- יתרונות: מנוע חזק, עיצוב מרשים, מכלולים והתנהגות, אבזור מכאני ואלקטרוני, איכות וגימור, תמורה למחיר
- חסרונות: מושב רוכב קצת צפוף, תחזוקה בכל 4,000 ק"מ
- שורה תחתונה: ה־368G הוא קטנוע אדוונצ'ר / קרוסאובר איכותי ומרשים, שנותן יותר ועולה פחות
- מחיר: 38,900 ש"ח מחיר השקה; 41,900 ש"ח מחיר מלא
- מתחרים: הונדה ADV350, סאן־יאנג ADX400, קימקו DT360X, ווג SR4
- נתונים טכניים: מנוע סינגל 368 סמ"ק, 38.8 כ"ס ב־7,500 סל"ד, 4 קג"מ ב־6,000 סל"ד, הזרקת דלק, תמסורת וריאטור CVT, שלדת פלדה, מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ, כיוון שיכוך כיווץ ושיכוך החזרה, שני משולשי היגוי, צמד בולמים אחוריים עם מיכל גל חיצוני, כיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה, דיסק קדמי 300 מ"מ עם קליפר רדיאלי J.Juan, דיסק אחורי 240 מ"מ, בסיס גלגלים 1,560 מ"מ, גובה מושב 795 מ"מ, משקל 198 ק"ג, מרווח גחון 180 מ"מ, מיכל דלק 17.5 ל', צמיגים 110/70-17, 150/70-14
- אבזור ובקרות: 2 מצבי מנוע, מערכת ABS, בקרת אחיזה מתנתקת, מסך TFT בגודל "8 מתממשק לטלפון עם תצוגות מתחלפות ושיקוף מסך, מצלמת דרך קדמית ואחורית, מפתח קרבה KEYLESS, תאורת LED היקפית, חימום לידיות, פנסי ערפל, 3 שקעי USB ו־3 שקעי USB-C, חיישני TPMS לגלגלים, משקף מתכוונן, מגן היקפי
צפו בווידאו – זונטס 368G במבחן:
מה זה?
את המותג זונטס אנחנו מכירים כבר כמה שנים, בסיבוב הקודם שלו בישראל תחת 'ליגל'. כשרכבנו על הכלים גילינו אופנועים טובים ומתקדמים טכנולוגית, שהם חלק מתעשיית האופנועים הסינית המודרנית. אבל מאז עברו כמה שנים וקרו שני דברים: הראשון הוא שזונטס המשיכה להתקדם ולשפר את הכלים שלה, והשני הוא שהייבוא עבר לחברת יורודרייב, השייכת לדלק מוטורס, כשביורודרייב מתכוונים להיכנס חזק לשוק הישראלי עם המותג הסיני המתפתח, ולתפוס נתח שוק משמעותי. ליין הדגמים כולל קטנועים בנפחים של 125 עד 368 סמ"ק בסגמנטים שונים, וכן אופנועים בנפחים של 700 סמ"ק ובקרוב גם 1,000 סמ"ק – גם הם בסגמנטים שונים.
ה־368G הוא אולי הכלי החשוב ביותר בליין הנוכחי של זונטס, כשהוא צפוי להיות להיט המכירות בישראל. זהו קטנוע אדוונצ'ר / קרוסאובר עם מנוע סינגל בנפח 368 סמ"ק, המציע מעבר לעיצוב המודרני גם מכלולים ברמה גבוהה ורמת אבזור הגבוהה בהרבה מקטנועים אחרים בסגמנט.
המנוע, כאמור, הוא סינגל בנפח 368 סמ"ק, והוא מפיק כמעט 39 כוחות סוס ויותר מ־4 קג"מ, הוא כמובן מוזרק דלק, ויש שני מצבי ניהול מנוע – אקו וספורט. אל המנוע מחוברת תיבת העברה רציפה מסוג וריאטור, במבנה של קטנוע קונבנציונלי. מה שלא קונבנציונלי זה החלק הקדמי, הכולל צמד משולשי היגוי ומזלג הפוך בשרני בקוטר 41 מ"מ, עם מהלך ארוך ועם כיוון שיכוך כיווץ ושיכוך החזרה. בקצה המזלג המסיבי יש חישוק שפיצים טיובלס בקוטר "17, עם דיסק בקוטר 300 מ"מ וקליפר רדיאלי. קונפיגורציה אופנוענית לחלוטין ומאוד מרשימה. מאחור יש חישוק "14, גם הוא שפיצים טיובלס, ויש צמד בולמים עם כיווני עומס קפיץ ושיכוך החזרה, וכן מיכלי גז חיצוניים.

העיצוב הוא אדוונצ'ר־קרוסאובר מודרני, כמו שאר קטנועי ה־ADV, כשכולם נשענים על העיצוב שאותו הביא ההונדה X-ADV750 כבר ב-2018. כך או כך, העיצוב מודרני ומוקפד, וה־368G הוא כלי גדול ונראה מרשים מאוד – במיוחד בצביעה היפה של כלי המבחן. יש חזית מרשימה וקרבית עם צמד פנסי LED קדמיים יפים, יש כיסוי תחתון תואם, והעיצוב הכללי הוא חד ומודרני כצו האופנה. בסביבת הרוכב יש כידון פאט באר בשרני, כשעליו בתי מתגים ששולטים בכל האלקטרוניקה והבקרות.
רשימת האבזור מרשימה במיוחד, וכאמור היא הרבה יותר גדולה מהמקובל בסגמנט. יש כמובן מערכת ABS, ויש בקרת אחיזה הניתנת לניתוק. המסך הוא TFT צבעוני בגודל "8 עצומים, והוא כולל חיבור לטלפון דרך אפליקציית זונטס, חמש תצוגות שונות לבחירת הרוכב, וגם שיקוף מלא של הטלפון הסלולרי, מה שאומר שהטלפון יכול להישאר בתיק או בתא הכפפות. יש לא פחות מ-6 שקעי USB – 3 USB רגיל ו־3 USC-C – בתא הכפפות השמאלי, מתחת למסך ה־TFT, וגם בתוך תא האחסון שמתחת למושב. יש מפתח קרבה שמגיע עם רצועת יד כמו שעון, ויש חימום לידיות וחיישני לחץ אוויר בגלגלים. בנוסף, יש מצלמות דרך קדמית ואחורית, שבהן ניתן לצפון במסך ה־TFT ולהוריד סרטונים דרך האפליקציה.
יש גם אבזור מכאני רב. כך למשל יש מגן קראש־בר היקפי מפלדה, כשעליו יש צמד פנסי ערפל LED המופעלים מהכידון ומאפשרים 3 מצבים – אור לבן קבוע, אור לבן מהבהב ואור צהוב. יש משקף רוח מתכוונן לגובה, ויש מגני ידיים מקוריים. יש גם מדרס רגליים נדיב, כשמאחורי רגליות נשלפות לרכיבה בעמידה, בנוסף לרגליות המורכב הנשלפות. מושקע מאוד!
נציין שהאיכות הכללית ורמת הגימור הן גבוהות מאוד, לא נופלות מכל כלי יפני או אירופאי.

ביצועים
באופן לא מפתיע, שתואם לחלוטין את רמת המכלולים, הביצועים ב־368G מרשימים מאוד. המנוע חזק מאוד, ודרך וריאטור חלק ומדויק מאיץ את הכלי מהר מאוד, המהירות המקסימלית תדגדג את ה־150 קמ"ש, כשהמהירות הנוחה עומדת על סביב 130 קמ"ש על השעון. על פניו זהו מנוע החזק יותר ממתחרים אחרים בקטגוריה, כך לפחות התחושה לפני השוואה ראש בראש.
גם ההתנהגות הדינמית מצוינת, וגם זה כאמור לא מפתיע. היציבות גבוהה מאוד, וזה בא לידי ביטוי בפניות ובהטיה. ספיגת הזעזועים בפרונט מרשימה ביותר, וגם הקשיחות המבנית של תצורת המתלה שמאפשרת עומסים גבוהים מאוד – הרבה יותר גבוהים ממה שמקובל ברכיבה על קטנוע. כמובן שזה בא לידי ביטוי בבטיחות וביציבות. המתלים קצת קשיחים, וזה פוגע מעט בנוחות, אבל בתמורה מקבלים חדות היגוי ויכולות דינמיות גבוהות. אנחנו כמובן מעדיפים את זה ככה. מערכת הבלמים לא חזקה באופן יוצא דופן והיא לא בולטת כמו למשל מערכת המתלים, אבל היא טובה ומספקת כוח בלימה ראוי עם רגש טוב.
ערך מוסף של ה־368G הוא יכולות השטח שלו. זהו לא כלי שטח, אבל כמו כל קטנועי הקרוסאובר הוא מאפשר יכולות שטח מסוימות, כשכאן עם חישוק השפיצים הקדמי בקוטר "17 ועם המתלה הבשרני ארוך המהלך – יכולות השטח הן גבוהות מהמוצע, וה־368 ייכנס לכל שביל ויספק עבירות טובה. בהחלט ערך מוסף משמעותי.

איך זה מרגיש?
ראשית נציין את איכות המכלולים ואיכות הגימור הגבוהות. כבר אמרנו את זה על כלים סיניים אחרים ונגיד את זה גם כאן מפני שזה בולט ביתר שאת: הסינים יישרו קו לחלוטין עם תעשיית האופנועים הגלובלית, והם מייצרים כלים טובים ואיכותיים עם מכלולים מצוינים, עם אלקטרוניקה מתקדמת, ועם גימור ברמה גבוהה ביותר. בזונטס 368G, כאמור, זה בהחלט בולט, ומדובר בכלי מצוין שבנוי באופן איכותי ביותר. מרשים!
תנוחת הרכיבה מעט מוזרה בהתחלה, שכן הכידון גבוה ורחב, והמושב מעט גבוה ובעיקר מציב את הרוכב קרוב אל הכידון. עוד קצת מרווח אחורנית לישבן הרוכב היה מתקבל בברכה, אם כי המושב נוח יחסית וגם תנוחת הרכיבה טובה בסך הכל. מיגון הרוח מצוין, וכשהרמנו אותו למצב הגבוה קיבלנו בועת ואקום כמו של אופנועי אדוונצ'ר גדולים. גם זה, מרשים ביותר.
בתוך העיר ה־368G הוא כלי גדול פיזית, אבל הוא עובר בכל מקום, וגם יש קראש־בר שימנע שפשוף של הפלסטיקה אם התקרבתם יותר מדי לאוטובוסים בעת תמרון בפקקים עירוניים. זווית הצידוד טובה, ולמרות הגובה קל להשתחל בין רכבים. מחוץ לעיר ה־368G מרגיש בבית, והוא מצוין למרחקים לא ארוכים, למשל מהפרברים לעיר הגדולה. זו בדיוק המטרה של נפח הביניים הזה – לשמש כלי תחבורה רב־תכליתי שיודע לעשות מרחקים מגוונים, ואת זה ה־368G עושה היטב. עם מיכל דלק בנפח 17.5 ליטרים ותצרוכת דלק של 25 ק"מ לליטר, טווח הרכיבה בין תדלוקים עומד על כ־400 ק"מ מכובדים ביותר.
כמות האבזור האלקטרוני בהחלט מרשימה. מסך ה־TFT מציע כמה תצוגות יפות, ויש גם שיקוף טלפון כך שהמכשיר נשאר בטעינה בתא הכפפות השמאלי. השליטה על כל הפונקציות מתבצעת מצמד בתי המתגים, כשאחרי שמבינים מה כל כפתור עושה התפעול קל ופשוט. גם המושב נפתח חשמלית על־ידי כפתור בבית המתגים, והוא מכיל צמד קסדות מלאות כשנשאר מקום לעוד חפצים. תא אחסון ענק ויעיל.

סיכום ועלויות
הזונטס 368G הולך להיות להיט המכירות של זונטס בישראל בתקופה הקרובה, מפני שהוא קולע בול בפוני: הוא מודרני וטרנדי, מעוצב כצו האופנה בקטנועי הקרוסאובר, הוא מציע מנוע חזק ויחידת תמסורת טובה, מכלולים מכאניים איכותיים שמספקים התנהגות דינמית מרשימה, המון אבזור מכאני ואלקטרוני – הרבה יותר ממה שמקובל בקטגוריה, ומעל הכל איכות ייצור וגימור גבוהה ביותר.
הזונטס 368G נותן הרבה יותר, ומשלמים עליו פחות. כמה פחות? ובכן, מחיר ההשקה של ה־368G נקבע על 38,900 ש"ח, כשמחיר המחירון הרגיל 41,900 ש"ח. לשם השוואה, ההונדה ADV350 עולה כיום קצת יוצר מ־45 אלף ש"ח, ואילו הסאן־יאנג ADX400 TG עולה 46,485 ש"ח – אם כי הוא בנוי במבנה של מקסי־סקוטר מושקע ויקר יותר. יוצא אפוא שהזונטס 368G נותן יותר ועולה פחות – כמו האג'נדה הכללית של הסינים וכמו שראינו בהרבה כלים סיניים אחרים.
ובסופו של דבר, ה־368G הוא כלי איכותי, שמספק חבילה שלמה ואיכותית לתחבורה יום־יומית למרחקים קצרים ובינוניים, וכאמור מעבר לביצועים הטובים וליכולות הדינמיות הוא מספק המון אבזור מפנק כבר במצבו הסטנדרטי, כך שמדובר בתמורה מעולה למחיר. אם ה־368G מסמל את הכלים של זונטס, הרי שלדעתנו צפויה למותג הצלחה גדולה בישראל.
עלויות טיפולים
- 1,000 ק"מ – 570 ש"ח
- 4,000 ק"מ – 400 ש"ח
- 8,000 ק"מ – 1,030 ש"ח
- 12,000 ק"מ – 400 ש"ח
- 16,000 ק"מ – 2,570 ש"ח
- 20,000 ק"מ – 1,800 ש"ח
- סה"כ ל־20,000 ק"מ – 6,770 ש"ח
* המחירים כוללים חלפים, עבודה ומע"מ, והם נכונים ליום פרסום המבחן בלבד.
FullgaZ אופנועים, קטנועים וכל מה שגז