ציטוט נכתב במקור על ידי ofer צפיה בהודעה
מצחיק...
מעבר לזה שאתה מתיימר לדעת מתי אני מקשיב ומתי אני לא אתה נוגד פה את עצמך שוב ושוב. בפסיקה הראשונה אתה שולל את מה שאני אומר (דעה לגיטימית) ואז אתה נוגד את מה שכתבתה בפסיקה שניה.
ושלא תצטרך לנחש עלי דברים רק שתדע שאימוני היגוי ובלימה עשיתי כל אחד מהם כמה פעמיים אז גם אם הבעיות קשב וריכוז שלי נראה לי שתפסתי את העניין די טוב.


אז סה"כ אני חושב שאנחנו אומרים את אותו דבר, שבסופו של דבר יש לך כמות עומס מסוימת שאתה יכול להפעיל על צמיג (שמשתנה בהתאם לתנאי הכביש, משקל, מזג אוויר, לחץ אוויר וכו) את ה100% הזה אתה יכול לחלק בין בלימה להיגוי אבל אתה לא יכול לעבור את ה100% הזה שיש לך (מרקז יכול אבל אתה אני ושאר האנושות לא יכולים).

צודק לגמרי עד לכאן. לכל צמיג באמת יש גבול אחיזה שאותו אנחנו לא רוצים לעבור.

אז אם נחזור לשאלה המקורית ברגע שאתה מוסיף בלם אחורי אתה גורם לחלק מהמשקל/עומס לעבור אחורה. נכון שכדי להגיע לבלימה טובה אתה צריך להעביר משקל לצמיג הקידמי (בהדרגה כמובן) מה שמגדיל את שטח צמיג שנוגע הכביש מה שמגדיל אתה אחיזה שזאת כל המטרה. אבל ברגע שאתה עושה גם וגם אז הבולגם הקידמי נסגר מה שמועך את הצמיג לכביש מה שכמו שאמרנו קודם, מה שמוסיף עוד אחיזה רק שעכשיו אתה גם מוסיף עוד בלימה מהאחורי (לא הרבה אבל זה גם משהו), מאזן את האופנוע בגלל ששני הבולמים תחת עומס ולא רק אחד (אופנוע יותר מאוזן = יותר יציב שזה עוזר בין השאר בהיגוי) ומצמצם את האפשרות לעלות לסטופי (מה שגם מוסיף לך ליכולת בלימה).

יש פה סתירה פיזיקלית... אתה לא יכול "להעמיס" על הבולם האחורי ככל שאתה נותן בו יותר ברקס. הוא נפתח עם הברקס (כל ברקס, לא משנה קדימה או אחורה) ולא נסגר. זה מה שאני מנסה להגיד, ככל שתבלום יותר (לא חשוב עם איזה בלם) לאחורי תהיה פחות אחיזה כי ישב עליו פחות משקל, כי בבלימה המשקל עובר קדימה.

אבל מה אני יודע? אפילו להקשיב אני לא עושה נכון. אז אני אומר כזה דבר. לך למגרש מבודד ותעשה ניסויים. תראה ותרגיש את ההבדלים ותחליט מה הכי טוב בשבילך ולך עם זה.
אה וכן קורסים תמיד עוזר. יש שם מדריכים שיודעים יותר טוב מאיתנו (זייני השכל פה על המקדלת) אפשר לשאול שאלות ולהתאמן על זה במגרש סגור כאשר בודקים ומתקנים אותך.

ואם ננעל לך הבולם, סע למוסך ותבדוק אותו. אם הוא תקין אתה צריך לשדרג/לכוון אותו שיתאים למימדים/סיגנון הרכיבה שלך.

ציטוט נכתב במקור על ידי Mמהר צפיה בהודעה
אני לא חושב שאתה מבין באיזה חיסרון אתה פועל במצב חרום אמיתי וכמה קשה לבצע פעולות מורכבות בפרק זמן קצר שיש לעבד מידע ולהגיב. במצב חרום כל שבריר שנייה חשוב ולחיצה הדרגתית על הבלם עלולה להיות בתנאים מסויימים רחוקה מאידיאלית ולהשאיר הרבה מרחק בלימה מיותר על הכביש. אני לא אומר לא לבלום הדרגתי בשום מצב אני אומר להתרגל להיות יעיל עיקבי וקצר בבלימת חרום ושיש abs איכותי זה אומר לחיצה מהירה וחזקה אחורי וקידמי.
אנחנו מסכימים על זה שמרחק בלימה מיותר על הכביש זה רע.
הבלימה ההדרגתית שאני מדבר עליה היא כ"כ מהירה וקצרה ככה שהיא לא מבזבזת מרחק, להפך. אם תנסה להביא את הצמיג שלך מנסיעה רגילה לברקס טוטלי של 100% הוא יגיע לסף נעילה או ינעל לזמן קצר, ה-ABS יסרס לך את הבלימה, הצמיג יתאושש, ועד שכל המשקל יעבור קדימה והבלימה תתחיל להיות יעילה אתה תגלה שגם כאן שרפת לא מעט מטרים חשובים בניסיון להאט.
אתה מוזמן אגב לבדוק את זה עם אוטו.

אני ממש לא אומר ש-ABS זה חרא או לא יעיל, להפך. באופנוע שלי אין ABS והלוואי והיה לי. אבל למערכת הזאת יש מגבלות וכדאי לדעת לעבוד איתה.

ציטוט נכתב במקור על ידי Mortar צפיה בהודעה
yuv - אני שליח כבר 10 שנים כמעט, אני נוסע כמעט כל יום שעות בגוש דן... היה לי גם תקופה עם אופנוע פרטי קטן... אני לא מתיימר לדעת הכל, יש סיכוי שבכלים מסוימים עדיף לנהוג קצת אחרת.
אבל מהנסיון שלי, שבינתיים השאיר אותי חי ושלם ותאמין לי שהיו לא מעט מקרים... להתחיל כל בלימת חירום בברקס אחורי חזק ורגע אחרי ברקס קידמי חזק עובדת.
יכול להיות שיש שיטות אחרות יעילות לבלימה... אבל בלי ABS, כשצריך גם לתמרן, לדאוג לנתיב מילוט לפעמים, ולדאוג לא להחליק ולאבד קידמי, מצאתי שזאת הדרך שעובדת הכי יעיל.
וואלק אם זה עבד לך 10 שנים, מי אני שאתווכח ;-)