דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: ב.מ.וו F 900 R דגם 2025
BMW-F900R-2025-Test-01

רכיבה ראשונה: ב.מ.וו F 900 R דגם 2025

ה־F 900 R של ב.מ.וו מתעדכן ל־2025 במכלולים, באלקטרוניקה, בביצועים ובעיצוב, והופך להיות נייקד ספורטיבי טוב יותר במקביל לירידה במחירו; מתמודד ראוי בקטגוריה רותחת; מבחן דרכים

  • יתרונות: מנוע גמיש, מכלולים איכותיים, התנהגות דינמית חדה וטובה, עיצוב מודרני, אלקטרוניקה מתקדמת, פאן פקטור
  • חסרונות: נפח מיכל דלק וטווח רכיבה
  • שורה תחתונה: ה־F 900 R הוא נייקד מצוין עם מכלולים והתנהגות מרשימים, טכנולוגי וכיפי מאוד לרכיבה, והוא משתפר ל־2025 כשבמקביל המחיר יורד; אופנוע שלא מוערך מספיק
  • מחירים: 75,348 ש"ח לגרסת פיור; 82,348 ש"ח לגרסת טריפל בלאק; 85,348 ש"ח לגרסת ספורט
  • מתחרים: ימאהה MT-09, ימאהה MT-07ק.ט.מ 790 דיוק, סוזוקי GSX-8S, הונדה CB750 הורנט
  • נתונים טכניים: מנוע טווין מקבילי, 895 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, DOHC, קירור נוזל, מערכת הזרקה עם מצערות חשמליות, 4 מצבי ניהול מנוע, 95 כ"ס ב-8,500 סל"ד, 9.5 קג"מ ב-6,750 סל"ד, 6 הילוכים, קלאץ' מחליק, שלדת פלדה עם מנוע גורם נושא עומס, מזלג טלסקופי הפוך בקוטר 43 מ"מ, כיוונים מלאים, מהלך 135 מ"מ, זרוע אלומיניום עם בולם יחיד בעל כיוון עומס קפיץ הידראולי ושיכוך החזרה (אופציה ל-ESA), מהלך 142 מ"מ, צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ עם קליפרים רדיאליים 4 בוכנות, דיסק אחורי בקוטר 265 מ"מ עם קליפר צף בוכנה בודדת, אורך 2,140 מ"מ, בסיס גלגלים 1,514 מ"מ, גובה מושב 835 מ"מ (אופציה: 760 עד 860 מ"מ), מיכל דלק 13 ל', משקל מלא 208 ק"ג, צמיגים 120/70ZR17, 180/55ZR17
  • אלקטרוניקה ובקרות: מצערות חשמליות, 4 מצבי רכיבה, בקרת אחיזה להטיה כולל ניתוק, מערכת ABS להטיה, בקרת יציבות, בקרת בלימה דינמית, קוויקשיפטר דו־כיווני, מפתח קרבה KEYLESS, חיישני לחץ אוויר בגלגלים TPMS, פנסי LED היקפיים, מסך TFT

צפו בווידאו – ב.מ.וו F 900 R במבחן:

מה זה?

ה־F 900 R הוא הנייקד־רודסטר של ב.מ.וו שמכוון לקטגוריית הנייקדים הבינוניים פלוס – בין ה־MT-07 לבין ה־MT-09. הוא יצא לראשונה בשנת 2000 כמחליף המודרני של ה־F 800 R, כשבב.מ.וו שינו פאזה לגמרי ויצרו אופנוע עם עיצוב קרבי ואף מלהיב, עם מכלולים איכותיים ואלקטרוניקה מודרנית, ועם ביצועים טובים והרבה שמחת חיים – כפי שגילינו בהשקה העולמית של ה־F 900 R הראשון.

בבסיסו של ה־F 900 R נמצא מנוע הטווין המקבילי של ב.מ.וו מסדרת ה־F, בנפח 895 סמ"ק, המפיק בגרסה הישראלית 95 כוחות סוס וכ־9.5 קג"מ, כשיש גם גרסת A1 המוגבלת ל־47.6 כוחות סוס. זהו אמנם טווין מקבילי, אך הזווית שבין פיני הארכובה וסדר ההצתה עומדים על 270 ו־450 מעלות, מה שיוצר מנוע מעניין עם חספוס בסאונד ובתחושה.

השלדה הראשית היא גשר מפלדה, כשמלפנים יש מזלג הפוך אשר שודרג ל־2025 וכולל כעת כיוונים מלאים (עומס קפיץ, שיכוך כיווץ ושיכוך החזרה), ומאחור זרוע עם בולם יחיד המתכוונן לעומס קפיץ ושיכוך החזרה, כשיש אופציה מאחור לבולם החשמלי של ב.מ.וו – ESA. מיכל הדלק, בנפח 13 ליטרים, עשוי מפלסטיק מרותך. הצמיגים – פירלי דיאובלו רוסו 4 – במידות ספורטיביות של 120/70ZR17 מלפנים ו־180/55ZR17 מאחור. המשקל המלא ירד מ־211 ק"ג ל־208 ק"ג, בין היתר על־ידי חישוקים חדשים הקלים יותר ב־1.8 ק"ג, וכן מצבר ליתיון חדש שחוסך גם הוא כ־1 ק"ג.

ה-F 900 R מציע הרבה מערכות אלקטרוניקה ובקרות, כשחלק מהמערכות משתדרגות ל־2025. כך למשל יש מצערות חשמליות עם 4 מצבי רכיבה כולל דינמיק פרו הניתן לכיוון הרוכב, ויש בקרת אחיזה מתנתקת ומערכת ABS ־ שתיהן להטיה. יש גם בקרת בלימת מנוע ומעין בקרת יציבות למניעת נעילת גלגל בהורדת הילוכים – סוג של קלאץ' מחליק אלקטרוני. פרט לכך יש קוויקשיפטר דו־כיווני, מפתח קרבה, חיישני לחץ אוויר בגלגלים, פנסי LED, ואת מסך ה־TFT של ב.מ.וו עם ממשק המשתמש המוכר מבית המתגים השמאלי הכולל מתגים וגלגלת שליטה.

ל־2025 העיצוב מתחדד מעט, כשלמעט הארגונומיה הספורטיבית יותר יש גם עיצוב אווירודינמי יותר אשר אמור להסיט את הרוח מהרוכב. כל או כך, ה־F 900 R נראה מעולה – בטח בצביעה הנועזת של אופנוע המבחן – וזה חשוב כשהוא נכנס לאחת הקטגוריות החשובות והמוכרות ביותר בעולם האופנועים העכשווי.

BMW-F900R-2025-Test-06

ביצועים

על המנוע של ה־F 900 R כבר כתבנו בעבר, והדברים נותרו זהים. הסיפור המרכזי בטווין המקבילי הוותיק של ב.מ.וו הוא המומנט – או יותר נכון עקומת המומנט השטוחה. המומנט המקסימלי עומד אמנם על 9.5 קג"מ ב-6,750 סל"ד, אבל כבר ב-3,000 סל"ד יש המון מומנט, כ־80% מהמומנט המקסימלי – מה שאומר שיש כוח זמין בכל סל"ד ומנוע סופר־גמיש. ואכן, ברוב שלבי הרכיבה מצאנו את עצמנו נמצאים על הטווח שבין 3,000 ל־5,000 סל"ד, ושם היה לנו את כל הכוח שלו נדרשנו, כולל ליציאות חזקות מפניות – הדוקות או פתוחות.

כשמאיצים חזק בקו ישר ומושכים את המנוע לסל"ד גבוה מקבלים תאוצה טובה למדי, אולם בשל גמישות המנוע אין באמת צורך להגיע לשם וניתן לרכוב על גלי המומנט. נציין שהגמישות הרבה של המנוע מאפשרת תצרוכת דלק מצוינת של כ־20 ק"מ/ל'. עוד נציין שגל הארכובה – בזווית וסדר הצתה של 270–450 מעלות – נותן חספוס נעים וגם סאונד מיוחד אם כי מעט מצועצע.

ההתנהגות הדינמית מעולה, לא פחות. היא הייתה טובה בדגם היוצא והיא משתפרת בדגם 2025 בזכות המזלג החדש והמצוין. ראשית, ה־F 900 R הוא אופנוע סופר־זריז שמשנה כיוון כהרף עין ובקלות. בנוסף, הוא שומר על יציבות מרשימה, וזה נכון במיוחד ככל שהמהירות עולה. התוצאה של שני מאפיינים אלו היא מכונה שחובבת כבישים מפותלים וזורחת שם.

מערכת המתלים טובה מאוד, ובה נמצא אחד השיפורים החשובים ל־2025. המזלג ההפוך המתכוונן משלב היטב ספורטיביות עם נוחות, ומאפשר ספיגת כוחות גדולים, וגם שילוב של כוחות כמו בלימה חזקה אל תוך פנייה. מאחור יש בולם יחיד מצוין, כשלהבדיל מהמקובל בקטגוריה מספק ביצועים טובים מאוד, וכולל גם כיוון עומס קפיץ על־ידי ברז חיצוני וכן כיוון שיכוך החזרה. ניתן לרכוש את ה־F 900 R בגרסת טריפל בלאק או בגרסת ספורט עם בולם אחורי חשמלי ESA המתכוונן בהתאם למצב הרכיבה.

גם מערכת הבלמים מצוינת, והיא מציעה רגש ועוצמה טובים מאוד, וכן ידית בלם מתכווננת. ואחרי הכל אפשר לומר שהב.מ.וו F 900 R מציע חבילת ביצועים מרשימה מאוד בזכות מערכות מכאניות טובות למדי שבעיקר עובדות טוב ביחד ויוצרות מכאניקה שלמה ומהודקת. היכולות הדינמיות הגבוהות הופכות את ה־F 900 R למתחרה ראוי בקטגוריית הנייקדים הלוהטת.

BMW-F900R-2025-Test-05

איך זה מרגיש?

תנוחת הרכיבה ב־F 900 R החדש השתנתה מעט לכיוון הספורטיבי, כשהכידון מעט נמוך והרגליות מעט גבוהות ביחס לדגם היוצא כך שיש יותר משקל גוף על הגלגל הקדמי. התנוחה עדיין נוחה למדי, וגם אחרי כמה שעות על המושב המצב היה סביר לגמרי, ובנוסף היא מאפשרת שליטה טובה על הכידון ועל הפרונט. יתרון נוסף בתנוחת הרכיבה הוא האפשרויות לזוז על האופנוע – גם קדימה אחורה וגם לצדדים – על אף שהוא אופנוע קומפקטי למדי. מיגון רוח לא קיים, אם כי הסטת הרוח טובה באופן מפתיע ולא גורמת למערבולות מיותרות בקסדת הרוכב. היעדר מיגון הרוח מגביל את המהירות הנוחה לאורך זמן לסביב 140–150 קמ"ש, אולם המנוע יכול הרבה יותר.

סביבת הרוכב איכותית מאוד ומגיעה עם מסך ה־TFT ובתי המתגים המוכרים משאר דגמי ב.מ.וו, והיא גם קרבית – כאמור עם כידון נמוך ושטוח שמאחוריו מסך ה־TFT וזהו. כך יוצא שהרוכב רואה את המסך, ומיד אחריו את הכביש, מה שעוזר לתחושת הקרביות.

הממשק של ב.מ.וו לתפעול כל מערכות האלקטרוניקה, שאותו הכרנו בשנים האחרונות בדגמים אחרים של החברה, נמצא גם ב־F 900 R, והוא נוח ואינטואיטיבי. הממשק הזה כולל את הכפתורים והגלגלת שעל בית המתגים השמאלי, כשכל התפריטים והפונקציות מופיעים במסך ה־TFT הצבעוני – שכאמור גם אותו אנחנו מכירים משאר דגמי ב.מ.וו. אהבנו במיוחד את מצב הספורט במסך, שמציג – מלבד את הנתונים הרגילים – גם את זווית ההטיה ימינה ושמאלה, את עוצמת הבלימה ואת רמת ההתערבות של בקרת האחיזה, שאותה ניתן לנתק בלחיצת כפתור על בית המתגים השמאלי.

הדגמים שמגיעים לישראל כוללים את כל הבקרות וכל המערכות האלקטרוניקה שניתן לקבל עם ה־F 900 R. כך למשל, ישנם 4 מצבי רכיבה, כשהתוספת היא של דינמיק, אשר קיבל כיוון ספורטיבי יותר ל־2025, וכן של דינמיק פרו שאותו הרוכב יכול לכוון כרצונו ולשמור בזיכרון. יש גם ABS ובקרת אחיזה מתקדמים – שניהם להטיה, ויש קוויקשיפטר לשני הכיוונים שעובד מצוין וחוסך את השימוש בקלאץ'. יש חיישני לחץ אוויר בגלגלים, מפתח קרבה KEYLESS, וכן פנסי LED היקפיים.

חבילת האלקטרוניקה העשירה הזו מציבה את ה־F 900 R בקצה העליון וכסמן הימני בתחום הבקרות והאלקטרוניקה בסגמנט הנייקדים הבינוניים פלוס. למעשה, חבילת האלקטרוניקה הזו כמעט זהה לזו שמגיעה בדגמים הגדולים והיקרים של ב.מ.וו.

חיסרון נמצא בנפח מיכל הדלק העומד על 13 ליטרים, כשעם תצרוכת דלק של כ־20 ק"מ לליטר מדליק את נורת הדלק אחרי כ־160–180 ק"מ. 2 ליטרים נוספים במיכל היו עושים הבדל גדול.

BMW-F900R-2025-Test-02

סיכום ועלויות

ה־F 900 R הוא אופנוע שלא מוערך מספיק, ולא בצדק. זהו נייקד מעולה שמציע הרבה מאוד ומתמקם גבוה בקטגוריה החשובה הזו, ומכל בחינה – מנוע חזק וגמיש במיוחד, מכלולים איכותיים והתנהגות דינמית מעולה כבר במצבו המקורי, מערכות אלקטרוניקה מתקדמות מהמקובל, ומעל הכל עיצוב יפהפה ומודרני. זהו נייקד ספורטיבי שמצטיין כמעט בכל סעיף, כשהחבילה הכללית מהנה מאוד ואיכותית מאוד.

הסיבה העיקרית שה־F 900 R לא תפס בעבר היא המחיר, שעמד בגרסה הבסיסית על יותר מ־80 אלף ש"ח בישראל. לשנת 2025, בדור השני, המחיר של ה־F 900 R יורד, כשהגרסה הבסיסית – PURE – מתומחרת ב־75 אלף ש"ח. חשוב לציין שהגרסה הזו מגיעה עם כל האלקטרוניקה והבקרות, כשההבדל בינה לבין הגרסאות היקרות יותר הוא בעיקר בבולם האחורי. בגרסאות טריפל בלאק וספורט הבולם האחורי הוא החשמלי ESA, והן מתומחרות ב־82 אלף ו־85 אלף ש"ח בהתאמה. המחירים האלה קצת גבוהים מהמקובל בקטגוריה, אבל ה־F 900 R גם נותן יותר – בעיקר בתחומי האלקטרוניקה והבקרות, וכן איכות המכלולים.

כך או כך, ה־F 900 R הוא נייקד מעולה ועם הרבה שמחת חיים, שמספק התנהגות דינמית מעולה וגם נראה מעולה, ורוכבים שמחפשים נייקד ספורטיבי צריכים לקחת בחשבון גם אותו – בטח במחירים המעודכנים.

BMW F 900 R PH

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

662255_MY25 KTM 390 ENDURO R R-Action- Cat B_01_ACTION_KTM 125 _ 390 ENDURO R

חדש בארץ: ק.ט.מ 390 אנדורו R

ה־390 אנדורו R – הדו־שימושי החדש של ק.ט.מ עם חישוקי שפיצים במידות שטח, בולמי WP ואלקטרוניקה מתקדמת – מגיע לישראל; מחיר ההשקה: 44 אלף ש"ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן