יש מערכות בסיסיות שמבוססות על IMU4 שמספקות בעיקר בקרת אחיזה. ויש מערכות מתקדמות יותר שמבססות על IMU6 ומספקות גם: אנטי ווילי, בקרת אחיזה שמתחשבת ברמת ההטיה של האופנוע ו-CORNERING ABS.
יש מערכות בסיסיות שמבוססות על IMU4 שמספקות בעיקר בקרת אחיזה. ויש מערכות מתקדמות יותר שמבססות על IMU6 ומספקות גם: אנטי ווילי, בקרת אחיזה שמתחשבת ברמת ההטיה של האופנוע ו-CORNERING ABS.
אני מסכים איתך בתאוריה. גם הnc בלי בקרות (לא שאני חושש שהוא יעלה לי בטעות לווילי, כן? בכ"ז עגלה).
אבל מכאן ועד להמליץ לרוכב (שזה האופנוע הרציני הראשון שלו), לפסול כל אופנוע עם בקרות, הדרך ארוכה מאוד.
אני גם מסכים שעם האופנוע צריכה להגיע הדרכת רכיבה, אבל זה לא מתנגש עם מערכות בטיחות.
די,
חטפתי את השרשור מספיק.
לעניין שלשמו התכנסנו.
פותש- אתה צריך לשאול את עצמך האם החוויה של לתפעל את האופנוע בעצמך היא חלק מהעניין. אם כן אתה צריך לשקול מחדשאת נושא הההונדה (האוטומטי לפחות). אצלי אחת מדרישות הסף היתה שהאופנוע חייב להיות ידני. וזה אחרי כמה שנים שעשיתי הפסקה מאופנוע לטובת קטנועים.
מבחינה דינמית הxadv יענה על כל הדרישות שלך. לי היו חסרות הידית והרגלית שבצד שמאל.
נ.ב. לדגמי הdct יש קצת יותר גליצ'ים מלדגמים הידניים.
תודה על התגובות, אני יעשה כמה מבחני נהיגה ומאמין שעוד שבועיים כבר אקבל אחלטה.
עוד שאלה, שמתי לב בצריכת הדלק שהxadv עושה 1/27! שזה טירוף
לעומת שאר האופנועים שעומדים על 1/15-20, למה זה? הייתי בטוח שידני יותר חסכוני בהכרח...
אל תתייחס לנתוני יצרן כשמהו משקף.
אמנם המנוע של ה-NC/XADV נבנה מראש כדי להיות חסכוני ככל הניתן, על חשבון הביצועים בקצה הסקאלה.
ברכיבה מתונה, כמו טיול על 110 קמ"ש - רוב אופנועי ה-650 המודרניים יראו צריכת דלק טובה של 1/22-1/25. ה-NC אולי יהיה קצת יותר חסכוני מהממוצע עם 1/27-1/28 - פער שיתורגם לכמה עשרות שקלים בסוף החודש. אם תרכב חזק ומהר יותר, גם ההונדה כנראה יראה צריכה שקרובה יותר ל-1/20, ויהיה חלש יותר ומהנה פחות מהטרייסר. אצטט מהשרשור של לוקי, כמה מסוגל לשתות NC ששוברים לו ת'צורה:
בכל מקרה, אני חושב שבקניה של אופנוע שעולה צפונה מ-50K, כמה עשרות שקלים נוספים בחודש על דלק זה סעיף זניח שלא מצדיק התייחסות.החזרה כבר הייתה על כביש 6 מיותר לציין שהמצערת היתה פתוחה וצריכ(ח)ת הדלק עמדה על 8 ליטר ל100 קילומטר שזה כבר צריכה של רכב בקצב של טוזטוז.
אם חשוב לך לחסוך בדלק - פשוט תוריד 20 קמ"ש ממהירות השיוט שלך, ותרכב חלק ללא האצות ובלימות מיותרות.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
הטרייסר 700 הוא אופנוע מעולה.
הטרייסר 900 הוא אופנוע מלהיב - כזה שאתה לא הולך למצות תוך שנה, בוודאות.
גם הויסטרומים של סוזוקי יכולים לבוא בחשבון - כנראה שהם ירגישו יותר "קטנועיים" ופחות מלהיבים, אבל יהיו נוחים יותר למרחקים גדולים. אני מאד אהבתי את ה-650 מהדור הקודם (עד 2016), מקווה שהם לא הרסו את החבילה בדגם החדש יותר.
את הורסיס וה-NC אני אישית הייתי מוריד מהרשימה - הם "קטנועיים" מאוד ופחות מהנים לרכיבה.
אני, אם היה לי את התקציב שלך, הייתי פשוט הולך על אפריליה קפונורד 1200. אבל יש מצב שזאת החלטה מאוד לא טובה בשבילך![]()
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
הnc כלי רגוע באופיו
בהשוואה לוורסיס 650 הייתי בחור בnc
בהשוואה לטרייסר 700 עדיף הטרייסר מבחינת ביצועים כל השאר לעניות דעתי הnc לוקח.
אני כן חושב שעדיף להתחיל עם קטגורית ביינים מהכלים הללו לפני שאתה חוצה את רף ה100 כוח סוס.
כמובן שאם אתה רוכב מתון והאמת שבשילוב ניהול מנוע על הדרגה החלשה ביותר גם טרייסר 9 יכול להיות אחלה.
אני רוכב מ1989 ויצא לי לכוון פליטינות ביאווה לנקות קרבורטורים וכאמו לתחזק בעצמי כל מיני גרוטאות שהיו לי ואני מסכים עם קקטוב עם רבים מדבריו.
עד לפני ארבע וחצי שנים אפילו abs לא היה לי והכלי היה מוזן על ידי 4 קרבורטורים.
נכון דרש יותר תחזוקה במידה מסויימת אבל כל מה שהיה נדרש זה סט כלים יחסית פשוטים שמסים מד אמפר וקצת ידע כדי לתחזק את הכלי לבד.
Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
נראה לי שכדאי רגע להתייחס לכמה פרמטרים חשובים.
הראשון הוא אופי שימוש. אם רוב הנסיעה שלך היא בעיר, אתה צריך כלי פרקטי. ציינת שעדיף כלי עם אחסון.
בנוסף, ציינת שאתה גבוה וגדול, ולכן כנראה שאופנוע עם ישיבה זקופה יהיה יותר נוח עבורך.
רק כדי לסבר את האוזן, אני 1.87מ' ורוכב על NC750 מודל 2018. חסרים לי 2-3 ס"מ במושב (קרי האופנוע נמוך טיפה עבורי) וזה מורגש בנסיעות ארוכות.
לפני שאתה ננעל על משהו, תעשה בדיקה לאילו כלים יש מושב בגובה שיתאים לך (825מ"מ ומעלה לדעתי).
על זה תלביש פרקטיות (גודל פיזי של האופנוע, ומקום אכסון) ולפי זה תבחר מה שמתאים לך.
כשאתה בוחן את הכלים, תיסע במקומות ומצבים שדומים לאילו שבהם אתה נוסע בשגרה כדי שתוכל להתרשם מהתנהגות האופנוע במצבים רלבנטיים.
ואחרי כל זה, אם לא הצלחת להחליט, קנה NC פשוט כי הוא הכי הרבה קטנוע בתצורה של אופנוע ויש לו מקום אכסון בשפע.
מקווה שעזרתי (או שלפחות לא בילבלתי)
Sent from my moto g(7) power using Tapatalk
It's not about the speed. It's about the ride!
אוקיי. זה כבר מאתגר לדעתי. 1.92 אומר שעל רוב האופנועים הברכיים שלך יהיו כפופות וייתעייפו מהר.
לדעתי טרייסר 7 לא יתאים בוודאות כמעט מוחלטת.
טרייסר 9 אולי אבל סקפטי (דגמתי את תנוחת הישיבה עליו ולא עפתי בכלל).
מהאדוונצ'רים שבדקתי לגביהם נתוני גובה כסא שלושת הגבוהים ביותר הם ויסטרום 1000, אפריקה טווין ודוקאטי מולטיסטראדה.
לדעתי הם לא בתקציב ולא ממש באופי השימוש שתיארת. כדאי לבדוק את ה XADV כי אולי תנוחת הקטנוע תתאים יותר למימדייך
Sent from my moto g(7) power using Tapatalk
It's not about the speed. It's about the ride!
לא צריך להגזים.
גם אם אופנוע מסויים קצת צפוף מבחינת מרווח רגליים, תמיד אפשר לקחת לרפד ולהוסיף כמה סנטימטרים של ספוג כדי להגביה את המושב ולקבל מרווח גדול יותר עד לרגליות. עניין של 500 שקלים לכל היותר.
אבל יש לי רעיון מעניין אחר בשבילך: מה אתה אומר על ק.ט.מ 690 אינדורו או התאום שלו, הסקווארנה 701?
הוא גבוה (מאוד).
המנוע שלו חזק מספיק כדי לסחוב את המשקל שלך עם ציוד ומטען בלי מאמץ.
המתלים שלו מתכוונים מלא, כך שתוכל להתאים אותו למשקל ולסגנון הרכיבה שלך.
בתוספת מיגון רוח ומושב קומפורט, הנוחות שלו בבין-עירוני סבירה לחלוטין. 3-4 שעות אוכף ביום עוברות יחסית בנעימים.
הוא מלך בעיר. השתחלויות, מדרכות, בורות הוא לא רואה ממטר.
ויש לך ערך מוסף - תוכל לרדת איתו לשטח. זאת מכונת גיהוץ שבילים הכי טובה שאני מכיר.
החסרון הכי גדול של הכלים האלה בעיני, זה מיכל דלק קטן (12 ליטר, שמספיקים לכ-200 ק"מ עד הנורה ברכיבה רגועה).
בתקציב שלך, תוכל למצוא אופנוע ממודל 2019-2020, וכנראה שעוד ישארו לך בצד כמה שקלים למיגון רוח/שדרוג המושב/ארגז.
נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 05-01-2022 בשעה 08:12.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
ישבתי על הטנרה 700 של צביקה האגדי.
היה לו מושב חליפי ( אני לא זוכר איזה) והעסק היה לי גבוהה מדי.
אם הכלי בתקציב שלך להעכתי זה יכול להיות דיל לא רע ובעל ערך מוסף של יכולת כביש ושטח לא מבוטלת .
נ.ב
אני מטר שבעים ואחת ( כשאני ממש מתאמץ עוד סנטים או שתיים)
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
יש לי 701 שזה KTM לבן כחול בעצם ולפני זה היה לי KTM אדוונצ'ר. אין שום בעיה באמינות.
זאת אומרת..-יש אופנועים יותר אמינים אבל לא הייתי מגדיר את התוצרת האוסטרית כבעייתית.
שניהם לא אופנועים למתחילים.
בקרות לא הייתי שולל.
לגבי הגובה, כיסא מוגבה מיצרן (חו"ל) או רפד מקומי יפתרו חלק ניכר מהבעיה. שים לב שגובה כיסא הוא נתון חלקי כי גם רוחב הכיסא (והקשיות) מהווים חלק מהגובה.
לדוגמא, כיסא צר (טנרה, ויסטרום, אפריקה, 701) יספק בפועל אותו גובה מהרגליות והאדמה כמו כיסא רחב שלפני נתוני יצרן נמוך ב 2-3 ס"מ...מושב קשה או רך גם משפיעים. אנשים קצרים יותר שמים לב להבדלים שלגבוהים נראים בטלים בשישים.
אם אתה משייט בכבישים מהירים בקצב התנועה ומעלה כדאי לשים לב למיגון הרוח. נקודה חשובה, במיוחד לאנשים גבוהים.
האופנוע הכי גבוה שישבתי עליו היה KTM אדוונצ'ר R מהסידרה הישנה עד 2018, 1090-1190-1290.
כלים חזקים לרוכבים ממושמעים ורגועים (לא פגשתי כאלה בכתומים) או כאלה שיודעים מה הם עושים. זה לא כלים עצבניים כי אין כוח שפתאום מפתיע, אבל הכוח לא נגמר וזה סוחף.
בכל מקרה, קורס!
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
טוב עשיתי נסיעות מבחן על הxadv750 של הונדה.
האמת שלא כזה עפתי על הכלי ואסביר למה בנוסף הבחור בחנות דיי נפנף אותי, מסתבר שהם מוכרים 10-12 כזה כאלו יום אז הם לא ממש מקדישים זמן למי שמתלבט.
רע:
לא נוח בעמידה, להוריד את הרגל לצד, זה פשוט לא נוח. לא יודע אם זה כי אני גבוהה או מה אבל פשוט לא עמדה נוחה.
בנסיעה הוא סבבה לגמרי עם הנוחות.
תיבת הילוכים, אתה מרגיש ושומע כל הילוך שהוא מעלה או מוריד, בדגש על המוריד.
טוב:
הוא חזק בטירוף, מדביק אותך לכיסא.
ישיבה גבוהה הרבה יותר מכל הקטנועים וזה נחמד.
הרבה פונקציאונליות - מצבי נסיעה, בקרות למיניהם וטכנולוגיה.
בסוף ב50-60k יד שניה וחדש 90k
הxadv ירד מהרשימה שלי.
עכשיו אני הולך לבדוק את הטרייסרים.