עמוד 3 מתוך 3 ראשוןראשון 123
תוצאות 31 עד 41 מ 41

אשכול: מבחני קסדות של שארפ

  1. #31
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    OK, עכשיו מספרים.
    אם אתה זקוק למשוואות של דרך בתאוצה קבועה, תמצא כאן.

    החשבון אומר (בהנחה של 2 ס"מ למעיכה מלאה של הקלקר) שבמקרה הטוב ביותר (30 קמ"ש, מעיכה מלאה) התאוטה היא 17G (פי 17 מתאוצת הכובד). ב-30 קמ"ש עם ריפוד קשיח זה 34G. אותו דבר זה 60 קמ"ש עם ריפוד קשיח ו-60 קמ"ש עם ריפוד רך + מכה בסוף.
    זה בתנאי שההאטה לינארית (תאוטה קבועה). אני לא יודע איך מתנהגים החומרים, אבל לא נראה לי שהתאוטה קבועה כי ככל שאתה מועך יותר הקצף מצטופף ומפעיל התנגדות גדולה יותר לתנועה (אם יש לו מספיק זמן - אולי התהליך גורם לו להיות במצב מטה-סטבילי וזה כן לינארי). אם כן, אז התאוטה אינה קבועה אלא פונקציה חזקתית כלשהי או אקספוננציאלית, מה שאומר שהמספרים למעלה הם ממוצעים ובעצם, לחלק מהזמן, התאוטות גדולות יותר.
    אני לא רופא, אבל נראה לי שהתאוטה של 17G (שזה המינימלי לחלוטין) יתבטא במכה מאוד חזקה של המוח על הגולגולת כ-24 קג"כ למוח ממוצע במשקל 1400 גרם.

  2. #32
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של uriar
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,850
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    ...מה המרחק הנוסף שעובר הראש בקסדה כתוצאה מריפוד טוב יותר או פחות?
    לא ריפוד אלא חומר סופג אנרגיה. אני מניח שלזה התכוונת.

    ציטוט נכתב במקור על ידי Jack_R1 צפיה בהודעה
    בוא אני אנסה להתקדם עוד קצת בלי להקריב את הראש קודם
    אוקיי, אז יש לנו 2 קסדות עם שכבת מעיכה באותו עובי, אבל מחומר שונה. אחת יותר רכה, אחת יותר קשיחה.
    נניח ששתיהן מכוונות לאותו משקל ראש, הרכה מכוונת להימעך עד הסוף ב-30 קמ"ש והקשיחה מכוונת להימעך עד הסוף ב-60 קמ"ש.

    נניח תאונה ב-30 קמ"ש קודם.
    ב-30 קמ"ש, הקסדה הרכה תימעך לכל עובי שכבת המעיכה, ולכן תגדיל את המרחק (ותקטין את התאוצה). הקסדה הקשיחה יותר, לעומת זאת, תימעך פחות - נניח שזה יהיה בחצי עובי. לכן התאוצה במקרה הזה תהיה גבוהה יותר, והנזק בהתאם.

    עכשיו נניח תאונה ב-60 קמ"ש.
    ב-60 קמ"ש עם הקסדה השניה הכל פשוט - היא תהיה כמו הקסדה הראשונה במקרה הראשון. אבל עם הקסדה הראשונה זה כבר סיפור אחר. מכיוון שעכשיו היא נמעכת עד הסוף לפני העצירה, אפשר לחלק את התנועה ל-2 קטעים שונים - קטע אחד עם תאוצה מופחתת בגלל מעיכה, וקטע אחד עם תאוצה בגודל מלא בגלל שהשכבה כבר מעוכה ואין מה שמקטין את התאוצה. יוצא שהפעם קסדה מס' 2 תהיה בעלת תאוצה מקסימלית קטנה יותר - אם כי היא תהיה יותר גבוהה מהתאוצה המקסימלית של קסדה 1 במקרה הקודם.
    ג,ק וא' רק תיקון אחד - זה לא המרחק של החומר הסופג אלא ההדרגתיות.



  3. #33
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ציטוט נכתב במקור על ידי uriar צפיה בהודעה
    ג,ק וא' רק תיקון אחד - זה לא המרחק של החומר הסופג אלא ההדרגתיות.
    הדרגתיות היא לא תכונה פיסיקלית.
    מעבר מרחק בזמן נתון - כן.



    א הזקן, המספרים כנראה נמוכים מדי מכיוון ש-א) 2 ס"מ זה אופטימי לחלוטין, ב) אתה כנראה צודק ומקדם המעיכה הוא לא לינארי.

  4. #34
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של uriar
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,850
    אני לא פיזיקאי אבל זה לא שהראש זז ב-90 קמ"ש ובעת פגיעה מאט מיד למהירות נמוכה בהרבה ואז יש לו עוד סנטימטר שניים של תנועה במהירות אחרת. הוא מאט במהירות הולכת ופוחתת עד לעצירה. אני לא יודע איך זה משפיע על המוח אבל על הגולגולת זה מה ששומר שלא תישבר. מ90 לאפס בשני סנטימטר אבל גרף המהירות אינו לינארי (הנה אמרתי לינארי - זה מספיק פיזיקאלי?) אלה יורד במדורג - עקומה.



