עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12
תוצאות 16 עד 24 מ 24

אשכול: למה אופנוע בעל צילינדר אחד רועד יותר?

  1. #16
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jonathan צפיה בהודעה
    חוסר האיזון במנוע סינגל לא קשורים באיכות ודיוק הייצור של חלקי הקראנק הבוכנה והטלטל, כיוון שלא חוסר הדיוק הוא הגורם העיקרי של חוסר האיזון אלא פעימת הכח (המופיעה כל סיבוב שני של הקראנק).
    אי אפשר לאזן פעימת כח עם משקל נוסף בקראנק כי פעימת כח הוא תהליך דינמי - יש פעימות כח חזקות יש חלשות יותר תלוי במצב המצערת בעוד משקל ומונמט האנרציה של הקראנק נקבע בעת הייצור.
    חוסר האיזון במנוע סינגל נובע מזה שמדובר במנוע סינגל.
    יצרן שואף ליצר רכיבים עם מרכז מסה קרוב ככל הניתן לציר סיבוב או בשאיפה ליצור התאבכות הורסת מלאה בין הגלים שהחלקים יוצרים.
    כוח זה דבר דימני אין ספק אבל פעימת כוח מסובבת מסה ואם אתה חושב שדיוק ייצור אינו גורם מרכזי ביצירת רעידות נסה לרכוב על מנוע סינגל עם זריקה של 0.15 מ"מ בקראנק\קראנק חליפי בתוספת גרמים זעומים לטלטל או לבוכנה.

  2. #17
    Senior Member הסמל האישי של Jonathan
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    513
    חוסר האיזון במנוע סינגל נובע מזה שמדובר במנוע סינגל.
    אה הבנתי עכשיו הכל ברור...


    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    ....
    יצרן שואף ליצר רכיבים עם מרכז מסה קרוב ככל הניתן לציר סיבוב או בשאיפה ליצור התאבכות הורסת מלאה בין הגלים שהחלקים יוצרים.
    ...
    גם עם בוכנה ששוקלת כמו נוצה וקראנק תואם עדיין חוסר האיזון מסדר שני לא יבוטל כיוון שלא חוסר הדיוק בייצור הוא הסיבה לחוסר האיזון במנוע אלא פעימת הכח.
    כמובן שמנוע עם חלקים מדוייקים רועד פחות בגלל חוסר איזון מסדר ראשון קטן יותר
    If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
    It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
    When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn

    ROGUE RC51


  3. #18
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jonathan צפיה בהודעה
    אה הבנתי עכשיו הכל ברור...
    שמח לשמוע אבל הייתי רציני לגמרי.
    פעימת כוח שמסובבת מקור אחד תהיה קשה יותר (הרבה יותר) לאיזון מאשר 2 פעימות כוח בכיוונים הפוכים ובזמן מקביל (התאבכות הורסת מלאה).

    ציטוט נכתב במקור על ידי Jonathan צפיה בהודעה
    גם עם בוכנה ששוקלת כמו נוצה וקראנק תואם עדיין חוסר האיזון מסדר שני לא יבוטל כיוון שלא חוסר הדיוק בייצור הוא הסיבה לחוסר האיזון במנוע אלא פעימת הכח.
    כמובן שמנוע עם חלקים מדוייקים רועד פחות בגלל חוסר איזון מסדר ראשון קטן יותר
    במנוע עם מספר צילינדרים זהים פעולת כוח אחת מבטלת את הרעידה מהפעולה האחרת אבל ברור שבמציאות התנאים לא אידאלים.
    נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 12-10-2015 בשעה 18:31.

  4. #19
    Senior Member הסמל האישי של Jonathan
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    513
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    שמח לשמוע אבל הייתי רציני לגמרי.
    פעימת כוח שמסובבת מקור אחד תהיה קשה יותר (הרבה יותר) לאיזון מאשר 2 פעימות כוח בכיוונים הפוכים ובזמן מקביל (התאבכות הורסת מלאה).


    במנוע עם מספר צילינדרים זהים פעולת כוח אחת מבטלת את הרעידה מהפעולה האחרת אבל ברור שבמציאות התנאים לא אידאלים.
    אז זאת בדיוק הנק שאתה טועה בה.
    זה פשוט לא נכון - מצטער על הישירות

    גם במנוע בעל 4 ו 6 לילה דרום יש חוסר איזונים שנובעים ממבנה וגאומטריית פהמנוע גם ב מנועי v גם 90 מעלות וגם ב 60 מעלות.
    למיטב זכרוני (והוא כבר לא משהו) המנוע בו ניתן לדבר על היותו מאוזן לחלוטין בוא ה 10 ציל
    If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
    It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
    When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn

    ROGUE RC51


  5. #20
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jonathan צפיה בהודעה
    זאת לא תהודה אלא חוסר איזון.
    חוסר איזון מסדר ראשון.
    חוסר איזון מסדר שני.
    חוסר איזון מסדר שלישי....

