ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
ממידע פנימי: ההמלצה הזו נובעת מתקני זיהום אוויר. כשהמנוע והקטליזטור קרים גזי הפליטה יותר "מלוכלכים". מכיוון שהתקנים מדברים על זיהום לקילומטר היצרנים חייבים לכתוב בהוראות להתחיל לנסוע מיד.
ההוראה (להניע ולסוע) קיימת גם בכלים ללא ממיר קטליטי וגם בכלים שיוצרו מלפני שיצאו תקנות זיהום האויר האירופאיות שאנחנו מכירים היום.

ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
מבחינת המנוע - יש עניין של שימון (חלק גדול מהבלאי של מנוע מגיע מהנעות, בהן המנוע עובד מספר סיבובים למעשה ללא שימון) ועניין של התפשטות תרמית: לא כל החלקים מתחממים באותה מהירות ולכן לא כולם מתרחבים באותו קצב ונוצרות "חוסר התאמות".
מנוע שנוסע בצורה תדירה, ולא עומד תקופות ארוכות, השימון בו הוא כמעט מידי.
לחץ שמן נבנה תוך פחות משניה (ראה נורת לחץ שמן בכלי שלך) וזרימת השמן במנוע תקינה תוך מספר סיבובים בודד. אין צורך "להביא" את השמן לאיזורים מרוחקים, ישנו שסתום אל חזור שדואג שהשמן ישמר בהם.

ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
לדעתי הנכון הוא להניע ולעמוד חצי דקה עד דקה (השימון כבר תקין, המנוע התחמם מעט) ואז להתחיל לרכב עם כמה שפחות אימוץ המנוע עד הגעה לטמפרטורת עבודה.
אני מניע שם קסדה ולדרך..

R86, כלים שלוקח להם 2-3 דקות להתייצב פשוט לא מכוונים, זו לא התנהגות תקינה בשום צורה. בכל מקרה אם המנוע מגיב לגז, מבחינתי אפשר לסוע. לא רואה סיבה לעשות לו בייביסיטר במקום.

מכונאים (מוסכניקים) כמו כל אוכלוסיה, יש בינהם חברה חכמים ומוכשרים, יש בינהם טיפשים שניזונים מאגדות אורבניות ובטוחים שהם יודעים יותר טוב מהיצרן, העובדה שיש ויכוח בין מכונאים על הנושא הזה (ועוד נושאים טריוויאלים אחרים) היא טיבעית לחלוטין