עופר־אבניר, יבואנית קאן־אם לישראל, הרחיבה את פעילותה בשוק הפנאי עם השקת סדרת דגמי הפנאי התלת־גלגליים של מותג קאן־אם מבית בומברדייה, במספר סדרות של כלים המציעות חוויית רכיבה של אופנוע אדוונצ'ר עם כידון ותצורת תלת־גלגלים (שניים מקדימה), עיצוב רודסטר, אבזור רב, ומערכות בטיחות אלקטרוניות אקטיביות; כעת מצטרף אל ליין הדגמים גם הקניון (CANYON), בשתי גרסאות ועם האפשרות לרכיבת שבילים.
דגמי הספיידר של קאן־אם הוצגו כבר בשנת 2007 והיו עוף שונה לחלוטין בענף תרבות הפנאי המוטורית, שכן עד אז לא היו כלים בעלי צמד גלגלים קדמיים – אבל לא בתצורה של תחת־נוטה כמו קטנועים תלת־גלגליים, אלא במבנה הדומה לזה של רכב, ללא הטיה. עם זאת, הכלים הללו, שהשתכללו עם השנים ועברו אבולוציה, תפסו להם נתח שוק מסוים בעולם ככלי פנאי לטיולים לבד, בזוג או בקבוצות, כשהם מספקים יתרונות – למשל 'רכיבה' ממש כמו אופנוע עם כידון ומושב ורוכב שנמצא על המכונה ולא בתוכה, אבל לא בדו־גלגלי שעלול ליפול או להחליק אלא בתלת־גלגלי יציב שאינו נופל, וכמובן מספק נפח אחסון, נוחות גבוהה, והרבה טכנולוגיית בטיחות.

לארץ מגיעות 3 משפחות של התלת־גלגליים מבית קאן־אם: הספיידר F3 הספורטיבי ברמות גימור ספורט ולימיטד, הספיידר RT התיורי ברמות גימור לימיטד ו־Sea to Sky, והרייקר הקטן והדינמי ב־3 רמות גימור – רגילה, ספורט וראלי. רכבנו עליהם בהשקה המקומית שהייתה בתחילת השנה. כעת מצטרף הקניון אשר יגיע בגרסת XT וגרסת רד־רוק (REDROCK).
כמו בספיידר, על הכוח בקניון אחראי מנוע רוטקס בנפח 1,330 סמ"ק (קירור נוזל, מצערות חשמליות) בעל שלושה צילינדרים, המפיק 115 כ"ס ב־7,250 סל"ד ו־13.27 קג"מ ב־5,000 סל"ד. הכוח עובר לגלגלים באמצעות רצועת הינע ותיבה חצי אוטומטית בעלת שישה הילוכים (כולל הילוך אחורי) המופעלת באמצעות מתגי פלוס ומינוס על בית המתגים השמאלי. העלאת ההילוכים היא ידנית, ואילו הורדת ההילוכים יכולה להתבצע ידנית או באופן אוטומטי. לגרסת ה־XT יש שלושה מצבי ניהול מנוע ואילו לגרסת הרד־רוק ארבעה מצבים.
על השיכוך בקניון אחראים בולמים קדמיים של זקס עם מהלך גלגל של 260 מ"מ. בגרסת ה-XT יש בולם אחורי הידראולי של זקס עם מהלך גלגל של 235 מ"מ, ואילו בגרסת הרד־רוק יש בולם אחורי חשמלי סמי אקטיבי של Smart-Shox מתוצרת אוהלינס, המספק מהלך גלגל דומה של 235 מ"מ. מרווח הגחון עומד על 160 מ"מ ו־169 מ"מ בהתאמה. יש צמיגי XPS Adventure מחוזקים לרכיבת כביש ושטח שבילים בקוטר 16″ ובמידות 155/65 מלפנים ו־15″ עם 225/50 מאחור.
הקוקפיט של הרוכב כולל כידון היגוי, לצד מערכת מולטימדיה המציעה טכנולוגיה מתקדמת בתחום הממשקים עם BRP Connect ו־Apple Car Play; מסך מגע בגודל 10.5″ ומערכות שמע פרמיום של BRP. בנוסף, מגן רוח, תא כפפות עם חיבור USB, חימום ידיות נהג ומצלמת רוורס (ברד־רוק בלבד), מושב נהג ונוסע ארגונומיים ומרופדים עם תמיכת גב תחתון משופרת. שני הדגמים מציעים בלם חניה אלקטרוני בכל שלושת הגלגלים, שלושה ארגזי אלומיניום יוקרתיים מאחור עם יכולת אחסון של 120 ליטר, משענת גב ומושבים מחוממים. לקניון מערכות אלקטרוניקה רבות הדואגות לאחיזה, לבלימה, למניעת התדרדרות לאחור וסיוע להיגוי.
מחירו של הקאן אם קניון בגרסת XT נקבע על 267,950 ש"ח, ושל גרסת הרד־רוק על 298,950 ש"ח.