[QUOTE=KKatkov;199605]כ
רק בגלל זה הייתי שוקל את האופנוע.
יתפסו אותך על משקל יתר
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
הכבוד המיוחס אלי אינו שלי, למרות כל מה שחושב ידידנו המלומד א' ובצדק רב, בעולם ישנה קהילה גדולה וענפה שרואה בורסיס המגודל
כלי שאינו נופל מרבים וטובים אחרים ואפילו עולה עליהם.
מעבר לביצה הישראלית שאינה דומה לשום שוק אחר בעולם ישנה פריחה וקהל אוהדים לא קטן כמו לכל אופנוע אחר נישתי ואזוטרי ככל שיהיה.
לא כל רוכב אופנוע מחפש אופנוע ספורט תיור באחוזים האלה, יהיו רבים וטובים שהפרוטה מצויה בכיסם שילכו על ההארד קור הגרמני שהוא
ספינת הטיולים האולטימטיבית בין אם אתה אירופאי שנהנה מהטבת מכס ומס של האיחוד, או אם אתה אמריקאי חובב דרך ומרחק שמחפש
בדיוק את זה.
למחפשים ספורט טהור במתווה "אדוונצ'ר" מגלל בעיות גב או צורך בישיבה זקופה ילכו מן הסתם האח הבאוורי הקטן והשובב עם מנוע 4 בשורה
או האיטלקי האקזוטי מרובע השסתומים אה לה פרארי דו"ג...המחיר של הקנייה וההחזקה יהיה בהתאם.
אבל למי שלא אצה לא הדרך כל הזמן ויודע להפיק יותר מפחות, מחפש שלמות באמינות ויכולות לא מבוטלות בכביש כטיול מהנה זוגי עם מטען או
רכיבת סולו מהנה ומהירה דוגמת האיפרזה או המציבושי אוולושין שהיו כבדות ופחות ביצועיות מהאחיות האירופאיות ומכוניות העל אבל לא פחות
מהנות...
מי שמחפש דו"ש שיודע גם לרדת קצת לשטח על חשבון המהירות הסופית ויכולות ספורט יילך כבר למחוזות אחרים, מה שמשאיר את הורסיס עם
מעט מאד מתחרים דוגמת היאמהה ואולי עוד דגם נישה אחד הסוזוקי החדש שטרם אמר דברו.
כאן כבר נכנסת ההעדפה האישית והחיבור למכונה ולמנוע שמבחנתי ה-4 בשורה הוא המנוע האמיתי למרות שבעשורים האחרונים חובבי האופנועים
נסחפו עם האופנה החדשה והחליטו שמנוע כזה הוא "משעמם" כי זה מה שלימדו אותם בכיתה...
ומילה אחרונה על המשקל מי שמעמיס על האופנוע שלו ציוד לטיולים, שני רוכבים ומתכוון באמת לעשות איתו את מה שהוא אוהב ומיועד לעשות,
יגלה מהר מאד שזה הדבר האמיתי במחיר שווה כמעט לכל נפש בקניה ובאחזקה ועכשיו שקיבל מנוע מחוזק ועוד כמה סוסנים שידעו לעבוד נכון
בטיול הקרוב או לבד בכבישים הכי מהנים בעולם בלי ליחס משמעות מרובה למשקל. מבחנתי יש מנצח אחד גם אם אשאר באמת הלקוח היחידי.
נערך לאחרונה על ידי השושנים; 16-12-2024 בשעה 14:58.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
24000 ק"מ
טיפול שני - אני מטפל במוסך בוטיק המוסך הוקם ע"י בחור בשם זיו שהיה מנהל מוסך מטרו והתמחה אצל החברה בחו"ל בטיפול בורסיס אין משהו שהוא
לא יודע על הדגם הזה והוא מקפיד לטוס פעם בכמה זמן להדרכות בחו"ל ויש לו קו פתוח לכל החומרים והרישומים הנדרשים מהיצרן עם תעודת הסמכה.
לאחרונה חזר מהצגת והדרכה על דגם ה-2025 שהוזמן אליה.
אז למה מוסך בוטיק? כי לשם קבלת האופנוע לטיפול יש לתאם את סוג הטיפול מראש (אין כינסת לקוחות ללא הזמנה) האופנוע שלך מקבל טיפול אישי
לדוגמה אתמול האופנוע נכנס בשעה 08:30 ויצא מהמוסך בשעה 18:00 ותכף אסביר למה.
לזיו יש עוזר נוסף שמסייע. אני תאמתי טיפול תקופתי ובנוסך החלפת רפידות בלם קדמי ואחורי לברמבו. במהלך הבדיקה נתגלה כי מיסבי ההגוי פגומים.
נשלחה בקשה חריגה לייצרן להכיר בכך במסגרת האחריות למרות שהסיכוי נמוך. מפה לאוזן נמסר כי יש מספר כלים שסבלו מבעיה זה וטרם התקבלה
תשובת היצרן בקשר לאחריות. אם זאת בהמלצת זיו הוחלפו המיסבים לגרמניים משופרים.
הטיפול החל בהחלפת שמן לשמן סינטטי שמאושר ע"י היצרן למדינות חמות ועבודה קשה, וכל הפריטים שהורדו מהאופנוע נבדקו לראות אם הם עומדים
במפרט אחרי השימוש כולם היו במצב מצויין למרות החיים הלא פשוטים שעברו.
93735280-d9f9-44ce-806d-2490192efe60.jpg
פילטר הדלק שסבל דלקים מכה וכמה מדינות (יוון איטליה צרפת ספרד פורטוגל וישראל) נראה במצב מזוויעה...
4a4fcf4e-ce69-4570-adde-24d3fdb7f5a1.jpg
אחרי החלפת החלקים והשמנים הגיע תור תיאום המנוע ניקוי לועות ומזרקים ובדיקת תוכנת ניהול מנוע ותיאום כללי
0c84d5f4-af01-41a3-8f56-683d3b8f4ac5.jpg
על מנת לחסוך לי הגעה נוספת למוסך שממוקם בבאר טוביה ואני מגיע מירושלים זיו החליט להחליף גם את מסביי ההגוי למרות שבדרך
כלל הוא לא מצמיד שני טיפולים גדולים יחד. התמונות הבאות לא לבעלי לב חלש.
09682e90-bea9-4fa5-a750-e10e4f5aac60.jpg
מיד אחרי זה הורכבו כל החלקים והפלסטיקים (כמעט שעה של הרכבה מקצועית) ושוב הורצה בדיקת מחשב לוודא שהכל במקומו ומשם אחר
כבוד לשטיפה מלאה.
d82cc1b3-02a1-4230-9e78-4ec7a59d6282.jpg
כל התענוג הזה עלה לי 3700 ש"ח כשחלק מחלקי הטיפול והרפידות הבאתי אני...
הדרך חזרה הייתה תענוג למרות הפקקים האופנוע מרגיש קליל זריז ומגיב היטב לפקודות הצליל השתנה מעט ככל הנראה בגל השמן הסינטטי אבל
בחינה טובה יותר אוכל להגיד רק אחרי נסיעה פתוחה בשבת.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
שושני, התחלת לעבוד בשיווק? מה ניסית להגיד פה?הטיפול החל בהחלפת שמן לשמן סינטטי שמאושר ע"י היצרן למדינות חמות ועבודה קשה
אז שמת מוטול 7100, סבבה.
כמעט כל שמן יעודי לאופנועים מאושר למדינות חמות ומאושר לעבודה קשה.
אם יש לך חששות, תקטין את מרווח הטיפולים, ותוסיף החלפת שמן ללא פילטר כל 6. אם תעשה כך, לא תצטרך להתפרע עם שמן ב-400 שקלים לגלון (גניבה לשמה).
ולגבי מיסבי היגוי... ממש לא רכיב שאמור ללכת ב-24 אלף. לצורך העניין, הדוקאטי שלי עדיין עם המקוריים ב-165.
כנראה שקאוואסאקי החליטו להתקמצן פה באיכות המיסבים או בכמות הגריז (כנראה כדי להדגיש עד כמה האופנוע שלהם מושלם, אין הסבר אחר).
מה כל כך מטונף בפילטר דלק לא הצלחתי לראות.
טוב שעשו לך כיוון לועות - מעניין האם היה באמת צורך לגעת או לא.
סה"כ מחיר הוגן ביותר ונראה שנעשה טיפול כמו שצריך.
חבל שלא הכירו לך במיסבים במסגרת אחריות (אל תדאג, הם עוד לא הכירו בקריסת שסתומים בדגמי 2009-2015)...
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
Screenshot_20241219_170317_Chrome.jpg
אכן לא לבעלי לב חלש.
אדוונצ'ר זה סוג של רוכב, לא של אופנוע.... (AsafA)
כל יבואן והגישה שלו - בדלק מוטורס החליפו לי מייסבי היגו באחריות, פעמיים. הפעם הראשונה היתה ב-13,000 כשהיתה תקלה באור ברקס. הם עברו על כל האופנוע והחליטו שצריך להחליף. הפעם השניה היתה בטיפול 20, ממש לפני תום האחריות. ביקשתי שיבדקו שהכל תקין לפני שהאחריות מסתיימת, הם עברו על כל האופנוע ושוב החליפו מייסבי היגוי. בשתי הפעמים זה היה ללא תשלום.
לפני ששופטים בחומרה על פי תמונה יש להבין למה משמשים המכלים האלה ואיך עובדים איתם יש ברגים רבים שהגישה אליהם אינה אפשרית עם מפתח רגיל
כיוון שהם נמצאים עמוק, גם המוסכים באירופה שהייתי וגם היצרן עצמו משתמש היום בכלים אוטומטים אלקטרוניים לפתיחה לרוב הכלים האלה יש אפשרות
לכוון מומנט סגירה ועל כל הברגים החיצוניים שנסגרו עבר זיו עם מפתחות מומנט אחרי ההידוק הראשוני, במהלך שני הטיפולים שעשיתי אצלו מעולם לא נגרם
נזק לאופנוע שריטה מיותרת או איבוד בורג ושימוש במשהו חלופי (בניגוד למוסכים אחרים) וכמות ההשקעה ובחינה משולשת של העבודה שנעשתה שווה לי
הכל, כמו גם המקצועיות והאכפתיות לכלי, גם חישוב שעות העבודה שבפועל היו הרבה יותר ממה שהוכנס לחשבון והיחס האישי והסבלנות לכל גחמה שלי מראה
שאפשר לקבל שירות אחר גם פה בארץ.
בנוגע למסבי ההיגוי בקרב הקבוצות של בעלי הורסיס ידוע שיש חולשה בחלק מהכלים שם ולכן התעקשנו לשים מיסב גרמני חלופי על פי המלצה שפותר את הבעיה
לחלוטין-לציין שאני לא הרגשתי בשום בעיה ברכיבה ורק בדיקה מדוקדקת המסתמכת על מפרט יצרן עלתה על הבעיה יכולתי להמשיך עם זה לעד אבל בגלל הטיול
הקרוב החלטתי להחליף לחלק משופר במחיר העבודה והתיקון אפשר לעמוד יש אופנועים שרק הטיפול התקופתי עולה יותר.
גם את הרפידות החלפתי שעוד נותרו בהם הרבה מאד חיים כיוון שרציתי שבחודשים הבאים עד לנסיעה תהיה התאמה מלאה בין רפידות הברמבו לדיסק, אז
כן זה לא הגיוני זה אולי קצת בזבזני אבל זה מה שאני (אני) צריך ורוצה.
הערה אחרונה לשמן שמתי את ה-פוטוליין הסינטטי אני פחות אוהב את המוטול.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
לדור שנולד לתוך המצאת הטלפון הסלולארי והמסכים הרבה יותר קל לקבל את האינפורמציה ממסך TFT, למחשבי הרכב הרכב קל יותר לקבל אינפורמציה מדויקת
ממסכים כאלה, השעונים האנלוגיים הופכים למיושנים ופריטי עיצוב יותר ויותר לדור שגדל על שעוני ה- V.D.O ( https://vdosales.com.au/collections/vdo-gauges )
יש נוסטלגיה לשעונים האלה כמי שבילה שעות רבות במושב הנהג של אלפא ג'וניור עם מד סל"ד ההפוך ומדד הנתונים האנלוגיים ההכרחיים לשמירה על
המהירות והמנוע יש לי געגוע מציק לדשבורד עץ/עור היום זה כבר פריט לאספנים וחלק מהנתונים שהם היו מספקים לנהגים החדשים אין מושג עליהם.
![]()
נערך לאחרונה על ידי השושנים; 21-12-2024 בשעה 07:09.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
מרצדס עדיין נותנת אפשרות לבצע הזמנה לדאשבורד עם חיפויי דמויי עץ, תתחדש 😀
24500 ק"מ
האופנוע מרגיש שונה, זוויות מצערת הדלק שונו קצת כנראה ע"י התוכנה התגובה מהירה מאד מה שיצר אופנוע עצבני יותר ורגיש יותר לשינוי מצערת, לקח לי זמן
להתרגל מחדש, כבל המצמד כוון גם הוא גבוה מדי לסגנון שלי לכן החזרתי אותו למצב הקודם התחושה קלילה יותר והתגובות מהירות יותר שזה מתחיל להרגיש לי
נכון. הטורים עלו קצת מהמצב הקודם לא מפריע אבל נכלל בשינוי המורגש מהאופנוע (אני אוהב אתז ה מעט פחות אבל הלכנו על מה שהיצרן קבע.)
בסך הכל מרגיש טוב ואני מאד אוהב את הרכיבה עליו.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
24537 ק"מ
חד, כמה חד צריך להיות ברכיבה, על מנת לרכוב נקי וללא טעויות?
סופ"ש התחיל בידיעה מעצבנת על חבר שעשה תאונת אופנוע ומאושפז בבית החולים, המשיך בכך שמזג האוויר צפוי להיות הכי נכון לרכיבה,
קיץ אירופאי מינוס בדיוק מזג האוויר שלי, שזה אומר מעיל קיץ, חולצת חורף, כפפות עור רגישות והאופנוע מכוון לביצועים.
הג'ינג'ית מעוניינת להצטרף לסיבוב הרים ספונטנית "קצר עם הפסקת קפה". רשימת השירים שלה מעודכנת והדיבורית טעונה באחריות!
שזה תאכלס אומר שהיא צריכה להתעורר מוקדם יותר בשבת בבוקר.
יורד אל האופנוע והחתול השכונתי השאיר לי לכלוך על המושב, אבק על מיכל הדלק, והאופנוע כולו נראה כמו אחרי הפריז-דאקר, שולף את
השפריצר מהארגז, (כן בין כל הדברים יש לי גם שפריצר קטן) ניקוי יסודי ואז...צפירת מלחמה, שנייה של חלחול ההכרה למציאות, האופנוע משוחרר
באמצע המדרכה הציוד שלי מפוזר על ידו ועכשיו לך תמצא מקום בטוח...נכנס לכניסה לבניין ממול, עם כמה שכנים מנומנמים חצי לבושים.
הג'ינג'ית מתקשרת אתה בבניין? כן תרדי יוצאים בכל זאת!
אני לא יודע אם זה היה בגלל הצפירה או אולי אנשים לא רצו לצאת מהמיטה החמה בבוקר או פשוט רצו לחזור אליה אבל הכבישים היו ריקים חוץ
מהרבה אופנועים.
התחלנו לרכוב, בהתחלה מנהלתית רגועה ושקטה ולאט לאט התחלתי ללחוץ יודע שברגע שאגזים אליבה דה ג'ינג'ית אקבל מכה לצלעות, לא קיבלתי.
התחלתי במשחק הקבוע מהירות סבירה הילוך נמוך בחירת קו מדויק, ולא נוגעים בבלמים, רק משחקי בלימת מנוע מגז מתגבר וזה הלך והתגבר הדיוק
הקו המוגזם בהתחלה הפך לאט לאט לקו המדויק יותר ללא תיקונים ביצוע נקי ההוכחה הייתה שהג'ינג'ית הייתה כל כך שקועה במוזיקה ששכחה להעיר
לי על המהירות והמהירות עלתה באופן טבעי כמו ריקוד סלסה משולש ימינה שמולה עולי יורדים בקצב משכר הכבישים שיתפו פעולה עד למכוניות שהפריעו
מדי פעם. המוח מתנקה ומתעסק בדבר אחד בלבד מהירות מותאמת לפניה כניסה מהיר ויציאה לא פחות מהירה ממנה על הקו המושלם-וואו.
כשמדברים על אופנוע תיור ספורטיבי מדברים על זה! ואז זה התחיל...
בהתחלה רק שמעתי אותו, סקרימר צווחני שההד חוזר אליך מכל הכיוונים כמו הצפירה של החוט'ים, אח"כ גם ראיתי אותו במראה, היינו בישורת האחרונה
לבר-בהר פס לבן סיבובים והרבה מטיילים, פיניתי לו את הנתיב כי ידעתי, הוא חלף חצי מטר ממני תוך עקיפה מסוכנת בסיבוב עיוור שלי ושל רכב נוסף וכן
בא לו רכב ממול, המזל הגדול שלו גם אם הוא לא יודע, שהרכב בלם חזק והשאיר לו מקום לפניו לחזור לנתיב, הבחור על אופנוע פעלולים עם כלוב נפילות,
הוריד ברך מוגזמת לכביש מבלי לצמצם את קשת החזרה, אבל הצליח להשתחל ולחזור למקום. מעט שכל, הרבה מזל. קריאת השכמה וחזרה למציאות.
חזרנו הביתה האדרנלין המשיך לפעפע הרבה אחרי ארוחת הצהרים.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!