ktm
kniti, tikanti, macharti
blat
חביבי זה הקורונה
משיחות בפורומים אני הראשון שהצליח להתקע עם הונדה NC
טוב כמעט נתקעתי.
בסוף היא הניע וטסנו לאפס תקלה במוסך ככל הנראה מצבר שבדרך לעולם שכולו טוב.
ממליץ לך בחום לוותר על הכתום ולחזור ליפני אין עליהם ( אפילו קוואקקי עדיף).
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
מה באמת הפיץ' של יפני לא אמין? למה מישהו קונה קוואסאקי ולא סוזוקי או ימאהה נגיד?
אני מתייחס בחשדנות לדיעות העדר בכל תחום ויש הרבה כאלה.
צרפתיות הם חרא של אוטו
קורולה לא מתקלקלת
ב.מ.וו הכי אמינים \הכי יקר לתחזוקה
התייעצתי עם עם מומחים ומשתמשים די אמינים ( Assaf רכב על ב מ וו) והמסקנה והניסיון שלי שהתמונה שהעדר מצייר לא תמיד משקפת את המציאות.
אני מקבל את ההנחה שאופנוע יפני יותר זול להחזקה גם בגלל כמות המכירות אבל אין שום גוף מחקר או מאגר מידע שמעיד שהם יותר אמינים. בחו"ל יש נתונים לגבי מכוניות, בארץ לא. בטח שלא באופנועים.
אני גם לא טיפוס שיעריץ דגם או מותג ויילחם לניקוי שמו בגין העוול שנעשה לו. פשוט חי בשלום עם ההחלטה לקנות KTM בידיעה שהתחזוקה יקרה יותר. יש גם את הצד של היבואן \ תאגיד והיחס שלו ועוד משתנים שבהחלט משחקים כאן. על הונדה אין לי מילה אחת רעה להגיד וגם לא על ה KTM.
אם אני מבסוט מכך שבתוך שבוע ביליתי פעמיים במוסך? ממש לא. אם זה יגיע לרמה של יום מוסך בחודש לא אשאר עם הכלי הזה - או כל כלי אחר. בינתיים אני עובד על הקשר עם ארפכשד ומתקרב לליבו האוסטרי בצעדים מכובדים ובדיוק לפי התכנית. עד עכשיו אני מתרשם שמדובר בכלי מכובד בכל אספקט, כולל אמינות.
אז מה היה לנו? הבעיה אובחנה די מהר בקרב הקהילה שעוזרת מניסיונה. ישבתי ליד הליפט לחזות בפלא מפורק ומורכב. מסתבר שבמשאבת הדלק יושבים שני פילטרים שהיו סתומים והוחלפו לחדשים. למה נסתמו? כי הדלק בארץ\ בתחנות\ בתחנה מסויימת ביום נתון- לא תמיד טוב. יכול להיות מאגר מלוכלך, משאית מלוכלכת, סוף המאגר בתחנה ואלף ואחת סיבות. בכל מקרה, מנהל התחנה הקבועה לא היה שם היום אבל אתפוס איתו שיחה.
כך זה נראה:
c41ec717-d326-43fe-9e6c-42a7ac1ff34d.jpg
.
3e9ac221-689d-4253-8c76-05cb899fe76d.jpg
אמנם נשרף לי היום אבל הקטע בדרך הביתה מצוייד בתירוץ ה"הגיוני" שצריך לבדוק את האופנוע בסל"ד גבוה תחת מאמץ היה משעשע למדי. אחר כך שטפו במים ושמפון ועשו מסז' שמן בשרשרת וארפכשד נראה ומרגיש דנדש. בכביש הכניסה ליישוב הגעתי ל 160 תוך 500 מ' בערךזה גיבור חזק שעושה לי מאוד שמח.
במאמר מוסגר דיברתי עם איש שסיפר שהמשטרה עומדת להכניס לשימוש נרחב דבורה חדשה שיכולה להינעל על הממהרים מקצה הגלקסיה. זה קצת יותר מעסיק אותי לגבי המשך הזוגיות עם הכתום.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
נו, אז תעדיף כלי חרא עם מותג שנוהג בשקיפות על פני כלי טוב שמסתירים בו את הבעיות?
אין לזה באמת סוף כשאין נתונים ואל תשכח שמעבר ליצרן יש משמעות אדירה לדילרים עצמם והמוסכים ומרכיב ההנאה.
יש כאלה שמנסים להוכיח שהב.מ.וו והאפריקות הם עגלות סופר שהם לא בדיוק העיפרון הכי מחודד אבל לצידם תמצא רוכבי KTM שרק משדרגים את האדוונצ'רים.
מעבר לשאלה של עומק כיסים אף אחד לא היה נשאר עם כלי שעושה בעיות ובטח שלא ממשיך לקנות מדי שנה את אותו כלי. כלי במוסך זה יום עבודה, זה אין טיולים זה דרעק שאף אחד לא רוצה לחוות. אני מסכים שהיצרן זייף במקרה שלך בענק אבל יש צד נוסף למטבע וגם כמובן את אלת המזל. קנית ב.מ.וו ולפי השמועות (לא בדקתי) גם הם לא בדיוק לקחו אחריות על עניין החישוקים שקרסו.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
עם הזמן למדתי לקרוא פורומים כמו ניאו במטריקס, פורומים של קטמ מלאים בזוועות בממוצע יותר מפורומים אחרים, גם בפורומים של מוטו גוצי ראיתי הרבה פחות ואני מדבר על אופנועים של גג 3 שנים אחורה אלו שיותר מזה כבר אי אפשר להשוות כי זה מאד תלוי גם ברוכב וכמה התעלל בכלי.
לא יודע אם אתה זוכר אבל למרות מה שהיה לי כמעט וקניתי את ה1090 אבל הפורם שלהם עשה לי פלאש באק שלא יכולתי להתעלם ממנו.
האופנוע (1090) למרות שכבר לא מיוצר יותר לפי דעתי עדיין בין הטובים בקטגוריה אבל יש לי דרישות מינימום לאמינות והם באמת מינימום וקטמ לא עומדים בהם.
מה שקרה בבמוו באמת מוזר כי לפחות בגרמניה אנשים קיבלו אופנוע חדש על פחות ובכלל השירות אם כי קר ומנוכר (כל סוכנות מטפלת באלפי רוכבים) עדיין נחשב בין הטובים בתעשייה, נראה איך זה יעבוד בשבילי.
25,000
וטוב שאתה שואל כי יש כאן עוד משהו שאפשר להבין אם מסתכלים מהכיוון השני.
פילטר סתום (לא משאבה תקולה וגם זה קורה) מעיד שהפילטר...-עובד. זאת תקלה הנדסית אם הפילטר היה מעביר את הג'יפה למנוע.
חזרתי עכשיו מדרינק אצל חבר ברכיבה קצרה ואלימה. לא יודע כמה זמן אשאר עם הכלי הזה, בטוח שלא אשכח את הפאן.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
אני מאמין להתרשמות שלך אבל פורומים לא משקפים בהכרח את המציאות. מה שצריך זה לחייב ולתגמל (בחקיקה) את המוסכים והדילרים להעביר מידע על בעיות וטיפולים שגרתיים בכל דגם, בכל שנתון ובכל מקום למאגר נתוני ציבורי. משם אפשר היה לגזור מדדים כמו עלות תחזוקה, בעיות נפוצות, שכיחות תקלות וכו'. אנחנו בלבנט כבר אבודים בגלל היעדר מודעות צרכנית אבל לא מבין למה זה עדיין לא קרה באיחוד האירופאי או בארה"ב ששם אנשים יודעים להעניש תאגידים שמזלזלים בלקוחות.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
זה פחות או יותר הזמן הנכון להחליף פילטר באופנוע. ב-f700gs החליפו משאבת דלק במסגרת האחריות סביב הק''מ הזה (מחלה מוכרת). שם הפילטר הוא חלק מהמשאבה ולא מיועד להחלפה בכלל אבל לפי דיוויחים בפורומים ניתן להחליפו בפילטר של חברה אחרת ולשמור על המשאבה.
באופנוע הנוכחי החלפתי שבוע שעבר אחרי 36,000 במסגרת טיפול שגרתי - הוא לא היה סתום אבל בהחלט היה מלוכלך.
אני לא איש טכני אבל נראה לי שבגלל המיכל הקטן (שלא משאיר מקום לג'יפה לשקוע) והסל"ד הגבוה ביחס לרכב - המשאבה והפילטר עובדים הרבה יותר קשה. אם ברכב אפשר להחליף כל 100 באופנוע זה צריך להיות רבע מזה.
הפורומים הם אומנם לא מדע מדוייק אבל בהחלט יכולים להוות מדד מסויים לאמינות ושירות.
אם אדם אחד מתלונן זה משהו נקודתי
כשזה הופך לדיון עם המון אנשים שמתלוננים ומספרים את החוויה השלילית שלהם אז כנראה שיש שם משהו מעבר לסתם תקלה ספורדית או שירות לקוי.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
בקוואסקי הבעיה היא לא באופנועים אלה דווקא ביבואן, עלות הטיפולים השוטפים יורדת לכשליש כשמזמנים מראש חלקים
ומגיעים רק לטיפול שוטף, ברוב האופנועים החדשים אפילו שנתיים מעל תקופת האחריות הבעיות הם מינוריות ובטלות בשישים,
שמעתי גם הרבה על כך שהיבואן לא עומד בתנאי האחריות, אבל לא על כך אני מתלונן.
ב-KTM יש בעיות ידועות, היבואן לא מתכחש לתקופת האחריות אבל אם תוך תקופת האחריות יש כל כך הרבה בלגן מי ערב שבסופה
זה לא ימשיך ויהיה יקר מאד.
אין ספק שהיצרנים האירופאים עשו דרך יפה בנושאי האמינות, אבל עדיין ישנם הרבה יותר מדי נפילות אל מול המתחרים מהמזרח.
אף אחד לא חף מטעיות ואני מודע לאופוזיציה האשכנזית ולשוחרי ה-"נשמה" "ייחודיות" אנטי עממיות ותרבות העדר.
בסופו של יום ואחרי הכל מי שעומד במוסך מול מכונאי עם מברג נוטף שמן זה הבעלים שצריך לעשות חשבון עם עצמו למה אופנוע צעיר
מבלה יותר מדי זמן במוסך מאשר בעליו הזקן בקופת חולים.
אבל זה רק אני ואני דפוק.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!