עמוד 3 מתוך 4 ראשוןראשון 1234 אחרוןאחרון
תוצאות 31 עד 45 מ 52

אשכול: סרטון של ׳כמעט׳ מנסיעה לכנרת בשבוע שעבר

  1. #31
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי ees צפיה בהודעה
    אם תעמיס על הקידמי, איך תתכנן מסלול בריחה? או במילים אחרות ההיגוי שלך ייפגע קשות אם תעשה זאת.
    אתה צריך להעביר משקל אחורה, לא להעמיס על הכידון והבחלט לבלום גם עם הבולם האחורי. מה ההגיון לבלום רק עם הקידמי כשבאותו זמן הגלל האחורי רוצה להמשיך קדימה ללא בלימה?
    איך בדיוק העברת משקל אחורה מסייעת לך בביצוע פעולת היגוי?
    הסבר פיזיקאלי בבקשה. אני לא הבנתי.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  2. #32
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    בלי קשר לאם זה עוזר או לא עוזר - הדרך היחידה להעביר משקל אחורה זה להאיץ (או לשבת אחורה אבל די זניח) - קצת בעייתי להאיץ כשרוצים לבלום

  3. #33
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    102
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    איך בדיוק העברת משקל אחורה מסייעת לך בביצוע פעולת היגוי?
    הסבר פיזיקאלי בבקשה. אני לא הבנתי.
    ממה שאני מבין מקורסים וכו אז ככה.
    הצמיג מסוגל להתמודד עם כמות עומס מסוימת.
    עכשיו בלימה יוצרת עומס על הצמיג וגם פקודת היגוי יוצרת עומס על הצמיג.
    אם אתה מוריד מהעומס שהבלימה מעמיסה על הצמיג (ע"י שימוש בבלם האחורי) אתה "מפנה מקום" לעומס של פקודת היגוי.

  4. #34
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    330
    רואים שבדיוק הסתכלת ימינה(לא יודע למה), זה קרה בגלל זה.
    פשוט להיות ערני יותר ולוותר על הסתכלות לצדדים שלא לצורך.

    גם לי קרה בלימת דיי חזקה בגלל רכב שהחליט לעבור פתאום נתיב, למזלי נסעתי לאט יותר כי הייתי עם מורכבת שזו הייתה פעם ראשונה שלה מסכנה.

  5. #35
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    239
    שמור מרחק חביבי אל תתפתה לנסוע כמו שאר המתאבדים למרות שזה קשה

  6. #36
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    353
    ציטוט נכתב במקור על ידי Yuv_Coehn צפיה בהודעה
    אולי זה רק אני, אבל כשאני צריך לתת ברקס מכל הלב כמו במקרים כאלה אני בכלל לא לוחץ על האחורי... במקום לחשוב האם האחורי נעול (מה שקרה לך ובלבל אותך כמו שאמרת) אתה יכול להחליט אם להעמיס עוד על הקידמי/ לתכנן נתיב בריח. בבלימות בעוצמות כאלה כמעט ואין עליו משקל והקידמי עושה מעל 90 אחוז מהעבודה... אבל אולי זה רק אני... וגם אין לי ABS.

    לגבי למעוך את הבלם ולתת לABS לעבוד, זה בטוח פחות יעיל משימוש נכון והדרגתי בבלם. ממליץ לכם לנסות במגרש סגור למעוך את הברקס באוטו ולהסתמך על הABS ואז לנסות בלימה הדרגתית.

    לגבי כל השאר - כולם עושים טעויות... לא חושב שאפשר לשנות משהו חוץ מלנסות להשיג יותר שדה ראייה שאולי היה מונע את כל זה מראש, אבל קשה לראות מהסרטון אם זה בכלל אפשרי. מזל שיצאת בסדר ;-)
    ללא ספק מפחיד.
    אולי זה תלוי באיזה כלי רוכבים, אבל בנסיון שלי, תמיד תמיד תמיד, עדיף להתחיל בבלימה חזקה על האחורי, לחשוב אם רוצים לשנות מסלול, אם כן לזרום לנתיב פנוי ומהר לבלום עם הקידמי גם.
    אם מתחילים ישר לבלום עם הקידמי, כל המשקל עף קדימה, אין אפשרות בכלל לפנות, ואם שוברים חזק אז יש סיכוי גדול לאבד את הקידמי ולהחליק. והברקס האחורי מאוד חלש ולא משפיע.
    עדיף לתת בלימה חזקה על האחורי וחלקיק שנייה אחרי להכניס חזק את הקידמי. זאת אגב הסיבה שלא אהבתי את המערכת של הונדה של הבלימה המשולבת, גם במיוחד בכניסה לפניות שרציתי לזרוק קצת תחת ולהשכיב, בכלל בכלל אני לא מעוניין בבלימה ולא הקלה ביותר על הקידמי.

  7. #37
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    310
    ציטוט נכתב במקור על ידי Yigal צפיה בהודעה
    בוש (הגרמניים) אומרים שחוק מספר אחד בבלימת ABS זה לבלום כאילו אין ABS.
    בתנאים אידיאליים זה נכון אבל בלימת חרום זה מצב חרום ובמצב חרום רוב האנשים לא מסוגלים לבצע פעולות מורכבות והדרגתיות בנוסף לעיבוד נתונים נוסף כמו תנאי אחיזה באותו רגע, בגלל זה אני הרגלתי את עצמי ללחוץ על הבלמים חזק ומהר תוך הסתמכות על הabs. זאת פעולה פשוטה שאפשר לעשות מהר גם בתנאי לחץ וזה נותן באופנוע שלי לפחות מרחק בלימה מעולה.

  8. #38
    ציטוט נכתב במקור על ידי ees צפיה בהודעה
    אם תעמיס על הקידמי, איך תתכנן מסלול בריחה? או במילים אחרות ההיגוי שלך ייפגע קשות אם תעשה זאת. ההיגוי יהיה כבד יותר אבל האופנוע יפנה כמו גדול
    אתה צריך להעביר משקל אחורה, לא להעמיס על הכידון והבחלט לבלום גם עם הבולם האחורי. מה ההגיון לבלום רק עם הקידמי כשבאותו זמן הגלל האחורי רוצה להמשיך קדימה ללא בלימה? האחורי, הקדמי וגם הגוף שלך, כולם רוצים להמשיך באותו כיוון....
    זה שאתה בולם חזק לא צריך להיות קשור לזה שאתה אמור לדעת לאן לברוח בשום צורה.
    לגבי ההיגוי, אתה רוצה לתת פקודת היגוי קצרה ולשנות כיוון כדי להתחמק, אתה לא מחפש להוריד ברך. לכן זה בסדר ואפילו מומלץ לנסות להוריד כמה שיותר מהירות כמה שיותר מהר, שזה אפשרי רק עם הקידמי, לתכנן מסלול בריחה, להרפות מהבלם במידת הצורך ולשנות כיוון.
    אגב, המשקל יעבור קדימה גם אם אתה לוחץ רק על האחורי. אם תבלום רק עם האחורי במקום להעמיס על גלגל שיכול לספק לך אחיזה בבלימה (הקידמי), אתה לקחת אחיזה מגלגל שמאבד אחיזה ככל שתבלום איתו (אחורי), מה שמבלבל אותך עוד יותר! ועכשיו במקום להתמקד בהתחמקות אתה מתמקד בלא להחליק כי האחורי זורק...

    ציטוט נכתב במקור על ידי Mortar צפיה בהודעה
    אולי זה תלוי באיזה כלי רוכבים, אבל בנסיון שלי, תמיד תמיד תמיד, עדיף להתחיל בבלימה חזקה על האחורי, לחשוב אם רוצים לשנות מסלול, אם כן לזרום לנתיב פנוי ומהר לבלום עם הקידמי גם. כשיש זמן אתה צודק לגמרי וזה מה שאני עושה. אבל אם פות"ש היה עושה את זה כאן הוא היה עכשיו בגבס...
    אם מתחילים ישר לבלום עם הקידמי, כל המשקל עף קדימה, תלמד להעביר משקל ולהתמודד עם בלימות חריפות, זה די הכרחי אין אפשרות בכלל לפנות, יש, פשוט דרוש מאמץ גדול יותר וכמובן שלא תוכל להגיע לזוויות חדה (השכבה) ואם שוברים חזק אז יש סיכוי גדול לאבד את הקידמי ולהחליק צריך לעשות הכל במינון הנכון, . והברקס האחורי מאוד חלש ולא משפיע.
    עדיף לתת בלימה חזקה על האחורי אתה סותר את עצמך. האחורי חלש אבל אתה מתחיל עם האחורי? במקרים כמו בסרטון כשאין זמן להחליט, מתחילים בבלימה חזקה (וזה רק עם הקידמי) וחלקיק שנייה אחרי להכניס חזק את הקידמי. זאת אגב הסיבה שלא אהבתי את המערכת של הונדה של הבלימה המשולבת, גם במיוחד בכניסה לפניות שרציתי לזרוק קצת תחת ולהשכיב, בכלל בכלל אני לא מעוניין בבלימה ולא הקלה ביותר על הקידמי. הבלם הקידמי הוא החבר שלך בשעת צרה, הוא החבר שלך ברכיבה ספורטיבית, וכשהוא עובד חזק האחורי מייתר לחלוטין את הבלם האחורי כי הגלגל שלו כמעט באוויר. ממליץ לך בחום לקחת קורסי רכיבה, שימוש נכון בקידמי זה בסיסי ואני אישית לא הייתי עולה על 2 גלגלים בלי שאני יודע להשתמש בו כמו שצריך.
    נערך לאחרונה על ידי Yuv_Coehn; 13-09-2017 בשעה 17:21.

  9. #39
    ציטוט נכתב במקור על ידי Mמהר צפיה בהודעה
    בתנאים אידיאליים זה נכון אבל בלימת חרום זה מצב חרום ובמצב חרום רוב האנשים לא מסוגלים לבצע פעולות מורכבות והדרגתיות בנוסף לעיבוד נתונים נוסף כמו תנאי אחיזה באותו רגע, בגלל זה אני הרגלתי את עצמי ללחוץ על הבלמים חזק ומהר תוך הסתמכות על הabs. זאת פעולה פשוטה שאפשר לעשות מהר גם בתנאי לחץ וזה נותן באופנוע שלי לפחות מרחק בלימה מעולה.
    בכל תנאים, במיוחד בתנאים לא אידיאליים כמו גשם שיש חשיבות גדולה יותר להעמיס בהדרגה על הקידמי (אני מדבר על זמן שהוא בערך חצי שניה מ0% עד למקסימום שהכביש יכול לתת לך לפני שהקידמי ננעל).

    ממליץ לך לתרגל (כשאפשר ופנוי!!) לחיצה הדרגתית על הבלמים כדי להבין מתי ה-ABS נכנס לפעולה. וכך יעלה הביטחון שלך, השליטה שלך באופנוע תשתפר, ומי יודע, אולי זה יעזור לך להמנע מתאונה...

    מי שכל הזמן בולם בכיף שלו ואף פעם לא מתרגל עצירות חזקות ואת העומסים שבאים ביחד איתן, בחיים לא יצליח לתפקד כראוי במקרים כאלו.