    חוסר איזון מסדר ראשון הוא חוזר איזון המופיע בכל סיבוב של הקראנק - מכיוון שמנוע 4 פע' חד צילנדר מבצע עבודה כל סיבוב שני של מנוע, חוסר איזון מסדר ראשון הוא לא תוצאה של פעימת העבודה.
    תקרא את מה שרשמתי , חוסר איזון או תהודה או גורם ויברציות תקרא לזה איך שבא לך הוא בעצם תוצאה של איזון מכאני של חלקים נעים. ללא קשר לעבודה, השני זה קשור לעבודה שבה מתבצעים האצות ובלימות של מסות זזות

  6. #21
    Senior Member הסמל האישי של Jonathan
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    513
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    תקרא את מה שרשמתי , חוסר איזון או תהודה או גורם ויברציות תקרא לזה איך שבא לך הוא בעצם תוצאה של איזון מכאני של חלקים נעים. ללא קשר לעבודה, השני זה קשור לעבודה שבה מתבצעים האצות ובלימות של מסות זזות
    בידידות ואני לא מנסה להתנצח רק להיות ברור.


    אתה עושה סלט ממושגים.
    תהודה וחוסר איזון הם שני מושגים נפרדים.
    אתה יוכל להחליט "לקרוא לזה איך שאתה רוצה" אבל לא אני ולא אתה הם הראשונים שחקרו (למדו) את הנושא כתבו מאמרים בתחום, חקרו את התחום וכך הלאה.
    בכל תחום הנדסי לא משתמשים במושגים שאתה "קורא להם איך שאתה רוצה" אלא משתמשים במה שעשו לפניך מתוך הכרה ש- 1. היו כאלה שהיו לפניך ו-2.מונע ממך לעשות שימוש בעבודתם המקדימה 3. זה מבלבל את הקורא שלא לצורך את זה ומונע ממנו לבצע השוואה או להבין מה שני כותבים אהההה....כותבים.
    ההגדרה של תהודה ותדר תהודה של מערכת מכנית (או אחרת) מוגדרת בספרות ואין צורך (וזאת טעות) להמציא אותה מחדש.


    ברור שחוסר איזון מכל סדר (ראשון שני...) הוא תוצאה של מסות וכוחות הרי לא מדובר בהתערבות של רוח הקודש אז כן אני מסכים עם המשפט האחרון שלך למרות שהוא לא מוסיף שום מידע מועיל.






    נ.ב.
    אני עשיתי טעות וההגדרה של חוסר איזון מסדר שני הוא הפרעה המופיעה פעמיים בכל סיבוב של המנוע (כלומר תדר כפול מהסלד). בהתאמה לחוסר איזון מכל סדר אחר.
    If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
    It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
    When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn

    ROGUE RC51


  7. #22
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    193
    יונתן, מהיכן הידע שלך בנושא?

  8. #23
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    יונתן עוד פעם אני יזרום איתך . חוסר איזון ראשון הכוונה בה שאתה רוצה ששני מסות זהות ינועו בציר נגדי . אם זה לא קיים אז זה חוסר איזון ראשון.

    בו מטפלים בעזרת משקולות שעובדות נגדית לבוכנות או בכמות בכונות לדוגמא 4 בשורה שמאוזן טוב מאוד מבחינת חוסר איזון ראשון.


    עכשיו חוסר איזון שני זה בעצם שאתה לא רוצה לקבל מקומות בסיבוב ללא ovelapping של פעימת עבודה כי זה גורם לבלימה ותאוצה חזקה של המסות וזה גורם לוויברציות.

    לדוגמא סינגל מעולה בזה כי יש לו פעימת עבודה אחת בלבד לכל 2 סיבובים שזה עדיף על פני 4 בשורה שיש לו 2 פעימות עבודה לסיבוב כשבידיוק ביניהן יש בלימה ותאוצה חזרה.
    מנוע 6 צלינדרים מעולה בחוסר איזון שני כי יש לו overlapping של פעימות העבודה אבל פחות מאוזן בחוסר איזון הראשון
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  9. #24
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    במדבר על יד הגמל.
    הודעות
    2,337
    כשאני בוחר אופנוע, וויברציות הן דבר חשוב.
    כי סביבת המחיה של המורכבת היא חשובה מסביבת המחיה של הרוכב, אם הרוכב מתכנן לרכב על משהו מעבר לדו"ג ( אפשר דוגי!)

אשכולות דומים

  1. Ktm 250 1998 שתי פעימות, צילינדר ניקסיל שרוט.
    על ידי dudi בפורום פורום טכני
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 06-12-2015, 01:52
  2. צילינדר הפוך לימאהה wr450f החדש
    על ידי אביעד אברהמי בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 01-11-2015, 00:15
  3. אופנוע רועד במהירות
    על ידי xEvo250 בפורום כללי
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 04-10-2015, 13:15
  4. הגדלת צילינדר,אוברול, והחוק.
    על ידי 4x4 בפורום פורום טכני
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 06-06-2015, 00:22
  5. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 02-06-2015, 11:09

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO