שתוכנן כ דו"ש/אדוונצ'ר/איך שתקרא לזה, אלא כאופנוע
נייקד בסיסי בנפח ביניים.
הוא אופנוע נהדר, לנסיעות היומיומיות שלך הוא פחות יתאים.
אגב הnc 700 גם הוזכר כאן, שוב בהסתמך על מבחנים ומה ששמעתי פה ושם מבעלים, בכל מה שקשור למנוע, שלדה, מתלים, הויסטרום לא ממש סופר אותו,
אבל מבחינת עלויות תפעול, הן די מגוחכות ביחס לאופנוע בנפח כזה.
אז אם לא מעניין אותך התנהגות והנאה וכיף שברכיבה, אלא אתה מחפש מקסימום פונקציונליות דו גלגלית, אז הוא אופציה מאוד מאוד רלוונטית עבורך.
לדעתך אולי גם ה cb500x יוכל לעשות את העבודה?
רכבתי עליו ממש מעט בנסיעת מבחן אבל הוא הרגיש מאוד קליל וזה קצת הפחיד אותי...
Vfr800 בדיקה כול 6, טיפול כול 12. אוכל 1:15 ברכיבה משולבת סבירה.
נדב, לקחתי את הcb500x ונסעתי מחיפה לתל-אביב, אני חייב להגיד לך שהכסא שלו מתחת לכל ביקורת, אחרי כחצי שעה קפאה לי התחת, אין מה להשוות בינו לבין הויסטרום, אני ממליץ לך לקנות וי סטרום משומש ולא cb חדש, את תצטער ותמכור את הcb אחרי שבוע.
נרשם...
עד הנסיעת מבחן ממש בניתי עליו, והוא איכזב ברמות..אנמי כזה...המוכר בהונדה אמר לי "הכלי הכי נמכר" לא מאמין לו...
משפחת ה-500 של הונדה נמכרת במספרים גדולים יחסית. זה שלשימוש שלך הם פחות מתאימים לא אומר שלאחרים הם לא מתאימים.
רוב האנשים רוכבים *הרבה* פחות קילומטרים למקום העבודה כל יום. האופנועים סה"כ מציעים את ההספק המותר המקסימלי לבעלי הרשיון המוגבל במחיר *יחסית* נמוך בהשוואה למתחרים בשוק- כלי ביניים מוגבלים, או מעט יותר גבוה מאופנועי 300 מולם יש להם יתרון הספק מסוים. בנוסף לכך מרווחי הטיפולים שלהם יחסית גדולים וצריכת הדלק נמוכה יחסית, וחוץ מעניין שתיית השמן שעלה כאן בפורום נחשבים לדי אמינים עד עכשיו. בקיצור- אופנוע תקציב שמנסה לתת כמה שיותר תמורה למחיר, ולכן רוכבים רבים יחסית בוחרים לרכוש כזה. בנוסף, מדובר בשלושה כלים בסגנון שונה (R,F,X) שמתאימים לרוכבים שונים שכל אחד מחפש משהו אחר שמתאים לו.
אז זה אולי המשפט היחיד של הסוכן שאולי אתה כן יכול להאמין לו (למרות שנראה לי שהCBR500R נפוץ יותר, אבל זו רק תחושה).
ד"א לא רוכב הונדה ולא קשור בכלל לחברה, סתם רציתי להגיב ויצאה לי חפירה
הכי חשוב שבדקת וראית שהוא לא מתאים לך, חסך לך את ההתלבטות.
אני כן מסכים שזה הכלי הכי נמכר, עובדה, כל יום בדרך לעבודה אני נתקל בcb500x או cbr500, הf לא ממש ראיתי, נראה לי הוא פחות נפוץ.
ואני חושב שאכן, למי שנוסע נסיעות קצרות לעבודה אני חושב שזה אכן משתלם בגלל מרווח טיפולים ארוך וצריכת דלק נמוכה, ואפילו נסבל לטיול ארוך מידי פעם, למרות שנושא השמן די מבאס, כך לפחות חבר שלי שיש לו cb500x טוען, אגב, אני בעצמי בדקתי את הנושא ואכן אחרי שמישרים את הכלי לא הופיע שמן בעינית בכלל, לפי דעתי ממש בושה להתקל בפגם ייצור עלוב של אחת מחברות האופנועים הגדולות בתבל שתהדרות באיכות ואמינות.
לעניינו ולבקשת פות"ש, הכלי הזה ממש לא מתאים לנסיעות ארוכות כאלה כל יום.
עכשיו אני הולך ממש לשגע אתכם...
המעסיק הציע עוד פתרון...רכב על גז...😮
אני שואל לדעתכם על מה כדאי בעצם לעשות את הנסיעה היומית הזאת?
כמובן שלכל אחד יתרונות וחסרונות...שאולי גדולות יותר באופנוע...וואלה לא יודע כבר...
מה אתם חושבים?
אני מציע אופנוע על גז, רכבת על קיטור, ועפיפון על בטריות.
בקצב שאתה תחליט ותבין מה אתה רוצה האירניםם כבר יבנו פצצה וישלחו לפה.
וקצת יותר ברצינות דבר אחד יש לי להגיד לך, אם זו מול זה ואתה שוקל רכב אז אני בטוח יותר בהמלצות של אחרים ושלי שרכבת הכי מתאימה לך ולא אופנוע.
והשרשור הופך להיות שרשור ארוך ולא ברור...