מבחינת עליה באיכות, הכוונה היא שעם כניסתם של השמנים הסינטטיים, האם מהירות החמצון של השמן ירדה לעומת שמנים מינרליים?
קראתי הרבה בנושא אבל מצאתי בעיקר כללי אצבע של X ק"מ או שנה (מה שבא קודם).
"עליה באיכות" זה מושג בעייתי.
השמנים השתפרו בעיקר בתכנות ההתנגדות גזירה והמידות בחום משמע המנוע מקבל שימון מתאים גם בתנאים קשים יותר.
קח לדוגמא יש לי במוו 650 שנת 2002 השמן המומלץ זה מנראלי של רכבים 15-40 או 20-50 בהכי זול.
החלפה כל 3 אלף בנסיעה ערונית או שטח וכל 10 בתיורית יותר.
אני שם שמן סינטטי מלא ואין שום צורך ללכת לפי 3 אלף אלא לפי הגבוהה.
אבל יצרן יש את נושא חימצון השמן, מרגע שפתחתה את האריזה השעון מתקתק והשמן מאבד מהתכונות שלו. יש שמני רכב שמקבלים סט מיוחד של תוספים ששומרים עליו ליותר זמן מחימצון, לדעת אם השמן הסינטטי לאופנוע שיש היום מקבל אותם? סביר שלא ועדיף להיכנס לאתר יצרן השמן להזין דגם אופנוע ולקבל המלצת יצרן שמן לדגם שמן ולזמני החלפה. לרוב זה שנה מהסיבה שרוב המוחלט של הדוג בעולם רוכב מעט , עכשיו בכל מקרה חייב להחליף שמן לפני העמדת האופנוע לזמן ממושך כמו שקורה באירופה,וארהב. אז מיותר לייצר שמן שידע להחזיק 30 אלף קמ עם מרווחי החלפה כל 4שנים כשרוב העולם יחליף אותו כל שנה
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
מבחינת עליה באיכות, הכוונה היא שעם כניסתם של השמנים הסינטטיים, האם מהירות החמצון של השמן ירדה לעומת שמנים מינרליים?
קראתי הרבה בנושא אבל מצאתי בעיקר כללי אצבע של X ק"מ או שנה (מה שבא קודם).
נגיד ככה,אם אתה מאמץ את האופנוע והוא עובד הרבה על טורים גבוהים,שווה להחליף את השמן מוקדם מהוראות יצרן.
המנוע עובד תמיד על שמן שלא מיצה את עצמו לנפט מושחר.
אם האופנוע שלך אוכל הרבה שמן אין טעם להחליף כי זה עובד בסירקולציה![]()
![]()
http://faq.f650.com/FAQs/OilFAQ.htm
לכו oil change frequency
יש שם עם בדיקות מעבדה והכל וגם השוואה של חצי סינטטי לסינטטי מלא
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
תודה, סוף-סוף שרשור שמן כמו שאני אוהב, עם נתונים ובדיקות מעבדה...
נכון גק ולפי הבדיקות שם המצב די ברור.
אין הבדל בין לעשות טיפול כל 3 אלף מייל שזה 5000 קמ או כל 10 אלף לפי הוראות יצרן.
וכמובן מה שידוע לנו מראש, שמן סינטטי שומר על התכונות שלו טוב בהרבה גם תחת עומס כבד.
אז לסיכום של שירשורי שמן הבאים ,שים שמן סינטטי איכותי ותחליף לפי הוראות יצרן
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
על האופנוע הנוכחי עשיתי 66K ק"מ.
הוראות יצרן להחליף שמן כל 10K.
אני שמתי לב שאחרי 4K האופנוע מתחיל לאכול שמן אז התחלתי להחליף יזום ב5K וברגע שאני מחליף הוא מפסיק לאכול.
זה מאד מסתדר עם מה שהחברה למעלה אמרו בקשר למאמץ של הכלי.
Ritalin
לא אמורה להיות השפעה כזאת דרמטית כפי שאתה מתאר, הבעיה שלך נובעת ממקום אחר (אטימה). השמן מאבד מהתכונות שלו עם הזמן/ק"מ, הוא הופך לדליל מדי, מה שבא לידי ביטוי ע"י צריכה מוגברת של שמן.
כשאני אומר אוכל שמן הכוונה להוספה של 200 מ"ל על 1000 ק"מ.
ב"חורף" הישראלי זה עוד פחות מ 200 מ"ל.
בוודאות אני רואה הבדלים בין בחודשים החמים בקיץ לקרים בחורף.
קשה לי להאמין שיש בעיה של אטימה כי לפני 15 אלף המנוע נפתח והוחלפו כל האטמים + רינגים של הבוכנה ואכילת השמן נשארה זהה
מאז שיש לי את האופנוע שזה שנתיים וחצי.
אולי האטמי שסתומים לא הוחלפו. או תערובת עשירה מידי, ראדיאטור שמן סתום?
שמן לא מתאים
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
קירור אוויר מזהם ואוכל יותר את השמן ובקיץ עוד יותר.