עמוד 2 מתוך 3 ראשוןראשון 123 אחרוןאחרון
תוצאות 16 עד 30 מ 41

אשכול: מבחני קסדות של שארפ

  1. #16
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי uriar צפיה בהודעה
    התנועה של המוח בתוך הגולגולת מושפעת מהתנועה של הגולגולת. אם המעבר מתנועה לעצירה הוא הדרגתי זה שונה מאם המעבר הוא פתאומי - אני מאמין שגם את זה אתה יודע. אז מה כאן השאלה?.
    זהו בדיוק. בקסדות במקרה של תאונה העצירה היא פתאומית בכל מקרה. ההבדל בזמן ממהירות מלאה לעצירה מוחלטת בין קסדות עם חומרים שונים יהיה, במקרה הטוב, אלפיות שנייה. מה שאומר, שלחומר הרך (המוח) בתוך הקופסה הקשיחה (הגולגולת) זה לא משנה. זה גם עונה, לדעתי, לסטרולוק עם דוגמת הג'ל.

    ציטוט נכתב במקור על ידי uriar צפיה בהודעה
    לגבי חוקי פיזיקה שלא עובדים במציאות התייחסתי לוויכוח שלנו בו טענת שלמשאית 18 גלגלים יש את אותה אחיזת כביש כמו לאופנוע, ולזה שאמרת שאי אפשר להתחשמל ממערכת של 12v. שניהם נכונים אבל לא עומדים במבחן המציאות.
    בוא נישאר במסגרת העובדות. אחיזת כביש זה דבר שמורכב מהרבה גורמים, אבל לחץ זה מוגדר - כוח על שטח. עד לפני כמה שנים (ואולי גם היום, לא יודע) היה אסור לעלות למטוסים עם נעלי עקב מחט, כי הלחץ שמפעילה לובשת הנעליים גדול יותר מלחץ שמפעיל פיל. ואגב, אני מניח שראית מה קורה לאחיזת הכביש של משאית 18 גלגלים כשבולמים במהירות בקו לא ישר.

    באשר ללהתחשמל מ-12v - הארגומנט שלך מזכיר לי את השאלה אם אפשר לקבל איידס בשירותים. התשובה היא שאפשר, אבל זה לא ממש נוח. בטח שאתה יכול להתחשמל כשמקור המתח הוא 12v, אם יש משהו שמעלה את המתח (כמו בקויל). אבל אז זה כבר לא 12v.

  2. #17
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    זהו בדיוק. בקסדות במקרה של תאונה העצירה היא פתאומית בכל מקרה. ההבדל בזמן ממהירות מלאה לעצירה מוחלטת בין קסדות עם חומרים שונים יהיה, במקרה הטוב, אלפיות שנייה. מה שאומר, שלחומר הרך (המוח) בתוך הקופסה הקשיחה (הגולגולת) זה לא משנה. זה גם עונה, לדעתי, לסטרולוק עם דוגמת הג'ל.



    בוא נישאר במסגרת העובדות. אחיזת כביש זה דבר שמורכב מהרבה גורמים, אבל לחץ זה מוגדר - כוח על שטח. עד לפני כמה שנים (ואולי גם היום, לא יודע) היה אסור לעלות למטוסים עם נעלי עקב מחט, כי הלחץ שמפעילה לובשת הנעליים גדול יותר מלחץ שמפעיל פיל. ואגב, אני מניח שראית מה קורה לאחיזת הכביש של משאית 18 גלגלים כשבולמים במהירות בקו לא ישר.

    באשר ללהתחשמל מ-12v - הארגומנט שלך מזכיר לי את השאלה אם אפשר לקבל איידס בשירותים. התשובה היא שאפשר, אבל זה לא ממש נוח. בטח שאתה יכול להתחשמל כשמקור המתח הוא 12v, אם יש משהו שמעלה את המתח (כמו בקויל). אבל אז זה כבר לא 12v.
    תראה אתה ממש לא צודק כמובן שההבדל בין כל סוגי הקסדות זה אלפיות השניה בפועל יש קסדות שעוצרות קליע במהירות 1800 מטר לשנייה מבלי פגיעה מוחית חמורה.
    אותן הקסדות אגב לא יעזרו במקרה של תאונת אופנוע. הכל בסוף זה אלפיות שניה שמשנות.

    נחזור לשארפ פתח כל קסדה שם ותראה את הגרפים הצבעוניים שם כתוב בידיוק כמה g המוח מקבל באזור המסומן
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  3. #18
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    בוא נעשה חשבון, סטרולוק. לקליע במהירות 1800 מ/ש במשקל, נניח, 2 גרם יש תנע של 3.6 ק"ג*מטר. אם הוא העביר את כל התנע שלו לראש ששוקל כ-2 ק"ג, מהירות הראש תהיה 1.8 מ/ש שהם 6.48 ק"מ/שעה. לכן, אם קסדה מסוגלת לעצור את הכדור לפני שהוא פוצע את הראש, לא יהיה נזק.

    הסתכלתי על מבחני שארפ. כאן יש תיאור מדויק של המבחנים. למרות שהם מדברים על המוח, הם בעצם לא מודדים את הנזק למוח אלא לגולגולת. מה שהם עושים הוא להכניס כדור מקצף (חומר קשיח) עם חיישנים לתוך הקסדה. כדי לבדוק מה קורה למוח, הם היו צריכים להכניס כדוק ג'ל לתוך הכדור הקשיח ואת זה הם לא עושים.

    ההבדל בין נזק לגולגולת לנזק למוח הוא לא רעיון שלי. זה נמצא בכתבה (הפרסומית) על קסדות בל בלינק ששלח אלקססופרים. העניין הוא (בגלל מה שכתבתי בתגובות הקודמות שלי) שאני לא מאמין שהפתרון שלהם עוזר.

  4. #19
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    באן
    הודעות
    1,023
    דינוזאורים צאו מהקיבעון המחשבתי שלכם.
    היום ישנם חומרים מרוכבים כמו d3o אשר סופגים פרופורציונאלית לאימפקט :
    http://www.livescience.com/3954-soft...ard-crash.html

    או שסתם כתבתי שטויות אנא עארף ...

  5. #20
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי קסד צפיה בהודעה
    או שסתם כתבתי שטויות אנא עארף ...
    אתה ערף
    ידוע, אבל לא קשור.

  6. #21
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    באן
    הודעות
    1,023
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    ידוע, אבל לא קשור.
    מדוע?
    גם אם חומר מסויים מתקשה פתאומית במהירות מסויימת ניתן לערבב כמה חומרים כאלו לקבלת ספקטרום מהירויות לא?

    ולא התעמקתי בדוגמה של הקפיצים בקסדה - הם לפחות פרוגרסיבים ?

  7. #22
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    החומרים האלו הם בעצם כמו לבנות את השכבה סופגת האנרגיה בקסדה מכמה שכבות בקושי שונה. וכן, זה יגן על הגולגולת. אבל זה לא ישפיע על הכוחות שפועלים על המוח. אני יודע שזה נשמע הפוך מהאינטואיציה אבל אני מזמין אותך לעשות ניסוי. יהיה יותר קל לעשות אותו עם תאוצה (שזה כמו תאוטה רק בכיוון הפוך).
    קח כוס מכוסה או בקבוק זכוכית, מזוג מים פנימה לבערך חצי מהתכולה. תניח על משטח עם קיר קשיח מאחור, כנס לאוטו ותאיץ. מה שיקרה זה שהמים, בגלל ההתמדה, ידחפו אחורה ו"יטפסו" על הדופן. סמן לאן הם הגיעו. תחזור על אותו ניסוי, אבל תשעין את הכוס על משטח מרופד. באותה תאוצה המים יעלו לאותו גובה.

    ההסבר: הכוח שפועל (על המסה הרכה שבפנים) פרופורציוני לתאוצה (או תאוטה) שהיא אורך לזמן בריבוע. את המים בכוס (ואל המוח בגולגולת) לא מעניין אילו כוחות פועלים על הכוס (הגולגולת) בחוץ. מכיוון שבתאונה התאוטה (ממהירות רכיבה עד 0) לא תלויה בריפוד, הכוחות שיפעלו על המוח לא תלויים בריפוד.

    הקסדה מגינה ממכה (impact) ולכן חשובה, אבל פגיעות מוח אינן תלויות בטיב הריפוד.

  8. #23
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    א הזקן, אני חושב שהתאוששתי מספיק בשביל להצטרף לדיון.
    אני חושב שאתה מפספס משהו מאוד חשוב:
    בדוגמה שלך אתה לוקח תאוצה לאורך זמן, כשאנחנו מדברים על תאוצה שנמשכת פרק זמן קצר מאוד.
    כל הרעיון של החומר הרך בתוך הקסדה הוא להימעך בתאוצה - מה שנותן לגולגולת עוד קצת מרחק לנוע, ולמוח בתוכה עוד קצת מרחק להאטה (מכיוון שהקירות זזים, אז למוח תהיה אפשרות לזוז את המרחק בין המוח לגולגולת + המרחק אותו הגולגולת זזה בתוך הקסדה).
    בדוגמה שלך, אם התאוצה היא מאוד קצרה בזמן והבקבוק זז אחורה תוך כדי הזמן הזה - המים לא יעלו לאותו הגובה, כי המרחק שהם יעברו יהיה קצר יותר והתאוצה הנדרשת קטנה יותר (חלק מהמרחק "ייבלע" ע"י הבקבוק האינרטי).

  9. #24
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    יש קשר ישיר בין התאוצה המועברת לגולגלת לבין התאוצה המועברת למוח .
    תוסיף לזה פאקטור של זמן ככל שהזמן או התאוצה גבוהים יותר ככה יותר מועבר למוח.

    תקרא את המחקר של cost327 הם מסבירים שם בידיוק מה הולך עם תוצאות של דרגות נזק מוחי אל מול מהירויות וקשיחות חומרים
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  10. #25
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jack_R1 צפיה בהודעה
    א הזקן, אני חושב שהתאוששתי מספיק בשביל להצטרף לדיון.
    אני חושב שאתה מפספס משהו מאוד חשוב:
    בדוגמה שלך אתה לוקח תאוצה לאורך זמן, כשאנחנו מדברים על תאוצה שנמשכת פרק זמן קצר מאוד.
    כל הרעיון של החומר הרך בתוך הקסדה הוא להימעך בתאוצה - מה שנותן לגולגולת עוד קצת מרחק לנוע, ולמוח בתוכה עוד קצת מרחק להאטה (מכיוון שהקירות זזים, אז למוח תהיה אפשרות לזוז את המרחק בין המוח לגולגולת + המרחק אותו הגולגולת זזה בתוך הקסדה).
    בדוגמה שלך, אם התאוצה היא מאוד קצרה בזמן והבקבוק זז אחורה תוך כדי הזמן הזה - המים לא יעלו לאותו הגובה, כי המרחק שהם יעברו יהיה קצר יותר והתאוצה הנדרשת קטנה יותר (חלק מהמרחק "ייבלע" ע"י הבקבוק האינרטי).
    מסכים אתך ג'ק. בעיקרון. עכשיו צריך להסתכל על הפרטים: מה המרחק הנוסף שעובר הראש בקסדה כתוצאה מריפוד טוב יותר או פחות? או, בניסוח אלטרנטיבי, בכמה זמן הריפוד מאריך את משך זמן התאוטה?

    אין לי נתונים, אבל בתחושה המרחק או הזמן הנוסף זניחים.

  11. #26
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    אני לא כ"כ בטוח שהם זניחים. המרחק המקסימלי שאפשר לעבור זה 1-2 ס"מ, זה העובי של שכבת הספיגה (קלקר בד"כ). נניח וזה מחושב היטב וקורה בדיוק במהירות המקסימלית שממנה הקסדה עוד יכולה להציל. מצד שני, המרחק שהמוח יכול לעבור בתוך הראש לפני שהוא פוגע בגולגולת לא מגיע אפילו לזה - כך שלדעתי אי אפשר להזניח את זה, מכיוון שזה לפחות מאותו סדר גודל.

  12. #27
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של MasterOz
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    הודעות
    1,375
    אני לא כזה מבין, כך או כך המוח שלי בצק. אבל יש גם כזו בשביל קסד - 6D ATR-1


  13. #28
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של MasterOz
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    הודעות
    1,375
    נמכרת ברבזילה הזמנה מראש לקסדה מלאה.

    https://www.youtube.com/watch?v=l55e...ature=youtu.be

    נערך לאחרונה על ידי MasterOz; 23-02-2016 בשעה 16:40.

  14. #29
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jack_R1 צפיה בהודעה
    אני לא כ"כ בטוח שהם זניחים. המרחק המקסימלי שאפשר לעבור זה 1-2 ס"מ, זה העובי של שכבת הספיגה (קלקר בד"כ). נניח וזה מחושב היטב וקורה בדיוק במהירות המקסימלית שממנה הקסדה עוד יכולה להציל. מצד שני, המרחק שהמוח יכול לעבור בתוך הראש לפני שהוא פוגע בגולגולת לא מגיע אפילו לזה - כך שלדעתי אי אפשר להזניח את זה, מכיוון שזה לפחות מאותו סדר גודל.
    אולי, אני באמת לא יודע. כמובן שיש סיכוי גם למעיכה. ואל תשכח, אנחנו לא משווים בין "עם קסדה" ל"בלי קסדה" אלא בין קסדות עם שכבות סופגות שהן רכות יותר, קשות יותר או פרוגרסיביות. אין ברירה אלא לעשות ניסוי.

    מישהו מנדב את הראש שלו?

  15. #30
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    אולי, אני באמת לא יודע. כמובן שיש סיכוי גם למעיכה. ואל תשכח, אנחנו לא משווים בין "עם קסדה" ל"בלי קסדה" אלא בין קסדות עם שכבות סופגות שהן רכות יותר, קשות יותר או פרוגרסיביות. אין ברירה אלא לעשות ניסוי.

    מישהו מנדב את הראש שלו?
    בוא אני אנסה להתקדם עוד קצת בלי להקריב את הראש קודם
    אוקיי, אז יש לנו 2 קסדות עם שכבת מעיכה באותו עובי, אבל מחומר שונה. אחת יותר רכה, אחת יותר קשיחה.
    נניח ששתיהן מכוונות לאותו משקל ראש, הרכה מכוונת להימעך עד הסוף ב-30 קמ"ש והקשיחה מכוונת להימעך עד הסוף ב-60 קמ"ש.

    נניח תאונה ב-30 קמ"ש קודם.
    ב-30 קמ"ש, הקסדה הרכה תימעך לכל עובי שכבת המעיכה, ולכן תגדיל את המרחק (ותקטין את התאוצה). הקסדה הקשיחה יותר, לעומת זאת, תימעך פחות - נניח שזה יהיה בחצי עובי. לכן התאוצה במקרה הזה תהיה גבוהה יותר, והנזק בהתאם.

    עכשיו נניח תאונה ב-60 קמ"ש.
    ב-60 קמ"ש עם הקסדה השניה הכל פשוט - היא תהיה כמו הקסדה הראשונה במקרה הראשון. אבל עם הקסדה הראשונה זה כבר סיפור אחר. מכיוון שעכשיו היא נמעכת עד הסוף לפני העצירה, אפשר לחלק את התנועה ל-2 קטעים שונים - קטע אחד עם תאוצה מופחתת בגלל מעיכה, וקטע אחד עם תאוצה בגודל מלא בגלל שהשכבה כבר מעוכה ואין מה שמקטין את התאוצה. יוצא שהפעם קסדה מס' 2 תהיה בעלת תאוצה מקסימלית קטנה יותר - אם כי היא תהיה יותר גבוהה מהתאוצה המקסימלית של קסדה 1 במקרה הקודם.
    נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 23-02-2016 בשעה 17:47.

אשכולות דומים

  1. שחזור מבחני דרכים ישנים
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 101
    הודעה אחרונה: 07-05-2017, 15:40
  2. משקפים לקסדות SHOEI
    על ידי SuperRuti בפורום פורום מכירה
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 26-05-2016, 12:10
  3. תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 23-08-2015, 18:55
  4. תגובות: 14
    הודעה אחרונה: 04-07-2015, 08:06
  5. תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 03-06-2015, 18:09

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO