ציטוט נכתב במקור על ידי Jack_R1 צפיה בהודעה
קראנק לא יגרום למנוע לא להניע. קראנק דופק בהתחלה רק זה - דופק, ושוחק את מה שנשאר מהמיסב ומהציר של הקראנק. אחרי זה או שהנזק נהיה גדול מספיק כדי לא להחזיק לחץ שמן נדרש - ואז לא משנה מה עושים, כל שאר המנוע שצריך שמן נשחק מהר מאוד - או שהוא נשבר בנקודה של המאמץ מהעיוותים.

עפ"י הרעש בזמן התנעה אפשר להניח מה קרה, אבל אי אפשר לדעת בוודאות, כמו שכתבתי. הנזק יכול לצוץ כמה עשרות ק"מ לאחר מכן. זה הסיכון שלוקחים.
ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
המנוע התחתון לא ניתן לשיפוץ או יותר נכון מיסבי הקראנק בבלוק לא ניתנים להחלפה בדרך הרגילה.
במנוע שנסע זה לא שאלה של האם הקראנק ניזוק אלא שאלה של כמה חמור הנזק.
אפשר לפרק את הראש והצילינדר ולבדוק חופש צידי בטלטל בעזרת פילר,זה יתן אינדיקציה לגבי השחיקה - לא בטוח שתוכל לעשות את זה כשהמנוע מורכב.
במנוע שעבד בלי שמן הרינגים בד"כ מותכים לתוך הבוכנה שמתעוותת וניטחנת בזמן שהנזק הקל יותר הוא לצילינדר.
את הנזק לצילינדר לא ניתן לאבחן בצורה מקצועית לפי העין.

הערה: אם שחכתי לציין כבר פירקתי את המנוע מהקטנוע ואת המנוע העליון כולל הצילינדר והכל והרכבתי חזרה כדי להתייעץ ולא להחליף על עיוור.


תשמעו כרגע הבנתי שהיה שמן במנוע אך מעט - לפי מה שהוא אומר על הקוו של המינימום - במצב כזה אין שום סיבה שהמנוע ינזק כתוצאה מחוסר שמן כי בעצם לא באמת חסר שמן אלא יש אך לא עד המקסימום, מה גם שהוא אומר שלא הייתה בעיה עם הטורים והמנוע לא היה נכבה במהלך נסיעה (הסימפטומים שהמנהל אמר שאמורים להגיע כשהקראנק מחליט למסור נשמתו לבורא) אך היה מתקשה מאוד להניע והיה רעש של חיכוך (של הבוכנה?הצילנדר מסביב לא נראה חרוך \ חרוט) ולא רעש של דפיקות.


אני מניח שבמצב כזה בנסיעות מאומצות בנוסף לכך שהשמן היה על המינימום אימץ מאוד את הבוכה וכו' גרם לאיבוד הקומפרסיה.
למרות שלפי העין הלא מבינה שלי וההסברים שלכם ושל 2 מכונאים שאני מכיר - הצילינדר והבוכנה במצב טוב וכנראה האיבוד של הקומפרסיה והשמן נגרם מאטמים לא טובים (כל המנוע מבחוץ מכוסה בשכבה יפה של הזעת שמן מהמנוע, כולל כל המנוע התחתון) או רינגים.

בסופו של דבר החלטתי להזמין קיט צילינדר ובוכנה והכל של מלוסי 220 סמ"ק ולסגור את הסיפור, מה דעתכם?