תוצאות 1 עד 9 מ 9

אשכול: שמן מנוע נכון והשפעתו על מיסבי ההחלקה

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363

    שמן מנוע נכון והשפעתו על מיסבי ההחלקה

    היי חברים.
    היות והאופנוע שלי (GS500) מתחיל לצרוך שמן בתדירות גבוהה יותר, עלתה לי המחשבה לעבור לשמן צמיגי יותר (מ-10w40 ל-15w50 או 10w50).
    המכונאי שלי הפציר בי לא לשנות את השמן, כיוון שהצמיגות שאני משתמש בה כרגע זו הצמיגות שהומלצה על ידי המכונאים בסוזוקי וזה מה שעובד בצורה הטובה ביותר עם מיסבי ההחלקה של האופנוע, וששמן צמיגי יותר עלול לגרום למנוע לעבוד בצורה פחות אופטימלית (אם הבנתי נכון).

    אשמח להסבר על הפן הטכני של הדברים. ספר הרכב מציין להשתמש בשמן אחר אם השמן המומלץ (10w40) אינו נמצא. על שמן 15w50 נאמר שיש להשתמש בו "אם מעמיסים על המנוע לאורך זמן בסביבה חמה". אני עושה טיולים בסופ"ש של 300-400 ק"מ בקיץ ישראלי, זה נחשב למתאים לקריטריונים?
    3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
    106,200KM and counting

    Not all who wander are lost




  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ב"סביבה חמה" 10-40 יהיה דליל ו- 15-50 יתנהג כמו 10-40 בסביבה "רגילה".
    שרפת שמן מוגברת מעידה על תקלה וגם מקצרת את החיים של השמן, אז הכי נכון לאותו מנוע יהיה לאתר ולתקן אותה.
    במקום להאכיל אותו בשמן עתיר שומנים שרק יאט אותו ויעלה את צריכת הדלק.

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    ב"סביבה חמה" 10-40 יהיה דליל ו- 15-50 יתנהג כמו 10-40 בסביבה "רגילה".
    שרפת שמן מוגברת מעידה על תקלה וגם מקצרת את החיים של השמן, אז הכי נכון לאותו מנוע יהיה לאתר ולתקן אותה.
    במקום להאכיל אותו בשמן עתיר שומנים שרק יאט אותו ויעלה את צריכת הדלק.
    המנוע צורך שמן רק בסל"ד גבוהה, בסל"ד בינוני (איפה שאני נמצא רוב הזמן) הצריכה זניחה. הדגם הזה ידוע בהיותו צורך שמן מהמפעל, בכמות כזו או אחרת (מקורר אוויר עם מנוע מהסבנטיז).
    הרינגים בסדר, האופנוע לא מעשן ועם קומפרסיה תקינה (170 בשני הצילינדרים). אין נקישות מיוחדות. אני חושד במיסבי הקראנק (זה מה שהמכונאי אמר שכנראה שזה זה). בדיקת לחץ שמן לא ביציתי כבר תקופה אז לא יודע מה מצבו.

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    מיסבי קראנק שחוקים גורמים ללחץ שמן ירוד אבל לא לאכילת שמן.
    אטם שסתום\מוביל סדוק או שחוק\שסתום שחוק,תערובת לא נכונה ובעיות קירור שיכולים לנבוע גם בגלל מצתים לא מתאימים גורמים לשריפה מוגברת.

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    אופנועי קירור אוויר עובדים טוב יותר עם צמיגות גבוהה ללא קשר לטפרטורת הסביבה, דוקאטי והארלי עובדים עם 50 המוטוגוצי שלי עם 60, המכונאי שלך צודק, לרוב היצרן יודע הכי טוב אבל ההמלצה לשמן 40 באופנוע שלך הייתה בסוף שנות ה80 עם שמנים של אותה תקופה.
    באופנועים בעלי קירור אוויר הטולרנסים גדולים יותר כדי למנוע חיכוך שיוביל לחום לא רצוי.

  6. #6
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    אכלת שמן היא תופעה של אידוי שמן או דליפה .
    אני לא הייתי חורג מהוראות היצרן אלא אולי ללכת על משהו כמו 10-50 במקום 10-40.
    המספרים עובדים ככה
    10 היא הצמיגות ב 25 מעלות
    40 היא הצמיגות ב 100 מעלות.
    אם הבעיה היא אכילת שמן אז היוגי שתעלה צמיגות ב 100 מעלות , העלאת צמיגות ב 25 מעלות תגרום לזמן עבודה מוגבר ללא שמן
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של AsafA
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,046

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    אכלת שמן היא תופעה של אידוי שמן או דליפה .
    אני לא הייתי חורג מהוראות היצרן אלא אולי ללכת על משהו כמו 10-50 במקום 10-40.
    המספרים עובדים ככה
    10 היא הצמיגות ב 25 מעלות
    40 היא הצמיגות ב 100 מעלות.
    אם הבעיה היא אכילת שמן אז היוגי שתעלה צמיגות ב 100 מעלות , העלאת צמיגות ב 25 מעלות תגרום לזמן עבודה מוגבר ללא שמן
    10 W זה הצמיגות ב0 מעלות פרנהייט (מינוס 18)
    העלאת צמיגות התנעה קרה לא משנה הרבה באקלים שלא יורד מתחת לאפס (צלזיוס) גם ככה הצמיגות הקרה הגבוהה שנמכרת היום היא 20 אז מבחינת המשתמש בישראל לצמיגות הקרה אין חשיבות.

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    אכלת שמן היא תופעה של אידוי שמן או דליפה .
    אני לא הייתי חורג מהוראות היצרן אלא אולי ללכת על משהו כמו 10-50 במקום 10-40.
    המספרים עובדים ככה
    10 היא הצמיגות ב 25 מעלות
    40 היא הצמיגות ב 100 מעלות.
    אם הבעיה היא אכילת שמן אז היוגי שתעלה צמיגות ב 100 מעלות , העלאת צמיגות ב 25 מעלות תגרום לזמן עבודה מוגבר ללא שמן
    שמעתי עם שמן צמיגי יותר המנוע יתקרר בצורה פחות טובה בחום, עד כמה זה נכון?

אשכולות דומים

  1. החלפת מיסבי היגוי
    על ידי YZFr6 בפורום פורום טכני
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 10-04-2018, 20:29
  2. "הזול עולה ביוקר" - נכון או לא נכון?
    על ידי noamkepf בפורום כללי
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 05-03-2017, 08:57
  3. מצולם החלפת מיסבי גיר - אקסמקס 250
    על ידי Tribalmistyc2 בפורום פורום טכני
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 04-12-2016, 07:07
  4. תגובות: 47
    הודעה אחרונה: 19-06-2016, 12:17
  5. תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 09-07-2015, 22:04

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO