גורילות בערפל:![]()
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
יצאת איתו כבר לשטח? בוץ? חול? אבנים?
אני לקחתי את הוורסיס שלי לשטח אחרי 200 קילומטר ל"הרצת" שטח
היה כיף![]()
לא, אני לא מרגיש שם בטוח ולא בא לא להרוס אופנוע חדש...
זה הכי הרבה שטח שהוא ראה:
![]()
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
10740 ק"מ
איך אני אוהב את הימים האלה, שאני צריך לעשות משהו, ומסתבר שהצלחתי בלי לדעת לפתור בעיה שהייתה
צריכה לקחת לי יום שלם ומפנה לי לו"ז כמעט לכל היום. וזה משתפר שאני מחליט לצאת עם הורסיס במקום עם
רכב משטרתי, ועכשיו אפשר רק לרכוב לרכוב ולרכוב..
האוויר עדיין קריר יחסית, התנועה דלילה, והכבישים פתוחים, זה רק אני הוא והדרך. הקצב עולה באותה מהירות
שמצטברים הקילומטרים ביחד, אני משתפר מאד ועוד מעט כבר טיפול 12000. פחות משנה, ממש היום הפייס הזכיר
לי שלפני שנה מהיום עשיתי את רכיבת המבחן שלי על ורסיס ירוק אגד, ושם נפל הפור.
לא יכולתי לדייק יותר, בעוד שבועיים צפויים לי כמה ימים על המתחרה הטרייסר 09 במזרח אירופה, טיול גדול עם
הג'ינג'ית והיריב המר, מעניין אם אצליח להישאר אובייקטיבי ואם ההבדלים יתחדדו אחרי שטעמתי המון ורסיס.
מרגיש חסר סבלנות....
לפני שנה:
![]()
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
עוד יומיים נשארו לי עד לטיול הבא, הזמנתי לי לטיול הזה את המתחרה המריר של הורסיס
הטרייסר 09 בשביל לענות לעצמי ולאחרים מן הסתם מי לדעתי האופנוע האולטימטיבי בשבילי.
זה לא שיש בי חרטות חס וחלילה, אני יודע שהוא בדיוק הדבר עבורי, הוא הוכיח את זה לא פעם
אבל תמיד מנקר בך משהו מבפנים....ואולי לא, אולי היה...
אז אני מניח שאגלה את התשובה בקרוב ואדע לתת מענה אמתי לכולם אבל בעיקר לעצמי.
סף ההתרגשות גואה, אבל את של הסיכום של כמעט שנה ביחד וה-12000 ק"מ אשאיר
אחרי שאחזור. אז מין הסתם אדע כבר יותר.
![]()
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
תבקש מהאדמונית שתספר איך היו החיים על המושב האחורי של הטרייסר.
תחושתי שיהיה לה מה לומר
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
versys 1000 מול MT 09 טרייסר הקרב המר.
נתחיל עם זה שאני אינני בוחן רכב ולא בן של בוחן רכב, לכן אין לי נתונים עובדות ושאר ירקות.
כל מה שתקראו כאן מבוסס על תחושות, השוואה חלקית והחיבור שלי לאופנועים שנובע מסגנון
רכיבה, אהבות, והרגלים ישנים, השתדלתי להיות אובייקטיבי ככל שניתן, אבל חשוב לזכור שאני
מחזיק באופנן פרטי ורסיס 1000 מודל 2017 שנקנה חדש והים עם 11600 ק"מ לערך.
האופנוע שרכבתי עליו בחו"ל נסע 19877 ק"מ לפני, בדובר באופנוע שכור ולדעתי גם עבר
התעללות כלשהי. הקלאצ' הגיב בחלק העליון שלו היו רעשי מסביי גיר, והאגזוז היה סטנדרטי.
רכבתי בתחום הנמוך של הסקלה כיוון שהכבישים שם טכניים ומהירות הרכיבה מוגבלות, באוטוסטרדות
הוא נוסע כמו כל אופנוע. מהירויות ממוצעות של עד 90 קמ"ש.
האופנוע נשא 2 רוכבים ולמעלה מ-20 ק"ג ציוד מפוזר בין 3 ארגזים תיק עליון הקשור לארגז הגבוה.
מה אהבתי: כפתורי הפיקוד נראים איכותיים ונוחים לתפעול במיוחד כפתורי האיתות שטובים יותר
מכפתורי הורסיס, הבלמים נתנו תחושות טובות יותר ופחות ספוגיות, המראות מצוינות והאופנוע איפרמטיבי
נהיג וקל לתפעול מהרגע הראשון (אחרי שהתרגלתי לקלאצ' שמפריד גבוה).
בגדול נראה לי שבחברה התפנה תקציב לתכנון אופנוע, הם מסרו את התקציב לפעלולן ולבוחן האופנועים
שלהם, שמתפרנס למחיתו גם מתעלולי סטאנד ואמרו לו "קח חביבי כסף, תכנן איזה אופנוע שתרצה"
החרא, תכנן אופנוע פעלולים לעצמו ושלח את התכניות ביום שני בבוקר לביצוע, מישהו בחברה שתה יותר
מדי סאקי לילה קודם חתם על התכניות וכך נוצר ה-MT. אבל...ביום שלישי התעוררו בחברה עם אופנוע
שלא מצליח לשמור על הגלגל הקדמי בכביש, גם לאחר שהוסיפו לו גמדים יפנים אלקטרונים, מנהל החברה
פזל ימינה הסתכל שמאלה ראה את החברה מאוסטריה וגרמניה מוכרים הרפתקאות למבוגרים כמו לחמניות
טריות ורצה גם, אז הם הוסיפו עוד שלושה ארגזים לאופנוע, שיחקו קצת במתלים קראו לו טרייסר וקיוו שאף
אחד לא ישים ואז אני באתי...
רוכבים בשתיים ראשון נמרץ מאד רעש של מכסחת דשא, שני מבקש מהר מדי שלישי והמון רעשים מנוע לא
נעימים ההרגשה הכללית ישיבה על שואב אבק ישן, מגעים לסיבוב ראשון גז והמנוע צועק "עוד צלינדר, עוד
צלינדר, עוד צילינדר" גמיש הוא לא...אז למדתי הוא אוהב להיות בהילוך הנכון לו בכל מצב ואני משלם
בויברצית רחש ורעד.
שלא נטעה לא מדובר באופנוע גרוע, זה אופנוע שנאנס להיות משהו אחר והוא לא אוהב את זה, אם ניקח
את זה צעד קדימה מדובר בילד פוחז שצריך משמעת חזקה אבל דרמה קווין, הוא כועס כשבועטים בו אבל
ממש צריך את זה, בעוד הורסיס הוא המבוגר האחראי השקול,
זה שעושה הכל מתוך מכובדות, והבנה שלא הכל בחיים הוא אפס למאה. צריך למשוך בחוצה מסיבוב ברבעי?
סבבה, חמישי? גם טוב רק בוא נמשיך הלאה...
הגיר קשה אבל מדיוק מלווה בקליק חזק, שוב לא זוכר את זה מהאופנוע שבחנתי בארץ והיה חדש אבל...
הצפיפות על המושב הייתה נסבלת אבל אין ספק שבורסיס יש הרבה יותר מקום.
הבולמים מעברים בנוקשות כל בור בכביש, אבל תיפקדו מציין גם בסיבובים קשים וגם בתנאים לא קלים.
הדירוג שלי מהאופנועים שרכבתי עליהם בחו"ל, ה-BMW G/S 1200 במקום הראשון ה-MT 09 טרייסר
במקום השני, ההונדה קרוסראנר (800) במקום האחרון, הייתי מת לרכוב על וורסיס בחו"ל.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
רוצה ורסיס בחול ? תשיט את שלך ליוון תיפרד בחיפה , ותיפגש שוב בפיראוס. ומשם אירופה לרגלך.
Sent from...
חשבתי על זה גבול ההגיוני זה טיול מעל שבועיים,
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
שושני התפיסה שלך לגבי הטרייסר מוטעית לדעתי, לא מדובר באדוונצ'ר, לא בטוח שאפילו בספורט טורינג קלאסי.
כמו שכתבו עליו במבחן בפולגז בזמנו, הכלי שהוא הכי דומה לו הוא ה SMT של קטמ בזמנו.
כאחד שרוכב עליו כמה חודשים ועבר אליו מ 4 בשורה, אני יכול להגיד קודם כל שהמנוע הוא פנינה אמיתית ונותן המון פאן, לגבי המומנט אני לא מרגיש שום בעיה, המנוע הזה נותן שילוב מצויין בין השימושיות של 2 צילינדר לעוצמה של 4 צילינדר, כן הוא לא הכי חלק אבל יש משהו יפה בחספוס הזה, אתה צודק שהאופנוע הוא שובב לא קטן, אני כל הזמן במצב 1 בבקרות שהוא הכי מתערב ולפעמים גם בהרכבה אם נותנים גז חזק מדי מרגישים שהבקרות מתערבות ומונעות ממנו לעלות לווילי.
חוץ מזה כמובן שיש כאן פשרה מבחינת נוחות, הכלי מרגיש די ספורטיבי ויש את הבעיה בבולם האחורי, אני הרגשתי אותה רק בשיוט במהירויות גבוהות שלרוב אין מה להגיע אליהן אבל הבנתי שמשכך היגוי פותר את הבעיה או שדרוג הבולמים.
הדברים היחידים שטעונים שיפור בכלי הם המיגון רוח ותנוחת הרגליות שהיא מאוד ספורטיבית אבל אני התרגלתי.
מצב A ו B במפות הצתה גם הם די פספוס, מצב B לגשם עם תגובת מצערת מאוד אנמית וההפך במצב A שהוא קופצני מאוד, אני כל הזמן על סטנדרט שהוא מצויין.
סה"כ מדובר בכלי מעולה לעירוני וגם בבינעירוני, אופנוע עם המון פאן ושימושיות, גם בהרכבה וגם בזיווד מלא, הבלמים מצויינים, ההיגוי קליל ומהיר.
Tracer 900
אמרתי פעם שאופנוע חייב להתאים לרוכש כמו כפפה ליד או קסדה לראש.
אם האופנוע לא מתאים לדרישות הספציפיות של הרוכב עצמו, הרוכב ישלם
מחיר.
הטרייסר לא אופנוע רע בכלל, וגם אנחנו הפגנו ממנו המון רגעי הנאה, אבל...
השבועיים האחרונים שרכבתי שוב על הורסיס שלי רק הדגישו לי כמה הוא
מתאים לי, אין תחליף עבורי על רכיבה זורמת נעימה ולא מעייפת לכסות מרחק,
לשייט בנחת, או לעוף קדימה.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
פה אני מסכים איתך, לי ולצרכים שלי הוא מתאים מאוד, שוב אני לא חושב שהמתחרים הישירים שלו הם הורסיס והויסטרום 1000.
Tracer 900