היי וברוכה הבאה!
לא אמרת לנו מה התקציב שלך, האם את מעוניינת באופנוע חדש או משומש?
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
אז ככה,
אחרי פברואר אהיה בת 18 ואוכל לקנות את האופנוע הראשון שלי-בנפח 125 סמ"ק. אני מחפשת סופרמוטו מכיוון שהשימוש העיקרי שלו יהיה בכביש, אך ארצה לרכוב גם בשטח מידי פעם כדי לנקות את הראש.
כך שאופנוע שטח לא יתאים בעיני אם השימוש הוא לרוב בכבישים...
האופציה הכי טובה שלי בנפח הזה היא הWR125X וכאן מתחילה הבעיה.
הגובה שלי הוא 1.68 וגובה המושב של האופנוע הוא בערך 92 מ"מ. אני לא נוגעת עם שתי הרגליים ברצפה.
זו תהיה הפעם הראשונה שאני רוכבת על אופנוע (לא קטנוע) ואין לי ניסיון גם בהילוכים.
הבנתי שניתן לרכוב בצורה של "חצי תחת" אבל אין לי ניסיון ברכיבה כלל ואני חוששת שלא ארגיש בטוחה כך.
יש לכם עצות לגבי המצב? עוד אופציות אפשריות חוץ מהWRX שניתן לשקול? הסבה? אפשרות להנמכה?
תודה וערב טוב!![]()
היי וברוכה הבאה!
לא אמרת לנו מה התקציב שלך, האם את מעוניינת באופנוע חדש או משומש?
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
ברוכה הבאה לפורום.
אין כל בעיה להנמיך את האופנוע באיזה 20-50 מ״מ באמצעות קיט בסיסי (תזמיני מחו״ל באיזה 300-400₪).
במידה ומדובר באופנוע חדש, תבקשי מהסוכנות בה את רוכשת את האופנוע שהם ירכיבו עבורך את הקיט כדי שלא יוכלו להתנער ממך אח״כ מבחינת האחריות (תרוצים להתנער יש מכאן ועד...). כך גם, יתכן שהם יבצעו את העבודה על חשבונם כחלק מעסקת המכר.
עם זאת, הנמכה קרוב לוודאי תשפיע על התנהגות ויכולות האופנוע כך שיש לקחת זאת בחשבון (לדעתי האישית, הנמכה עדיפה מאשר להטטנות ע״ג האופנוע וסיכוי סביר שתפילי את האופנוע בעמידה ברמזור וכו׳ או במקרה גרוע יותר... שהאופנוע יפול עליך :-S ).
ההנמכה משפיעה על הגיאומטריה של האופנוע ועל פעולת המתלים.
זה יורגש בהתנהגות בפניות ובכלל בכל מקום שהמתלים יתאמצו. זה כנראה לא יהיה קריטי, בעיקר באופנוע כזה שמראש לא מכוון להוציא ביצועי קצה, אבל זה יהיה קיים.
1.68 זה לא גבוה, אבל זה גם לא מאד נמוך. רוכבים נמוכים ממך הסתדרו עם אופנועים גבוהים יותר, ועוד בשטח.
אני מציע שקודם כל תנסי לשבת על אופנוע כזה ולראות אם את מגיעה עם רגל אחת. שתי רגליים על הקרקע זה לגמרי אובר-רייטד.
משם את יכולה להתקדם לניסוי קצר במגרש חנייה שבו תעצרי ותתחילי נסיעה מספר פעמים, כדי לראות אם את מסתדרת.
אם זה אפשרי, גם אם זה קצת קשה, ממליץ לנסות לרכב על האופנוע כמו שהוא ולהתרגל לגבוה. יש סיכוי טוב שתתרגלי ולא תצטרכי הנמכה.
אם זה ימשיך להפריע לך, תמיד אפשר להנמיך בהמשך.
בהמשך לאמור בשרשור, ניתן למשל למצוא קיט פשוט אצל חברינו EBay:
http://www.ebay.com/itm/Yamaha-WR125...UAAOSwYGFU1PsL
וכל מוסך יוכל להרכיב לך את הקיט.
אני רק שאלה, מה עם סוזוקי וואן וואן?
אמנם לא סופרמוטו אבל מתאים לדרישות כביש בעיקר וגם שטח בסבבה.
ויש לו לוק שהיום בסצינת הרטרו קוראים לו סקרמבלר![]()
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
יוסאנג rt?
לדעתי אין צורך להנמיך. אני בס"מ בודד גבוה ממך, רכבתי שנה וחצי על KTM 640SM ללא בעיה, רכבתי על האסקי 450SMR שיותר גבוה מהקטום. כן, בהתחלה קצת קשה, אבל מתרגלים מהר לתמרן בעמידה, כי ברכיבה הגובה לא משחק תפקיד. אז לומדים לעצור במקום נוח יותר, לומדים להתסתדר.
נ.ב. בשאלות כאלה אני תמיד מדמיין את פרחי על הWR250R שלו))
אין בעיה להנמיך את האופנוע עם קיט בסיסי [עצמות יותר ארוכות]
קודם רוכבים ורק לאחר מכן מחליטים אם יש צורך בהנמכה