
נכתב במקור על ידי
Jack_R1
בעקרון כל האבחנות הן אבחנות של שחיקה - טולרנסים. צריך לפרק ולמדוד קוטר בוכנה ב-2 צירים לפחות (לאורך ולרוחב), וצריך לבדוק קוטר של מיסבי לחץ שמן על ציר הקראנק והטלטל. אין דרך לעשות את זה מבלי לפרק מנוע לגורמים.
אם המנוע היה מניע - היית יכול לבדוק אותו בסל"ד משתנה ותחת קצת עומס, וכך לדעת שאם אתה לא שומע דפיקות מהקראנק ומהטלטל - אתה יכול להניח שמיסבי הלחץ שלהם במצב סביר. אבל אם אני מבין נכון, זה לא המצב. אם אתה מוכן לקחת הימור שהקראנק והטלטל תקינים ולהחליף את השאר - תוכל לדעת בדיאבד אם הכל הסתדר או לא (גם לא מייד ב-100% - יש מקרים שבהם הקראנק נפצע ומתחיל לדפוק כמה עשרות ק"מ אחרי זה).