דף הבית / חדשות / קלן: ה-AK550 של קימקו – ראש בראש בטימקס
ak550-1

קלן: ה-AK550 של קימקו – ראש בראש בטימקס

ה-AK550 של קימקו מסתכל לטימקס בלבן של העיניים ומציג מפרט ספורטיבי לגמרי

את גרסת הקונספט ראינו כבר בשנה שעברה, והיום עם פתיחת תערוכת קלן, קיקמו חושפת את הגרסה הסדרתית של ה-AK550 – מקסי סקוטר שאמור להתמודד ראש בראש מול הטימקס. כן, מה שהיפנים והאירופאים (למעט ב.מ.וו) לא השכילו לעשות – באה קימקו הטייוואנית ועושה בגדול.

מנוע הטווין החדש של ה-AK550
מנוע הטווין החדש של ה-AK550

הקימקו AK550 בנוי ממש כמו טימקס. יש לו שלדת אלומיניום קשיחה עם מנוע שנמצא במרכזה ומערכת מתלים עצמאית – כלומר לא המבנה הקטנועני של מנוע תלוי שמשמש כזרוע האחורית, אלא זרוע אחורית במבנה של אופנוע, עם הינע סופי רצועה ובולם יחיד אופקי. כן, כמו בטימקס. מלפנים, אגב, יש מזלג הפוך בשרני בקוטר 41 מ"מ, שמחובר לצמד משולשי היגוי. חלוקת המשקל בין הגלגל הקדמי לבין האחורי, על פי קימקו, עומדת על 50:50. המבנה הזה אמור לספק כלי יציב ודינמי עם יכולות גבוהות.

המנוע הוא טווין מקבילי בנפח 550 סמ"ק עם גל ארכובה קרוספליין בזווית של 270 מעלות, גל זיזים כפול, 8 שסתומים, קירור נוזל והזרקת דלק, והוא מספק 53.5 כ"ס ו-5.67 קג"מ, מה שאומר שבניגוד לטימקס, הוא לא מתאים לרישיון נהיגה A1 אלא לבלתי מוגבל.

פרט לכך יש בלמים רדיאליים מלפנים, צמיגים בקוטר "15 (ברוחב 160/60 מאחור ו-120/70 מלפנים), מיכל דלק בן 15 ליטרים, והמשקל עומד על 226 ק"ג. ה-AK550 מגיע עם מערכת ABS כסטנדרט, עם בורר מפות ניהול מנוע, ועם פנסי LED מלפנים ומאחור, ומיגון הרוח והמושב ניתנים לכיוון גובה ללא כלים.

העיצוב – יותר ממזכיר את הטימקס.

הקטנוע אמור להגיע ארצה במהלך השנה הקרובה, מיד כשיתחיל בייצור. מחירים יפורסמו כשיגיע ארצה.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

668378_MY25_BRABUS 1400 R SIGNATURE EDITION_ACTION_ACTION_ACTION

בראבוס מציגה: 1400R חדש ומיוחד

הסדנה הגרמנית בראבוס, אשר מוכרת בזכות רכבי המרצדס המשודרגים, מציגה את ה־1400R האקזוטי המבוסס על הק.ט.מ 1390 סופר דיוק R; ייוצר ב־100 יחידות; המחיר? גבוה

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן