אז מה עשו רוכבי העל באי של פיליפ, ומה, אולי, אפשר ללמוד מכך לקראת המבחן האחרון ומרוץ פתיחת העונה בקטאר?
ויניאלס ומרקז היו הרוכבים היחידים לצלול אל מתחת ל-1:29 דקות בפיליפ איילנד. וינאילס שלט בלוחות הזמנים ביום השני והשלישי כשמרקז מסיים ראשון ביום הראשון. בכך צמד הספרדים ממשיך את המומנטום ושולט במבחני טרום עונה לקראת 2017, כשויניאלס מתחבר בשיא המהירות ליאמהה YZR-M1 ומצליח לקבוע את הזמן הטוב ביותר בוולנסיה, ספאנג ופיליפ איילנד.

מארק מרקז, האלוף המכהן, מגיע למבחן בפיליפ איילנד ללא סנטי הרננדז, ראש הצוות שלו שמלווה אותו מאז רכב ב-125 סמ"ק. גם בלעדיו, הצוות של מרקז מצליח לשפר באופן משמעותי את הסט- אפ של ה RCV213V. מרקז קובע את ההקפה המהירה ביותר שלו בבוקר היום השלישי, אבל הוא מציין לחיוב דווקא את חלקו האחרון של היום השלישי שבו שינוי בסט-אפ מאפשר למרקז לקבוע קצב מהיר בשני מקצים ארוכים. אין ספק שה-RCV213V של רפסול-הונדה, קבוצת המפעל, אפוי הרבה יותר יחסית לטרום עונות 2015 ו-2016. מה שמעיד על כך יותר מכל הוא המיקום של דני פדרוסה שחסרות לו רק 34 אלפיות על מנת לרדת אל מתחת ל-1:29 דקות להקפה.

איך זה שויניאלס אחד מעז… ויניאלס הוא חוד החנית, אבל מאחוריו, למזלו הטוב, עומד רמון פורקדה, הלא הוא ה'ג'רמי ברג'ס' הספרדי. רמון פורקדה היה ראש הצוות של חורחה לורנזו שלא עבר עם לורנזו לדוקאטי. רמון פורקדה הוא ספרדי, והתקשורת עם ויניאלס היא ישירה, ללא מכשול שפה. בנוסף, פורקדה מכיר את ה-YZR-M1 טוב מכולם. רוכב מוכשר מאוד, אופנוע תחרותי וראש צוות שמכיר את האופנוע ברמת התבריג של בורג נידח – הם מתכון ראוי לבליץ על תואר האליפות. אם יש אלמנט אחד שמשפר את הסיכוי של ויניאלס לזכות באליפות כבר בעונתו הראשונה ביאמהה הרי שזה ראש הצוות שלו, שכבר היה שם ועשה את זה.
ולנטינו רוסי סיים לבחון את הימאהה שלו ברגשות מעורבים. אם בספאנג השלדה החדשה, שנועדה לצמצם החלקה של הצמיג האחורי, עבדה היטב, בפיליפ איילנד השלדה עבדה פחות טוב. גם הצמיג הקדמי החדש של מישלין בעל המבנה המעט שמנמן שנותן שטח מגע גדול יותר עם האספלט, לא הצליח לפצות על החיסרון העיקרי שממנו סבל רוסי ב-2016. סגנון הרכיבה של רוסי מאמץ את הצמיג האחורי של ה-YZR-M1 מעט יותר מדי, מה שמקשה על רוסי להתמודד עם מרקז בחלקו האחרון של המרוץ.

חורחה לורנזו נשמע אופטימי בראיונות לאחר המבחן בפיליפ איילנד. שפת הגוף שלו לא שידרה באותו הגל. נכון לתום המבחן בפיליפ איילנד לורנזו מפגר בשנייה שלמה בקצב המרוץ שלו יחסית לצמד המוביל. ה-GP17 של דוקאטי מלא בפוטנציאל, אבל יחסית להונדה, ימאהה וסוזוקי הוא קשה הרבה יותר לרכיבה. לורנזו ידוע בסגנון רכיבה סופר-מדויק וסופר עקבי שדורש אופנוע עם סט-אפ סופר-מושלם. מכיוון שלורנזו לא יבוא ל-GP17, ה-GP17 יהיה חייב לבוא ללורנזו. למזלו הטוב, מי שהימר על לורנזו כרוכב מוביל הוא ג'י'גי דלינייה. ודלינייה הוא, כנראה, מפתח האופנועים המוכשר ביותר בסביבה.

אנדראה יאנונה מסיים במקום ה-13, בעוד בן קבוצתו, הרוקי אלכס רינס, מסיים במקום השישי. מקום לדאגה? לא ממש, יאנונה היה עסוק כל כולו בבחינת האופנוע וביצע מספר מקצים ארוכים בקצב מהיר. בשום שלב במהלך היום האחרון יאנונה לא שם לעצמו כמטרה לקבוע הקפה מהירה מאוד. לא נותר אלא להמתין ולראות אם יאנונה יספק ל-GSX-RR מעט חוצפה ואגרסיביות על מנת לנצח באופן קבוע, ואם ה-GSX-RR יספק ליאנונה קלות שליטה ורוגע על מנת שלא לרסק את האופנוע באופן תדיר.

אלייש אספרגרו, שעזב את סוזוקי בסוג של רוגז, מצליח לשמור את האפריליה שלו במרחק של כ-0.8 שניות מהמובילים. עם תקציב פיתוח מתאים והתמדה, אלייש עוד עשוי למצוא את עצמו נאבק עמוק בתוך העשירייה הראשונה במהלך העונה.
ואחרונים חביבים הם פול אספרגרו וברדלי סמית', צמד רוכבי ימאהה טק-3 שעברו בצוותא לקבוצת רדבול-ק.ט.מ ועסוקים עד מעל הראש בלפתח את האופנוע של היצרנית החדשה על הגריד. אנחנו בספק אם הצמד יצליח לשמור על המיקום שלו עם הימאהה, אבל כרוכבי עשירייה ראשונה ב-MotoGP ועם המחויבות הידועה של היצרן האוסטרי למרוצים, לאופנוע הקטום צפויה התקדמות רבה במהלך העונה.

המכורים שבינינו ייפגשו ב-10.3 לשלושה ימי מבחן אחרונים בקטאר. אלה שמחכים למרוצים ייאלצו להמתין לזינוק בדיוק באותו מקום ביום ראשון, 26.3, בשעה 21:00.
תוצאות משוקללות מבחני טרום עונה פיליפ איילנד
- מאבריק ויניאלס, ימאהה, 1:28.549 דק'
- מארק מרקז, הונדה, 1:28.843 דק'
- דני פדרוסה, הונדה, 1:29.033 דק'
- יונאס פולגר, ימאהה, 1:29.042 דק'
- קאל קראטשלאו, הונדה, 1:29.101 דק'
- אלכס רינס, סוזוקי, 1:29.103 דק'
- אנדראה דוביציוזו, דוקאטי, 1:29.248 דק'
- חורחה לורנזו, דוקאטי, 1:29.342 דק'
- ג'ק מילר, הונדה, 1:29.358 דק'
- אלייש אספרגרו, אפריליה, 1:29.361 דק'