עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 28

אשכול: אין קומפרסיה במנוע - פיאג'יו איקס איבו 125

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    הודעות
    34

    אין קומפרסיה במנוע - פיאג'יו איקס איבו 125

    היי,
    אין לי קומפרסיה במנוע לאחר שאחי נסע כנראה בלי שמן או עם מעט שמן
    השאלה היא מה הסיכוי שהלך הקראנק במידה והוא מעלה ומוריד את הבוכנה כמו שצריך?
    הבנתי שזה בדר"כ מקסימום בוכנה וצילינדר אבל רוצה להיות בטוח מאנשים כאן שבאמת מבינים

    ואם העלה תמונה של הבוכנה והצילינדר תוכלו לדעת אם הם תקינים או לא?

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של doutsh
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    651
    עוד מעט יבוא המנהל ויבקש ממך לתקן את הכותרת, אז כדאי שתעשה את זה כבר עכשיו.
    תן קצת יותר מידע בכותרת, משהו כמו - חוסר בקומפרסיה אחרי נסיעה בלי שמן.
    בנוסף, כדאי לכתוב על איזה אופנוע מדובר (גם בכותרת וגם בהודעה) כדי שנוכל לעזור קצת יותר.
    רכיבה בלי שמן יכולה להרוס הרבה דברים, תלוי כמה שמן היה חסר וכמה זמן רכבו ככה, קשה לדעת מבלי לספק עוד מידע.
    איך אתה יודע שאין קומפרסיה? עשית בדיקה או שהאופנוע פשוט לא מניע?

    תמונות בהחלט יוכלו לעזור באבחון.

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    בא המנהל.
    כמו השאלה, גם התשובה, כללית מאוד ובלי פרטים: זה שהקראנק מעלה ומוריד את הבוכנה לא אומר כלום, כשהוא "הולך" - זה אומר שהוא נשחק בתושבות, או שהתושבות נשחקו, והוא ירעיש מאוד במאמץ או בשחרור מצערת. אין שום דרך לדעת חוץ מלנסות, או לפרק ולמדוד.
    תמונה תעזור בערך כמו כוסות רוח למת.

    ונקודות בסוף המשפטים אף אחד לא ביטל. לא רק פסיקים וסימני שאלה זכאים להופיע בהודעות בפורום, אלא גם הנקודות. לתשומת לבך.

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    הודעות
    34
    מצטער לא מצליח לערוך כותרת.
    צודקים - מיהרתי מאוד ולא שמתי לב שלא ציינתי הרבה פרטים.
    מדובר בקטנוע - פיאג'יו איקס איבו 125
    נעשתה בדיקת קומפרסיה אצל בעל מקצוע שאמר שאין קומפרסיה כלל
    הילד תולה את התקלה בחוסר שמן שהיה - אין לי מושג כמה שמן היה חסר או האם נסע בלי שמן בכלל

    כרגע לפי התגובה של המנהל הבנתי שיש מצב שהקרנק תקול למרות שהוא מעלה ומוריד את הבוכנה ולא נתקע מה שמסבך אותי מאוד.
    להחליף בוכנה \ רינגים \ צילינדר \ אטמים זה לא כזה בעיה אבל להגיע למנוע תחתון בפיאג'יו זה סיפור מההפטרה, יש דרך לבדוק את הקראנק מבלי לפרק את המוע לגורמים?
    בנוסף - כיצד אפשר לאבחן בוכנה \ צילינדר \ רינגים לא תקינים?
    אני יודע לפרק ולהחזיר אבל באבחון לא חזק

  5. #5
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    בעקרון כל האבחנות הן אבחנות של שחיקה - טולרנסים. צריך לפרק ולמדוד קוטר בוכנה ב-2 צירים לפחות (לאורך ולרוחב), וצריך לבדוק קוטר של מיסבי לחץ שמן על ציר הקראנק והטלטל. אין דרך לעשות את זה מבלי לפרק מנוע לגורמים.

    אם המנוע היה מניע - היית יכול לבדוק אותו בסל"ד משתנה ותחת קצת עומס, וכך לדעת שאם אתה לא שומע דפיקות מהקראנק ומהטלטל - אתה יכול להניח שמיסבי הלחץ שלהם במצב סביר. אבל אם אני מבין נכון, זה לא המצב. אם אתה מוכן לקחת הימור שהקראנק והטלטל תקינים ולהחליף את השאר - תוכל לדעת בדיאבד אם הכל הסתדר או לא (גם לא מייד ב-100% - יש מקרים שבהם הקראנק נפצע ומתחיל לדפוק כמה עשרות ק"מ אחרי זה).

