ציטוט נכתב במקור על ידי DRMANIA צפיה בהודעה
מצב הצמיג? כל הבולם לא מתפקד כראוי? חשבתי שהבולמים בסדרת ה-MT גם ככה לא ראויים לרכיבה על אותו הכביש עם אופנוע אירופאי משובח, שלא ידביקו אותו בסרטן בטעות.

המשוואה נורא פשוטה: ה-MT הוא אופנוע יפני מאוד מהנה, שהצליחו לשווק במחיר נמוך (בעולם וכן, גם בארץ). ה"קונפליקט" שנוצר איתו, הוא שמנוע עם 115 כ"ס (ללא מאמץ משמעותי) ואופי מלא חיים ויכולות ספורטיביות, הותקן בשלדה עם מתלים שיעודם הוא לספק נוחות עירונית ורכיבה שאינה ספורטיבית. אמה מה, יד ימין של רוב הרוכבים שקנו אותו לא מצליחה להיסגר, ורבים מאותם רוכבים אגב (בכל העולם) הינם רוכבים שאינם מנוסים - פועל יוצא של מחירו הזול יחסית. וזה כבר מוביל לשלל "בעיות".

המתלים של ה-MT אינם זולים רק כדי להוזיל עלויות. הם זולים כי מבחינת התכנון של היצרן, הם מתאימים ליעודו של האופנוע. גם הטרייסר בשורה התחתונה הינו MT09 זהה לגמרי בבסיסו (שלדה מרכזית ומנוע), עם שינויי "תיור" לנשיאת משקל גדול יותר ויכולת טווח טובה יותר. יעודם היה ליצור אופנוע מהנה שימכר כמה שיותר. אז אפשר להגיד שהם לא משקיעים כמו האירופאים (על אף שהמשפחה הזו תוכננה ברובה ע"י מחלקת השיווק האירופאית של ימאהה), אך אם רכבתם על אחת מהואריאציות של הדגם, מתלים או לא מתלים, לא תוכלו להתכחש לכך: אלה אכן אופנועים מהנים מאוד, יותר מכל הדגמים שהוצגו פה מנגד, אולי חוץ מהמולטי. ולעיתים, בחצי מהמחיר.
וזה לכשעצמו, הישג יפה של ימאהה. כי במחיר של מולטי או GS, אפשר לקנות גם טרייסר ולאבזר אותו, וגם MT מצ'ופר לימי מסלול בלבד. והם בקושי יהיו איטיים יותר, אם בכלל.

אבל אני סוטה מהנושא כאן - הבולמים המחפירים. פרוגרסיבי? WTF? שום דבר לא פרוגרסיבי בבולמי ה-MT, אלו בולמים פשוטים ביותר. והקפיצים המקוריים, מה לעשות, רכים. אין כאן שום קשר ל-SAG נכון או לא - הם רכים מכיוון שהם פשרה, פשרה שנועדה ליעוד של הדגמים האלה (מה שלא הפריע לצרפתים לקפץ עם ה-STREET RALLY בשטח עם איזה אלוף דאקאר ). נענועי הראש והזנב באופנועים האלה (ולא רק בהם, בכלל באופנועים) נובעים מהרבה יותר פרמטרים מאשר רק בולם או SAG. זווית מזלג, מפסע, בסיס גלגלים, חלוקת משקל, תנוחת ישיבה...מישהו? ב-MT הבעיה העיקרית היא אכן רכות הבולמים (הן שיכוך הכיווץ והן שיכוך ההחזרה) וחוסר משקל על הגלגל הקדמי, במיוחד תחת מצערת פתוחה. ימאהה טוענים לחלוקה של 51/49 לטובת הקדמי, אבל ברגע שנפתחת המצערת החלק האחורי שוקע והאיזון הזה מופר. זה אף חמור יותר בטרייסר בשל תנוחה זקופה יותר, זנב ארוך וכבד יותר וכו'. כיווני ריבאונד לפי הצמיג...אולי במבחני ה-MOTO GP בספאנג. גם במצב הכי "איטי", הריבאונד בבולמים, במיוחד באחורי, עדיין מהיר מדי, ולא מצליח להשתלט על פעולת הקפיץ. לא נעים לי מהפות"ש, אבל אני בספק גדול אם קליק אחד בבולם עשה הבדל כזה ביציבות שלך. זה בקושי מזיז משהו, ולא רק בבולם הזה, גם בבולמים מתקדמים בהרבה. יש כאן המווון פסיכולוגיה, אבל זה באמת עניין לשרשור אחר (אם כי לא אתפלא אם תהיה מוכן להישבע שזהו קליק של פעם בחיים ).
מה שצריך להתרגל עם האופנועים האלה, הוא שהם לא עושים הכל בשביל הרוכב. הוא צריך לעבוד קצת בשביל זה. לחשוב על התנוחה שלו, על הלחצים שהוא מפעיל עם פלג הגוף התחתון והעליון, לשלוט במצערת ובבלמים (הפושטים חסרי היומרות שמתאימים לעגלת סופר, כך אומרת השמועה...). בקיצור, כל הדברים האלה שלא מתאימים לרוב הרוכבים היום. זה מפריע למשחק עם המתלים הביוניים והקרוז קונטרול (שימאהה לפחות השכילו לשים ב-MT10, הללויה!!!!).
אם תשים לב רשמתי מספר עידכונים שבסופו של דבר חזרתי לכיוון יצרן בבולם האחורי(4 קליקים ) מבסיס (קליק אחד)