זה מאד לא מדוייק. זה מתעלם לחלוטין מכל יתר מרכיבי הכוחות שפועלים על האופנוע (משקל, חיכוך וכו). אולי בואקום וללא משקל מה שאתה מתאר הוא נכון (גם אז אני לא בטוח אבל אין לי רצון להתעמק).
בהחלט נכון שנקודת האיזון היא שונה מאופנוע לאופנוע ובין רוכבים שונים, עדיין, חייבת להיות נקודה כזו.
השאלה שלי קצת דומה לפרדוקס מפורסם אחר. אם נסתכל על זה מנקודת מבט אחרת, זה דומה לפרדוקס המפורסם הבא: זבוב עף במהירות 10 קמ"ש. פתאום מגיעה רכבת ממולו במהירות 100 קמ"ש. הזבוב נדבק לשמשה הקדמית ומשנה את מהירותו ל - 100 קמ"ש לכיוון הנגדי. ברור שכדי לשנות כיוון ב - 180 מעלות הייתה צריכה להיות לו מהירות רגעית ששווה ל - 0 אבל אם זה נכון אז באותו הרגע, מכיוון שהוא נוגע ברכבת, גם לרכבת הייתה צריכה להיות מהירות ששווה ל - 0.
אפשר כמובן להסביר את כל זה בנוסחאות פיזיקאליות, וזה מה שמעניין גם בנקודת האיזון של ההיגוי (אותי לפחות, אני לא בטוח שזה מעניין אחרים...)



ציטוט ההודעה בתגובה