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    הודעות
    34
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jack_R1 צפיה בהודעה
    בעקרון כל האבחנות הן אבחנות של שחיקה - טולרנסים. צריך לפרק ולמדוד קוטר בוכנה ב-2 צירים לפחות (לאורך ולרוחב), וצריך לבדוק קוטר של מיסבי לחץ שמן על ציר הקראנק והטלטל. אין דרך לעשות את זה מבלי לפרק מנוע לגורמים.

    אם המנוע היה מניע - היית יכול לבדוק אותו בסל"ד משתנה ותחת קצת עומס, וכך לדעת שאם אתה לא שומע דפיקות מהקראנק ומהטלטל - אתה יכול להניח שמיסבי הלחץ שלהם במצב סביר. אבל אם אני מבין נכון, זה לא המצב. אם אתה מוכן לקחת הימור שהקראנק והטלטל תקינים ולהחליף את השאר - תוכל לדעת בדיאבד אם הכל הסתדר או לא (גם לא מייד ב-100% - יש מקרים שבהם הקראנק נפצע ומתחיל לדפוק כמה עשרות ק"מ אחרי זה).
    אני יודע שהמנוע היה עושה רעשים מוזרים לפני שהפסיק להניע, אז אני צריך להניח שאילו היו דפיקות של הקראנק או יכול להיות משהו אחר?
    עוד שאלה - איך הקראנק יכול לגרום למנוע לא להניע אם הוא אכן מעלה ומוריד את הבוכנה ויש קומפרסיה?

    עדכון - דיברתי עם הילד - הוא אומר שהמדיד שמן היה על מינימום והיה רעש של חיכוך לפני שהמנוע הפסיק להניע ולא רעש של דפיקות - אפשר להניח שאכן מדובר בבוכנה ? הרי גם באמת בבדיקה נמצא שאין קומפרסיה במנוע
    נערך לאחרונה על ידי Elisb; 22-08-2017 בשעה 15:15.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    המנוע התחתון לא ניתן לשיפוץ או יותר נכון מיסבי הקראנק בבלוק לא ניתנים להחלפה בדרך הרגילה.
    במנוע שנסע זה לא שאלה של האם הקראנק ניזוק אלא שאלה של כמה חמור הנזק.
    אפשר לפרק את הראש והצילינדר ולבדוק חופש צידי בטלטל בעזרת פילר,זה יתן אינדיקציה לגבי השחיקה - לא בטוח שתוכל לעשות את זה כשהמנוע מורכב.
    במנוע שעבד בלי שמן הרינגים בד"כ מותכים לתוך הבוכנה שמתעוותת וניטחנת בזמן שהנזק הקל יותר הוא לצילינדר.
    את הנזק לצילינדר לא ניתן לאבחן בצורה מקצועית לפי העין.

  8. #8
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ציטוט נכתב במקור על ידי Elisb צפיה בהודעה
    אני יודע שהמנוע היה עושה רעשים מוזרים לפני שהפסיק להניע, אז אני צריך להניח שאילו היו דפיקות של הקראנק או יכול להיות משהו אחר?
    עוד שאלה - איך הקראנק יכול לגרום למנוע לא להניע אם הוא אכן מעלה ומוריד את הבוכנה ויש קומפרסיה?

    עדכון - דיברתי עם הילד - הוא אומר שהמדיד שמן היה על מינימום והיה רעש של חיכוך לפני שהמנוע הפסיק להניע ולא רעש של דפיקות - אפשר להניח שאכן מדובר בבוכנה ? הרי גם באמת בבדיקה נמצא שאין קומפרסיה במנוע
    קראנק לא יגרום למנוע לא להניע. קראנק דופק בהתחלה רק זה - דופק, ושוחק את מה שנשאר מהמיסב ומהציר של הקראנק. אחרי זה או שהנזק נהיה גדול מספיק כדי לא להחזיק לחץ שמן נדרש - ואז לא משנה מה עושים, כל שאר המנוע שצריך שמן נשחק מהר מאוד - או שהוא נשבר בנקודה של המאמץ מהעיוותים.

    עפ"י הרעש בזמן התנעה אפשר להניח מה קרה, אבל אי אפשר לדעת בוודאות, כמו שכתבתי. הנזק יכול לצוץ כמה עשרות ק"מ לאחר מכן. זה הסיכון שלוקחים.

  9. #9
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    הודעות
    34
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jack_R1 צפיה בהודעה
    קראנק לא יגרום למנוע לא להניע. קראנק דופק בהתחלה רק זה - דופק, ושוחק את מה שנשאר מהמיסב ומהציר של הקראנק. אחרי זה או שהנזק נהיה גדול מספיק כדי לא להחזיק לחץ שמן נדרש - ואז לא משנה מה עושים, כל שאר המנוע שצריך שמן נשחק מהר מאוד - או שהוא נשבר בנקודה של המאמץ מהעיוותים.

    עפ"י הרעש בזמן התנעה אפשר להניח מה קרה, אבל אי אפשר לדעת בוודאות, כמו שכתבתי. הנזק יכול לצוץ כמה עשרות ק"מ לאחר מכן. זה הסיכון שלוקחים.
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    המנוע התחתון לא ניתן לשיפוץ או יותר נכון מיסבי הקראנק בבלוק לא ניתנים להחלפה בדרך הרגילה.
    במנוע שנסע זה לא שאלה של האם הקראנק ניזוק אלא שאלה של כמה חמור הנזק.
    אפשר לפרק את הראש והצילינדר ולבדוק חופש צידי בטלטל בעזרת פילר,זה יתן אינדיקציה לגבי השחיקה - לא בטוח שתוכל לעשות את זה כשהמנוע מורכב.
    במנוע שעבד בלי שמן הרינגים בד"כ מותכים לתוך הבוכנה שמתעוותת וניטחנת בזמן שהנזק הקל יותר הוא לצילינדר.
    את הנזק לצילינדר לא ניתן לאבחן בצורה מקצועית לפי העין.

    הערה: אם שחכתי לציין כבר פירקתי את המנוע מהקטנוע ואת המנוע העליון כולל הצילינדר והכל והרכבתי חזרה כדי להתייעץ ולא להחליף על עיוור.


    תשמעו כרגע הבנתי שהיה שמן במנוע אך מעט - לפי מה שהוא אומר על הקוו של המינימום - במצב כזה אין שום סיבה שהמנוע ינזק כתוצאה מחוסר שמן כי בעצם לא באמת חסר שמן אלא יש אך לא עד המקסימום, מה גם שהוא אומר שלא הייתה בעיה עם הטורים והמנוע לא היה נכבה במהלך נסיעה (הסימפטומים שהמנהל אמר שאמורים להגיע כשהקראנק מחליט למסור נשמתו לבורא) אך היה מתקשה מאוד להניע והיה רעש של חיכוך (של הבוכנה?הצילנדר מסביב לא נראה חרוך \ חרוט) ולא רעש של דפיקות.


    אני מניח שבמצב כזה בנסיעות מאומצות בנוסף לכך שהשמן היה על המינימום אימץ מאוד את הבוכה וכו' גרם לאיבוד הקומפרסיה.
    למרות שלפי העין הלא מבינה שלי וההסברים שלכם ושל 2 מכונאים שאני מכיר - הצילינדר והבוכנה במצב טוב וכנראה האיבוד של הקומפרסיה והשמן נגרם מאטמים לא טובים (כל המנוע מבחוץ מכוסה בשכבה יפה של הזעת שמן מהמנוע, כולל כל המנוע התחתון) או רינגים.

    בסופו של דבר החלטתי להזמין קיט צילינדר ובוכנה והכל של מלוסי 220 סמ"ק ולסגור את הסיפור, מה דעתכם?

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    שמן בקו התחתון זה הרבה שמן,זה לא גורם להרעבה וגם יש חיישן לחץ שמן נמוך בלוח המכוונים.
    רעש חיכוך בהנעה מגיע מהבנדיקס אופייני למנוע הזה.
    האטמים של פיאג'יו תמיד מזיעים,גם כשהכל תקין - לא יוצאת משם קומפרסיה זה שרידים של שמן ונוזל קירור.
    לגבי הקיט - הרבה התעסקות,לדעתי מיותר קנה מקורי.


    המוסך שבדק לך,המד שלו שמיש\בדקת שלא נעשה פה "סיבוב"?
    לפני שפירקת היה כדאי לודא שבאמת אין קומפרסיה.
    נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 22-08-2017 בשעה 20:10.

  11. #11
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    הודעות
    34
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    שמן בקו התחתון זה הרבה שמן,זה לא גורם להרעבה וגם יש חיישן לחץ שמן נמוך בלוח המכוונים.
    רעש חיכוך בהנעה מגיע מהבנדיקס אופייני למנוע הזה.
    האטמים של פיאג'יו תמיד מזיעים,גם כשהכל תקין - לא יוצאת משם קומפרסיה זה שרידים של שמן ונוזל קירור.
    לגבי הקיט - הרבה התעסקות,לדעתי מיותר קנה מקורי.


    המוסך שבדק לך,המד שלו שמיש\בדקת שלא נעשה פה "סיבוב"?
    לפני שפירקת היה כדאי לודא שבאמת אין קומפרסיה.
    לדעתך מה שאני עושה זה הדבר הנכון לעשות? הרי אם היה שמן במנוע אין סיבה להתעסק יותר מידי עם הקראנק ופשוט לעשות מנוע עליון נכון?

    למה המון התעסקות? לפי מה שהבנתי זה ההפך לא צריך לחרוט שום דבר הכל מגיע ביחד עם הקטין פשוט להתקין כמו המקורי בידיוק רק הרבה יותר רחב , אני טועה?
    אין לך מושג כמה קשה להשיג קיט מקורי במחיר שפוי , המחיר של המקורי דרך האיביי וזה של מלוסי כלכך קרובים שאני מרגיש ממש פראיר להזמין מקורי.
    וזה של מלוסי מגיע כבר עם כל האטמים והכל.

    לגבי הבדיקה של הקומפרסיה זה מכונאי אמין שאחי הקטן עבד איתו פעם ככה שאני דיי סומך על הבדיקה שלו

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    כשאין שמן נהרס כל המנוע,לכן אני ממליץ לך להעמיק ולבדוק יותר טוב - קומפרסיה 0 כשהיו שמן ומים זה מקרה לא הגיוני,זה יכול אולי להירגם משבירת שסתום ומשחיקה בטבעות אבל אתה אומר שהכל נראה נקי ותקין.

    בקשר לקיט,לא מדובר בערכה "plug n play",ז"א כן מדובר בערכה שפשוט מתקינים והיא מתחילה לעבוד אבל,תיבת האוויר והמאייד המקוריים מתוכננים בדיוק גבוהה למנוע המקורי ותהיה לך הרבה התעסקות בלכוון את התערובת כי כשהיא לא תהיה מכוונת המנוע לא ייסע טוב והבלאי שלו יואץ (תערובת ענייה מידי והמנוע העליון ימות),כמו כן גם אם תגיע לאיזון יהיו לך בורות בסל"ד כזה ואחר.
    זה סיפור והרבה התעסקות ובנוסף מדובר בעומס יותר גבוהה לקראנק ולכל החברים.

    בקשר למנוע העליון המקורי,אפשר להחליף הכל ולא להתעסק בחריטות ולא קונים שוב דבר מהיבואן.
    כדאי להזמין מחו"ל או לחפש תורם בישראל - ג'ילרה 125 אותו מנוע כמו שאתה צריך.
    ושוב בדוק היטב מה הבעיה לפני שאתה מתקדם,אולי פשוט לא הגיע דלק למנוע ואולי לא הייתה הצתה.
    אם אכן הבעיה בדחיסה - רינגים ואטמים חדשים לא עולים הרבה מידי,הקיט של מלוסי עולה הרבה יותר.

  13. #13
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    הודעות
    34
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    כשאין שמן נהרס כל המנוע,לכן אני ממליץ לך להעמיק ולבדוק יותר טוב - קומפרסיה 0 כשהיו שמן ומים זה מקרה לא הגיוני,זה יכול אולי להירגם משבירת שסתום ומשחיקה בטבעות אבל אתה אומר שהכל נראה נקי ותקין.

    בקשר לקיט,לא מדובר בערכה "plug n play",ז"א כן מדובר בערכה שפשוט מתקינים והיא מתחילה לעבוד אבל,תיבת האוויר והמאייד המקוריים מתוכננים בדיוק גבוהה למנוע המקורי ותהיה לך הרבה התעסקות בלכוון את התערובת כי כשהיא לא תהיה מכוונת המנוע לא ייסע טוב והבלאי שלו יואץ (תערובת ענייה מידי והמנוע העליון ימות),כמו כן גם אם תגיע לאיזון יהיו לך בורות בסל"ד כזה ואחר.
    זה סיפור והרבה התעסקות ובנוסף מדובר בעומס יותר גבוהה לקראנק ולכל החברים.

    בקשר למנוע העליון המקורי,אפשר להחליף הכל ולא להתעסק בחריטות ולא קונים שוב דבר מהיבואן.
    כדאי להזמין מחו"ל או לחפש תורם בישראל - ג'ילרה 125 אותו מנוע כמו שאתה צריך.
    ושוב בדוק היטב מה הבעיה לפני שאתה מתקדם,אולי פשוט לא הגיע דלק למנוע ואולי לא הייתה הצתה.
    אם אכן הבעיה בדחיסה - רינגים ואטמים חדשים לא עולים הרבה מידי,הקיט של מלוסי עולה הרבה יותר.
    הבנתי אותך , השסתומים נראים שחורים עם פיח או משהו כזה עליהם והבוכנה מלמעלה צהובה שרופה מעט אבל הבנתי שזה תקין , מנוע בעירה פנימית.
    בתוך הצילינדר איפה שהבוכנה נעה הצילינדר נראה טוב לא חרוט או משהו כזה כנ"ל לגבי הבוכנה מהצדדים שלה.
    הבנתי שאם שסתומים הולכים זה בדרך כלל כי הם התעקמו וזה משהו שאפשר לראות.
    אתה חושב שהחלפה של אטמים ורינגים במידה וכל השאר אכן תקין תפתור את הבעיה?

    אכן היה שמן ומים ולפי המכונאי לא היית קומפרסיה כלל ואם אטמים ורינגים יכולים לפתור את הבעיה זה יהיה לי מעולה.
    בנוסף לכך - אני מחפש חלקים דרך האיביי , כל חלק בארץ עולה הון תועפות בצורה לא הגיונית לכן אם אתה מכיר אולי מישהו או איזה שהיא חברה שיכולה לתת אולי מחירים שפויים אשמח לשמוע

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי Elisb צפיה בהודעה
    אתה חושב שהחלפה של אטמים ורינגים במידה וכל השאר אכן תקין תפתור את הבעיה?
    אני לא יודע מה הבעיה,אתה על פניו מתאר שהכל תקין אבל שאין קומפרסיה.
    רינגים לא מתים בין רגע.
    שסתומים יכולים להתעוות מבלי להתעקם,ז"א להתעקם בצורה שקשה לראות אותה בעין בגלל שהם נשארים פתוחים מעט כל הזמן.

  15. #15
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    הודעות
    34
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    אני לא יודע מה הבעיה,אתה על פניו מתאר שהכל תקין אבל שאין קומפרסיה.
    רינגים לא מתים בין רגע.
    שסתומים יכולים להתעוות מבלי להתעקם,ז"א להתעקם בצורה שקשה לראות אותה בעין בגלל שהם נשארים פתוחים מעט כל הזמן.
    אז איך בכל זאת אפשר לדעת מה הבעיה בידיוק? ואיך אפשר לבדוק את מצב השסתומים?
    איך אפשר לבדוק את השסתומים?
    והקטנוע לא מת בין רגע, זה היה בהדרגה למשך חודש או חודשיים בהתחלה התקשה להניע והתקשה יותר ויותר עם הזמן עד שהפסיק להניע

אשכולות דומים

  1. אקס איבו 2016 למכירה
    על ידי evyatar.mu בפורום פורום מכירה
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 01-06-2017, 19:44
  2. טווח קומפרסיה במנוע 600 ספורספורט
    על ידי ted בפורום כללי
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 24-04-2017, 12:49
  3. מחירון טיפולים אקס איבו 250
    על ידי guyg בפורום כללי
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 07-02-2017, 16:08
  4. נערך: כמה שמן נכנס במנוע - איבו 250
    על ידי dorvil בפורום פורום טכני
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 16-03-2016, 08:36
  5. קומפרסיה תקינה? ג'וי מקס 250
    על ידי אורי בפורום פורום טכני
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 01-11-2015, 11:29

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO