דף הבית / חדשות / מכירות דו־גלגלי: השוק שומר על יציבות גם ב-2025
Honda-X-ADV750-2025-Test-21

מכירות דו־גלגלי: השוק שומר על יציבות גם ב-2025

השוק הדו־גלגלי שומר על יציבות בחצי הראשון של 2025 עם כמעט 11,500 אופנועים וקטנועים שעלו על הכבישים; השוק ממתין לפריצה הגדולה

השוק הדו־גלגלי הישראלי שומר על יציבות יחסית בשנת 2025, כשבששת החודשים הראשונים של השנה עלו על הכבישים 11,432 אופנועים וקטנועים חדשים, בקצב שנתי של כ-21 אלף כלים חדשים. זוהי עלייה קלה ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה – אם כי צריך לזכור שתחילת שנת 2024 הייתה בסימן חוסר ודאות בגלל החודשים הראשונים של המלחמה. המספרים האלה כמעט זהים לאלו של 2023, שבה נמכרו 11,420 כלים חדשים. בתקופה המקבילה ב-2022 נמכרו כ-11,200 כלים, כך שכאמור, השוק הדו-גלגלי יציב.

מצד אחד הנתון הזה לא מפתיע, שכן במצב הנוכחי של כבישי ישראל רכב דו־גלגלי הוא הפתרון המהיר, הזמין והיעיל ביותר לשליטה על הזמן והמרחב בג'ונגל התעבורתי. אבל מצד שני, דווקא בגלל הסיבות הללו, ודווקא מפני שהכבישים בישראל סתומים לגמרי, בעיקר באזור המרכז, ותחבורה ציבורית ראויה בישראל לא ממש קיימת, אנחנו לא מצליחים להבין איך מספרי המכירות של רכב דו־גלגלי לא כפולים – במיוחד כשכמויות הרכב הפרטי שממשיכים לעלות על הכבישים הם בלתי נתפסים. לדעתנו זה עניין של זמן עד שהנהג הישראלי יגיע למצב שיימאס לו, ואז השוק הדו־גלגלי יתפוצץ ויכפיל את עצמו.

סאן-יאנג ג'וירייד 125 - רב מכר כבר 2 עשורים
סאן-יאנג ג'וירייד 125 – רב מכר כבר 2 עשורים

המותג הנמכר ביותר במחצית הראשונה של שנת 2025 הוא כרגיל סאן-יאנג, ממנו נמכרו 2,550 כלים – עלייה של כ-200 כלים ביחס לשנה שעברה. במקום השני הונדה, שמבססת את מעמדה כיצרנית היפנית הגדולה בישראל ומוכרת 2,232 כלים (כ-70 כלים יותר מהתקופה המקבילה אשתקד) בקצב שנתי של יותר מ-4,000 כלים. הגדילה של הונדה בשנים האחרונות נובעת מליין כלים רחב ואיכותי – החל מקטנועים קטנים, דרך קטנועים בינוניים (פורצה 350ADV350), מקסי-סקוטרים פופולריים (X-ADV750פורצה 750), אופנועים קטנים ובינוניים, ועד אופנועים גדולים בסגמנטים שונים (אדוונצ'ר, נייקד, ספורט), וכן מאסטרטגיה ארוכת טווח שנבנתה עקב בצד אגודל, שהעבודה עליה החלה כבר לפני כמעט עשור.

במקום השלישי ימאהה, עם 1,998 אופנועים וקטנועים במחצית הראשונה של שנת 2024 – מספרים דומים לאלו של השנים האחרונות. רביעית קימקו הטייוואנית עם 1,224 כלים – גידול של כ-200 כלים ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה.

גידול מרשים ניתן לראות במותגים הסינים. כפי שכבר כתבנו – מותגי האופנועים הסינים הגדולים יישרו קו עם המקובל בתעשייה, ומציעים אופנועים טובים וטכנולוגיים במחירים טובים, והקהל הישראלי השמרן מתחיל להיפתח אל המותגים הללו. כך למשל CFMOTO מכרה בששת החודשים הראשונים של 2025 לא פחות מ-214 כלים – מתוכם 135 יחידות של רב־המכר 450MT. ווג גם מציגה עלייה מרשימה עם 175 כלים לעומת 100 כלים בתקופה המקבילה בשנה שעברה. QJ מוטורס מזנבת בה עם 169 כלים, ובנלי – מותג של QJ מוטורס – מוכרת 88 כלים ועוד 12 כלים של המותג קיוואי. כלומר כ-600 אופנועים סינים עלו על הכבישים בששת החודשים הראשונים של 2025, ולהערכתנו מגמת הגידול תימשך ואף תואץ.

רויאל אנפילד מציגה מספרים יפים מאוד עם 153 כלים בשישה חודשים, וזה לא מפליא, שכן מדובר בתמורה טובה מאוד לכסף עם הרבה לייף־סטייל. דוקאטי עם נתון מרשים של 99 אופנועי פרימיום. מאידך, שוק הקרוזרים הגדולים והיקרים מתרסק לגמרי, עם 3 יחידות של אינדיאן ויחידה בודדת של הארלי־דיווידסון. גם ק.ט.מ יורדת במספרים עם 285 יחידות, אבל צריך לזכור שהחברה מתייצבת בימים אלו, וכן שהשנה נמכרו הרבה כלים רשומי־יד משנים קודמות כך שהמספר הזה לא משקף את מה שקורה בפועל.

שוק הכלים החשמליים לא מתרומם, כשבחצי השנה הראשונה של 2025 נרשמים כ-770 כלים חשמליים – מתוכם 148 כלים של סורון ו-221 של טלריה (פליי-בייקס לשטח שמשמשים גם לתחבורה עירונית), ו-115 ניאו. השאר הם הרבה מאוד מותגים, רובם ככולם סינים, שמייצרים קטנועים חשמליים באיכות כזו או אחרת. זירו האמריקאית נעלמה לגמרי מדו"ח התוצרים אחרי שהיבואנית, מטרו־מוטור, הפסיקה את הייבוא, וגם אנרג'יקה האיטלקית כמעט נעלמה לגמרי אחרי שהחברה הודיעה על פשיטת רגל. להערכתנו, למעט כלי פנאי סינים זולים – השוק הדו־גלגלי לא יצליח להתרומם, והוא אף יתכווץ – כפי שקורה בשוק הרכב הפרטי.

ק.ט.מ - שליטה בשוק האנדורו המקומי
ק.ט.מ – שליטה בשוק האנדורו המקומי

שוק האנדורו, שאחריו אנחנו עוקבים צמוד כבר עשור וחצי, ממשיך בתמורות המשמעותיות ומתכווץ מעט ביחס לשנה שעברה. כ-400 אופנועי אנדורו נרשמו בששת החודשים הראשונים של 2025, שהם כ-70 כלים פחות מהתקופה המקבילה בשנה שעברה, אולם בפועל המספרים נמוכים יותר. בק.ט.מ מכרו 222 אופנועים – רובם 250 ו-300 סמ"ק דו־פעימתיים, אולם אצל שאר המותגים נרשמה ירידה עד התרסקות. כך למשל הוסקוורנה העלתה 25 אופנועי אנדורו בלבד (אם כי עדיין נמכרים כלים רשומי־יד משנים קודמות), גאס גאס נעלמה לגמרי מדו"ח התוצרים (גם במותג הזה עדיין מוכרים כלים רשומי־יד משנים קודמות), ובטא מעלה 35 אופנועים בלבד. פנטיק רשמה אמנם 70 כלים, אולם נראה שחלקם נרשמו על שם היבואן. גם שרקו עם 16 אופנועים בלבד. יש גם 26 כלים חשמליים של סטארק הספרדית. את המספרים האלה יש לקחת בעירבון מוגבל, גם מפני ששוק האנדורו עדיין לא התייצב מהקריסה של לפני שנה וחצי, וגם מפני שאנחנו לפני שנת הדגם 2026 – שבה יימכרו כלים רבים של המותגים האירופאים. נמשיך כמובן לעקוב אחרי השוק החשוב הזה.

מכירות מחצית ראשונה של 2025 לפי מותגים

  • סון-יאנג – 2,550
  • הונדה – 2,232
  • ימאהה – 1,998
  • קימקו – 1,224
  • קוואסאקי – 415
  • ק.ט.מ – 285
  • פיאג'ו – 267
  • ב.מ.וו – 254
  • טלריה (חשמלי) – 221
  • סי אף מוטו – 214
  • ווג – 175
  • QJ מוטורס – 169
  • רויאל אנפילד – 153
  • סורון (ח) – 148
  • סוזוקי – 132
  • ניו (ח) – 115
  • דוקאטי – 99
  • וימוטו (ח) – 93
  • בנלי – 88
  • פנטיק – 71
  • אפריליה – 52
  • טריומף – 52
  • טיווין (ח) – 45
  • הוסקוורנה – 43
  • בטא – 39
  • קאן־אם – 34
  • סטארק (ח) – 26
  • מנגוסטין (ח) – 26
  • LV טונג (ח) – 22
  • פיג'ו – 17
  • נאנג'ינג (ח) – 17
  • טרומקס (ח) – 16
  • שרקו – 16
  • הורווין (ח) – 15
  • קובא – 15
  • דוהן (ח) – 13
  • זאפ (ח) – 13
  • קיוואי – 12
  • סנטרו (ח) – 8
  • MBP איטליה – 7
  • נרבה (ח) – 6
  • בנדה – 5
  • בואו (ח) – 5
  • ג'יאניו (ח) – 5
  • פוני (ח) – 5
  • רייחו – 5
  • אינדיאן – 3
  • הארלי דיווידסון – 1
  • מוטוגוצי – 1
  • אנרג'יקה (ח) – 1
  • דאי מוטו (ח) – 1
  • נקסון (ח) – 1
  • קאופן (ח) – 1

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

CFMOTO-675NK-Israeli-Launch-001

חדש בארץ: טלריה קומודו

מותג אופנועי השטח החשמליים טלריה מתרחב בישראל עם הקומודו, המציע משקל הנמוך מ־100 ק"ג וטווח רכיבה של 115 ק"מ; מחיר ההשקה: 32 אלף ש"ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן