דף הבית / גריד / רכיבה ראשונה: זונטס 250M
Zontes 250M (48)

רכיבה ראשונה: זונטס 250M

הזונטס 250M הוא גרסה מוקטנת של ה־386M עם מנוע מותאם לדרגת הביטוח הנמוכה; קטנוע עירוני קטן עם מנוע חזק, עיצוב ייחודי, איכות גבוהה ורשימת אבזור ארוכה; מבחן דרכים

  • יתרונות: מנוע חזק, עיצוב ייחודי, התנהגות כביש, אבזור, איכות וגימור, מדרגת ביטוח מוזלת
  • חסרונות: מתלים קשיחים, נפח אחסון
  • שורה תחתונה: ה־250M הוא קטנוע חזק ומאובזר, ברמת גימור גבוהה, ובקטגוריית הביטוח המופחתת
  • מחיר:28,900 ש"ח בתקופת ההשקה
  • מתחרים: ווג SR3, סאן־יאנג ג'וימקס Z 250, קימקו דאונטאון 250
  • מפרט טכני: מנוע צילינדר יחיד, 250 סמ"ק, כ־28 כ"ס, SOHC, קירור נוזל, הזרקת דלק, תמסורת וריאטור, שלדת צינורות פלדה, מתלה קדמי מזלג קונבנציונלי, מתלה אחורי צמד בולמים, דיסק קדמי ואחורי, מערכת ABS, בקרת אחיזה TCS, אורך כולל 2,025, בסיס גלגלים 1,405, גובה מושב 760 מ"מ, מיכל דלק 12 ל', משקל מלא 175 ק״ג, צמיגים 120/70-15, 140/70-14

צפו בווידאו – זונטס 250M במבחן:

מה זה?

זונטס הוא מותג דו־גלגלי סיני, המשתייך לחברת טאיו שנוסדה ב־2003. החברה מתמקדת בבניית אופנועים וקטנועים בנפח בינוני וקטן, תוך דגש על חדשנות טכנולוגית: היא מחזיקה מאות פטנטים ומפעילה קו ייצור רובוטי מתוחכם. המותג פעיל בלמעלה מ־55 מדינות ברחבי העולם עם תכנית התרחבות פעילה, וכולל דגמים במחיר נגיש לצד אבזור טכנולוגי מתקדם.

בשווקי אירופה, זונטס צוברת נתח גובר ומשמעותי. בספרד ב־2025 זונטס מגיעה למקום השלישי בדירוג המותגים לאחר שרשמה צמיחה של כ־120% בהשוואה לשנה קודמת. בצרפת היא רשמה גידול של כ־33% בשנתיים האחרונות. היא מתמקמת כמותג פרימיום סיני לקטנועים ואופנועים קלים–בינוניים, עם הצעת תמורה מתקדמת במחיר תחרותי, מה שמאפשר לה לחדור לשווקים אירופיים שהיו בעבר שמורים בעיקר למותגים יפניים ואירופיים.

חברת יורודרייב מבית דלק מוטורס רכשה לאחרונה את זיכיון הייבוא של מותג זונטס לישראל מידי ליגל, ומהחדר האחורי באולם התצוגה של דוקאטי עבר המותג לאולמות תצוגה ענקים בכניסה למגדל דלק מוטורס ובמתחם יורודרייב בפי גלילות. יורודרייב מתכננת להקים מערך הפצה רחב ומרכזי שירות ייעודיים. המטרה של יורודרייב היא להפוך את המותג המתפתח לאחד החזקים והידועים בשוק הדו־גלגלי הישראלי ולהיות מובילה ופורצת דרך במהפכה הדו־גלגלית הסינית בישראל.

בשלב הראשון מגיעים לישראל שבעה דגמי קטנועים ואופנועים, כשהבסיסי ביותר, פרט לדגם ה־125 סמ"ק, הוא הזונטס 250M. מדובר בגרסה בעלת נפח מוקטן אך זהה בכל לזונטס 368M. הזונטס 250M הוא קטנוע עירוני קטן ברמות גימור ואבזור גבוהות. יש לו מערכות בקרת אחיזה (TCS) ו־ABS, מפתח קרבה, תאורת LED היקפית, צג TFT גדול המממשק לנייד, מד לחץ אוויר בצמיגים, שקע טעינה USB, ומשקף רוח מתכוון חשמלי.

זונטס 250M
זונטס 250M

ביצועים

הזונטס 250M הוא גרסה ייחודית לשווקים בהם יש דרגת רישוי או ביטוח לנפח 250 סמ"ק, וברחבי הרשת בקושי מכירים את הדגם המוקטן של ־-386M. כך או כך, המנוע של ה־250M חזק מאוד. כל כך חזק שבתחילה חשבנו שמדובר ב־386M עם מדבקות שונות, ורק רכיבה לצד ה־386G הבהירה שאין זה אותו מנוע – ובכל זאת זהו מנוע 250 חזק.

יש לקטנוע פתיחות חזקות ממצב עמידה, תאוצות ביניים מהירות תגובה בתנועה העירונית, ורק כשיוצאים לכביש מהיר התאוצה מעט מתמתנת, ועדיין אפשר בקלות להגיע למהירות המרבית ובתנאים הנכונים אף לעבור את ה־140 קמ"ש על השעון. שילוב עם גיר רציף חלק ובעל תגובה מהירה מתקבלים ביצועים מרשימים לנפח המנוע המוגבל. צליל האגזוז הדומיננטי מוסיף לאווירת הביצועים, ועם כל הכבוד לגימור ולאבזור שנזכיר בפסקה הבאה – המנוע הוא התכונה הבולטת של ה־250M.

עם גלגל "15 מלפנים ו־"14 מאחור יש לזונטס 250M התנהגות כביש טובה. הוא יציב, קל להיגוי אך לא תזזיתי, ושומר על יציבות בכל מהירות. הבלמים מספקים עוצמת עצירה מכובדת ופידבק טוב בבלימה. עם כזה מנוע, שלדה ומתלים הזונטס 250M היה יכול לקבל אופי ספורטיבי, אך הבולמים – מזלג קונבנציונלי מלפנים וצמד בולמים מאחור – בולמים את היומרות הספורטיביות. בשביל קטנוע טיפוסי המתלים מספקים שיכוך טוב, אך במעבר על מכשולים בולטים, כמו פס האטה או בור בכביש, מועבר הזעזוע לרוכב ופוגם בחלקות הכללית של הכלי. ועדיין, נוחות הרכיבה עליו היא ממוצעת לכל הפחות.

Zontes 250M (14)

למזלג זווית צידוד מעט מוגבלת, אך בסיס הגלגלים הקצר מאפשר בכל זאת להשתחל בקלות בין טורי המכוניות העומדים. בשילוב המנוע והגיר המעולים הזונטס 250M מרגיש כמו בבית בתוך העיר ויכול להיות קטנוע עירוני או אפילו קטנוע שליחים. כשעוברים לכבישים יותר מהירים והתנועה נפתחת, כוח המנוע מאפשר ל־250M להגביר את הקצב ככל שנרצה, ואף בנסיעה ארוכה על כביש 6, כשהרבה מכלי הרכב מהירים ממנו, הזונטס 250M לא היה נחיתות ואפשר רכיבה ארוכה, יציבה, ומספיק מהירה.

איך זה מרגיש?

לזונטס 250M, כמו לאחיו הגדול, יש עיצוב יחודי – ובעינינו יפה. מסכת החזית הקצרה עם כונסי האוויר, אחד באמצע ושניים משני צידיו, נותנים מראה אגרסיבי לקטנוע הקטן. חלקי פלסטיק שחור משולבים עם החלקים הצבעוניים משני צידי הכנף הקדמית, במסכת הגחון ובשני פסים מקומרים מתחת למושב, ונותנים לקטנוע לוק זורם וקליל. פרט לצביעה האפורה־בהירה של קטנוע המבחן, הזונטס 250M נמכר גם בצבע שחור, אפור כהה, כחול, וצהוב־ירקרק – אך לא ברור אם כל הצביעות האלו יוצעו למכירה בארץ.

הישיבה על הזונטס 250M נוחה. למרות גודלו הפיזי הקטן יש שפע של מקום לרוכב ורק מדרסי הרגליים המשופעים מלפנים מעט קרובים. המושב רחב ונוח, גם לאחר רכיבה ארוכה. למורכב יש פחות חופש תנועה אך עדיין לא צפוף בהרכבה והמורכב יהנה מידיות אחיזה ורגליות הנפתחות בלחיצה. לרוכב קל להגיע עם הרגליים לכביש, הכידון רחב, וצמד המראות מספקות שדה ראייה מצוין. המשקף הקדמי לא מסתיר את הדרך ומפנה את הרוח ישירות לקסדה. בנסיעה מהירה אפשר ללחוץ על כפתור הקסם בצידו השמאלי של הכידון – והמשקף יעלה למצבו הגבוה והרוח תופנה אל מעל לרוכב, מאוד יעיל ונוח. מצאנו את עצמנו מגביהים את המשקף כבר ב־60 קמ"ש ונהנים מרכיבה שקטה עד למהירות המרבית.

Zontes 250M (19)

פרט למתג המשקף ולמתגים הרגילים, נמצא על הכידון גם מתגים לשליטה על תצוגת ה־TFT ושליטה מלאה בתפריטים. ניתן לבחור בין מספר מצבי תצוגה, רמות תאורה ומצב יום או לילה. אפשר גם לבחור בבחירה אוטומטית לכל אלו, וגילינו שהתצוגה יודעת היטב מתי להגביר את הבהירות ונראית ברורה וקלה לקריאה בכל מצב. המתגים, כמו הפלסטיקה וכמו כל הקטנוע, איכותיים ומיישרים קו בסטנדרט מערבי לחלוטין. הקטנוע נותן תחושה של מוצר ברמה גבוהה כמו שאנו רגילים מקטנועים אירופאיים או אפילו יפניים.

הזונטס 250M מגיע עם צמד מפתחות קרבה קטנים, ורצועה ייעודית. אפשר להלביש את הרצועה על מפתח הקרבה ולענוד אותו על הזרוע כמו שעון, או צמיד כושר – פטנט יעיל ופשוט. ללא מפתח פיזי כמובן שפתיחת תא המטען ומכסה התדלוק מתבצעת בעזרת מתגים, בצידו הימני של הכידון. תא המטען מתחת למושב מרובע ועמוק אך לא הצלחנו לאחסן בו קסדה מלאה. בחזית הקטנוע צמד תאי כפפות, אך הכפפות היחידות שייכנסו בו הן כפפות חד־פעמיות. שני התאים קטנים, ויכילו אולי רישיונות או צרור מפתחות קטן. בתא השמאלי נמצא גם מטען USB כפול: אחד רגיל ואחד Type-C. עוד בצידו הימני של הכידון נמצא מתג לבחירה בין תאורת יום המאירה באור בוהק אך מסנוור, לאורות דרך סטנדרטיים.

תאורת ה־LED של ה־250M מספקת תאורה טובה ובהירה. יש גם איתות מצוקה להדלקת ארבעת המאותתים, והצופר חזק וברור. יש רגלית צד ורגלית אמצע, אך זו דורשת כוח רב מהרגיל להרמת הקטנוע.

Zontes 250M (41)

סיכום ועלויות

הזונטס 250M הוא קטנוע קטן, עם גימור מעולה, רשימת אבזור מרשימה, וביצועים יוצאי דופן בזכות מנוע חזק במיוחד. הוא מיועד לכל מי שרוצה להישאר בדרגת ביטוח החובה הזולה יותר של 'עד 250 סמ"ק', ומחפש קטנוע קטן, המיועד בעיקר לשימוש עירוני, בו הגודל הפיזי שלו מקל על הרכיבה בתנועה צפופה. ה־250M לא מרווח כמו קטנוע מנהלים גדול, אבל הוא בהחלט נוח גם לאורך זמן, וגם בתנועה בין־עירונית. אותו קונה יצטרך להיות בשל לקניית קטנוע סיני, בהבנה שהיום המונח "קטנוע סיני" לא בא לתאר חיקוי זול למוצר מערבי אלא מוצר איכותי ובשל הנותן תמורה מצוינת למחיר.

ברשימת המתחרים הכנסנו את כל קטנועי ה־250 סמ"ק בארץ, פרט להונדה פורצה שנמצא בליגה משל עצמו מבחינת הגודל, האבזור, ובעיקר המחיר. הזונטס זול במעט מהמתחרים מקוריאה וטייוואן אך מציע רמת אבזור גבוהה בהרבה, ומנוע חזק משמעותית. כך שהמתחרה הקרוב ביותר הוא הווג SR3 שמציע גם הוא מנוע חזק ושפע של אבזור, ומגיע מאותה ארץ ייצור – ולכן פונה לאותו קהל מתקדם. אין זה מבחן השוואתי, אך על הנייר יש להם הרבה במשותף, אך לווג SR3 יש עוד יותר אבזור והזונטס 250M קטן יותר, מודרני יותר, וכנראה גם שחזק יותר.

הזונטס 250M קטנוע חזק, איכותי ומאובזר, נוח ומהנה לרכיבה, ובמחיר השקה של 28,900 ש"ח נותן יותר ממתחריו בפחות כסף. אך גם כשהמחיר יתקרב למתחרים ויעלה ל־30,900 ש"ח – הוא עדיין ייתן תמורה מצוינת למחיר. הזונטס 250M הוא קטנוע חזק, איכותי ונוח, ויכול לשמש כשגריר מצוין למותג זונטס בחזרתו לארץ.

עלויות טיפולים

  • 1,000 ק"מ – 570 ש"ח
  • 4,000 ק"מ – 380 ש"ח
  • 8,000 ק"מ – 990 ש"ח
  • 12,000 ק"מ – 380 ש"ח
  • 16,000 ק"מ – 990 ש"ח
  • 20,000 ק"מ – 2,990 ש"ח

אודות אורי ארגמן

אורי ארגמן
כבר שלושים שנה רוכב בשביל לחיות וחי בשביל לאכול בורקס - זה לא קשור אבל מחפש את הפרקטיות בכל כלי ונהנה גם מהטוסטוס הכי קטן

עשוי לעניין אותך

R5Z_9690

אפריליה מציגה את ה־SR GT 400 – אורבן אדוונצ'ר

באפריליה מציגים בתערוכת מילאנו את ה־SR GT 400, שמביא נפח חדש ועיצוב מרשים לקטנוע האורבן אדוונצ'ר

תגובה אחת

  1. Avatar

    גם הקטנוע הזה צריך טיפול כל 4K?
    ה-368M נופל בעיקר בגלל זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן