בסוזוקי מחזירים לייצור את ה־GSX-R1000 אחרי שנתיים של היעדרות, וזאת בדיוק בשנת ה־40 ל־GSX-R750 המקורי של שנת 1985. את החשיפה הרשמית לעיתונות העולמית ביצעו בסוזוקי במסגרת מרוץ הבול ד'ור 24 שעות – הסבב הרביעי והאחרון באליפות העולם בסיבולת EWC במסלול פול ריקאר בצרפת.
צפו בווידאו – ההצגה המלאה של הסוזוקי GSX-R1000 החדש של 2025:
דגם 2025 של הג'יקסר 1000 יושב על הפלטפורמה הקודמת, אולם משתדרג בכל מקום אפשרי ומתיישר ל־2025. המנוע מיישר קו עם תקנות יורו 5+, שדרשו החלפת גל ארכובה, בוכנות וגלי זיזים, כמו גם שינויים בכל מערכת היניקה והפליטה עם חיישני חמצן נוספים וחדשים, גופי מצערת גדולים יותר ומזרקים חדשים. ארבעת הצילינדרים בשורה, בנפח של 999.8 סמ"ק, מספקים 'רק' 195 כ"ס ב־13,200 סל"ד ו־11.2 קג"מ ב־11,000 סל"ד. הדור הקודם סיפק 202 כ"ס באותו הסל"ד ו־12 קג"מ בסל"ד גבוה יותר. יחס הדחיסה גבוה יותר – 13.8:1 – לעומת 13.2:1 בדור הקודם. בסוזוקי אומרים שההספק אמנם נמוך במעט, אבל המנוע נשלט יותר והוא יעיל יותר לרכיבה ספורטיבית בכביש או במסלול.
השלדה ומכלוליה נשארו דומים, כשיש מזלג הפוך של שוואה מדגם BFF (ר"ת Balance Free Forks), הכולל מיכל גז נפרד וכיוונים מלאים, כשמאחור יש זרוע אלומיניום עם בולם יחיד של שוואה מדגם BFC, וכמובן כיוונים מלאים. הבלמים של ברמבו נשארו גם עם צמד דיסקים צפים בקוטר 320 מ"מ וקליפרים רדיאליים של ברמבו, כשמערכת ה-ABS עודכנה ושודרגה. על חישוקי האלומיניום בקוטר 17″ מגיעים צמיגי ברידג'סטון באטלקס רייסינג סטריט RS11 במידות 120/70 מלפנים ו־190/55 מאחור. המשקל המלא נמדד על 203 ק"ג, כמו קודמו.
מערכות האלקטרוניקה מיישרות קו עם התקופה, כאשר ניתן לבחור בין יש כיול חדש לשלושת מצבי הרכיבה. יש חיישן IMU ב־6 צירים מהדור האחרון, ומערכת בקרת האחיזה להטיה כוללת 10 רמות התערבות וגם ניתנת לניתוק מלא. יש מערכת ABS מתקדמת להטיה, בקרת זינוק, בקרת ווילי ובקרת סטופי, קוויקשיפטר דו־כיווני, מערכת התנעה בלחיצה קצרה – המוכרת של סוזוקי, מערכת למניעת דימום בסל"ד נמוך, ויש גם מצבר ליתיום־יון קל משקל.
מבחינת עיצוב ואווירודינמיקה, הג'יקסר 1000 מקבל כנפונים מודרניים ושלוש אופציות צבע וגרפיקה, בהשראת דגמי המרוצים של סוזוקי: כחול־לבן, אדום־לבן, וצהוב־שחור־כחול. יש גרפיקה מיוחדת המציינת 40 שנה לג'יקסר המקורי על צדי הפיירינג ועל מיכל הדלק, ולוגו 'R' מובלט בכל מקום.
הסוזוקי GSX-R1000 החדש של 2025 יגיע כמובן ארצה. המחיר באירופה ייקבע בשבועות הקרובים, אולם בסוזוקי אומרים שהמחיר צפוי להיות אטרקטיבי.