עמוד 3 מתוך 4 ראשוןראשון 1234 אחרוןאחרון
תוצאות 31 עד 45 מ 60

אשכול: מתלבט האם להגיש תלונה במשטרה על נהג

צפייה משולבת

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    מיקום
    מושב אבירים
    הודעות
    122
    צפיתי בסרטון ומוזר שאף אחד לא ציין את הטעות הקריטית שעשית, כן אתה עשית - שכמעט גרמה לך להתנגש ברכב, מה שהיה כנראה גורם לפציעה לא קטנה.
    בחרת לעקוף את הרכב בזמן הכי מסוכן לעקיפה, מבחינתי לפחות - בדיוק לפני כניסה לצומת. אם היית מחכה חמש שניות ומבצע עקיפה אחרי הצומת היית נמנע מכל הסיטואציה המסוכנת.

    שתי נקודות ההנחה שלך תמיד צריכות להיות:
    - שהנהג לא רואה אותך.
    - הנהג לא צפוי
    אם שתי נקודות ההנחה האלה תמיד יהיו אצלך בראש שאתה רוכב, תמנע מרוב התרחישים המסוכנים. לדעתי.

    אני למדתי לא לבצע עקיפה של רכב לפני כניסה לצומת או בזמן שהייה בצומת, כי אני תמיד פועל על פי שתי נקודות ההנחה שהבאתי לך. שבמקרה הנ"ל מתורגמות לכך ש:
    שהנהג לא מודע אליי והוא הולך לגנוב את הפנייה ברגע האחרון ולפנות. ולצערי יותר מדי פעמים גיליתי שצדקתי ומנעתי מעצמי מצב מסוכן ומיותר.

    כן. הנהג אשם. אבל להגיד הנהג אשם לא יעזור לך אם תשב בכסא גלגלים או חמור מכך, מתחת לאדמה. אז, אל תסמוך על נהגים לעולם, ואל תכנס למצבים שבהם תצטרך להסתמך עליהם.

    המציאות היא, נרצה או לא:
    - נהגי הרכב עסוקים בסמארטפונים מפעם לפעם בזמן שהם נוהגים, ופחות מרוכזים על הנעשה בכביש עקב כך.
    - נהגי הרכב פחות מודעים לדו גלגלי סביבם ויותר קשה להם להבחין בהם ויש גם מחקרים מדעיים שאיששו את זה.
    - הנהג הישראלי חסר סבלנות. לא צפוי. לא שומר תמיד על חוקי התנועה.
    - יש סביבך בכל רגע נתון נהגים ממהרים, נהגים שיכורים, נהגים מסוממים, נהגים עבריינים פורעי חוק, נהגים עייפים ומתעפצים, נהגים לא בקו בריאותי תקין, נהגים שדעתם מוסחת עקב דו- שיח בטלפון או עם היושב לידם וכהנה וכהנה. רשימת המשתנים הזאת לא נגמרת .
    אז למה לרכוב ולשים את חייך בידיהם מכתחילה? תשאיר את חייך בידיים שלך.

    סמוך רק על עצמך ואל תכניס עצמך למצבים בהם אתה צריך להסתמך עליהם, ומובטח שתגיע הביתה בשלום ב99% מהמקרים.
    נערך לאחרונה על ידי Tsachi; 12-10-2016 בשעה 16:17. סיבה: שגיאות כתיב ותיקונים קלים

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של shushu
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    738
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tsachi צפיה בהודעה
    צפיתי בסרטון ומוזר שאף אחד לא ציין את הטעות הקריטית שעשית, כן אתה עשית - שכמעט גרמה לך להתנגש ברכב, מה שהיה כנראה גורם לפציעה לא קטנה.
    בחרת לעקוף את הרכב בזמן הכי מסוכן לעקיפה, מבחינתי לפחות - בדיוק לפני כניסה לצומת. אם היית מחכה חמש שניות ומבצע עקיפה אחרי הצומת היית נמנע מכל הסיטואציה המסוכנת.
    אמת, מה שאותי הכי מפחיד זה רכבים שנוסעים לאט בצורה חשודה ליד פניות, אלו נהגים שלא בטוחים בדרכם ויכולים להפתיע אותך מכל כיוון.
    Honda Forza 750

    בן 38, רוכב על אופנועים 22 שנה כבר, והוגה מטבע הלשון 'ילד A1'

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    צחי ושושו צודקים, ויותר מזה, נהג שנוסע לאט, לא רק לפני צומת אלא גם בכביש פתוח, במקרה הטוב מתעסק בטלפון, ובפחות טוב לא סגור על עצמו ועל מה שהוא רוצה לעשות. הסוג האחרון הכי מפחיד אותי על הכביש. בלי קשר, בכל מקרה של ספק מינימלי אני נוקט בשיטה ההודית:

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    80
    אני רק שאלה.
    בהרבה מאוד תגובות בשרשור הזה ובאחרים אני רואה את משפט המחץ "עקיפה מימין".

    מכיוון שאני לא רוצה להיות עבריינית, ובטח לא מהסוג הגרוע ביותר של העבריינות - עבריינית תנועה - אני חייבת לברר את מהות החוק.

    נניח אני רוכבת לי בנחת בכביש בעל שלושה נתיבים. כמובן שכהרגלי אני מקפידה על הימין ונוסעת כחוק במהירות 90 קמ"ש.
    בנתיב האמצעי נוהג כרגע נהג מכונית, והוא כמובן נוסע במהירות הלא תאמן של 70 קמ"ש.
    לפי חוק פיזיקלי כזה או אחר באיזה שהוא שלב אני אגיע עד אליו. האם עלי במצב הזה לבצע איתות שמאלה ולעבור לנתיב השמאלי ביותר, לחלוף על פניו משמאל, לאותת ימינה ולשוב מיד לנתיב הימני?
    ואם הנתיב הוא דו מסלולי, האם עלי לזהות שאני מהירה ממנו בנתיב הימני, לסור ברגע האחרון, לפני שאני מבצעת עבירה קשה של עקיפה מימין, לנתיב שלו ולהמתין שהוא יבין שהכביש לא של אמא שלו ויזוז ימינה, לחלוף משמאלו ורק אז לחזור לימין?
    זו מהות החוק?

    כי אם התושובות הן "לא" אני חושבת שאפשר להפסיק להשתמש בצורה כל כך מתירנית במושג "עקיפה מימין". נסיעה בנתיב הימני לא נחשבת עקיפה מימין. מי שנוסע לאט מהתנועה בנתיב האמצעי או השמאלי הוא העבריין שלא מקפיד על נסיעה בנתיב הימני ביותר אלא לצורך עקיפה (כל בני ישראל לצורך העניין עוברים על העבירה הזו)
    לא ראיתי שזה מה שעשה רוכב האופנוע (מבלי כמובן להמעיט בעובדה שהוא היה יכול וצריך לזהות את הסכנה מראש). אני ראיתי רוכב שעבר, כחוק, לימין ושמר עליו בהמשך הנסיעה.

    אני מכירה אישית מקרה של רוכב שנסע בנתיב הימני, שהיה מהיר יותר. נהג ממהר עבר במהירות נתיב מהאמצעי לימני ופגע ברוכב. בבית משפט טען כי נעקף מימין ונזרק מכל המדרגות על ידי השופט. לרוכב לא היתה אשמה תורמת ולא נעליים.
    נערך לאחרונה על ידי gamgam; 12-10-2016 בשעה 17:47.

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    ציטוט נכתב במקור על ידי gamgam צפיה בהודעה
    האם עלי במצב הזה לבצע איתות שמאלה ולעבור לנתיב השמאלי ביותר, לחלוף על פניו משמאל, לאותת ימינה ולשוב מיד לנתיב הימני?
    ואם הנתיב הוא דו מסלולי, האם עלי לזהות שאני מהירה ממנו בנתיב הימני, לסור ברגע האחרון, לפני שאני מבצעת עבירה קשה של עקיפה מימין, לנתיב שלו ולהמתין שהוא יבין שהכביש לא של אמא שלו ויזוז ימינה, לחלוף משמאלו ורק אז לחזור לימין?
    זו מהות החוק?
    חד משמעית כן, זה החוק.
    הסיבה היחידה שמה שמתואר נשמע לך אבסורדי זה בגלל שיש איזה בן זונה מטומטם (או בת) שלא שומר/ת על הימין.

  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    80
    החוק קובע שיש לשמור על הימין. אם המציאות הקיימת היא שרוב רובה של האוכלוסיה לא מקיימת את החוק ואין שום אכיפה כלשהי בעניין הרי שזה הופך את העניין לעבריינות רבתי, בחסות גורמי האכיפה והכשרת הנהגים לנהיגה. (מורי נהיגה שמלמדים ש"הכי בטוח בשמאלי").
    מה שהופך את עניין ה"אי עקיפה מימין" להוראה שהציבור לא יכול לעמוד בה (כמו שתארתי בדוגמאות בפוסט קודם), ולפיכך חסרת ערך.

    מישהו מכיר מישהו שקיבל אי פעם קנס על עקיפה מימין כשהוא נסע בתנועה זורמת, בנתיב שלו?
    אני לא מכירה

    כשאני רואה רכב נוסע כחוק! בנתיב הימני וחולף על פני רכב אחר שנוסע שלא כחוק בנתיב השמאלי, אין צורך להאשים אותו בעבריינות, כמו במנטרה, על כך שפעל נכון.
    גם המחוקק לא התכוון שנבלום כולנו בלימות חרום ו/או נשנה נתיבים מהימני שמאלה ובחזרה, רק כי בנתיב האמצעי תקוע רכב שנוסע במהירות איטית ממהירות התנועה הזורמת.

  7. #7
    חבר מערכת FullgaZ
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    446
    ציטוט נכתב במקור על ידי gamgam צפיה בהודעה
    החוק קובע שיש לשמור על הימין. אם המציאות הקיימת היא שרוב רובה של האוכלוסיה לא מקיימת את החוק ואין שום אכיפה כלשהי בעניין הרי שזה הופך את העניין לעבריינות רבתי, בחסות גורמי האכיפה והכשרת הנהגים לנהיגה. (מורי נהיגה שמלמדים ש"הכי בטוח בשמאלי").
    מה שהופך את עניין ה"אי עקיפה מימין" להוראה שהציבור לא יכול לעמוד בה (כמו שתארתי בדוגמאות בפוסט קודם), ולפיכך חסרת ערך.

    מישהו מכיר מישהו שקיבל אי פעם קנס על עקיפה מימין כשהוא נסע בתנועה זורמת, בנתיב שלו?
    אני לא מכירה

    כשאני רואה רכב נוסע כחוק! בנתיב הימני וחולף על פני רכב אחר שנוסע שלא כחוק בנתיב השמאלי, אין צורך להאשים אותו בעבריינות, כמו במנטרה, על כך שפעל נכון.
    גם המחוקק לא התכוון שנבלום כולנו בלימות חרום ו/או נשנה נתיבים מהימני שמאלה ובחזרה, רק כי בנתיב האמצעי תקוע רכב שנוסע במהירות איטית ממהירות התנועה הזורמת.
    הדקדקנות החוקית כאן היא משנית לסגנון רכיבה קלוקל שהוצג בפתיחת השרשור.
    הבטיחות הפסיבית שלנו בזבל ומה שנותר לנו הוא לרכוב נכון, לתכנן קדימה ולהשאיר לנו תמיד יותר מאופציה אחת בכל רגע נתון. קוראים לזה בטיחות אקטיבית.

    איללכא...ובטיחות אקטיבית היא היא שמונעת מראש כניסה למצב מסוכן

  8. #8
    ציטוט נכתב במקור על ידי gamgam צפיה בהודעה
    החוק קובע שיש לשמור על הימין. אם המציאות הקיימת היא שרוב רובה של האוכלוסיה לא מקיימת את החוק ואין שום אכיפה כלשהי בעניין הרי שזה הופך את העניין לעבריינות רבתי, בחסות גורמי האכיפה והכשרת הנהגים לנהיגה. (מורי נהיגה שמלמדים ש"הכי בטוח בשמאלי").
    מה שהופך את עניין ה"אי עקיפה מימין" להוראה שהציבור לא יכול לעמוד בה (כמו שתארתי בדוגמאות בפוסט קודם), ולפיכך חסרת ערך.

    מישהו מכיר מישהו שקיבל אי פעם קנס על עקיפה מימין כשהוא נסע בתנועה זורמת, בנתיב שלו?
    אני לא מכירה

    כשאני רואה רכב נוסע כחוק! בנתיב הימני וחולף על פני רכב אחר שנוסע שלא כחוק בנתיב השמאלי, אין צורך להאשים אותו בעבריינות, כמו במנטרה, על כך שפעל נכון.
    גם המחוקק לא התכוון שנבלום כולנו בלימות חרום ו/או נשנה נתיבים מהימני שמאלה ובחזרה, רק כי בנתיב האמצעי תקוע רכב שנוסע במהירות איטית ממהירות התנועה הזורמת.
    גם גם - את קצת מתממת. רואים בבירור שהבחור נסע אחרי הרכב בנתיב האמצעי ובחר לעקוף אותו מימין. אמנם כולנו עושים את זה מפעם לפעם, אבל מכאן ועד לצייר את זה כאילו הוא טלית שכולה תכלת המרחק גדול מאד. בוודאי שלא הייתי הולך עם זה למשטרה.
    yuv - יש משפט שאומר "בכביש אל תהיה צודק - תהיה חכם". התגובה שלך בסוף הסרטון וגם בהודעות פה, היא של מישהו שמחפש צדק. תקרא טוב את מה שצחי כתב לך, הצדק לא יעזור לך במקרה של תאונה. הנזק שיקרה לך בתאונה גדול לאין שיעור מזה של נהג המכונית. אתה יכול לקלל אותו ואת יתר הנהגים עד מחרתיים אבל זו עדיין תישאר המציאות.
    אל תחפש לחנך כי אפילו אם תצליח זה טיפה בים, ורוב הסיכויים שלא יותר מעוד נהג שישנא אופנוענים.
    תלמד מהאירוע ותתקדם.

    שתהיה לכולנו שנת נסיעות מהנות ובטוחות

  9. #9
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של uriar
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,850
    לפחות עד לפני עשור, כשעוד הייתי חזק בהשתלמויות נהיגה, זה אכן היה החוק. ריבוי התגובות פה והציטוט המעורפל של החוק הלא ברור (שנראה שמתייחס לנסיעה בפקק) מביאים אותי לחשוב שאולי זה השתנה. זה לא יפתיע אותי כי הרבה חוקים במדינה משתנים על בסיס פופוליסטי ונגד ההגיון, נגד הנוהג ברוב העולם, מנוסחים בצורה לא ברורה ואינם מפורסמים ברשת. אז אולי גם זה... רק בישראל יותר הגיוני להכשיר עקיפה מימין מאשר לאכוף נסיעה בימין.



  10. #10
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של uriar
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,850
    תוספת: מצאתי את החוק. הסעיף הקטן שצוטט כאן הוא אכן חדש יחסית אבל בכל מקרה מתייחס לתנועה צפופה (קרי: זחילה בפקק) ולא למצב בסרט. לפי סעיף 47 כולו אין ספק שהיה כאן ניסיון עקיפה ולפי סעיף זה גם המצב שתיארה גמגם הוא עקיפה מימין. וזו עוד סיבה שצריך להקפיד ולנסוע בימין וחבל שאיש לא עושה זאת.



  11. #11
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של uriar
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,850
    47.(א)נוהג רכב לא יעקוף בכביש רכב אחר, בין שהוא באותו נתיב-נסיעה ובין אם לאו, אלא מצדו השמאלי.

    (ב)מותר לנוהג רכב לעבור על פני רכב אחר מצדו הימני במקרים אלה:
    (1)נוהג הרכב האחר נמצא בנתיב לפניה שמאלה בלבד או מתכוון לפנות שמאלה ואותת על כך;
    (2)בפניה שמאלה אל כביש חד-סטרי או אל כביש שיש בו שני נתיבים או יותר בכל כיוון נסיעה ועד שנוהג הרכב האחר השלים את פנייתו לתוך הנתיב השמאלי;
    (3)נוהג הרכב נוסע בנתיב שיועד לתחבורה ציבורית;

    (4)נוהג הרכב נוסע בנתיב המיועד לפניה ימינה בלבד.
    (ג)בלי לפגוע בהוראות תקנת משנה (א) ותקנה 35, בכביש חד-סטרי שיש בו שני נתיבים או יותר באותו כיוון נסיעה, אשר מחמת צפיפות התנועה נעים בו כלי רכב בטורים בכל נתיב, לא יראו כעקיפה את תנועתם של כלי רכב הנעים בנתיב אחד והנוסעים במהירות העולה על המהירות שבה נוסעים כלי הרכב שבנתיב האחר, ובלבד שהדבר לא יגרום הפרעה או סיכון לתנועה.
    (ד)נוהג רכב לא יעקוף רכב, אלא אם הדרך פנויה במרחק מספיק כדי לאפשר לו את ביצוע העקיפה ואת המשכת הנסיעה בבטיחות ללא הפרעה וללא סיכון לנסיעתו של רכב אחר, וללא הפרעה אחרת לתנועה מכל כיוון שהוא.
    (ה)נוהג רכב לא יעקוף, לא ינסה לעקוף ולא יסיט את רכבו שמאלה או ימינה כדי לעקוף רכב או בעל-חיים באחד מאלה:
    (1)הראות לקויה או שדה הראיה חסום או מוגבל;
    (2)הוא נמצא אחרי התמרור א-30 לפני מפגש מסילת ברזל, ועד אחרי מפגש מסילת הברזל;
    (3)הוא מתקרב אל מעבר חציה להולכי רגל המסומן על פני הכביש או על ידי תמרור המציין מקום מעבר חציה להולכי רגל, ועד שעבר את מקום מעבר החציה;
    (4)הוא עובר בתוך צומת, או אינו משלים את העקיפה לפני הגיעו לצומת;
    (5)הוא חוצה קו הפרדה רצוף, אלא אם כן בסמוך לו בצדו הימני נמצא קו קטעים;
    (6)הוא נמצא במנהרה או בתוך 50 מטרים לפני מנהרה או 50 מטרים אחרי היציאה מן המנהרה.
    (ו)הוראת פסקה (4) בתקנת משנה (ה) לא תחול על –
    (1)עקיפה בכביש שיש בו שני נתיבים או יותר באותו כיוון נסיעה;
    (2)עקיפת בעלי-חיים, רכב בעל שני גלגלים או רכב הנגרר על ידי בהמה, ובלבד שהעקיפה ממלאה אחר ההוראות האחרות של תקנות אלה.
    (ז)נוהג רכב לא יעקוף רכב, ולא יעבור על פני רכב, שעצר לפני צומת, לפני מעבר חציה או לפני מפגש מסילת ברזל לשם מילוי אחרי הוראות חלק זה.
    (ח)נוהג רכב לא יעקוף רכב עוקף אלא אם הכביש חד-סטרי או בכביש שהותרה בו העקיפה לפי תמרור או לפי הוראות תקנות אלה ויש בו יותר משני נתיבים באותו כיוון נסיעה; לענין זה לא יבוא במנין הנתיבים נתיב שיועד לתחבורה ציבורית. הוראות תקנת משנה זו לא יחולו על אוטובוס, למעט אוטובוס זעיר, ועל רכב מסחרי או על רכב עבודה שמשקלם הכולל עולה על 3,500 ק"ג ורכב כאמור לא יעקוף רכב עוקף אחר בכל דרך.



  12. #12
    Member הסמל האישי של Zurs
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    126
    קרה לי השבוע משהו בסגנון עם מונית באיילון. לא רואה סיבה להגיש תלונה, כיוון שזה נראה לי די מפחיד עבור בן אדם ממוצע שמתעסק עם הטלפון בנהיגה, וקולט שהוא אשכרה כמעט הרג מישהו.
    סיכוי גבוה שהוא למד משהו מהאירוע, לדעתי מספיק כדי לא לטרוח להגיש.

  13. #13
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    80
    אפשר לבקש גם את ציטוט החוק לגבי החובה לנסוע בימין?

  14. #14
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    תקנה 35 - "נוהג רכב ישתמש ככל האפשר בצדו הימני הקיצוני של הכביש, אף בכביש חד-סטרי, או בצידו הימני הקיצוני של הנתיב המיועד לאותו סוג רכב, הכל בכפוף להוראות חלק זה".

    http://www.rsa.gov.il/SiteCollection...s/P230_011.pdf

  15. #15
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    80
    נו, אל תתעצל, תן את הנוסח המלא

אשכולות דומים

  1. דו גלגלי מורשה בנתצ - תמונה
    על ידי duadi בפורום כללי
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 11-07-2016, 12:48
  2. Xr 125 יישור בלם אחורי תמונה מצורפת
    על ידי מתן312 בפורום פורום טכני
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 10-03-2016, 19:56
  3. תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 05-11-2015, 13:21
  4. תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 16-09-2015, 11:51
  5. תמונה בצד של הפרופיל ?
    על ידי ComanDo בפורום תמיכה טכנית באתר ובאפליקציה
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 26-07-2015, 19:07

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO