ואולי אצלנו הלקוח תמיד טועה?
ורגע של רצינות, המשימה של המנכ"ל החדש הוא להחזיר את אמון הלקוחות בחברה, הרבה מהלקוחות
קונים את האופנועים למרות החברה ולא בגללה וזה צריך להשתנות.
המחירים חייבים לרדת לרמה סבירה מחיר החלפים המקוריים כנ"ל.
והחברה חייבת לשפר את השרות ללקוח, שימור הלקוח.
שיהיה בהצלחה.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
כי בכל מקום נורמלי בעולם הלקוחות הנאמנים הם התשתית, רק כאן אנחנו לקוחות שבויים.
אבל, נוצר כאן גל ותופעה חדשה ולא מוכרת עד עכשיו, השוק המצומצם הפך להיות בעצם חלק
משאר העולם, היום בעצם ניתן לייבא אופנוע לבד, חלקים לבד ובעצם, כמו המשבר שעובר על
יבואני מוצרי הרכיבה שצרכים להתמודד עם מחירים מחו"ל והתחרות שלהם עברה מזמן את
גבולות רח' המסגר-סלמה, כך יקרה גם ביבוא כלי רכב, הכוחות כרגע חזקים, אבל לא לעולם
חוסן וכבר יש בקעים בנושא יבוא מקביל, חברה שתדע לשמר לקוחות תזכה גם במהלך השינויים
העתידים להרוויח, חברה שלא תדע לעשות זאת תפסיד, מדובר כאן על מרתון ולא מרוץ קצר,
ואל תשכח האופנועים החשמליים בדרך והם יקבעו בעוד עשור או שתיים את המגמה...
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
המנכ"ל החדש לא צריך לעשות כלום!
הישראלים זה סוג של קהל שבוי והתחרות היחידה של מטרו היא מול יבואני מותגים אחרים.
אם חשקה נפשך באופנוע יפני יש לך 4 אפשרויות מתוכן 2 אצל המנכ"ל החדש וזה לא כולל מותגים נוספים תחת מטריית מטרו.
בגדול מבחינתו הוא יכול להמשיך עם הקו הקיים זה עובד וכראייה אנו רואים שמטרו חייה ובועטת וחוץ מהקיטורים שלי ושל דומים לי.
הנסיבות והחקיקה משחקות לידיים של יבואנים ונותנת להם כר פורה להצלחה כשהלקוח לא ממש יכול לעשות הרבה מאחר והוא מוגבל לכלים חדשים מהמלאי בארץ או כלים יקרים בייבוא אישי.
להערכתי אם יתאפשר להביא ביבוא אישי אופנועים משומשים ( כיום מוגבל עד שנתיים) זה יביא לתחרות מסויימת מול היבואנים שיאלצו להוריד מחירים.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
את צודק חלקית, אבל יש כאלה שיעדיפו אופנוע חדש מהניילון.
ממוצע הגיל של האופנוענים בארץ עולה, אלה שהיו בני 16 בסוף שנות השבעים
מהווים הגרעין העיקרי של הרוכבים הפעילים. רוב האנשים האלה הם בעלי ההכנסה
הפנויה שמסוגלת לקנות אופנוע מהניילון.
לרוכבים הצעירים יש את אופציית היד השנייה שפחות מטרידה את היבואנים.
אבל השנויים קורים בצעדי צב ולעין בלתי מיומנת הם לא נראים, מנכ"ל לא נמדד רק
בהכנסות אלה בהערכות שלו בתכניות לעתיד. והעתיד הולך להשתנות מהר ממה
שחושבים.
אסטרטג טוב יערך ליום המחר וירוויח, מי שרואה רק מטר קדימה ייפול.
אם הארלי דיווידסון מפתחים אופנוע חשמלי כשהם נשענים על לקוחות נאמנים כלקוחות
כי זאת דרך היחידה לשרוד בעוד עשור או שתיים, מה נישאר למטרו לעשות?
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
ייבוא משומשים בהחלט יטריד את היבואנים.
זה יפתח דלת לחצי תפרנים דוגמתי ( שהם חלק לא קטן בשוק) לרכוש אופנועים יחסית חדשים במחירים נמוכים עשרות מונים מהארץ ולהבנתי גם אחרי הוצאות שילוח מכס ושות זה יצא עסקה משתלמת שלהבנתי בהחלט תעיב על היבואנים.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
לוקי, אם יתאפשר יבוא משומשים הראשונים שיעשו זאת יהיו הגדולים (מטרו, עופר-אבניר) והם יעשו מזה קופה יפה.
ליבואן יש כבר מנגנונים משומנים היטב לכל הכרוך בהובלה ושחרור לכביש. יהיה להם הרבה יותר זול מלך לייבא אופנוע משומש. הם ימכרו לך אותו באותו מחיר שיעלה לך להביא אותו (פחות כאבי הראש של המנהלות) וירוויחו עליו יפה - אולי יותר מאשר על אופנוע חדש. שים לב שהם גם לא צריכים לתת לך אחריות כדי להגיע לאותם תנאים בהם אתה תקנה את הכלי. אז בעצם, הטענה שלך צריכה להיות מופנית לרשויות ולא ליבואנים.
היבואנים הקימו חסמים גדולים מאד בכדי למנוע יבוא מקביל, הם אפילו "שכנעו" את המדינה (מעניין איך)
להכיל את המס המלא על אופנועים ומכוניות בנות שנתיים.
בפועל יבוא של אופנוע משומש מודל 2016-2017 אינו משתלם כלכלית אלה עם מדובר באופנוע יקר מאד.
ישנם מס' אנשים שייבאו אופנועי BMW באופן עצמאי והחיסכון לא היה גדול מדי בעיקר הרוויחו את מחיר הטיול
בחו"ל שעשו לצורך הקנייה.
זה אפשרי אפילו לא מאד מסובך אבל מתאים למי שיש בידו סכום גדול כמעט הזהה למחיר בארץ ורוצה להרוויח
טיול והרפתקה בחו"ל על הדרך.
לא חיסכון של 30-40% כמו שמצופה במחירים האלה. שוב בגלל ההיטלים והמחיר המופרז שנדרש ע"י המדינה
בלחץ היבואנים.
השאיפה שלי בעוד כמה שנים, לצאת לחו"ל לקנות אופנוע יקר לעשות אייתו טיול ארוך ולחזור אייתו לארץ כאופנוע
חדש. עוד שניים וקצת למנאייק...
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
שושי, מה זה "אופנוע יקר"?..
BMW ג'יאס 1200 ADV/רגיל או R1200RT זה יקרים?
אני מכיר מישהו שיש לו כבר חופשי-שנתי אצל דילר בגרמניה ורכש לו ולמשפחה וחברים כבר כעשרה כלי כמעט משם בשנים האחרונות (כולם GS1200/ADV) ועוד אחד שהביא לו ולעוד חבר RT משם, והבנתי שההבדל משמעותי במחיר
*** הם רכשו יד שנייה כמעט חדשים
וגם אני בקיץ האחרון החלטתי אחרי שלא מצאתי פה K13S , לחפש אחד הכי חדש בחו"ל, החוק של 24 חודשים אחרונים של יצור סתם את הגולל על ההרפתקה לפנים שלי, כי הכלי לא מיוצר מאוגוסט 2015 ואני התחלתי בחיפושים ביולי 2017...
נערך לאחרונה על ידי erani99; 06-02-2018 בשעה 12:37.
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
בדיוק לשם כיוונתי, אופנועים מעל 150K החיסכון יהיה סביר. הבעיה שבכדי לקנות אופנוע כזה
אתה צריך לפחות 120K ואת זה עדיין אין לכל אחד.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
יש פה שימוש נדיב בשורש ״חיב״.
הם לא חייבים כלום לאף אחד, יש להם בלעדיות על מוצר בעל ביקוש.
החובה היחידה שיש למנכ״ל החדש היא למנוע בכל דרך אפשרית הקלות על יבוא מקביל.
ברגע שניתן יהיה להזמין אופנוע באותה קלות שבה מזמינים חלקי חילוף, היבואנים יצטרכו להתחיל להצדיק את הקיום שלהם.
בדיוק,
אני זוכר כש היבוא המקביל היה עולה לכותרות,
תמיד היה מתראיין אחד המנכ"לים של היבואנים או מישהו מאיגוד מיבואני הרכב, ומסביר בצורה מאד משכנעת, שהיבואנים מודאגים מאד לבטיחות ולמימוש האחריות של הצרכנים וממליצים בכל תוקף להמשיך לחסום את היבוא המקביל.
ואני לתומי אז לא הבנתי, מדוע בכלל שואלים לדעתם?
זאת אומרת אני מבין שהם באמת בעלי ניסיון בענף ודעתם יכולה לתרוםרבות,אבל ראעבעק מדובר בצד סובייקטיבי לגמרי שברור שיבוא מקביל מנוגד לאינטרסים שלו, הם הרי אמורים מלכתחילה להפסל מדיונים בנושא...
מה שאומר אלכס זה נכון,
המצב היום הוא מצב אופטימאלי ל"מטרו" - הם צריכים להמשיך לחסום יבוא מקביל ולמקסם רווחים במצב הנתון (לקוחות שבויים).
את האמת ראיתי לא מזמן פעם ראשונה אופנוע ארוז בארגז (דגם סופרספורט) - כל הסיפור זה ארגז בגודל פסנטר, בינוני או איזו שידת אמבטיה.
אני מאמין שהיום הרבה מאד חברות שעוסקות ביבוא יכולות להלביש על התשתית הקיימת גם כמה עשרות דו"ג בלי שום בעיה.
הטענות שלי הן בהחלט למדינה.
אותן מנהלות הן החסמים שציינת .
בגדול שליחת אופנוע דרך הים לא מסובכת ואם נגיע עם נגרר אז גם ההובלה שלו למכון בדיקה ורשוי לא ממש מסובכת וכמובן שפקיד שומה יכול להיות בכל נמל כך שגם הפרק הזה יכול להיות נגיש לציבור (אפילו דואר ישראל יכול לשלוח רק אז אנו מסתכנים באובדן האופנוע).
רק לציין שחפרתי בנושא לא מעט ( מול הרשויות).
אנו כן עדים לשינוי מצד המדינה לנוכח היבוא הפרטי של מוצרים דרך הרשת.
בגדול היבואנים מנצלים את המצב והשאלה שנשאלת למה המדינה זורמת אם זה ואני מניח שרובנו יודעים את התשובה?
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI