דף הבית / חדשות / SWM – שילוב משולש
SWM

SWM – שילוב משולש

SWM חוזרת לחיים ומחזירה גם את הגלגול האחרון של הוסקוורנה עם מעט עזרה סינית; בקרוב בארץ בייבוא של א.ש.ל אופנועים

אנחנו לא באמת מאמינים בגלגול נשמות, אבל אם חשבתם שהוסקוורנה שהכרתם מתה, יכול להיות שתשמחו לגלות שהיא חיה ובועטת, תחת שם אחר – SWM. החברה החדשה הציגה את מרכולתה בסבב האיטלקי של אליפות העולם באנדורו.

הצד השוודי

הוסקוורנה היא מותג שוודי שנולד עוד במאה ה-17, אך אופנועים נכנסו לסיפור רק בתחילת המאה ה-20, כשהאופנוע הראשון נולד בשנת 1903 והיא הופכת להיות בין יצרניות האופנועים הראשונות בעולם. בתחילת דרכה היא אמנם יצרה גם אופנועי כביש ואף התחרתה ב-GP, אך את שמה בעולם המרוצים רכשה בשטח החל משנות ה-60. משנות ה-80, העתיד כבר הפך להיות פחות בטוח והמתוג החליף לא מעט ידיים.

כך נדד מותג הוסקוורנה:

  • 1903 – הוסקוורנה מייצרת את האופנוע הראשון
  • 1987 – החברה נמכרת לחברת קאג'יבה והייצור עובר לוורזה שבאיטליה
  • 2007 – ב.מ.וו רוכשת את מותג הוסקוורנה, אך הייצור נשאר במפעל שבאיטליה
  • 2013 – החברה נרכשת על ידי קבוצת ק.ט.מ, שבבעלותה גם יצרנית האופנועים ק.ט.מ. המפעל באיטליה נמכר, הייצור מופסק ומותג הוסקוורנה למעשה נטמע בק.ט.מ ומיוצר תחתיו.
מילא לקפוץ עם הדבר הזה, אבל איך נוחתים? photo: Kenneth Olausson
מילא לקפוץ עם הדבר הזה, אבל איך נוחתים? ; photo: Kenneth Olausson

הצד האיטלקי

SWM בטח לא אומר לרובכם כלום. ראשי התיבות אולי לא מגניבים כמו השם המלא – Speedy Working Motors. החברה האיטלקית הוקמה במילאנו בשנת 1971 ושמה לה למטרה להתמודד עם החולשה של האופנועים האיטלקיים בעלי מנועי הארבע פעימות במרוצי השטח. תחילה ייצרו אופנועים עם מנועים של זקס ובהמשך עשו שימוש גם במנועים של רוטקס.

החברה בנתה את שמה, ואכן עמדה ביעדיה – עם הצלחה לא מבוטלת בתחרויות שטח בדיסציפלינות שונות. החברה אמנם הצליחה בתחרויות, אך כנראה שלא בעסקים, כי ב-1984 היא פשטה רגל.

עם ראשי התיבות SWM, לא היה למתחרים ברירה, אלא להיות מהירים
עם ראשי התיבות SWM, לא היה למתחרים ברירה, אלא להיות מהירים

הצד הסיני

תכירו את SWM החדשה, שהוצגה לראשונה בתערוכת מילאנו 2014.  מי שעומד בראש המיזם הוא המהנדס האיטלקי אמפילו מאקי, שהוא גם יו"ר החברה. מאקי בעל עבר עשיר ועבד בעברו בקאג'יבה, הוסקוורנה וגם באפריליה. אבל רצון ויכולת לא עובדים בלי מימון, וזה מגיע מסין – מיצרנית האופנועים שיינריי (Shineray), שגם רכשה את מפעל הוסקוורנה הישן בוורזה ובו ייוצרו אופנועי SWM החדשים.

התוצאה

לא, חברים, זה לא הוסקוורנה TE310
לא, חברים, זה לא הוסקוורנה TE310

כאמור, SWM הציגה את ליין האופנועים לשנת 2015 באיטליה בסוף חודש יוני, וחובבי הוסקוורנה לבטח יזהו כמה מהאופנועים. מדובר באופנועים מהדור האחרון של הוסקוורנה שיוצרו באיטליה תחת בעלות ב.מ.וו, אך עברו התאמות ונגיעות כדי שיתאימו לשנת 2015.

ניתן לזהות ארבעה כלים מקצועיים – שלושה לשטח (SR300R ו-SR500R), אחד סופרמוטו (SM500R) ועוד שניים לשימוש יומיומי – האחד לכביש (SM650R) והאחד לשטח (RS650R). כולם נראים כהמשך ישיר לאופנועי הוסקוורנה. שני כלים אחרים מעניינים לא פחות, ככל הנראה עם מנוע שמקורו במפעל בסין, הם הגראן-מילאנו והסילבר-ווייז, בעלי מנוע מקורר אוויר. הראשון קפה-רייסר והשני סקרמבלר. הם נראים מעולה וכנראה יתאימו לקטגורית רישיון הביניים.

הייצור אמור להתחיל החודש ויהיה מעניין לראות כיצד החברה תתפתח הלאה.

ועכשיו הבשורה העיקרית – אופנועי SWM יגיעו ארצה בקרוב בייבוא של א.ש.ל אופנועים, יבואני יוסאנג!

אודות אייל פרדר

עשוי לעניין אותך

KTM-790-ADV-2024-Test-029

ק.ט.מ מודיעה על הרחבת תקופת האחריות מ-2024

בד.ל.ב מוטוספורט מודיעים על הרחבת תקופת האחריות לדגמי ק.ט.מ הגדולים החל מ-2024, ובמקרים מסוימים אף להכפלתה ל-4 שנים

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן