היה לי שכן שבזמנו רכב על CH 250 של הונדה. 1999, עבר מזמן את ה150 אלף.
לדעתי עוד נוסע..
אגב היה לי ב90 כזו ,היתה שמנמנה פשוטה אבל הונדה.
מנסיון מעולם לא התאכזבתי מהמותג.
גם קטנועים וגם אופנועים.
והעולם עוד מתקדם.
תסתכלו על יוריאר שעבר כבר את ה253 על הVFR.!
אהבה טיפול וגנים טובים.
אגב לא היה לי מעולם בימרית.
יוריאל...
סקוזה.
לפני כמה שנים, קניתי אופנוע שעמד, BMW R100RS מודל 1977 הרבה לפני שחלק גדול מהנוכחים פה נולד
האופנוע הזה כבר נסע ברחבי הארץ, בטכנולוגיה של אז, בשמנים של אז, וכבישים של אז, ובמוסכים של אז.
אני גרמתי לו לנסוע חזרה כחוק, שיפצתי כל פינה וכל חלק לרמת המקור, בחישוב גס כשקיבלתי אותו המנוע
עבר את 250 אלף ק"מ (בשיחה עם הבעלים הקודמים והיו לו כמה וכמה כולם דיברו על אמינות מפליגה.
במהלך השיפוצים התגלו זוועות וקומבינות שגרמו לי לקלל בשפות שונות ומשונות, אבל המפלץ הזקן הזה
המשיך וממשיך לנסוע בכל רכבי הארץ כאילו כלום.
אבל...המנוע הזה בדיוק כמו מנוע של חיפושית, חף מכל אלקטרוניקה, פלסטיק, ומחשבים.
ניתן למצוא כל חלק בחו"ל, חדש, חדש-ישן, או אפטרמרקט. (ויש לזה מחיר!).
בקיצור כשאני סיימתי את השיפוץ האופנוע הזה, היה מוכן לעוד 200 אלף ק"מ לפחות.
אפשר לעשות את זה בכל אופנוע, לא רק באופנוע אספנות, אבל זה לא משתלם, לא הגיוני,
ובטח לא נכון.
מי שמעוניין לקרוא, כל הסיפור פה:
http://www.carsforum.co.il/vb/showth...9C%D7%A6%D7%AA
![]()
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אוריאל הפכתי אותך לאל רוסי...
סחטיין על ההונדה.
ורכיבות טובות לכולם/ן.
רגע רגע מה רע בווספה..?
כל אחד ומה שיש לו.
סופרמוטו או לא.
למי יש יותר גדול זה גם גברים וגם נשים.?
ש שלום.
- לכל מנוע חלקים בעלי תו תקן ואורך חיים מוגבל.
- ככל שהיצרן מקפיד לשמור על תו איכות גבוה יותר, כך החלקים יחזקו יותר.
- טיפול ע"פ הוראות היצרן ושימוש בחלקים מקוריים, ישמרו על תקינות המנוע.
- הנחת העבודה של היצרן, כי למוצר שלו אורך חיים מוגבל ומדובר במוצר מתקלה.
- אף יצרן לא מיצר יותר "רכב לכל החיים" זה לא האינטרס שלו.
- אופן השימוש במנוע ואיכות הטיפולים, קובעת ישירות את אורך חייו.
- אין מנוע שלא מתקלקל.
- יש מנועים שנוח ונעים לטפל בהם ויש מנועים ארורים, שבגלל סיבוך הטיפול, העבודה לא נעשית.
- גם את המנוע האמין ביותר, ניתן להרוס בקלות, בטיפול לא נכון או שימוש לא סביר.
- מנוע שאת רוב חייו מבלה בתחום הקו האדום, יקרוס מהר יותר ממנוע זהה שחי חיים נוחים.
- מנוע הבנוי מחלקים איכותיים ומתוכנן נכון יאריך חיים אבל יהיה יקר יותר.
- קילומטרז' גבוה אינו מדד יחידי למצב המנוע, אבל מעיד היטב על חלקים אחרים שמשתתפים במאמץ.
- החזקה תקינה עולה כסף, החזקת שבר עולה בבריאות, אופנוע הוא לא עניין לחסכנים.
- כמו אישה, גם אם יש לך גנים מצוינים, ככל שאת מתבגרת לוקח לך יותר זמן מאמץ וכסף להראות טוב.
- בעולם מושלם היו כלי רכב שלא מתקלקלים, עולים פרוטות, ולא צריך ביטוח!
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
פעם ראשונה, שגיאת הקלדה או חוסר תשומת לב.
פעם שנייה, כנראה שמדובר בטעות ומותר לתקן.בקיצור אופנוע/קטנוע/רכב הוא ציוד מתקלה, הכי טוב ליד ראשונה
המילה היא "מתכלה", כלומר שנגמר וכלה, כמו שכתב ביאליק: "– כְלָיָה אביא עליכם, מנֻוָלים..."- הנחת העבודה של היצרן, כי למוצר שלו אורך חיים מוגבל ומדובר במוצר מתקלה.
שבת שלום.
בוא נכניס לכם למשוואה נתון אחר- בשנים האחרונות יצרנים רבים מקצצים מחירים לאופנועים ומנגישים אותם לציבור רחב יותר באמצעות מחיר נמוך.
המחיר הנמוך בא על חשבון איכות? תוחלת חיים אולי? מנוע? שלדה? רכיבים נוספים אולי שלא יעמדו במבחן הזמן..
ואני לא מדבר רק על אופנועים "חדשים" כמו סדרת הMT, אלא גם הונדה שלא עמדו ברף, ושינמכו (ההפך משידרגו) את המחליף של ההורנט כך
שיתאים לתקופה הנוכחית.
גם ברכבים 200 אלף זה נחשב "סוס מת" מבחינת השוק למרות שטויוטות ושאר יפניות חוצות את החצי מיליון פלוס פלוס.
תבדילו בין כלי מת לבין שוק מת.