  10. #40
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי ofer צפיה בהודעה
    ממה שאני מבין מקורסים וכו אז ככה.
    הצמיג מסוגל להתמודד עם כמות עומס מסוימת.
    עכשיו בלימה יוצרת עומס על הצמיג וגם פקודת היגוי יוצרת עומס על הצמיג.
    אם אתה מוריד מהעומס שהבלימה מעמיסה על הצמיג (ע"י שימוש בבלם האחורי) אתה "מפנה מקום" לעומס של פקודת היגוי.
    לא הקשבת טוב בקורס.
    כדי לבצע פעולה שמוציאה את האופנוע משווי המשקל ולא ליפול, אתה צריך אחיזה.
    ככל שעל הצמיג שמבצע את הפעולה יש יותר משקל - כך יש לו יותר אחיזה.
    לכן, לפני פעולת היגוי חריפה אתה צריך להעמיס את הקדמי. בכניסה לפניה - אתה סוגר את הגז (שווה ערך לבלימה עדינה), מעמיס את הקדמי ומבצע היגוי.
    היציאה היא המקום שבו אתה פותח בהדרגה את הגז ומעביר את המשקל אחורה - מה שבתורו, מאפשר לך לפתוח יותר ויותר גז, כי האחיזה באחורי עולה.

    עם זאת - כדי למנוע אי-הבנות, אני חייב לסייג את הדברים.
    ביצוע היגוי ביחד עם בלימת חירום - לא עובד, מכמה סיבות.
    הראשונה - קרובה למה שאמרת. גם עם תוספת המשקל, יש גבול לאחיזה בקדמי, והפעלת כוח נוסף עלולה לחרוג מגבולות האחיזה.
    השניה - בלימה מיישרת את האופנוע, ומקשה על ההיגוי.
    השלישית - הבלימה סוגרת את מהלך המתלה הקדמי, והוא לא יהיה מסוגל להתמודד עם שיבושים במהלך פעולת ההיגוי.
    הרביעית - היעדר אחיזה מספקת מאחור (משום שהמשקל עבר קדימה) בסבירות גבוהה יגרום לזנב לברוח ("לזרוק") בזמן ההיגוי. הרוכב הממוצע כנראה לא יצליח להשתלט על האופנוע במצב הזה.

    לכן, חמיקה בהפתעה לרוב נראת כך:
    1. הרוכב בולם אינסטינקטיבית, ומעמיס את הקדמי.
    2. הרוכב מבין שבלימה לא נותנת מענה לסכנה, משחרר את הברקס, שובר מבט ליציאה ומבצע היגוי. המשקל עדיין נמצא מלפנים עקב הבלימה, ויש אחיזה בקדמי.
    3. הרוכב מייצב את האופנוע בנתיב החדש.

    חמיקה שתוכננה מראש, נראת כך:
    1. הרוכב שובר מבט ליציאה בסגירה של הגז (העמסה לקדמי).
    2. הרוכב מבצע פעולת היגוי, ותוך כדי חוזר לגז כדי לייצב את האופנוע.
    3. זהה לקודם.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  11. #41
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    102
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    לא הקשבת טוב בקורס.
    כדי לבצע פעולה שמוציאה את האופנוע משווי המשקל ולא ליפול, אתה צריך אחיזה.
    ככל שעל הצמיג שמבצע את הפעולה יש יותר משקל - כך יש לו יותר אחיזה.
    לכן, לפני פעולת היגוי חריפה אתה צריך להעמיס את הקדמי. בכניסה לפניה - אתה סוגר את הגז (שווה ערך לבלימה עדינה), מעמיס את הקדמי ומבצע היגוי.
    היציאה היא המקום שבו אתה פותח בהדרגה את הגז ומעביר את המשקל אחורה - מה שבתורו, מאפשר לך לפתוח יותר ויותר גז, כי האחיזה באחורי עולה.

    עם זאת - כדי למנוע אי-הבנות, אני חייב לסייג את הדברים.
    ביצוע היגוי ביחד עם בלימת חירום - לא עובד, מכמה סיבות.
    הראשונה - קרובה למה שאמרת. גם עם תוספת המשקל, יש גבול לאחיזה בקדמי, והפעלת כוח נוסף עלולה לחרוג מגבולות האחיזה.
    השניה - בלימה מיישרת את האופנוע, ומקשה על ההיגוי.
    השלישית - הבלימה סוגרת את מהלך המתלה הקדמי, והוא לא יהיה מסוגל להתמודד עם שיבושים במהלך פעולת ההיגוי.
    הרביעית - היעדר אחיזה מספקת מאחור (משום שהמשקל עבר קדימה) בסבירות גבוהה יגרום לזנב לברוח ("לזרוק") בזמן ההיגוי. הרוכב הממוצע כנראה לא יצליח להשתלט על האופנוע במצב הזה.

    לכן, חמיקה בהפתעה לרוב נראת כך:
    1. הרוכב בולם אינסטינקטיבית, ומעמיס את הקדמי.
    2. הרוכב מבין שבלימה לא נותנת מענה לסכנה, משחרר את הברקס, שובר מבט ליציאה ומבצע היגוי. המשקל עדיין נמצא מלפנים עקב הבלימה, ויש אחיזה בקדמי.
    3. הרוכב מייצב את האופנוע בנתיב החדש.

    חמיקה שתוכננה מראש, נראת כך:
    1. הרוכב שובר מבט ליציאה בסגירה של הגז (העמסה לקדמי).
    2. הרוכב מבצע פעולת היגוי, ותוך כדי חוזר לגז כדי לייצב את האופנוע.
    3. זהה לקודם.
    מצחיק...
    מעבר לזה שאתה מתיימר לדעת מתי אני מקשיב ומתי אני לא אתה נוגד פה את עצמך שוב ושוב. בפסיקה הראשונה אתה שולל את מה שאני אומר (דעה לגיטימית) ואז אתה נוגד את מה שכתבתה בפסיקה שניה.
    ושלא תצטרך לנחש עלי דברים רק שתדע שאימוני היגוי ובלימה עשיתי כל אחד מהם כמה פעמיים אז גם אם הבעיות קשב וריכוז שלי נראה לי שתפסתי את העניין די טוב.


    אז סה"כ אני חושב שאנחנו אומרים את אותו דבר, שבסופו של דבר יש לך כמות עומס מסוימת שאתה יכול להפעיל על צמיג (שמשתנה בהתאם לתנאי הכביש, משקל, מזג אוויר, לחץ אוויר וכו) את ה100% הזה אתה יכול לחלק בין בלימה להיגוי אבל אתה לא יכול לעבור את ה100% הזה שיש לך (מרקז יכול אבל אתה אני ושאר האנושות לא יכולים).

    אז אם נחזור לשאלה המקורית ברגע שאתה מוסיף בלם אחורי אתה גורם לחלק מהמשקל/עומס לעבור אחורה. נכון שכדי להגיע לבלימה טובה אתה צריך להעביר משקל לצמיג הקידמי (בהדרגה כמובן) מה שמגדיל את שטח צמיג שנוגע הכביש מה שמגדיל אתה אחיזה שזאת כל המטרה. אבל ברגע שאתה עושה גם וגם אז הבולגם הקידמי נסגר מה שמועך את הצמיג לכביש מה שכמו שאמרנו קודם, מה שמוסיף עוד אחיזה רק שעכשיו אתה גם מוסיף עוד בלימה מהאחורי (לא הרבה אבל זה גם משהו), מאזן את האופנוע בגלל ששני הבולמים תחת עומס ולא רק אחד (אופנוע יותר מאוזן = יותר יציב שזה עוזר בין השאר בהיגוי) ומצמצם את האפשרות לעלות לסטופי (מה שגם מוסיף לך ליכולת בלימה).

    אבל מה אני יודע? אפילו להקשיב אני לא עושה נכון. אז אני אומר כזה דבר. לך למגרש מבודד ותעשה ניסויים. תראה ותרגיש את ההבדלים ותחליט מה הכי טוב בשבילך ולך עם זה.
    אה וכן קורסים תמיד עוזר. יש שם מדריכים שיודעים יותר טוב מאיתנו (זייני השכל פה על המקדלת) אפשר לשאול שאלות ולהתאמן על זה במגרש סגור כאשר בודקים ומתקנים אותך.

    ואם ננעל לך הבולם, סע למוסך ותבדוק אותו. אם הוא תקין אתה צריך לשדרג/לכוון אותו שיתאים למימדים/סיגנון הרכיבה שלך.

  12. #42
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    310
    ציטוט נכתב במקור על ידי Yuv_Coehn צפיה בהודעה
    בכל תנאים, במיוחד בתנאים לא אידיאליים כמו גשם שיש חשיבות גדולה יותר להעמיס בהדרגה על הקידמי (אני מדבר על זמן שהוא בערך חצי שניה מ0% עד למקסימום שהכביש יכול לתת לך לפני שהקידמי ננעל).

    ממליץ לך לתרגל (כשאפשר ופנוי!!) לחיצה הדרגתית על הבלמים כדי להבין מתי ה-ABS נכנס לפעולה. וכך יעלה הביטחון שלך, השליטה שלך באופנוע תשתפר, ומי יודע, אולי זה יעזור לך להמנע מתאונה...

    מי שכל הזמן בולם בכיף שלו ואף פעם לא מתרגל עצירות חזקות ואת העומסים שבאים ביחד איתן, בחיים לא יצליח לתפקד כראוי במקרים כאלו.
    אני לא חושב שאתה מבין באיזה חיסרון אתה פועל במצב חרום אמיתי וכמה קשה לבצע פעולות מורכבות בפרק זמן קצר שיש לעבד מידע ולהגיב. במצב חרום כל שבריר שנייה חשוב ולחיצה הדרגתית על הבלם עלולה להיות בתנאים מסויימים רחוקה מאידיאלית ולהשאיר הרבה מרחק בלימה מיותר על הכביש. אני לא אומר לא לבלום הדרגתי בשום מצב אני אומר להתרגל להיות יעיל עיקבי וקצר בבלימת חרום ושיש abs איכותי זה אומר לחיצה מהירה וחזקה אחורי וקידמי.

  13. #43
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    353
    yuv - אני שליח כבר 10 שנים כמעט, אני נוסע כמעט כל יום שעות בגוש דן... היה לי גם תקופה עם אופנוע פרטי קטן... אני לא מתיימר לדעת הכל, יש סיכוי שבכלים מסוימים עדיף לנהוג קצת אחרת.
    אבל מהנסיון שלי, שבינתיים השאיר אותי חי ושלם ותאמין לי שהיו לא מעט מקרים... להתחיל כל בלימת חירום בברקס אחורי חזק ורגע אחרי ברקס קידמי חזק עובדת.
    יכול להיות שיש שיטות אחרות יעילות לבלימה... אבל בלי ABS, כשצריך גם לתמרן, לדאוג לנתיב מילוט לפעמים, ולדאוג לא להחליק ולאבד קידמי, מצאתי שזאת הדרך שעובדת הכי יעיל.

  14. #44
    ציטוט נכתב במקור על ידי ofer צפיה בהודעה
    מצחיק...
    מעבר לזה שאתה מתיימר לדעת מתי אני מקשיב ומתי אני לא אתה נוגד פה את עצמך שוב ושוב. בפסיקה הראשונה אתה שולל את מה שאני אומר (דעה לגיטימית) ואז אתה נוגד את מה שכתבתה בפסיקה שניה.
    ושלא תצטרך לנחש עלי דברים רק שתדע שאימוני היגוי ובלימה עשיתי כל אחד מהם כמה פעמיים אז גם אם הבעיות קשב וריכוז שלי נראה לי שתפסתי את העניין די טוב.


    אז סה"כ אני חושב שאנחנו אומרים את אותו דבר, שבסופו של דבר יש לך כמות עומס מסוימת שאתה יכול להפעיל על צמיג (שמשתנה בהתאם לתנאי הכביש, משקל, מזג אוויר, לחץ אוויר וכו) את ה100% הזה אתה יכול לחלק בין בלימה להיגוי אבל אתה לא יכול לעבור את ה100% הזה שיש לך (מרקז יכול אבל אתה אני ושאר האנושות לא יכולים).

    צודק לגמרי עד לכאן. לכל צמיג באמת יש גבול אחיזה שאותו אנחנו לא רוצים לעבור.

    אז אם נחזור לשאלה המקורית ברגע שאתה מוסיף בלם אחורי אתה גורם לחלק מהמשקל/עומס לעבור אחורה. נכון שכדי להגיע לבלימה טובה אתה צריך להעביר משקל לצמיג הקידמי (בהדרגה כמובן) מה שמגדיל את שטח צמיג שנוגע הכביש מה שמגדיל אתה אחיזה שזאת כל המטרה. אבל ברגע שאתה עושה גם וגם אז הבולגם הקידמי נסגר מה שמועך את הצמיג לכביש מה שכמו שאמרנו קודם, מה שמוסיף עוד אחיזה רק שעכשיו אתה גם מוסיף עוד בלימה מהאחורי (לא הרבה אבל זה גם משהו), מאזן את האופנוע בגלל ששני הבולמים תחת עומס ולא רק אחד (אופנוע יותר מאוזן = יותר יציב שזה עוזר בין השאר בהיגוי) ומצמצם את האפשרות לעלות לסטופי (מה שגם מוסיף לך ליכולת בלימה).

    יש פה סתירה פיזיקלית... אתה לא יכול "להעמיס" על הבולם האחורי ככל שאתה נותן בו יותר ברקס. הוא נפתח עם הברקס (כל ברקס, לא משנה קדימה או אחורה) ולא נסגר. זה מה שאני מנסה להגיד, ככל שתבלום יותר (לא חשוב עם איזה בלם) לאחורי תהיה פחות אחיזה כי ישב עליו פחות משקל, כי בבלימה המשקל עובר קדימה.

    אבל מה אני יודע? אפילו להקשיב אני לא עושה נכון. אז אני אומר כזה דבר. לך למגרש מבודד ותעשה ניסויים. תראה ותרגיש את ההבדלים ותחליט מה הכי טוב בשבילך ולך עם זה.
    אה וכן קורסים תמיד עוזר. יש שם מדריכים שיודעים יותר טוב מאיתנו (זייני השכל פה על המקדלת) אפשר לשאול שאלות ולהתאמן על זה במגרש סגור כאשר בודקים ומתקנים אותך.

    ואם ננעל לך הבולם, סע למוסך ותבדוק אותו. אם הוא תקין אתה צריך לשדרג/לכוון אותו שיתאים למימדים/סיגנון הרכיבה שלך.

    ציטוט נכתב במקור על ידי Mמהר צפיה בהודעה
    אני לא חושב שאתה מבין באיזה חיסרון אתה פועל במצב חרום אמיתי וכמה קשה לבצע פעולות מורכבות בפרק זמן קצר שיש לעבד מידע ולהגיב. במצב חרום כל שבריר שנייה חשוב ולחיצה הדרגתית על הבלם עלולה להיות בתנאים מסויימים רחוקה מאידיאלית ולהשאיר הרבה מרחק בלימה מיותר על הכביש. אני לא אומר לא לבלום הדרגתי בשום מצב אני אומר להתרגל להיות יעיל עיקבי וקצר בבלימת חרום ושיש abs איכותי זה אומר לחיצה מהירה וחזקה אחורי וקידמי.
    אנחנו מסכימים על זה שמרחק בלימה מיותר על הכביש זה רע.
    הבלימה ההדרגתית שאני מדבר עליה היא כ"כ מהירה וקצרה ככה שהיא לא מבזבזת מרחק, להפך. אם תנסה להביא את הצמיג שלך מנסיעה רגילה לברקס טוטלי של 100% הוא יגיע לסף נעילה או ינעל לזמן קצר, ה-ABS יסרס לך את הבלימה, הצמיג יתאושש, ועד שכל המשקל יעבור קדימה והבלימה תתחיל להיות יעילה אתה תגלה שגם כאן שרפת לא מעט מטרים חשובים בניסיון להאט.
    אתה מוזמן אגב לבדוק את זה עם אוטו.

    אני ממש לא אומר ש-ABS זה חרא או לא יעיל, להפך. באופנוע שלי אין ABS והלוואי והיה לי. אבל למערכת הזאת יש מגבלות וכדאי לדעת לעבוד איתה.

    ציטוט נכתב במקור על ידי Mortar צפיה בהודעה
    yuv - אני שליח כבר 10 שנים כמעט, אני נוסע כמעט כל יום שעות בגוש דן... היה לי גם תקופה עם אופנוע פרטי קטן... אני לא מתיימר לדעת הכל, יש סיכוי שבכלים מסוימים עדיף לנהוג קצת אחרת.
    אבל מהנסיון שלי, שבינתיים השאיר אותי חי ושלם ותאמין לי שהיו לא מעט מקרים... להתחיל כל בלימת חירום בברקס אחורי חזק ורגע אחרי ברקס קידמי חזק עובדת.
    יכול להיות שיש שיטות אחרות יעילות לבלימה... אבל בלי ABS, כשצריך גם לתמרן, לדאוג לנתיב מילוט לפעמים, ולדאוג לא להחליק ולאבד קידמי, מצאתי שזאת הדרך שעובדת הכי יעיל.
    וואלק אם זה עבד לך 10 שנים, מי אני שאתווכח ;-)

  15. #45
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    102
    ציטוט נכתב במקור על ידי Yuv_Coehn צפיה בהודעה
    יש פה סתירה פיזיקלית... אתה לא יכול "להעמיס" על הבולם האחורי ככל שאתה נותן בו יותר ברקס. הוא נפתח עם הברקס (כל ברקס, לא משנה קדימה או אחורה) ולא נסגר. זה מה שאני מנסה להגיד, ככל שתבלום יותר (לא חשוב עם איזה בלם) לאחורי תהיה פחות אחיזה כי ישב עליו פחות משקל, כי בבלימה המשקל עובר קדימה.

    שמע, אני יכול לחפור לך פה עד מחר, אני יכול להביא לך ציטוטים ממקורות אחרים כמו הציטוט הזה:
    Applying the front brake and/or chopping the throttle, in contrast, will transfer an adverse amount of weight onto the front tire and test tire traction limits, which could ultimately result in a crash. In all cases, using the rear brake will flatten the bike out and make it steer a small amount slower, but the added stability quickly offsets what’s lost in regards to agility
    לקחתי מהאתר הזה http://www.sportrider.com/sportbike-...ing-rear-brake אחרי חיפוש קצר בגוגל.

    אבל סביר להניח שזה גם לא יעזור. אז אני אומר תשפוט בעצמך ותעשה ניסוי באיזה כביש מבודד או מגרש ריק. תתחיל בלימה עם הקידמי ואז תוסיף את האחורי ותיראה אם אתה מרגיש את התחת של האופנוע עולה או יורד (אתה יכול להעזר במישהו שיסתכל מהצד ויגיד לך מה הוא רואה אם אתה לא מרגיש שינוי). אתה יכול גם לעשות את הניסוי הזה רק עם בלם אחורי.
    או עוד ניסוי שאפשר לעשות. תעמיס את הבלם הקידמי לנקודה שהאופנוע כמעט עולה לסטופי ואז תוסיף את הבלם האחורי. לפי מה שאתה אומר בשלב הזה האופנוע אמור להתחיל לעלות לסטופי. (ספויילר: הוא לא יעלה).

אשכולות דומים

  1. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 10-08-2017, 19:52
  2. עוד סרטון של כמעט צולם היום
    על ידי יוסי בפורום כללי
    תגובות: 36
    הודעה אחרונה: 07-07-2017, 00:32
  3. גלריה: הטיול השנתי של ב.מ.וו - לכנרת
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 05-09-2016, 16:00
  4. פס סולר בדרך לכנרת - הזהרו לכם
    על ידי poiuyt בפורום כללי
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 26-08-2016, 16:55
  5. תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 18-11-2015, 10:59

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO