שוב לקח לי קצת זמן, אבל הנה גם לזה הגעתי.
אני חושב שנאמרו פה כמה דרים נכונים, אבל חלק מהדברים שגויים לחלוטין קונספטואלית ומקורם בקו מחשבה שכבר לא נכון לתקופה.
ראשית לעניין המיגון. כמו שוודאי ראיתם בכתבה, גם אני וגם פרדר ממוגנים בחליפת עור מלאה, מגפיים, קסדה וכו'. כשאנחנו רוכבים ומצטלמים ככה אנחנו עושים את זה.
אלסיבוני בחר שלא ללבוש חליפת עור או מעיל, ומבחינתנו גם זה בסדר. זו הדרך שלו, ואנחנו מקבלים אותה. ככה הוא נהנה מעשיית אופנוענות, וזו דרך לגיטימית.
אתה מדגיש את העובדה שאתם מצטלמים גם, משמע אתה מבין שזה לא רק בשביל עצמך, אלא זה גם לנראות עיניים אחרות, לפחות מודעות עצמית לחלקכם יש. הדרך שלו מקובלת עליכם, אבל אל תקטין ראש ותגיד שלא היית מעדיף אותו ממוגן, ולא כי אכפת לך ממנו, אלא כי זה היה נותן רושם יותר רציני על המגזין שלכם.
יש פה לדעתנו עניין עקרוני שעליו צריך לתת את הדעת. האם תפקידו של המגזין הוא לחנך רוכבים צעירים ולטעת בהם מודעות למיגון או לדברים כאלה ואחרים? ובכן, פה לדעתנו התשובה היא חד וחלק לא. כמו שכתבתי בשרשור אחר, זה היה נכון לפני 20 שנה, כשמגזין מוטו היה מקור המידע היחיד והוא אשכרה חינך פה דורות של רוכבים והיה מודל לחיקוי. היום אנחנו ב-2015, ואנחנו יכולים להגיד בפה מלא ובלי להתבלבל שני דברים: הראשון הוא שכל רוכב היום חשוף לעשרות או מאות מקורות מידע שונים ומגוונים, וזה נכון לכל תחום, לא רק לאופנועים. בתוך מאות מקורות המידע האלה יש גישות שונות לחלוטין, שחלקן הפוכות. לכן המשקל החינוכי של מגזין ירד משמעותית. אין כבר את אותו המקור היחיד שמהווה אורים ותומים ושמתווה דרך. את זה, אגב, אומרים כל הקולגות שלנו בכל העולם. העניין השני, שקשור לראשון, הוא שחבר'ה צעירים כמעט ולא קוראים מגזינים. תעשו ניסוי - תפסו ברחוב 10 אופנוענים צעירים בני 16 עד 22 ושאלו אותם מה מקורות המידע האופנועניים שלהם. אתם תראו שרובם לא קוראים מגזינים, גם לא באינטרנט. הם עסוקים יותר בלראות סרטוני סטאנטס אמריקאיים ושאר אייטמים שמעלים להם עוד יותר את סף הריגוש הגבוה ממילא.
אז אתה אומר שבני 16-22 לא קוראים מגזין, ומי שכן קורא מגזין, הם דווקא אלו שכן היו רוצים תוכן הרבה פחות רדוד ובוחן ממוגן, ואתם בעצם מפנים את התוכן שלכם לאלו שלא קוראים אותו, כישלון?
יש הבדל עצום בין לראות רוכב מוכשר מבצע משהו בלתי הגיוני בעליל (ללא הסבר, מה שיותר משאיר אותך פעור פה) לבין לזרוק במילה וחצי לרדת על הקידמי ולהוריד שלושה הילוכים, עכשיו מה נראה לך שהם ינסו? לעשות דריפט כמו הרוכבים של אייקון שקורבט רודפת אחריהם בדריפט? או לנסות את השיעור שנתתם במילה וחצי בתוך העיר? הקהל שאתם מכוונים אליו, ביום שהוא כן יקרא אז הוא יחקה אותכם ולא אף אחד אחר.
אז מה נשארנו? עם קבוצה קטנה של הארד-קור, נקרא להם המשוכנעים. אז האם התפקיד של המגזין הוא לשכנע את המשוכנעים? שוב, לדעתנו לא. למשוכנעים השינוי הזה קשה, ואנחנו לחוטין מבינים למה. גם לרובנו במערכת זה קשה. אפילו קשה מאוד. לצאת מהאוטוסטרדה המהירה שכולם רצים בה, לחתוך לשביל שליד ולתת פול גז. לא משהו שאנחנו רגילים, אבל אין ברירה. אם רוצים להמשיך ולעשות מגזין בישראל, חייבים להתאים אותו לרוח התקופה. אגב, בהקשר הזה, כל מי שחושב שאם הוא יקים 'מגזין מקצועי' שפונה להארד-קור האופנועני בארץ עם כתבות עומק איכותיות או טורים ארוכים וטרחניים, קבלו חדשות - במקרה הטוב אתם תהיו עם 500 גולשים קבועים. מזה, חברים, אי אפשר לקיים מגזין.
לא הבנתי, אז תפסידו את כל המשוכנעים, והקהל יעד שאתם מכוונים אליו לא קורא מגזינים גם ככה, אז בעצם אתם בהפסד של קוראים.
ועצוב שחשוב לכם הכמות על האיכות.
מחפשים איכות? יש דוגיגים, יש וואלה, שם אני אמצא מידע איכותי.
רוח התקופה? מי זה הצעיר הזה? גם היום נערות פותחות רגליהן בגיל 12, כרוח התקופה, בטוח שלא תקבל את זה בקלילות אם זה יקרה אצלך.
אני אסכם פה בשני מישורים. הראשון הוא הכיוון של מגזין WheelZ - ברוחנו אנחנו רואים מגזין שבראש ובראשונה כיף להפיק אותו (אנחנו) וכיף לצרוך אותו (אתם). אם לפרוט את זה לנושאים, אז אתם תראו פה במגזים מצד אחד כתבות עומק רציניות, אם זה כתבות טכניות, מבחני עומק, מבחנים השוואתיים וכו', כמו שאנחנו רגילים להפיק מפול גז, אבל מצד שני אתם תראו כם כתבות קלות לעיכול כמו כתבה על עשרת המנועים הגדולים בישראל או כתבת הסליידים, או עוד כמה דברים שיש לנו בקנה (חלק מהם כבר הפקנו ונמצאים בשלבי עריכה כאלה ואחרים). אתם תמשיכו לקרוא פה את יוסי שווץ למשל, אבל זה יהיה לצד כתבה על ווילי'ז או דריפטים. למה? קודם כל כי זה כיף לנו, שנית כי זה כיף לכם, ושלישית, וזו אולי הנרודה החשובה - זו הגישה שעשויה להכניס לאתר דם חדש של רוכבים, שעד היום לא קראו במגזינים. כשהם יהיו באתר ויקראו בו באופן קבוע - אז יהיה לנו הכוח להשפיע באמת על חינוך הדור הצעיר.
בינתיים זה נראה כאילו זה רק לכם כיף, כי כל התגובות הם נגד.
שמתם את ההנאה שלכם בראש ובראשונה, ובמקום למקם את הנאת הקורא באותו קנה מידה אתם מזלזלים בו.
לפני רגע לא רצית ולא תפקידך לחנך, ופתאום אתה כן מכוון לשם? אתה עובר על המלל לפני הפרסום או שהתגובות לא ערוכות כמו הכתבות האחרונות?
השני הוא עניין המיגון של אלסיבוני. כבר אמרתי את זה קודם ואני אגיד את זה שוב לסיכום - לא בא לו ללבוש מעיל? ככה יותר כיף ומגניב לו? אז ככה זה יהיה. לא מקצועי? מקצועי בהחלט, לפי כל קנה מידה מגזיני. אני מציע, בלי שמץ של התנשאות, לכל מי שחושב שזה לא מקצועי, לבדוק מחדש את ההגדרה שלו למקצועיות.
אתה ממשיך בהקטנת ראש, אתה יודע שזה לא מקצועי.
איך הגעתי להגיב פה? קראתי בקארספורום וראיתי שם שרשור ביקורתי על כתבותיו של סיבוני בתחום ה4 גלגלים, ושם נתנו קישור כדי להראות שגם בתחום הדו"ג הוא לא מקצועי, אז בתחום ה4 גלגלי סופג ביקורת, בדו גלגלי סופג ביקורת, מישהו משלכם הגיב לו אפילו שהוא לא מקצועי, הכתבה שלו 50 תפרים נכתבה כמו שנאמר בלשון של "אני גבר גבר ונפצעתי זדיי***" וזה הגישה שהוא נותן לקוראים, אז ווילז זה ההוכחה שמספיק תפוח רקוב אחד בסלסלה...
וזהו, שתהיה לכולנו אופנוענות כיפית
