ציטוט נכתב במקור על ידי Danni צפיה בהודעה
היי חברים,
אני רוכב מתחיל ומתכנן בקרוב לקנות אופנוע. יש לי כמה שאלות בנושא, ואשמח לעזרה.

1. אני מתכנן להשתמש בכלי מעבר לשימוש האישי שלי גם לשם עבודה כשליח בזמני הפנוי.
אוכל לשים עליו ארגז כמובן, אבל מעבר לזה, יש איזשהי מניעה או שיקולים שאצטרך לקחת בחשבון בשימוש כזה באופנוע לעומת קטנוע?
השאלה הזאת עולה כי מעולם לא ראיתי אף שליח על אופנוע (לעומת קטנוע)..
קטנוע לרוב אוטומט, קל לתמרון וזריז יותר. עדיף מאופנוע בשליחויות עירוניות.

2. כבר ברור לי שקנייה של אופנוע חדש היא לא כלכלית, ובכל זאת יש כמה סוגיות שהייתי רוצה לבאר:
א. איך בעצם מחשבים ירידת ערך של הכלי?
אין כללים, תלוי בסחירות של הכלי מצבו וכו'
ב. האם העובדה שאני לא מתכוון להחליף כלי בתדירות גבוהה רלוונטית לשיקול בקנייה של חדש מול יד 2?
(כלומר, מתכוון להחזיק אותו לפחות ב4-5 שנים הקרובות ואולי גם יותר מזה)
אל תפסול יד 2 אם מדובר בכלי מתוחזק במצב טוב.
ג. שמעתי הרבה את המונח הרצה לכלי חדש, אשמח אם מישהו יוכל להסביר לי מה זה בדיוק, למה צריך את זה, ואיך עושים את זה?
בגדול נוסעים רגוע לפי ק"מ שהיצרן המליץ ולפעמים נכנסים אחרי למוסך. תלוי.
ד. האם אחריות לכלי חדש מחייבת טיפול במוסך? לצורך העניין, יש לי הרבה פנאי, יכולת ורצון ללמוד לטפל ולתחזק את הכלי באופן עצמאי ככל הניתן.
הייתי מאוד רוצה לעשות את זה, ואני תוהה אם זה משהו שעלול לפגוע בי באיזשהי צורה.
היצרנים לא נותנים אחריות לטיפול עצמי.

3.בעניין הציוד, אני מתכנן להשקיע בציוד איכותי שישרת אותי לאורך זמן.
הייתי שמח לעצה האם כדאי להשקיע את מירב התקציב לציוד בציוד קיץ או חורף?
מעבר לכך, האם עכשיו (או בטווח של חודש) כדאי לקנות ציוד קיץ, או להתחיל בציוד חורף, ובסופו לקנות קיץ?

תודה רבה לכל העוזרים!
אמשיך לכתוב את זה לכל מתחיל ומתלבט. לפני ציוד תשקיע בקורס רכיבה באחד מבתי הספר המתמחים. הקורס יעיל, כיפי ורלוונטי לקטנוע, שטח, עיר וכפר ומבחינת בטיחות מועיל יותר מכל אביזר ואמצעי הגנה. מניעה היא העיקר, אחר כך מתווכחים מי השתפשף יותר או הפך לנכה חו"ח. כפפות וקסדה הם חובה בכל רכיבה.