  5. #35
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    לזה קוראים "תאוצה", זה מה שדיסקסנו כאן עם א הזקן.
    נ.ב. דווקא הנחנו את השינוי של המהירות כלינארי, עם הערה שיכול להיות שהוא לא כזה בגלל תכונות החומר. בתאוצה קבועה המהירות יורדת באופן לינארי ("הדרגתי") ממהירות נתונה ל-0. מרחק, לעומת זאת, הוא אכן עקומה ריבועית, אבל הוא פחות מעניין כאן - מה שמעניין זה התאוצה, כי היא פרופורציונלית לכח הפועל.
    נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 23-02-2016 בשעה 20:52.

  6. #36
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    באן
    הודעות
    1,023
    ציטוט נכתב במקור על ידי MasterOz צפיה בהודעה
    אני לא כזה מבין, כך או כך המוח שלי בצק. אבל יש גם כזו בשביל קסד - 6D ATR-1
    תודה.
    מה שמוביל אותי לתהיות:
    בהנחת מערכת תנודות חופשיות בעלת דרגת חופש אחת עם ריסון ויסקוזי (aka Mass, Spring, Dumper)

    מה כדאי וצריך שיהיה פרוגרסיבי? הקפיץ הקינטי או שמא הריסון הויסקוזי?

  7. #37
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    קסד, מכיוון שמרחק התנועה מאוד מוגבל ותחת הנחה שכמות הכח המופעל על המח קשורה ישירות לכמות הנזק הפוטנציאלי, אין שום הצדקה להשתמש בשיכוך פרוגרסיבי בקסדה. אם יש לך מרחק נתון ואתה מאפשר לדלג על חלק ממנו עם התנגדות (=תאוצה) מופחתת, אז בהכרח על החלק הנותר ההתנגדות תהיה גבוהה יותר = תאוצה גבוהה יותר = כח גדול יותר = נזק גדול יותר.

  8. #38
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    באן
    הודעות
    1,023
    גם לתאוטות ניתן ליצור דלתאות (שזו משווה ממעלה כמה? שלישית?)
    אתה טוען שהתאוטה צריכה להיות לינארית על מנת להמנע מתאוטות גבוהות יותר בגלל הנמוכות.
    נחמד.
    אני טוען שהתאוטה צריכה להתנהג כמו פעמון - חלשה, מתגברת ושוב נחלשת.
    דמיין את עצמך נהג פחית עם מטען מאד רגיש. אתה בטח מכיר את המתודה של לשחרר את הברקס ממש לפני העצירה.
    אז זה זה.



    הכל בתאוריה כן? לי בכלל יש קסדת אבטיח.

  9. #39
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    אני רק ירחיב שבעצם מדובר על מספרים של בין פחות מ200g
    לעד 400g שזה המקסימום המותר לפי תקן ece

    כמובן שזה בעצם נלקח ממחקר נירולוגי שקע שבמעל 400g נגרם נזק מוחי מדרגה 4 או 5 (לא זוכר בידיוק) אבל נזק כזה זה נזק עצום עם סיכויי גבוהה להשלחות לכל החיים.
    סתם כדי לקבל פרופורציה מכה בראש שכתוצאה יש בחילה,סחרחורות וחוסר שיווי משקל עד דם מהאף למשך כיום זה דרגה 3
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  10. #40
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    בואו נעשה סדר בחשבונאות, הקסדה נועדה למזער נזקים במקרה של תאונה או פגיעה.
    במהירויות סבירות ובמקרה של נפילה או חבטה.

    למרות כל החישובים, במהירות גבוהה הפגיעה הנוספת תהיה רב מערכתית והסיכוי לשבור
    צוואר/גב או לחורר את הריאות/לב/כבד/איברים פנימיים גדול יותר משבירת הגולגולת או זעזוע מוח
    קטלני.

    ההגנה של הקסדה היא חלק ממעטפת בטיחות לא מושלמת ולא מבטיחה דבר. ראינו רוכבי gp
    שמתרסקים לתוך עשב במהירויות תלת ספרתיות וקמים וראינו רוכבים שנהרגו בפגיעת ראש לתוך
    עמוד/מדרכה/אוטובוס במהירות עיר.

    קסדה טובה אמורה לשמור על הראש במצבים הגיוניים במסגרת המגבלות וגם הקסדה הטובה
    לא מתיימרת לתת הגנה מושלמת.

    עכשיו צריך לחשב את כל החישובים המסובכים בהתאם למהירות, כי אם מישהו חישב את תנועת
    המוח בגולגולת בעת החבטה, הוא צריך לחשב את המהירות ההתחלתית של האירוע. רוצה לומר
    תאונה במהירות של 200 קמ"ש או תאונה במהירות של 80 קמ"ש כמה מהר רץ המוח בגולגולת
    וההשפעות של הקסדות השונות.

    קסדה מצילה חיים, אבל אף קסדה לא יכולה לעבור את המגבלות של הגוף האנושי. - רן
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  11. #41
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    59
    בתסריט הנפוץ יותר של נפילה על כביש מהירות הפגיעה תהיה כ-20 קמ"ש, שזה מה שמתקבל מנפילה מגובה של כמטר וחצי, ולזה קסדות צריכות לתת פתרון.
    למי שיתנגש בקיר ב-100 קמ"ש שום קסדה לא תעזור ובטח לא תגן על שאר האיברים חוץ מהראש.

אשכולות דומים

  1. שחזור מבחני דרכים ישנים
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 101
    הודעה אחרונה: 07-05-2017, 15:40
  2. משקפים לקסדות SHOEI
    על ידי SuperRuti בפורום פורום מכירה
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 26-05-2016, 12:10
  3. תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 23-08-2015, 18:55
  4. תגובות: 14
    הודעה אחרונה: 04-07-2015, 08:06
  5. תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 03-06-2015, 18:09

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO