בגדול, התשובה של TundraOG טובה מאוד.
בכל זאת, אתן גם את נקודת המבט שלי.
1. אופנוע יכול להיות פרקטי מאוד (דו"ש/אדוונצ'ר בינוני עם ארגז), יכול להיות לא פרקטי בכלל (סופרספורט). יש סקאלה רחבה מאוד של כלים, החל מכאלה שעדיפים (בעיני לפחות) לרוב משימות היומיום, ועד לכאלה שנועדו לחיות במסלול המירוצים בלבד.
כל עוד אנחנו מדברים על הצד הפרקטי של הסקאלה, אין צורך בשום התעסקות מיוחדת (אלא אם לתפעל קלאץ' נחשב אצלך "התעסקות").

2. טוב מאוד שאתה הבודק לחצי אוויר. כדאי גם שתסגל לעצמך הרגל לבדוק מפלס שמן, נוזל קירור (בכלי עם קירור מים), צבע נוזל בלם ושחיקת צמיגים ורפידות בלם. זה לא דורש שום ידע טכני מעמיק, ויאפשר לך לוודא באופן קבוע שהכלי שעליו אתה רוכב בטיחותי ותקין.
במידה ותעבור לאופנוע, בנוסף תצטרך גם לתחזק את שרשרת ההינע - שימון אחת לכמה מאות ק"מ, ומתיחה לפי הצורך.
השימון פשוט מאוד, ולא דורש שום ידע טכני.
המתיחה גם היא פשוטה מאוד, אבל היא כבר דורשת ידע טכני מינימאלי וכלים מינימאליים. את העבודה הזאת תוכל להשאיר למוסך, ופשוט לקפוץ לביקור אחת לכמה אלפי קילומטרים כדי שיבדקו מתיחה וימתחו במידת הצורך - עניין של כמה דקות.
לחילופין, תוכל ללמוד לעשות את זה בעצמך. לא מדובר בפעולה מסובכת.
כעיקרון, כל עוד השרשרת חדשה ומשומנת קבוע, המתיחה נדרשת לעיתים נדירות (אלפי קילומטרים, אצל רוכבים מתונים - לפעמים גם מעל 10K עד להתערבות הראשונה).
ברגע שהשרשרת כבר בלויה, היא דורשת מתיחה בתדירות גבוהה יותר. שרשרת גמורה תדרוש מתיחה אחרי מאות ק"מ בודדים.
עלויות האחזקה של אופנוע 250 אינן גבוהות מעלויות אחזקה של קטנוע בנפח זהה. כדי לקבל אינדיקציה טובה יותר, בדוק מחירוני טיפולים לדגמים ספציפיים באתרי היבואנים.

3. תבדוק אופנועי אדוונצ'ר - 250 כדוגמת ויסטרום 250, CRF 250 RALLY, בנלי TRK 251. לשימוש עירוני - פרברי אצל רוכב שאינו צמא לביצועים ובסה"כ רוצה להרגיש בטוח בקצב התנועה הכלים האלה מספיקים. אם תתחבר לסגנון - קנה לך כזה, תוסיף ארגז גדול וסע לשלום.
אם הגובה מרתיע אותך, תנסה את הנייקדים בקטגוריה.
אם אתה בכל זאת רוצה ביצועים (האצות מהירות, יכולת לשייט על 130-140 עם רזרבות לעקיפה) תצטרך לעלות לקטגוריית ה-400+.