51890 ק"מ
אז היה לי בוקר פנוי, חצי מיכל דלק וחשק לרכוב, יצאתי לסידורים הכרחיים שנגמרו מהר ממה שציפיתי והחלטתי לרכוב קצת לתוך ההר.
בבר בהר לא נצפו סימני אופנועים, עד שחצי דקה אחרי נכנס ניקן (אוטו חסר גלגל) ועליו רוכב נחמד בשם רביב, התחלנו לקשקש ליד האופנוע,
רביב אמר שפסל את הורסיס בגלל הגובה והמשקל כשנתתי לו למדוד את האופנוע הופתע לחלוטין ומסתבר שהוא נמוך מהניקן שלו.
כמובן שהיו בדיחות (שלי) על שלוש גלגלים גיל וכיסאות גלגלים...
ולחבורה הצטרך קשיש על 1150 של BMW, בחור בן 70 טייס ח"א לשעבר שמחזיק 5 אופנוענים 2 מתוכם בחו"ל ורוכב המון.
בחרנו לנו שולחן בצל וישבנו לבוקר של שיחות של אופנוענים על אופנועים, חוויה. לשיחה הצטרף בחור נוסף שהגיע על BMW 1200 מלוקק
והפלא ופלא גם לו אופנוע שקנה ונמצא בגרמניה. מסתבר שיש דבר כזה שמי שמטייל שם הרבה פשוט קונה שם אופנוע מחזיק אותו
או אצל חבר או בתשלום סמלי של יורו ביום בחברה של איש אחד (איטליה) שדואג גם להשמיש לך את האופנוע לפני בואך. (לקחתי את הפרטים).
בדרך חזרה הארוכה הורסיס מרגיש לי מתקשר מהרגיל מאז חזרתי לתוכנית התערבות מינימלית נראה לי שהחיבור ביננו טוב יותר ואז זה קרה...
בירידה מבר בהר לכיוון צומת עין כרם קצת אחרי הכניסה למתקן הביוב שני רכבים בנתיב שלי על מנת שלא להשתמש בבלמים הורדתי הילוך,
וחיכיתי לקו המפוספס שהתקרב אלי בצעדי ענק, בתת המודע שלי הערכתי שאני בהילוך רבעי מבלי להסתכל בשעון, וכשהיה אפשר יצאתי לעקיפה
בעקלתון הרכב הראשון נעקף בקלות אולם זה שאחריו בחר להאיץ יחד איתי, לא היית לי בעיה לעקוף אותו בקו שבחרתי ולחן משכתי במצערת
כמעט עד הסוף, האופנוע האיץ בשניות אולם מנתק ההצתה הארור נכנס מוקדם ממה שציפיתי לניתוק, מסתבר שהייתי בהילוך שלישי...
האחורי שלי שלפתע איבד כוח בסיבוב ניסה לצאת מהקו הפנימי בעוד אני לא מרפה מהגז ואז חזר וקיבל אחיזה תיקון קל בכידון וההחלקה הדרמטית
והנשלטת מחזירה אותי למשחק, למזלי האספלט היה טוב והיה לי המון מקום לתיקון בגלל העקיפה הבטוחה. בדיעבד רק לאחר כל האירוע הבנתי
מה קרה והאימונים שלי והאינסטינקטים הם שנכנסו לפעולה אוטומטית.
התחושות מהאופנוע היו נהדרות השילדה הרגישה מוצקה וההחלקה נשלטת לאורך כל הזמן, תיקון הכידון היה קל וזריז והאופנוע הגיב מצוין לשמחתי.
בקיצור עוד חוויה נהדרת לבוקר נהדר.
דברים שרואים לפעמים בבר-בהר:
![]()
נערך לאחרונה על ידי השושנים; 11-04-2022 בשעה 17:15.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
החבר בגרמניה לא רק מחזיק באופנוע הוא גם הבעלים של האופנוע וגם מחזיק פוליסת הביטוח.
בגרמניה הטסט מאד זול כי את המס על אחזקת האופנוע משלמים לערייה ובשביל לשלם לערייה צריכים להתגורר בתחומיה.
לגבי מקום שיחזיק באופנוע אכן הרבה מוסכים גובים 30 יורו לחודש וידאגו לשמור על המצבר תקין ואם תרצה יחליפו שמן לפני שתגיע כמובן בתשלום נוסף
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
51985 ק"מ
כבר מיום שישי התחילה שרשרת התכתבויות הסטרית לגבי רכיבה בשבת בעיקר מא', לוקי משחק אותה ראש השב"כ. התחזית לא מעודדת אבל הג'ינג'ית
אחרי שבוע של חוסר שינה או שינה בשעות "אחרות" לשאר היישוב ליתר דיוק, אומרת שדווקא מתאים לה רכיבה מוקדם בבוקר...
יצאנו בקבוצה, אנחנו איחרנו בגלל הג'ינג'ית...נשבע.
"אף אחד לא נישאר מאחור" "החלשים מכתיבים את הקצב" "לא משאירים פצועים בשטח" "אחד בעד כולם כולם בעד אחד" "הקבוצה חזקה מהיחיד"
משפטים שגדלנו והתחנכנו עליהם לאורך הדורות, זה הוכיח את עצמו תמיד, זה ערך, זאת חברות אמת, זה עמד במבחן האש ורוח הקרב, אני אישית
לא מוותר עליהם.
תמיד מבט המראות, תמיד מחכה מעבר לפינה, לא מאבד קשר עין, גם אם המוביל טעה, גם אם אני יודע את הדרך הנכונה לא מפרקים צרור, לא
מתפצלים ליחידים, יצאנו כקבוצה ונחזור כקבוצה.
אז עשינו שבת של אופנוענים, קצת רכיבה טכנית קצת רכביה מהירה בין המגבלות, על למרינה באשקלון הגענו כקבוצה.
כביש 1 בעליות לירושלים לוקי פותח מבערים, אני אחריו, אין לי שום סיבה להסתכל במראה, בפיצול לכיוון רמות אני עוד מנסה לסמן לשלום ללוקי.
תם ונישלם.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
חברים צריך את עזרת המומחים לקראת הטיול הגדול ואחרי הניסיון המוצלח בוינה אני מתעתד לרכוש ארגזים כמו בתמונה.
הצורך הוא כמובן יכולת נשיאת ציוד יותר מהמקובל בדרך כלל, חוזק מבני טוב, יכולת חיבור לתיק נוסף.
בשוק יש כמה חברות שמתמחות בארגזים היקרות שמייצרות בעיקר לאופנועים היקרים:
SW
hepco and becker
והעממיות :
givi
ואחרים.
מה אומרים המומחים?
![]()
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
תתחיל בלבדוק מה היצרן אומר בקשר לכושר נשיאה בקילוגרמים, המספר עצמו הוא כסת״ח ואתה בוודאות תעבור אותו אבל אם יצרן אחד כותב 5 ק״ג והשני 7 או 8 ק״ג זה כבר יתן לך כיוון מי יותר חזק.
אישית לא אוהב את הפקו בקר, יחס מחיר מול איכות לא משהוא.
לגבי GIVI ראיתי עכשיו שיש להם דגם אלומניום שנראה מעולה בשם טראקר דולומיטי עממי הוא לא.
לא נראה לי שיש יצרן שמתבלט יותר מהשני
![]()
לא יודע איך אם יש מאונט מקורי לארגז מקורי בוורסיס אבל אם כן זה הפתרון שהייתי מחפש. בכתום (לפחות) כל המאונטים צד ג' מרחיקים את הארגזים ואת רוחב האופנוע במידה ניכרת. לגבי נפח וחלוקת המשקל עם מורכבת מעדיף ארגז עליון גדול (שנשאר קבוע) על חשבון הצדדיים עם הדברים שצריך למלון. גם הייתי מצטייד בתיק מיכל גדול בשביל מצלמה עדשות ואלקטרוניקה.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
חברים האופנוע שלי מוצע למכירה-רגע לפני שאני מפרסם בחוץ אני מפרסם בקבוצות שלי, מעדיף שהאופנוע ילך למישהו שידע
להעריך אותו ואת הטוב שבו, אני לא אהיה עשיר מהמכירה ואתם לא עניים המחיר הוגן והעסקה חלקה וכשרה.
האיתורן יעבור לבעלים הבא-בתשלום חלקי.
המחיר באמצע בין לוי למוטו- חג שמח
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!