ובימינו אין כמו משפחת הNC של הונדה שנולדה בעקבות משבר כלכלי ועונה במדוייק לאופנוע תקציב.
ידידנו המחייך נראה שמתבלבל בהגדרות, כל הדוגמאות שהוא נתן מרמזות שהוא משווה כל דבר לאופנוע קצה, כזה שנולד לימי מסלול כל דבר פחות מזה זה אופנוע תקציב בשבילו, ראיה מאד צרה של שוק האופנועים.
אין כמו משפחת ה Nc של הונדה כדי להראות איך אפשר לבנות אופנוע עם באגאז' שימושי וכיסא נוח מעליו.
מבחינתי אפשר לכנות את ה fc moto כאופנועי תקציב כאלה שנותנים עבודה עם חלקים דור קודם בשני שליש המחיר.
הוא אופנוע תקציב טהור כי לא תמצא בו את הפלא הטכנולוגי שיש להונדה להציע והוא פונה במיוחד לקהל שמעוניין לחסוך בהוצאות.
משום מה Dresdner חושב שאם אומרים 'אופנוע תקציב' אז זה ישר פרשנות מעליבה לאופנועים שמתומחרים שם.
אופנועי תקציב נועדו לפנות לפלח מסויים של אופנוענים כתוצאה מההתפתחות הטכנולוגית שגרמה לייקור אופנועי דגל.
הרי כולם מעוניינים לקנות את מוצר הדגל של החברה ולהרגיש Up-to-date ולהנות מהמקסימום שיש לתעשייה להציע לשוק הציבורי.
ואז באו לקוחות, אמרו שלא מתאים להם לשלם כל כך הרבה על מוצרי דגל שמפוצצים בטכנולוגיה ואיכות ויקרים בטירוף ואז עם הזמן השוק של האופנועים התקציביים גדל כי הוא אמור לתת מענה חלופי לכאלה שלא בא להם לשלם ים של כסף. חוץ מזה, יש עוד פילוחים כאלה ואחרים כמו דרגות נפח לאוכלוסיות מסויימות. הרי יצרני דו-גלגלי לא מצפים שילד בן 18 יקנה אופנוע שאין לו רישיון אליו וגם מרוויח שכר מינימום.
אגב,שימו לב שבעבר אופנועי תקציב היו מוצרים פחות פופולארים.
נערך לאחרונה על ידי Smi1ey; 20-05-2020 בשעה 01:37.
רק עוד חור בסיפור שלך, הXR לא זול, לא בגרמניה ולא בישראל, אלו שמחפשים משהוא חדש ובזול פונים לאוופנועי התקציב שמתומחרים מתחת ל10000 יורו.
רוב הXRים נמכרו עם כל 4 החבילות מה שמביא את המחיר ל14500, זה כבר בתחום העליון של מחירי האופנועים בגרמניה והעובדה היא שאנשים לוקחים את האופנוע הזה עם החבילות מראה שהם לא הלקוחות לאופנוע תקציב שמחפשים לחסוך.
ROI, תמחור, תמורה לכסף ...
אם F900XR ב-12 אלף אירו נכנס להגדרה שלך - יש לי דבר אחד להגיד. החומר שלך חזק מדי.
הגדרה שלך אפשר גם לקצר - הוא ״תקציב״ כי קיים יקר יותר.
אז לא, זה לא עובד ככה. ״אופנוע (או כל דבר אחר) תקציב״ הוא זה שמיועד לאנשים שעבורם תקציב מהווה גורם מכריע בהחלטת קניה. כך פורשה, לדוגמא, לא מייצר רכבי תקציב. ואופנוע ב-12 אלף הוא לא ״תקציב״. לא חשוב איזה בלמים יש לו.
שניכם טועים וצודקים באותו העניין.
כל אופנוע הוא מכלול של פשרות, פשרות של היצרן, פשרות של המהנדסים, פשרות של מתכנני העיצוב, פשרות אל מול תקנות וחוקים, פשרות מול תקציב.
בסופו של יום היצרן צריך לקחת את כל האילוצים וליצר מוצר מושך מול המתחרים שתמיד יחכו צעד מאחוריו לצאת עם הדבר הטוב הבא.
הטכנולוגיה מכפילה ומשלשת את המהירות בה היא מתקדמת, ולכן מה שהיה חדש ועדכני לפני שנתיים שלוש כבר מיושן, או חלחל לשוק הנמוך יותר.
עכשיו בשוק האופנועים התחדדו הקטגוריות והאפיונים של האופנועים לרמות הקטנות ביותר אם פעם אופנוע "עשה" הכל, היום לכל תחום יש אופנוע
וגם שם יש פרשנויות יצרן לתחום.
אם ניקח את המולטיסטרדה של דוקאטי השנים הראשונות של היצור שלה היא השאירה את כולם בפה פעור, והיום הדגם הזה מפגר אחרי האחרים
ואנחנו מדברים על שנים בודדות.
בדיוק כמו בשוק המחשבים הסלולאר והטלוויזיות, אורך החיים של מוצר פרימיום נמוך כי כבר מעבר לפינה מחכה הדבר הבא, מה שמאלץ את היצרנים
לרוץ קדימה לפני השלמה מלאה של המוצר שהוא כבר מיושן עוד לפני שעלה לכביש.
הלקוח מגיעה לרכישה מנק' מבט שונות מספיק להבין את הדעות שהושמעו כאן לגבי האופנועים בכדאי לראות את גודל הבעיה.
דרז הוא אופנוען אנין טעם, יש לו דרישות ספציפיות, הוא מפונק (במובן הטוב) לא מתפשר ומבין בדיוק מה הצרכים שלו. קשה לו...
סמיילי מחפש איכות הוא קרא את זן והחזקת האופנוע, לא הבין הכל, אבל מכלולי קצה עושים לו את זה, ומבחינתו זו מהות האופנוע,
כמו תכשיט יקר ומרשים, בעלי ההונדה יחפשו יעילות הגעה ממקום למקום בתקציב נתון וחסכנות כל השאר זה בונוס.
מה שנראה בעיניי האחד כאופנוע פשרה בעיני השני זה מרגיש כמו פגיעה בול, זה לא האופנוע זה הרוכב!
ברגע שאופנוע מתאים לצרכים האמתיים של הרוכב, לא יהיה ניתן לשכנע אותו שהוא טועה, כי זאת החבילה המתאימה לו וזאת הכפפה
שמתאימה ליד.
אופנוע חלומות עלול להיות סיוט אם הוא לא מתאים לצרכים, תשאלו את קוני הבימר המפלצתיים שמכרו אותם תווך פחות משנה כי לא
הסתדרו איתם.
אז הם היוו מוכנים לשים סכום של שלוש אופנועים על משהו מסוים שלא התאים.
סמיילי התפשר על מכונה ישנה יותר שלהבנתו בשלה ומתאימה לו בעוד דרז מחפש ולא בטוח עדיין שמצא...
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
סמיילי, הבנו - האופנוע של דרזנר דפוק ושלך הכי טוב בעולם. דרזנר פרייאר כי הוא קנה חדש ואתה גאון כי קנית יד 2 (או 8). נראה לי שהספיק לכולם. אגב, על מה כבודו רוכב? אולי תספר לנו כדי שנקנה גם.
ממשיכים קצת הלאה, יצרתי קשר עם חברת וונדרליש (ספק ידוע של קסטומיזציה לבמוו) והם אמרו שהם עובדים על מושב ויקח חודשיים שלושה, עם המושב שעשיתי אני כנראה יסתדר עד אז, הטיול הגדול הוא בספטמבר.
הנה חלק מהעבודות שלהם
25621-002_01_1500_web.jpg
31315-022_02_1500_web.jpg
הוויכוח על אופנוע תקציב דומה לוויכוח על דירת תקציב או ארוחת תקציב. אין קו אמיתי גבול או חיה כזאת באמת ולא משנה מי נפח את המושג חסר המשמעות. רויאל אנפילד הוא אופנוע זול יחסית לאדוונצ'ר אירופאי בנפח ליטר -ושניהם אופנועי תקציב במובן הפשוט שצריך תקציב כדי לרכוש אותם. אני משער שכוונת המוכשר שטבע את המושג היתה לסמן לקוראים שמוצר מסויים מהווה פשרה או הסתפקות במועט. מועט יחסית למה? הרי אין באמת נורמה או מדד אבסולוטי כי קיימים מליאנתלפים יצרנים שימושים נפחים ושנתונים מדדי אמינות ביצועים וטעם. כולנו מכירים אינסוף סרטים איומים שנעשו בתקציבי ענק וההיפך. מגזינים וערוצי אופנוענים מכנים את ארפכשד ככלי התחלתי כלי כניסה או תקציב ובעיני זו בדיחה מצחיקה לפחות כמו ההגדרה של ה NC כאדוונצ'ר. אין דבר כזה אופנוע תקציב- רק יקר או זול יחסית לאופנוע אחר. החשוב שמי שקונה "זול" יכול בהחלט להינות כהוגן ומי שבונה על תפר כפול רק כי קנה מוצר "יקר" עלול להתאכזב. אפילו המושב של דרזדנר שרכש במוו יסכים איתי.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
וואי וואי, נהיה לי חור במצח מזיוני השכל. לדעתי אין על הדי אר, שם בכיס הקטן, גם את במוו וגם את MV אוגוסטה ביחד.
טפי עליכם
ברור, זה אופנוע על תקציב, רק אניני טעם בעלי יכולות כלכליות לא מוגבלות רוכשים אותו. כולו נבנה בעבודת יד, ומייצרים רק 30 כאלו בשנה.